Je overdrijft. Ook met Ziyech was het helemaal niets tegen Getafe.

Vroege goal, stadion erachter en het kan zomaar wat worden. Zonder Ziyech speelde Ajax tegen PSV een prima eerste helft bijvoorbeeld.

Promes wel weer erbij. Dat is al een verademing ten opzichte van de geverfde pony.
Klopt, maar ik denk dat dit dolende Ajax juist een Ziyech (in vorm, dat dan wel) nodig heeft. Iemand die met 1 actie de hele verdediging kan opensplijten.
Dan moet Eiting dat dan maar doen.

Promes verwacht ik niet in de basis, denk dat die er enkel inkomt als er in de laatste fase nog wat geforceerd moet worden. En waarschijnlijk is dat dan te laat.
 
Ik zei toch dat je best een punt had, maar ook overdreef. Denzel is ook elke wedstrijd fantastisch, volgens deze maatstaf. Blind is een dragende speler bij ajax en doet het op dat nivo inderdaad uitstekend. Als hij na dit seizoen weer een transfer maakt, waar spake van is, gaat hij het weer niet echt redden op een nivo hoger, ben ik bang.

Het klopt ook dat Blind bij niet-ajacieden een heel slecht imago heeft, wat niet meehelpt bij z'n beoordeling

Toch benieuwd waarom er antipathie is tegenover Blind. Van andere spelers (veltman) kan ik het mij voorstellen maar Blind doet of zegt nooit iets vervelends toch?
 
Toch benieuwd waarom er antipathie is tegenover Blind. Van andere spelers (veltman) kan ik het mij voorstellen maar Blind doet of zegt nooit iets vervelends toch?
Dus omdat hier gezeged wordt dat die jongen beter tot zijn recht komt op het middenveld dan in de verdediging hebben wij een antipathie tegen hem?
 
Toch benieuwd waarom er antipathie is tegenover Blind. Van andere spelers (veltman) kan ik het mij voorstellen maar Blind doet of zegt nooit iets vervelends toch?
Ik heb niet zo'n hekel aan Blind (en inderdaad wel aan Veldman), maar mepte Blind bij de Willy van der Kuijlen bokaal niet een PSV-er in z'n gezicht, waarna hij wel scoorde?
 
Dus omdat hier gezeged wordt dat die jongen beter tot zijn recht komt op het middenveld dan in de verdediging hebben wij een antipathie tegen hem?

Rico schrijft "Het klopt ook dat Blind bij niet-ajacieden een heel slecht imago heeft, wat niet meehelpt bij z'n beoordeling", waarbij heel slecht imago me niet alleen op middenveld versus verdediging gebaseerd lijkt.
 
Toch benieuwd waarom er antipathie is tegenover Blind. Van andere spelers (veltman) kan ik het mij voorstellen maar Blind doet of zegt nooit iets vervelends toch?
Dat is heel moeilijk echt uit te leggen, en nog veel moeilijker om objectief te rechtvaardigen. Veltman is idd gewoon een naar en onsportief mannetje, daar zijn denk ik ook vele ajaxieden het wel mee eens. Blind is in mijn ogen een net-niet topper, met de allure van een topper. En door de connecties van zijn vader, wat ook geen heel sympathieke kerel is, is hij voorgetrokken. Zonder z'n vader had ManU hem nooit gekocht, en zonder dat z'n vader (assistent) bondcoach was, had hij denk ik ook niet zoveel gespeeld in het Nl elftal. Dat zet kwaad bloed.

Verder als je objectief gaat kijken, is het zeker geen onsportieve voetballer, geen matennaaier, en zijn teksten zijn ook prima. Verder vind ik het ook voor ajax een prima speler, die zeker bij PSV ook niet zou misstaan, maar op een hoger nivo komt hij op vele punten tekort.
 
Laatst bewerkt:
En door de connecties van zijn vader, wat ook geen heel sympathieke kerel is, is hij voorgetrokken. Zonder z'n vader had ManU hem nooit gekocht, en zonder dat z'n vader (assistent) bondcoach was, had hij denk ik ook niet zoveel gespeeld in het Nl elftal. Dat zet kwaad bloed.
Ik vind dit echt heel kwalijke uitspraken, vooral omdat ze op niks gebaseerd zijn. Denk je nou werkelijk dat ManU hem gekocht heeft omdat hij de zoon is van? Niet op basis van zijn uitstekende seizoenen bij Ajax?
Denk je nou werkelijk dat Van Gaal hem liet debuteren in Oranje omdat zijn vader aanvoerder was van het Ajax van Van Gaal in 1995?
Het feit dat Daley een goed WK in Brazilië speelde zal ook wel komen doordat hij is voorgetrokken.

Je maakt jezelf echt compleet belachelijk met dit soort kolder.
 
Ik vind dit echt heel kwalijke uitspraken, vooral omdat ze op niks gebaseerd zijn. Denk je nou werkelijk dat ManU hem gekocht heeft omdat hij de zoon is van? Niet op basis van zijn uitstekende seizoenen bij Ajax?
Denk je nou werkelijk dat Van Gaal hem liet debuteren in Oranje omdat zijn vader aanvoerder was van het Ajax van Van Gaal in 1995?
Het feit dat Daley een goed WK in Brazilië speelde zal ook wel komen doordat hij is voorgetrokken.

Je maakt jezelf echt compleet belachelijk met dit soort kolder.
Nee, jij ziet de link niet. Als je nog kan herinneren was er een aantal jaren een grote ruzie binnen ajax omtrent het 'plan Cruyff'. De grote tegenstander daarvan was Van Gaal, en bijna de enige die hem in die strijd steunde was Danny Blind. Toen werd Van Gaal manager van ManU en mocht hij 300m of zo investeren (en in Engeland is het idd meestal de manager die beslist) em kocht hij als tegenprestatie Danny's zoontje. Anders had manU hem never nooit gehaald.

Blind is een goede speler, die ok zonder kruiwagens wel het Nl elftal had gehaald, maar hij had zonder de connecties van z'n vader niet bij ManU gespeeld en minder in oranje.
 
  • Leuk
Reactions: IPF
Ik vind dit echt heel kwalijke uitspraken, vooral omdat ze op niks gebaseerd zijn. Denk je nou werkelijk dat ManU hem gekocht heeft omdat hij de zoon is van? Niet op basis van zijn uitstekende seizoenen bij Ajax?
Denk je nou werkelijk dat Van Gaal hem liet debuteren in Oranje omdat zijn vader aanvoerder was van het Ajax van Van Gaal in 1995?
Het feit dat Daley een goed WK in Brazilië speelde zal ook wel komen doordat hij is voorgetrokken.

Je maakt jezelf echt compleet belachelijk met dit soort kolder.

Het feit dat Blind met afstand de beste verdediger was tegen Real Madrid en Juventus op het hoogste podium schijnt ook te komen door zijn vader. De spelers van Juventus en Real waren namelijk allemaal zo onder de indruk van de legendarische Blind senior, dat ze Blind junior de sterren van de hemel lieten spelen.

Zonder gekheid, Blind is een verdediger die moet passen bij een bepaalde speelwijze. Als dat past zoals bij Ajax nu, dan is het gewoon een topper, met afstand de beste CV van de Eredivisie. Ik snap de opmerking van Rico wel enigzins. Manchester United met een andere coach dan Van Gaal had hem nooit gehaald. Hij past niet echt in de Premier League. Ik zie Blind bijvoorbeeld wel slagen bij een Barcelona met een sterke snelle CV naast hem.

Wat betreft de opmerking over het Nederlands elftal snap ik dan weer niet. De complottheorie van Rico is belachelijk. Ook Koeman, Advocaat en Hiddink hebben Blind gewoon opgesteld... Verder hoop ik dat Blind niet meer wordt misbruikt als linksback in Oranje. Het is gewoon een speler die in de as van het elftal moet spelen. Geef hem maar de kans als derde centrale verdediger in een 5-3-2 of als verdedigende middenvelder.
 
Laatst bewerkt:
Verwacht eerlijk gezegd helemaal niks voor vanavond. Ben bang dat Ajax er vol op vliegt, maar voor rust al tegen zo'n geniepige counter aan zal lopen. Schat de kans op doorgaan op 0% eerlijk gezegd. Getafe gaat hoe dan ook scoren, en wij gaan er in deze vorm geen 4 maken.

Voor mij zal de avond al goed zijn als die Deyverson per ongeluk heel hard tegen een doelpaal of reclamebord oploopt. Ben normaal niet van het toewensen van blessures, maar dit pestventje mag werkelijk alles afscheuren ;)
 
Verwacht eerlijk gezegd helemaal niks voor vanavond. Ben bang dat Ajax er vol op vliegt, maar voor rust al tegen zo'n geniepige counter aan zal lopen. Schat de kans op doorgaan op 0% eerlijk gezegd. Getafe gaat hoe dan ook scoren, en wij gaan er in deze vorm geen 4 maken.

Voor mij zal de avond al goed zijn als die Deyverson per ongeluk heel hard tegen een doelpaal of reclamebord oploopt. Ben normaal niet van het toewensen van blessures, maar dit pestventje mag werkelijk alles afscheuren ;)

Tsja. Misschien als het publiek er inderdaad vol achter gaat staan, dat Getafe enigszins onder de indruk is. Anderzijds spelen ze ook in Bernabeu en Camp Nou, dus dat is misschien ook valse hoop.
Je weet nooit hoe het loopt. Vroege goal van ajax, dan een rode kaart voor een Getafe-speler en het kan raar lopen. Het is natuurlijk niet zo dat Getafe nou zo'n grootmacht is. Een elftal zonder absolute uitblinker dat vooral goed is in zuigen. Ajax moet gewoon de kop erbij houden (vermakelijk dat Babel die ene speler nadeed, maar je geeft ze daarmee alleen maar het idee dat hun tactiek werkt), en misschien in tegenstelling tot de uitwedstrijd eens op doel schieten.
 
Terug
Bovenaan Onderaan