Tsja. Misschien als het publiek er inderdaad vol achter gaat staan, dat Getafe enigszins onder de indruk is. Anderzijds spelen ze ook in Bernabeu en Camp Nou, dus dat is misschien ook valse hoop.
Je weet nooit hoe het loopt. Vroege goal van ajax, dan een rode kaart voor een Getafe-speler en het kan raar lopen. Het is natuurlijk niet zo dat Getafe nou zo'n grootmacht is. Een elftal zonder absolute uitblinker dat vooral goed is in zuigen. Ajax moet gewoon de kop erbij houden (vermakelijk dat Babel die ene speler nadeed, maar je geeft ze daarmee alleen maar het idee dat hun tactiek werkt), en misschien in tegenstelling tot de uitwedstrijd eens op doel schieten.
Ik denk eigenlijk dat je beter geen sfeer neer kunt zetten. Getafe lijkt echt op zo'n ploeg die nog giftiger en scherper zijn als ze in het hol van de leeuw spelen. Hoe meer er gefloten wordt, hoe beter ze worden.
 
Ik denk eigenlijk dat je beter geen sfeer neer kunt zetten. Getafe lijkt echt op zo'n ploeg die nog giftiger en scherper zijn als ze in het hol van de leeuw spelen. Hoe meer er gefloten wordt, hoe beter ze worden.
Ik denk dat je vooral de scheidsrechter een beetje moet intimideren zodat hij minder geneigd is in de duikelingen van Getafe te trappen. Daarvoor heb je toch echt een kolkende Arena nodig.
 
Ik denk dat Ajax 'gewoon' doorgaat. In de eerste wedstrijd lieten ze zich meeslepen in het geëtter van die ploeg. Ze zullen zich hierop instellen en nu hun eigen spel moeten spelen.

Over Blind. Ik vind het zelf geen onsympathieke vent. Ik denk dat het commentaar vooral komt omdat hij nergens (qua positie) in uitblinkt en het ziet er niet spectaculair uit. Qua positie en spelinzicht is het denk ik een van de betere spelers. Alleen komt hij voor de verdediging centraal kracht/ body te kort, voor de back snelheid en voor het middenveld (handeling) snelheid te kort.
 
Schijnen vanavond wel een pure kaartentrekker te hebben.
Kan dus een heet potje worden.

Veel kaarten voor het schoppen van Getafe, maar ook veel kaarten mogelijk voor Ajax omdat die van Getafe van het simpelste schouderduwtje een aanslag in Bagdad maken.

Oftewek: de bal is rond, het is 11 tegen 11, we starten met 0-0 en alles is mogelijk :ROFL:
Voel mezelf net Aad300.
 
Schijnen vanavond wel een pure kaartentrekker te hebben.
Kan dus een heet potje worden.

Veel kaarten voor het schoppen van Getafe, maar ook veel kaarten mogelijk voor Ajax omdat die van Getafe van het simpelste schouderduwtje een aanslag in Bagdad maken.

Oftewek: de bal is rond, het is 11 tegen 11, we starten met 0-0 en alles is mogelijk :ROFL:
Voel mezelf net Aad300.
Startte je maar met 0 tegen 0. Je staat 2-0 achter.
 
Nee, jij ziet de link niet. Als je nog kan herinneren was er een aantal jaren een grote ruzie binnen ajax omtrent het 'plan Cruyff'. De grote tegenstander daarvan was Van Gaal, en bijna de enige die hem in die strijd steunde was Danny Blind. Toen werd Van Gaal manager van ManU en mocht hij 300m of zo investeren (en in Engeland is het idd meestal de manager die beslist) em kocht hij als tegenprestatie Danny's zoontje. Anders had manU hem never nooit gehaald.

Blind is een goede speler, die ok zonder kruiwagens wel het Nl elftal had gehaald, maar hij had zonder de connecties van z'n vader niet bij ManU gespeeld en minder in oranje.

Ik kan mij nog herinneren dat veel supporters van man u het jammer vonden dat ie weg was. En zeker tijdens het goede CL seizoen waren er veel reacties dat ze het onbegrijpelijk vonden dat ie zo makkelijk van de hand gedaan is.
 
Toch benieuwd waarom er antipathie is tegenover Blind. Van andere spelers (veltman) kan ik het mij voorstellen maar Blind doet of zegt nooit iets vervelends toch?
Komt ook door zijn vader.
 
Toch benieuwd waarom er antipathie is tegenover Blind. Van andere spelers (veltman) kan ik het mij voorstellen maar Blind doet of zegt nooit iets vervelends toch?

Ik denk dat er niet per se zo veel antipathie is richting hem. Lijkt mij, in tegenstelling tot inderdaad Veltman, en ook Tadic, een prima gast.
Het is meer dat ik hem overschat vind. Het inzicht heeft wel, en een goede pass...maar verdedigend vind ik het allemaal maar tegenvallen.
 
Ik denk dat er niet per se zo veel antipathie is richting hem. Lijkt mij, in tegenstelling tot inderdaad Veltman, en ook Tadic, een prima gast.
Het is meer dat ik hem overschat vind. Het inzicht heeft wel, en een goede pass...maar verdedigend vind ik het allemaal maar tegenvallen.
Toen Blind met ManU tegen PSV moest, zat ik in het stadion, precies op de plek waar ManU de loopoefeningen van de warming up deed. Wat hij toen van de PSV supporters om mij heen allemaal naar het hoofd geslingerd kreeg... :eek:

En dat voor iemand die gewoon zijn werk komt doen en zich altijd correct opstelt naar iedereen toe. Ben het met de Ajax-ers op dit forum eens dat hij dat niet verdient.
 
Toen Blind met ManU tegen PSV moest, zat ik in het stadion, precies op de plek waar ManU de loopoefeningen van de warming up deed. Wat hij toen van de PSV supporters om mij heen allemaal naar het hoofd geslingerd kreeg... :eek:

En dat voor iemand die gewoon zijn werk komt doen en zich altijd correct opstelt naar iedereen toe. Ben het met de Ajax-ers op dit forum eens dat hij dat niet verdient.
Ik herinner me dat hij, toen hij net opgesteld werd in ajaks 1, hij nogal wat fluitconcerten van de ajaksaanhang kreeg omdat papa toen niet zo geliefd was. Heeft hij zich nooit veel van aangetrokken en nooit veel slechts over gezegd. Dat vond ik wel karakter tonen. Verder is hij niet zo goed als sommige ajaksaanhangers hem vinden, en niet zo slecht als sommige niet-ajakssupporters hem vinden. Een van de ajaksers waar ik de minste hekel aan heb.
 
Ik herinner me dat hij, toen hij net opgesteld werd in ajaks 1, hij nogal wat fluitconcerten van de ajaksaanhang kreeg omdat papa toen niet zo geliefd was.
Hij werd vooral uitgefloten omdat hij er toentertijd niks van bakte. Ik weet nog dat elke keer als hij erin kwam, ik me al voorbereidde op een nederlaag. De progressie die hij sindsdien gemaakt heeft is echt fantastisch. Ik heb nog nooit een voetballer zó zien groeien.
 
  • Leuk
Reactions: IPF
Ajax eruit, jammer.
Dubbel jammer; Nederland ziet er internationaal zwak uit dit seizoen, en dit levert Ajax in de competitie waarschijnlijk extra puntjes op, net op het moment dat we weer een heeeeel klein beetje kunnen hopen.
 
Ajax eruit, jammer.
Dubbel jammer; Nederland ziet er internationaal zwak uit dit seizoen, en dit levert Ajax in de competitie waarschijnlijk extra puntjes op, net op het moment dat we weer een heeeeel klein beetje kunnen hopen.
Aan de andere kant; als ajaks was doorgegaan had dat de negatieve reeks doorbroken. Nu is er weliswaar gewonnen, maar zal het aanvoelen als verlies. Nu nog een gelijkspel tegen AZ, wat voor beide partijen negatief zal aanvoelen en PSV stoomt op naar positie 1.
Dromen mag. :grin:
 
Wat een feit is, is dat afgelopen seizoen voor Ajax een unicum was.

Een bijzondere mix van talent en goede spelers, waarbij alles in elkaar viel. Ook zonder blessures.

Sommige Ajacieden die ik ken, deden net alsof Ajax dit nu ieder jaar wel even zou laten zien.
Helaas is dat voor NL clubs niet realistisch.

Af en toe pieken tegen topploegen. Maar structureel aanhaken bij de Europese top gaat niet lukken.

Dat ze er mentaal maar helemaal doorheen mogen zitten....
 
Trouwens, even terugkomend op de wedstrijd van gisteren: dat gejank nu van de spelers van Ajax en Ten Hag en vele commentatoren en analytici. Getafe zou anti-voetbal gespeeld hebben ! Wat is dat voor gelul. Ajax heeft ontzettend veel geluk gehad met 2 ballen op de paal, 1 bal op de lat en 1 redding van Blind. Wat heeft Ajax in ruim 90 minuten laten zien? Een intikker van Danillo, een eigen doelpunt van Getafe en verder heeft de keeper van Getafe vrijwel niets te doen gehad. Dus Lucky Ajax bleef in de wedstrijd omdat Getafe pech had met lat en paal. En hoezo anti-voetbal...? Moeten clubs zich soms aanpassen aan de stijl van Ajax...? Moet voetbal altijd aantrekkelijk zijn ..? Het gaat toch uiteindelijk om het resultaat..? En als plan A niet werkt, dan moet Ajax een plan B of C hebben om de tegenstander op een andere manier te verslaan.....en in 2 wedstrijden tegen Getafe was Getafe veruit de betere partij, want vorige week had Ajax in 90 minuten geen enkele doelpoging en gisteravond hooguit een handvol.
Dus dat gejank van Ajax en Ajax- gezinden slaat echt nergens op....!!!
 
Nee, jij ziet de link niet. Als je nog kan herinneren was er een aantal jaren een grote ruzie binnen ajax omtrent het 'plan Cruyff'. De grote tegenstander daarvan was Van Gaal, en bijna de enige die hem in die strijd steunde was Danny Blind. Toen werd Van Gaal manager van ManU en mocht hij 300m of zo investeren (en in Engeland is het idd meestal de manager die beslist) em kocht hij als tegenprestatie Danny's zoontje. Anders had manU hem never nooit gehaald.

Blind is een goede speler, die ok zonder kruiwagens wel het Nl elftal had gehaald, maar hij had zonder de connecties van z'n vader niet bij ManU gespeeld en minder in oranje.
En van Gaal heeft ons ook opgezadeld met zijn opvolger Danny B. Die afspraken had hij al van te voren met de KNVB gemaakt. Gewoon omdat Danny hem door dik en dun steunde. Overigens heb ik daar geen moeite mee; zo gaat het meestal. Een goed mens vergeet niet heel snel wat een ander in moeilijke tijden voor hem heeft gedaan. In zijn strijd tegen Cruijff had Louis maar heel weinig medestanders. Het hele land inclusief de terreur-krant Telefout vielen over hem hem heen. Danny ( en in mindere mate Frank de Boer) bleef zijn oude meester trouw. Dat heeft allemaal goed uitgepakt voor zijn zoon. Daar ben je dan ook vader voor:sneaky:
 
Trouwens, even terugkomend op de wedstrijd van gisteren: dat gejank nu van de spelers van Ajax en Ten Hag en vele commentatoren en analytici. Getafe zou anti-voetbal gespeeld hebben ! Wat is dat voor gelul. Ajax heeft ontzettend veel geluk gehad met 2 ballen op de paal, 1 bal op de lat en 1 redding van Blind. Wat heeft Ajax in ruim 90 minuten laten zien? Een intikker van Danillo, een eigen doelpunt van Getafe en verder heeft de keeper van Getafe vrijwel niets te doen gehad. Dus Lucky Ajax bleef in de wedstrijd omdat Getafe pech had met lat en paal. En hoezo anti-voetbal...? Moeten clubs zich soms aanpassen aan de stijl van Ajax...? Moet voetbal altijd aantrekkelijk zijn ..? Het gaat toch uiteindelijk om het resultaat..? En als plan A niet werkt, dan moet Ajax een plan B of C hebben om de tegenstander op een andere manier te verslaan.....en in 2 wedstrijden tegen Getafe was Getafe veruit de betere partij, want vorige week had Ajax in 90 minuten geen enkele doelpoging en gisteravond hooguit een handvol.
Dus dat gejank van Ajax en Ajax- gezinden slaat echt nergens op....!!!
Heel leuk en aardig maar geloof dat vorige wedstrijd er maar iets van 40 minuten van de 90 pure speeltijd was. Door al het tijdrekken en janken op t veld. Dieptepunt was de dodelijke aansteker en het ballet van de stervende zwaan na dit vreselijke incident.

Dan kun je toch niet met droge ogen beweren dat zoiets leuk is om naar te kijken. Laat staan om zon club een winst te gunnen. Ja de neutrale toeschouwer noemt dit antivoetbal.
 
Terug
Bovenaan Onderaan