Coronavirus

Ik denk dat rico 4x9 verward met 32 uur. Mensen die 32 uur werken, krijgen voor 32 uur betaald. Maar er zijn mensen die 4 dagen werken maar dat in 36 uur doen, een werkweek in NL is nu eenmaal 36 uur itt veel andere landen.
En men vergeet nog een ding: mensen die minder werken, hebben straks ook minder pensioen per maand. Op zich wel logisch maar het is niet zo dat het allemaal zo’n luxe is, part time werken.
Ja, maar als ik nu makkelijk rond kom van 32u is dat straks met t pensioen ook geen probleem :). Parttime werken ervaar ik overigens zelf wel als luxe.
 
Toename zal vandaag vermoedelijk (veel) hoger liggen, noordelijke provincies gaan wél zorgpersoneel preventief controleren. Zal een vertekend beeld gaan opleveren t.o.v. van eerdere dagen maar eerder opsporen en isoleren is wel beter.
 
Dat bedoeld ik inderdaad, en ik vergeleek dat met hier in het VK, waar dat niet bestaat en als je 4 dagen gaat werken, je ook maar voor 4 dagen betaald krijgt. Die 4*9 is natuurlijk onzin voor de mensen waarover ik spreek, die werkten daarvoor ook al gewoon 9 uur per dag.
En idd de werkweek hier is 37-40 uur per week.
Ik vind het ook een raar fenomeen. Ik ben niet anders gewend dat 40 uur in de week en hang ook het standpunt aan dat je in 4x8 uur net zo veel doet, als ik in 4x9 uur. Maar op mijn nieuwe werk is 36 uur full time. Ik bood nog 40 uur aan, maar dat mocht niet. Dus Mikasa gaat ook lekker 4x9 uur werken en op vrijdagen het huishouden doen.
Toename zal vandaag vermoedelijk (veel) hoger liggen, noordelijke provincies gaan wél zorgpersoneel preventief controleren. Zal een vertekend beeld gaan opleveren t.o.v. van eerdere dagen maar eerder opsporen en isoleren is wel beter.
Vrouw van collega is net terug uit het ziekenhuis. Niet ziek genoeg om te blijven, maar er volgt geen uitsluitsel of ze Corona heeft of niet.
 
Ik vind het ook een raar fenomeen. Ik ben niet anders gewend dat 40 uur in de week en hang ook het standpunt aan dat je in 4x8 uur net zo veel doet, als ik in 4x9 uur. Maar op mijn nieuwe werk is 36 uur full time. Ik bood nog 40 uur aan, maar dat mocht niet. Dus Mikasa gaat ook lekker 4x9 uur werken en op vrijdagen het huishouden doen.
Ik zie Mikasa Mercury al zingend met de stofzuiger...

Vrouw van collega is net terug uit het ziekenhuis. Niet ziek genoeg om te blijven, maar er volgt geen uitsluitsel of ze Corona heeft of niet.
De 3 noordelijke provincies hadden gister tezamen 121 geconstateerde besmettingen, ter vergelijking Brabant 1.258 en Zuid-Holland 567.
Vermoed dat het niet testen ingegeven is door het ontbreken van capaciteit (mits collega in bv Brabant of Zuid-Holland woont). Andersom, in t noorden hebben ze dus voldoende capaciteit, juist door die nu te benutten kan je extra besmettingen in de komende weken voorkomen.
 
De 3 noordelijke provincies hadden gister tezamen 121 geconstateerde besmettingen, ter vergelijking Brabant 1.258 en Zuid-Holland 567.
Vermoed dat het niet testen ingegeven is door het ontbreken van capaciteit (mits collega in bv Brabant of Zuid-Holland woont). Andersom, in t noorden hebben ze dus voldoende capaciteit, juist door die nu te benutten kan je extra besmettingen in de komende weken voorkomen.
Zuid-Holland....
 
Het blijkt dus dat 55% van de besmettingen komt van mensen die amper symptomen hebben. In het kader van groepsimmuniteit en bijna niet testen, hoe ga je dan in hemelsnaam in kaart brengen wanneer het grootste gedeelte van de bevolking het virus heeft gehad? Ik weet het, hier zitten ook geen virologen. Maar het was weer even een hersenspinsel
 
Het blijkt dus dat 55% van de besmettingen komt van mensen die amper symptomen hebben. In het kader van groepsimmuniteit en bijna niet testen, hoe ga je dan in hemelsnaam in kaart brengen wanneer het grootste gedeelte van de bevolking het virus heeft gehad? Ik weet het, hier zitten ook geen virologen. Maar het was weer even een hersenspinsel
Heb je hier een bron van? Ben wel benieuwd.
 
Ik denk dat rico 4x9 verward met 32 uur. Mensen die 32 uur werken, krijgen voor 32 uur betaald. Maar er zijn mensen die 4 dagen werken maar dat in 36 uur doen, een werkweek in NL is nu eenmaal 36 uur itt veel andere landen.
En men vergeet nog een ding: mensen die minder werken, hebben straks ook minder pensioen per maand. Op zich wel logisch maar het is niet zo dat het allemaal zo’n luxe is, part time werken.

Hier in het ziekenhuis is het kei normaal om 4x9 te werken.
 
Het blijkt dus dat 55% van de besmettingen komt van mensen die amper symptomen hebben. In het kader van groepsimmuniteit en bijna niet testen, hoe ga je dan in hemelsnaam in kaart brengen wanneer het grootste gedeelte van de bevolking het virus heeft gehad? Ik weet het, hier zitten ook geen virologen. Maar het was weer even een hersenspinsel
De bloedbank zou 10.000 bloeddonaties gaan testen.
Vorige week was er een onderzoeker van Sanquin op tv (op1) die aangaf dat ze binnen enkele weken een indicatie dachten te kunnen geven van de mate van besmetting.

Het onderzoeken van 10.000 bloeddonaties zou een redelijke indicatie moeten kunnen geven.

Het bloed confronteren ze met het virus in een lab. Als er antistoffen zijn, zien ze een reactie.
Zoiets was de Jip en Janneke uitleg.
 
De bloedbank zou 10.000 bloeddonaties gaan testen.
Vorige week was er een onderzoeker van Sanquin op tv (op1) die aangaf dat ze binnen enkele weken een indicatie dachten te kunnen geven van de mate van besmetting.

Het onderzoeken van 10.000 bloeddonaties zou een redelijke indicatie moeten kunnen geven.

Het bloed confronteren ze met het virus in een lab. Als er antistoffen zijn, zien ze een reactie.
Zoiets was de Jip en Janneke uitleg.
Ik heb mijn twijfels hierbij. Besmettingsgraad verschilt sterk door het land. Zijn die 10.000 gelijkmatig verdeeld over het land?
 
Ik heb mijn twijfels hierbij. Besmettingsgraad verschilt sterk door het land. Zijn die 10.000 gelijkmatig verdeeld over het land?
Die expert wekte de indruk dat het representatief zou zijn.
Ze hebben volgens mij ook de plaatsen en de "type" mensen (geslacht, leeftijd) in hun administratie staan.

Dus ik vermoed dat je wel een goede steekproef kan maken.
 
Onbegrijpelijk dat men alleen aan zichzelf denkt en steeds zegt: “ tja je gaat toch een keer dood” of “ ik loop geen risico want ...”. Dat ze anderen kunnen besmetten zonder dat ze zelf ziek zouden zijn enz., dringt nog altijd niet door tot dat soort volk. Ik hoop echt op een totale lock down want mensen zijn getest op zelfdiscipline en ze zijn merendeel gezakt!

Volledig eens.

Ik maak me zorgen jongens. De dagelijkse groei in sterftecijfers en ziekenhuisopnames voor Nederland (door lage aantal test de enige cijfers die relatief betrouwbaar zijn) ligt op dit moment hoger dan Italië en slechts iets onder die van Spanje van een week geleden (net voor de lockdown aldaar). Als de groei zo doorzet hebben we volgende week maandag het duizendste Nederlandse COVID-19 gerelateerde sterfgeval en meer dan 6600 (cumulatieve) ziekenhuisopnames (waarvan tot nu toe zo rond de 30% op de IC beland is). Dat is nu eenmaal het gevolg van exponentiële groei.

Ik schaam me dood als ik de filmpjes van markten en berichten over drukte op stranden en in tuincentra zie. Ook ik word moedeloos van het moeten herhalen van de gevaren en ernstigheid van de situatie, ook helemaal geen zin om er zelf de hele dag aan te denken, maar blijkbaar zijn er alsnog idioten die denken dat het allemaal wel mee valt (zie ook Jensen) of er nu eenmaal bijhoort. We hoeven niet massaal in de paniek te schieten en winkels leeg te kopen/roven maar doe wat je kan om verspreiding te voorkomen en blijf waar mogelijk binnen. Ook als er nog geen officieel verbod is om te gaan wandelen en dergelijke, denk zelf na. Er zit natuurlijk een flinke vertraging tussen de maatregelen en de effecten op de patiënten-aantallen in de ziekhuizen, maar de gegevens tot nu toe maken me erg somber. Ik hoop echt dat de snelheid waarmee het zich uitbreid flink omlaag gaat.

Bedenk je ook dat - als we door de grote piek die er straks gaat komen - we niet langer voldoende zorg kunnen bieden daarmee de kans om aan COVID maar ook aan andere medische aandoeningen te overlijden aanzienlijk omhoog gaat. Bijvoorbeeld omdat er geen beademing is of onvoldoende monitoring vanwege personeel tekorten. En dan zie je online zelfs dat deze voorspellingen weer voer voor grapjes zijn dat "de bedden dan lekker snel weer beschikbaar komen voor de volgende Boomer". Ik weet dat de meetste online sites en forums geen goede afspiegeling zijn van de nederlandse maatschappij (het PSV forum wellicht uitgezonderd) maar ik vind het schokkend hoeveel domheid en onderschatting er toch nog heerst. o.O

Ik heb mijn beide ouders nog (huisarts en dicht bij hun pensioen, en nu dus eerste linie met risico's), en een opa en oma (gelukkig nog zelfstandig wonend). Ik zou het fijn vinden om ze weer te zien als ik over een paar maanden Nederland weer kan en mag bezoeken. En hoe meer men nu het verstand gebruikt hoe eerder dat weer mogelijk is en hoe groter de kans dat ik ze dan nog levend aantref. Cru maar waar.
 
Drenthe 48
Flevoland 64
Friesland 39
Gelderland 502
Groningen 67
Limburg 479
Noord-Brabant 1508
Noord-Holland 560
Overijssel 201
Utrecht 401
Zeeland 54
Zuid-Holland 627
Onbekend 199
Totaal 4204


Ook als je t afzet tegen inwoners in de provincie spring Brabant er bovenuit.
 
Ik maak me zorgen jongens. De dagelijkse groei in sterftecijfers en ziekenhuisopnames voor Nederland (door lage aantal test de enige cijfers die relatief betrouwbaar zijn) ligt op dit moment hoger dan Italië en slechts iets onder die van Spanje van een week geleden (net voor de lockdown aldaar). Als de groei zo doorzet hebben we volgende week maandag het duizendste Nederlandse COVID-19 gerelateerde sterfgeval en meer dan 6600 (cumulatieve) ziekenhuisopnames (waarvan tot nu toe zo rond de 30% op de IC beland is). Dat is nu eenmaal het gevolg van exponentiële groei.
Kun je deze met cijfers onderbouwen? Als ik e.e.a. naast Italië leg kan ik deze stelling namelijk niet onderschrijven? Duik zo n webinair in, dus n reactie van mijn zijde zal even op zit laten wachten. Verwijs wel alvast naar dit artikel https://www.ad.nl/dossier-coronavir...en-italie-wat-zeggen-kenners-erover~a2665ea2/ (ff incognito gaan) en anders deze https://www.rtlnieuws.nl/nieuws/ned...derland-italie-groei-besmettingen-net-zo-snel

Geen reden natuurlijk om lakser te worden #staysave #stayhome
 
Laatst bewerkt:
Geen samenkomsten tot 1 juni. Daar gaat de bruiloft van vrienden die gepland stond op 29 mei...
 
Terug
Bovenaan Onderaan