Brexit

En daarbij gold dat de Britten in het buitenland niet mochten stemmen. Waarbij redelijk aangenomen kon worden dat die niet voor een Brexit hadden gestemd.
Volgens mij was dat niet zo toch, alle britten die korter dan 15 jaar in het buitenland woonden mochten stemmen. EU burgers in die in het VK woonden mochten niet stemmen.
 
  • Leuk
Reactions: 666
Volgens mij was dat niet zo toch, alle britten die korter dan 15 jaar in het buitenland woonden mochten stemmen. EU burgers in die in het VK woonden mochten niet stemmen.

Dat laatste kan ik me dan wel weer iets bij voorstellen.
 
Mijn probleem met de EU is dat ze te weinig doen/ beslissen/ zaken opleggen. Heel Europa gelijktrekken op alle vlakken. Ja, dat zal pijn doen. Ja, dat is nadelig voor onder andere Nederland. Maar dat is in mijn ogen de enige manier om zaken voor elkaar te krijgen.

Milieu eisen, product eisen, fabricage-eisen, rechten en plichten van werknemers en personeel, etc... Allemaal hetzelfde op hetzelfde niveau als dat van de beste in de klas.
En belastingen en sociale uitkeringen. Op naar een federaal Europa. Ik ben voor, maar een hele ruime meerderheid in geheel Europa niet.
 
Milieu eisen, product eisen, fabricage-eisen,

Dat is er al en heet de CE markering of de klassebuerau's als TUV SUD, TUVNORD enzovoorts. Alleen zo jammer dat het niet werkt, elke persoon geeft er zijn eigen draai aan. En met de CE is het grootste probleem dat je het zelf als fabrikant erop mag plakken.


En ik vermoed dat Boris vol zal inzetten op een handelsakkoord met de VS/Trump.

Laat ze dat doen, het afvoerputje van de USA worden, een soort 51ste staat ervan te worden. Graag zelfs, je eigen land naar de afgrond helpen.
 
reizen en handelen is door de komst van euro nog n stukkie makkelijker (geen verlies aan wisselkoersen etc.)

Reizen is een goede, helaas staan daar ook criminelen tegenover die ook vrij door europa kunnen rondtrekken.
Euro/dollar koers is sinds 2009 gezakt van € 1,45 naar € 1,10 vandaag, en de ECB maar geld bijdrukken.

Frankrijk staat altijd in brand, niet echt n valide punt. Erdogan dreigt, doet ie altijd, is niks nieuws.
En waarom je de MH17 hier bijhaalt??

Als je het yellow vest protest vanaf het begin gevold heb weet je dat het starte als proteest tegen regelgeving europa.
MH17 ramp kon niet deugdelijk uitgevoerd worden door de spanning rondom nieuwe lidstaat oekraine destijds.

Geloof dat over het 'aandeel' nog een aardig dispuut loopt met België, maar dat terzijde.
Neem aan dat je doorhebt dat de wereld veranderd is, de wereld over reizen en landen leegplunderen om rijk te worden is er gewoon niet meer bij.

De wereld is inderdaad veranderd maar dat wil niet zeggen dat je niet meer als onafhankelijk land in die grote wereld kunt handellen.

Kijk ook ff naar de opkomst 'het volk' het zich niet uitgesproken. Een klein deel was duidelijk tegen. Daarbij, raadgevend hoeft niet opgevolgd te worden. Ben sowieso van mening dat het referendum een draak van een instrument is voor dit soort zaken. Op gemeenteniveau misschien bruikbaar voor bv een nieuwe locatie voor een kinderboerderij, maar zelfs dan zal de onderbuik van de nimby de overhand hebben en wordt er niet gekeken naar algemeen belang

Zo werk stemmen nu eenmaal , geen gejank over opkomst enzo, iedereen was vrij om te komen stemmen.
Niks draak van een instrument, (referendum mogelijkheid is jarenlang paradepaardje van de d66 geweest) maar pure democratie.
Als de heren en dames politici ANDERE belangen hebben dan de stemmers is het zowiezo discusierbaar wat van "algemeen belang" is.
Ook politici hebben wijsheid niet in de pacht

Ja, komt niet doordat we met zn allen de aarde aardig om zeep helpen. Daarbij, alle boeren roepen dat we naar Duitsland moeten kijken, kortom, dit komt volledig op het conto van binnenlandse politiek ipv de EU.

komt 100% door uitstoot plafonds ingesteld door EU, duitsland heeft vanwege het lagere inwoneraantal per vierkante km veel meer speling en lost het daarom zo op.
Nederland (groenlinks in dit geval) maakt "gemakkelijk gebruik" van die plafonds door te stellen dat ze geen andere keuze hebben dan de nieuwe regels.
Kom dan ook met bewijs hoe wij hier in nederland de aarde zo veel meer verkloten ten opzichte van andere plekken, heb je internationale reiservaring?

Nee, zal niet de kaart verdwijnen, ik denk dat het een deel prima zal afgaan. Maar ook dat met name de onderkant van de samenleving het slechter gaat krijgen. Maar we gaan t zien.

Deze onzin van de onderkant van de maatschappij hoor je wel vaker, je word er toch schijtziek van hoe mensen nu ineens betrokken zijn bij het lot van deze groep mensen.
Dezelfde groep mensen word namelijk in andere discusies voor tokkies, enz. uitgemaakt door die groep "betrokken" mensen.
 
Ik geloof jou, onze razende VK-supporter natuurlijk altijd, maar volgens de correspondent - ook ter plaatse, net als jij - zou het toch allemaal niet zo snel gaan.

We gaan het meemaken.
Nee, dat dat waarschijnlijk niet gaat lukken voor het einde van het jaar ben ik met jou en jouw correspondent eens. Wat er dan gaat gebeuren is weer de volgende high adrenaline black box. Alsnog een harde Brexit? De EU gaat weer toegeven om toch maar die harde Brexit te voorkomen? Boris Johnson krijgt koudwatervrees en verlengt de termijn toch nog maar weer?

Bovenstaande opties staan in de volgorde van waarschijnlijkheid, althans zoals ik het zie. Boris heeft een zeer ruime meerderheid in het parlement om er een harde Brexit door te drukken. Ik denk niet dat hij het risico gaat nemen om zijn partij alsnog te verscheuren en de Implementation Period te verlengen. Of de EU gaat toegeven, ik denk dat ze dat echt niet kunnen, ik denk dat dan het hek van de dam is. De EU bevolking zal dat niet pikken/begrijpen, en veel belangrijker, dat zal een enorme boost gaan geven aan de Nexit/Italexit/Frexit etc bewegingen.
 
Ik weet wel wie de voorzitter is van de Europese Commissie. Telt dat ook?

Dat telt zeker voor iets.
helaas horen we hiermee tot een zeer select goepje die dit weten, de rest zit eigenlijk maar wat op onderbuik gevoel de media na te lullen, en dat is zeer kwalijk.
Door geinformeerd te zijn verwerft je spreekrecht over het onderwerp.

De europese commissie zelf is al een goed voorbeeld van het afbrokkelen van het hele orginele geloten EU pact, vroeger hadden grote landen zoals, duitsland, frankrijk, italie, spanje en UK, 2 afgezanten in de europese commissie zitten.
 
Och ja, inderdaad, de proteststem. V: Waarom stemt u tegen deze wet? A: Omdat ik niet gevraagd ben of ik de euro wilde. Als je n voorbeeld wil hebben van een referendum waarbij hele andere zaken dan de werkelijke kwestie het stemgedrag bepaalde (of zal dat altijd zo zijn bij een referendum waardoor het dus een onbruikbaar instrument is?)

Complete onzin, dat zou willen zeggen dat propaganda gewonnen heeft van rationeel verstand en democratie.
 
Complete onzin, dat zou willen zeggen dat propaganda gewonnen heeft van rationeel verstand en democratie.
Complete onzin? Zijn mensen geïnterviewd die zulke redenen opgaven, zo simpel is het. het 2e deel wat je zegt, ja helaas is dit al wel zo bij n deel van de bevolking.
 
Als je het yellow vest protest vanaf het begin gevold heb weet je dat het starte als proteest tegen regelgeving europa.

Stop met leugens neer te zetten. Ik snap best dat je alles aan Europa wil relateren, maar in dit geval sla de plank meer dan mis.


komt 100% door uitstoot plafonds ingesteld door EU, duitsland heeft vanwege het lagere inwoneraantal per vierkante km veel meer speling en lost het daarom zo op

De regelgeving komt al uit 2001 en de problemen hebben we zelf veroorzaakt met de PAS regelgeving uit 2009. Bijna 20 jaar hebben we erover gedaan om het voor onszelf te verneuken. Nu niet gaan wijzen naar Europa.
 
Terecht, als je jezelf nog kunt herrinneren hoe de waarde bepaling gulden/euro bepaald was had je alle reden om het daar niet mee eens te zijn.

Stel je nou voor dat we de gulden nog steeds hadden, zou dat dan nu een sterke munt zijn?

Ik ook wel, maar we mochten bv wel stemmen voor de Schotse onafhankelijkheid, en voor EU verkiezingen.

En dat is dan weer gek.
 
Ik kan wel een hele lijst maken van dingen wat door de EU een stuk beter is geworden. Bijvoorbeeld dat je in het buitenland niet opeens vijf keer zoveel betaald voor je telefoontje. Of dat je niet overal aan de grens staat

Vroeger reed je ook gewoon de grens over hoor, je moest alleen wel paspoort bij hebben.
Ik ben benieuwd naar je lijstje.
Goedkoper bellen in het buitenland is een verwaarloosbaar argument gebaseerd op de aantal keren dat er behoefte is aan bellen in het buitenland.

Weet je dat europa ons pensioenopbouw systeem wil verbieden?
Daarlangs zijn door euro wetgeving de pensioenfondsen niet meer onder controle van het DNB.
pensioen geld kan voortaan overal in europa gestalt worden door de fondsen, zo is er veel geld van ons onder gebracht in het financieel zwalkende spanje.
Inderdaad wij lopen met onze pensoeinfondsen het risico, met de bewezen incompetentie van spanje aangaande geld management, dat als spaanse bank failiet gaat de daar gestralde fondsen foetsie zijn.
Jij draagt hierdoor indirect bij aan bijvoorbeeld de spelers van madrid, barca en andere clubs met gigantische leningen bij de spaanse bank.
 
Goedkoper bellen in het buitenland is een verwaarloosbaar argument gebaseerd op de aantal keren dat er behoefte is aan bellen in het buitenland.

Nee hoor, kijk eens naar de wereld van de ondernemer die in heel Europa werkt met zijn Nederlandse telefoon. Ik werk internationaal (wereldwijd) en overal waar ik kom, krijg ik weer een lokaal nummer, vaak met giga dure abonnementen zodat we ook naar Europa kunnen bellen. En voor iedereen die aan de grens woont en lekker het Duitse of Belgische signaal in de mik krijgt.

Vroeger reed je ook gewoon de grens over hoor, je moest alleen wel paspoort bij hebben.

Wel eens op een zomerse dag door de paspoortcontrole gegaan op bijvoorbeeld Schiphol. Gaat zo ontzettend soepel en snel. Daarom moet ik vliegen in de zomer met minimaal 2 uur overstaptijd...
 
De toon die jij gebruikt in je berichten nodigt niet per se uit om er op te reageren, wat ook wel blijkt uit de reacties die je ontvangt. Aannemende dat je een open discussie wilt voeren zou ik de toon ook op een zodanige wijze aanpassen dat dat ook blijkt uit je berichten.

Niemand hoeft te reageren, is vrije keuze.
Het is niet de eerste discussie die ik over dit onderwerp voer.
Helaas is dit de toon van politieke discussie vandaag de dag, ik vind het zelf bevoorbeeld ook niet bijzonder leuk om als de populist weggezet te worden in deze discussie, maar zo werkt dt nu eenmaal tegenwoordig.
 
Vroeger reed je ook gewoon de grens over hoor, je moest alleen wel paspoort bij hebben.
Ik ben benieuwd naar je lijstje.
Goedkoper bellen in het buitenland is een verwaarloosbaar argument gebaseerd op de aantal keren dat er behoefte is aan bellen in het buitenland.

Weet je dat europa ons pensioenopbouw systeem wil verbieden?
Daarlangs zijn door euro wetgeving de pensioenfondsen niet meer onder controle van het DNB.
pensioen geld kan voortaan overal in europa gestalt worden door de fondsen, zo is er veel geld van ons onder gebracht in het financieel zwalkende spanje.
Inderdaad wij lopen met onze pensoeinfondsen het risico, met de bewezen incompetentie van spanje aangaande geld management, dat als spaanse bank failiet gaat de daar gestralde fondsen foetsie zijn.
Jij draagt hierdoor indirect bij aan bijvoorbeeld de spelers van madrid, barca en andere clubs met gigantische leningen bij de spaanse bank.


"In de laatste bekende meting in 2013 door De Nederlandsche Bank (DNB) hadden pensioenfondsen 14 procent van hun vermogen in Nederland belegd."

Jouw "voortaan" ligt in het verleden?
 
Niemand hoeft te reageren, is vrije keuze.
Het is niet de eerste discussie die ik over dit onderwerp voer.
Helaas is dit de toon van politieke discussie vandaag de dag, ik vind het zelf bevoorbeeld ook niet bijzonder leuk om als de populist weggezet te worden in deze discussie, maar zo werkt dt nu eenmaal tegenwoordig.

Een beetje de gemoederen prikkelen werkt prima om mensen in de pen te krijgen en een discussie op gang te brengen. Nu we op gang zijn lijkt het me prima om van alle zijden zoveel mogelijk respectvol te reageren (wat jij overigens ook prima doet) en punten eruit te lichtten en onderbouwen. (Y)
 
  • Leuk
Reactions: 666
Terug
Bovenaan Onderaan