Klopp gebruikt hem als een waterdrager en dat is een groot succes, maar hij heeft ook andere kwaliteiten.
Wijnaldum stond bij de 100 meest getalenteerde voetballers van Don Ballon in 2010. Hij is krachtig, vindingrijk, tweebenig, heeft veel uithoudingsvermogen, een meer dan uitstekende techniek en is goed in de passing. Hij is geen Xavi of Iniesta maar echt wel een groot talent.
Van de Beek lijkt me een ander type

Dan verschillen we daarover van mening.

Krachtig: ja.
Vindingrijk: als je daarmee creativiteit bedoelt - nee.
Tweebenig: heb ik dan volledig gemist.
Veel uithoudingsvermogen: ja.
Een meer dan uitstekende techniek: wat is techniek? Voor mij zijn dat balaannames, balbehandeling in het algemeen, het liefst een man kunnen passeren, soepele dribbel, goed zijn in de kleine ruimtes en een gave trap. Het aantal keer dat ik een bal van zijn voet heb zien springen bij de meest simpele ballen is me altijd opgevallen. Heb hem zelden kunnen betrappen op een fijne dribbel, het passeren van een speler, soepele manoeuvres in de kleine ruimte of een gave steekbal. Op dit punt verschillen we waarschijnlijk nog het meest van mening; ik snap er niets van.
Goed in de passing: hoogstens gemiddeld tot prima, maar ik zou het niet bestempelen als een van zijn kwaliteiten.

Door de kwaliteiten die jij opnoemt en mijn reactie erop lijkt het alsof ik hem gigantisch de grond in boor, maar dat komt omdat ik vind dat je juist punten benoemt die niet bij hem passen en zijn overige sterke punten onbenoemd laat. Naast krachtig/uithoudingsvermogen zou ik daar loopvermogen, kopkracht, gevoel voor ruimte en diepgang/scorend vermogen gepaard met verdedigende kwaliteiten eraan toevoegen. Ontzettend waardevolle eigenschappen van een typische box-to-box middenvelder.

Ik vind Donny een betere techniek hebben (basistechniek, balaanname, passing en balbehandeling in de kleine ruimte), maar ook Donny vind ik niet uitblinken op dat vlak. Verder mist Donny een aantal kwaliteiten die Wijnaldum juist wel heeft, maar al met al vind ik ze qua talent in dezelfde categorie vallen. Middenvelders met een "uitstekende techniek" zijn voor mij idd het rijtje Xavi, Iniesta, Isco, Frenkie, Ihattaren, Ozil, Sneijder, Busquets, Pirlo, vdVaart, etc etc
 
Dan verschillen we daarover van mening.

Krachtig: ja.
Vindingrijk: als je daarmee creativiteit bedoelt - nee.
Tweebenig: heb ik dan volledig gemist.
Veel uithoudingsvermogen: ja.
Een meer dan uitstekende techniek: wat is techniek? Voor mij zijn dat balaannames, balbehandeling in het algemeen, het liefst een man kunnen passeren, soepele dribbel, goed zijn in de kleine ruimtes en een gave trap. Het aantal keer dat ik een bal van zijn voet heb zien springen bij de meest simpele ballen is me altijd opgevallen. Heb hem zelden kunnen betrappen op een fijne dribbel, het passeren van een speler, soepele manoeuvres in de kleine ruimte of een gave steekbal. Op dit punt verschillen we waarschijnlijk nog het meest van mening; ik snap er niets van.
Goed in de passing: hoogstens gemiddeld tot prima, maar ik zou het niet bestempelen als een van zijn kwaliteiten.

Door de kwaliteiten die jij opnoemt en mijn reactie erop lijkt het alsof ik hem gigantisch de grond in boor, maar dat komt omdat ik vind dat je juist punten benoemt die niet bij hem passen en zijn overige sterke punten onbenoemd laat. Naast krachtig/uithoudingsvermogen zou ik daar loopvermogen, kopkracht, gevoel voor ruimte en diepgang/scorend vermogen gepaard met verdedigende kwaliteiten eraan toevoegen. Ontzettend waardevolle eigenschappen van een typische box-to-box middenvelder.

Ik vind Donny een betere techniek hebben (basistechniek, balaanname, passing en balbehandeling in de kleine ruimte), maar ook Donny vind ik niet uitblinken op dat vlak. Verder mist Donny een aantal kwaliteiten die Wijnaldum juist wel heeft, maar al met al vind ik ze qua talent in dezelfde categorie vallen. Middenvelders met een "uitstekende techniek" zijn voor mij idd het rijtje Xavi, Iniesta, Isco, Frenkie, Ihattaren, Ozil, Sneijder, Busquets, Pirlo, vdVaart, etc etc
Mijn post is niet bedoeld om jouw post gigantisch de grond in te boren, mijn post is is bedoeld om Wijnaldum nog meer te waarderen, ik ben een liefhebber van deze speler.

Natuurlijk, je kan verder gaan en zo heeft hij nog meer kwaliteiten zoals aanvallend positie kiezen of kopkracht, maar het presenteren van een uitgemeten scoutingsrapport was niet de insteek van mijn post, ik wilde slechts een blik in wat Wijnaldum in zijn mars heeft geven Negatieve punten heb ik om dezelfde reden niet benoemd.

De punten waar we geen overeenstemming in hebben gevonden:
1."techniek, dribbelen, een man kunnen passeren." Zie ik vooral als Liverpool onder druk uit moet voetballen. Je ziet Wijnaldum minder met een bal lopen, maar dit was ooit anders toen hem werd verweten juist te vaak te dribbelen, net zoals Afellay dit in zijn jonge jaren deed. Net zoals dat hij te vaak zijn man liet lopen en niet meeverdedigde of kans op kans miste. Anno 2020 heeft hij zich daarin heel erg verbeterd.
Toentertijd begon hij als Rotterdams pleintjes voetballer en zelfsals rechtsbuiten , niet voor niets werd hij "Wijnaldo" genoemd.
Misschien was hij vroeger zelfs nog leniger en wendbaarder met de bal aan zijn voet, ik herinner me nog het korte draaien.

Hij was ook een tijdje het plezier bij PSV kwijt en verloor regelmatig zijn plek aan Toivonen maar ik ben altijd blijven geloven in zijn talent.

Ik pak het 1e de beste filmpje er bij wat ik kon vinden wat redelijk recent is:
Dit is een zomaar een voorbeeld van een hele goede technische actie, minuut 1:12.

Dat er nu regelmatig "de meest simpele ballen van zijn voet springen" wil niet zijn dat hij die technische capaciteiten mist, ze zijn immers "simpel"

Ik moet eigenlijk een beetje denken aan C.Ronaldo, die was op het begin van zijn carrière ook meer van de skills en is ook veranderd.
2. "Passing hoogstens gemiddeld tot prima"

Wijnaldum is de eerste speler die Klopp op het formulier zet, Klopp zegt ook zelf dat hij goed is in de passing. Pak nog een keer die minuut 1:12 er bij en je ziet een hele bekeken dieptebal. Als je dat moment zat bent, pak je
gewoon 1:41 er bij, een klassieke spelmakerspass.
Hij kan ook hele goede cijfers overleggen als het gaat om de passing.

3."Typische box to box speler" dat is hij zeker, maar hij is veelzijdiger, Gini kun je overal op het middenveld neer zetten.
Klopp gebruikt hem inderdaad vaak als waterdrager en hij krijgt bepaalde instructies om bijvoorbeeld minder risico te nemen. Klopp zegt zelf dat Wijnaldum ook in de kleine ruimte goed is en dat hij van de ene mindset kan switchen naar de andere.

VdBeek VS Gini:
Ik ken Van de Beek niet goed genoeg om hem met Wijnaldum te vergelijken, ik kijk namelijk nooit Ajax.
Het is nu aan Van de Beek om zich te bewijzen in de PL
 
We gaan het idd niet eens worden en dat is prima. Overigens vroeg ik ook niet om een scoutingsrapport maar ging ik slechts in op kwaliteiten die jij hem imo ten onrechte toedicht, terwijl de kwaliteiten die ik in hem zie juist onbenoemd bleven. Vond ik opvallend, that’s it.

En ja - ik kijk wel wedstrijden van andere clubs. Simpelweg omdat ik in de eerste plaats een voetballiefhebber ben en daarna een sterke voorkeur heb voor een bepaalde club. Toch ben ik door de jaren heen steeds meer gaan begrijpen dat het voor heel veel mensen de omgekeerde volgorde is. Blijkbaar ook voor jou; wederom prima. Ik leef niet in de illusie dat we de sport allemaal op dezelfde manier beleven. (Toch raad ik je aan wat meer Ajax te kijken, indien je een breder perspectief wilt ten aanzien van technisch voetbal. Een welgemeende grap...)

Alle jokes aside - mooie compilatie van Gini. Zitten zeker wat mooie acties bij. Toch zegt het me niet zo veel bij het beoordelen van zijn technische kwaliteiten; 1) omdat ik bij veel acties wederom vind dat hij het meer op doorzettingsvermogen doet dan op pure techniek, zoals een Suarez dat ook kan en 2) een compilatie mij überhaupt weinig zegt; ik kan ook een compilatie maken met geslaagde tackles van Frenkie de Jong, maar dat wil niet zeggen dat hem dat als speler typeert, dat het een van zijn kwaliteiten is of dat hij niet nog veel vaker faalt bij het inzetten van een tackle.

Verder is het simpelweg jouw beleving van de speler Wijnaldum tov die van mij, dus geen van ons kan (on)gelijk hebben. Dat Klopp hem als eerst op het wedstrijdformulier zet is echter wel aantoonbaar onjuist, aangezien ze nul moeite hebben gedaan om zijn contract te verlengen.

De meest zinvolle conclusie hieruit is wat mij betreft dat wij een totaal andere definitie ten aanzien van een goede techniek - laat staan “uitstekende” techniek - hanteren. Andermaal prima.
 
Komend jaar nog 1 a 2 spelers uit eigen jeugd in de basis? Gravenberg en wellicht Blind. Dat is wel een behoorlijk nadeel van zoveel geld hebben, voor je het weet heb je een vreemdelingenlegioen
 
Komend jaar nog 1 a 2 spelers uit eigen jeugd in de basis? Gravenberg en wellicht Blind. Dat is wel een behoorlijk nadeel van zoveel geld hebben, voor je het weet heb je een vreemdelingenlegioen
Als je Blind meetelt, is Promes ook eigen jeugd. Verder nog Mazraoui en/of Dest, Lang en ik verwacht dat Timber en Ekkelenkamp wel wat minuten gaan maken. Verder zijn er altijd wel jeugdspelers die gedurende het seizoen doorbreken.

Ja, het is minder dan de afgelopen jaren, maar het niveau is ook omhoog gegaan. Dan is het lastiger voor de jeugd om aan te haken. Maar dat komt wel weer goed, Ajax kan niet zonder de jeugd.
 
Een nadere kennismaking met Phillip Max

link
Als je Blind meetelt, is Promes ook eigen jeugd. Verder nog Mazraoui en/of Dest, Lang en ik verwacht dat Timber en Ekkelenkamp wel wat minuten gaan maken. Verder zijn er altijd wel jeugdspelers die gedurende het seizoen doorbreken.

Ja, het is minder dan de afgelopen jaren, maar het niveau is ook omhoog gegaan. Dan is het lastiger voor de jeugd om aan te haken. Maar dat komt wel weer goed, Ajax kan niet zonder de jeugd.

Ajax brandt 99% van de jeugd op jonge leeftijd volledig af. Ze zorgen wel dat ze afhaken, voordat ze aan kunnen haken. Ajax wordt/is ook gewoon een koopclub.
 
Om maar even bij de jeugd te blijven: Taylor heeft bijgetekend t/m 2024. En maakt u zich geen zorgen, Penalty; die gaat doorbreken. En hard ook.
 
Om maar even bij de jeugd te blijven: Taylor heeft bijgetekend t/m 2024. En maakt u zich geen zorgen, Penalty; die gaat doorbreken. En hard ook.

:unsure: Wat heb je aan een doorgebroken speler? :rolleyes: :confused:

images


En ook nog hard ook. :bandage:
images


;P
 
We gaan het idd niet eens worden en dat is prima. Overigens vroeg ik ook niet om een scoutingsrapport maar ging ik slechts in op kwaliteiten die jij hem imo ten onrechte toedicht, terwijl de kwaliteiten die ik in hem zie juist onbenoemd bleven. Vond ik opvallend, that’s it.

En ja - ik kijk wel wedstrijden van andere clubs. Simpelweg omdat ik in de eerste plaats een voetballiefhebber ben en daarna een sterke voorkeur heb voor een bepaalde club. Toch ben ik door de jaren heen steeds meer gaan begrijpen dat het voor heel veel mensen de omgekeerde volgorde is. Blijkbaar ook voor jou; wederom prima. Ik leef niet in de illusie dat we de sport allemaal op dezelfde manier beleven. (Toch raad ik je aan wat meer Ajax te kijken, indien je een breder perspectief wilt ten aanzien van technisch voetbal. Een welgemeende grap...)

Alle jokes aside - mooie compilatie van Gini. Zitten zeker wat mooie acties bij. Toch zegt het me niet zo veel bij het beoordelen van zijn technische kwaliteiten; 1) omdat ik bij veel acties wederom vind dat hij het meer op doorzettingsvermogen doet dan op pure techniek, zoals een Suarez dat ook kan en 2) een compilatie mij überhaupt weinig zegt; ik kan ook een compilatie maken met geslaagde tackles van Frenkie de Jong, maar dat wil niet zeggen dat hem dat als speler typeert, dat het een van zijn kwaliteiten is of dat hij niet nog veel vaker faalt bij het inzetten van een tackle.

Verder is het simpelweg jouw beleving van de speler Wijnaldum tov die van mij, dus geen van ons kan (on)gelijk hebben. Dat Klopp hem als eerst op het wedstrijdformulier zet is echter wel aantoonbaar onjuist, aangezien ze nul moeite hebben gedaan om zijn contract te verlengen.

De meest zinvolle conclusie hieruit is wat mij betreft dat wij een totaal andere definitie ten aanzien van een goede techniek - laat staan “uitstekende” techniek - hanteren. Andermaal prima.

Naast eerder genoemde argumenten, was het voor mij ook vanzelfsprekend dat hij die andere kwaliteiten ook heeft. Diepgang, loopvermogen, kopkracht. Dat ben ik allemaal met je eens, daar stond hij ook bij PSV al bekend om.

Ik ook, tegenwoordig minder maar er is een club waar niet zo vrolijk van word😜.

Een tackle is toch wat anders. Als je bijvoorbeeld een "elasto" of een "Ronaldinho" wil doen dan zul je daar toch techniek voor nodig hebben.
De dribbels van Suarez hebben er inderdaad wel wat van weg dat ben ik met je eens, maar dat lijkt me wel meer dan doorzettingsvermogen.
Zonder een goede techniek gaat het amper, want je moet de bal toch blijven aanraken en een bepaalde lenigheid in je lijf hebben, anders kun je niet voorbij je man op de manier zoals Gini dat doet.
Tenzij je a la Bale een stoot naar voren geeft en er achter aan rent, dat lijkt me dan meer op doorzettingsvermogen. Maar ik denk dat doorzettingsvermogen sowieso bij een dribbelaar hoort. Bij jonge spelers slaat dat soms over naar koppigheid omdat ze het te ver doordraven.

Het zijn de woorden van Klopp, hij en anderen vinden van de dingen die ik volgens jou "ten onrechte aan Gini toedicht" ook.
Volgens mij wilde Gini zelf zijn contract niet verlengen en loopt het daarom stuk?

Tot slot vind ik hem meer dan alleen een typische box to box speler, daarmee bedoel ik van die types die in de top spelen maar helemaal geen goede techniek hebben en veel voor elkaar krijgen met heen en weer pendelen.
Nee hij is geen Xavi of Iniesta
Zijn techniek is niet zoals die van Messi, Ronaldinho of Maradona, die is namelijk van de categorie buitenaards, fenomenaal.
Maar voor zijn manier van spelen is het uitstekend, hij heeft er genoeg spelers mee gepasseerd en bij Liverpool is dat vooral om onder druk uit te voetballen, ik vind het dus een kwaliteit die hij heeft. Wat vooral zo handig is aan een speler als Wijnaldum is zijn veelzijdigheid.

Mee eens.
 
Misschien dat de ajax-kenners hier even hun licht over kunnen laten schijnen? Want een beetje pech en dan is het riante vermogen wel weg.

Nu snap je ook opeens dat ajax heel graag met de competitie wilde stoppen.
 
Misschien dat de ajax-kenners hier even hun licht over kunnen laten schijnen? Want een beetje pech en dan is het riante vermogen wel weg.

Nu snap je ook opeens dat ajax heel graag met de competitie wilde stoppen.

"We moeten Champions League halen en elk jaar voor minstens 55 miljoen euro aan spelers verkopen"

:unsure: Gewoon alle spelers verkopen en het probleem is in een keer opgelost. :D ;)
Niets meer kopen. Ga maar met de A1 spelen. Alsof andere clubs geen problemen hebben. :rolleyes:
 
Terug
Bovenaan Onderaan