Directie PSV - Algemeen

Ernest Faber maakt het seizoen af als hoofdtrainer, daarna komt er weer iemand anders voor de groep. Heeft Gerbrands al een shortlist? "Ja, daar staat één naam op. Zo werk ik altijd. Als dat niet lukt, ga ik door naar de volgende."

Ik mag toch hopen dat hij dit zegt voor de show en dat er niet echt zo gewerkt wordt bij PSV. Het zou de aankopen afgelopen zomer wel verklaren.
 
Ik zet het hier maar bij. PSV heeft blijkbaar een nieuw lid van de RVS en het is een vrouw!
RVS? ;P
De RvC van PSV moet zich gaan schamen met hun goedkeuringen:
JDJ laten aanstellen
Hem steeds dure maar niet PSV-waardige spelers laten halen.
Geen visie eisen van de AD.
Geen rode draad kunnen ontdekken in het beleid mbt de achterste linie.
Geen visie hebben op allerlei contracten en clausules.
En Gerbrands niet op zijn flikker geven voor het gevoerde beleid.
Nee, het moet allemaal gezellig blijven, behalve de trainer wegsturen. Dat kunnen ze weer wel.
 
"maar we hebben ingrid voor gevraagd om haar competenties"

Toch ook lullig voor ingrid dat ze nu met zo'n lulverhaal aan moeten komen om te verbloemen dat het de nieuwe genderdiversiteit regel is die tenminste de helft van de gekwilificeerde bestuurders (de mannen) buitenspel zet.
 
"maar we hebben ingrid voor gevraagd om haar competenties"

Toch ook lullig voor ingrid dat ze nu met zo'n lulverhaal aan moeten komen om te verbloemen dat het de nieuwe genderdiversiteit regel is die tenminste de helft van de gekwilificeerde bestuurders (de mannen) buitenspel zet.
Oh dus wanneer een vrouw een hoge positie bekleedt, dan is de redenering ineens dat “ten minste de helft van de gekwalificeerde mannen slechts vanwege het nieuwe diversiteitsbeleid nu aan de kant zijn geschoven”?? En als de gehele RvC alleen uit mannen zou bestaan, dan zullen we maar moeten aannemen dat het gewoon goed gekwalificeerde bestuurders zijn... Oké. Mag ik je er dan wel aan herinneren dat deze blamage en alle andere blamages tot nu onder leiding van deze “gekwalificeerde” mannelijke bestuurders hebben plaatsgevonden?
Hopelijk geeft Ingrid ze er flink van langs!
 
Oh dus wanneer een vrouw een hoge positie bekleedt, dan is de redenering ineens dat “ten minste de helft van de gekwalificeerde mannen slechts vanwege het nieuwe diversiteitsbeleid nu aan de kant zijn geschoven

misschien is ingrid wel de meest gekwalificeerde, we zullen het nooit weten want het was op voorhand bepaald dat niet alle kandidaten, maar enkel de vrouwlijke kandidaten op solicitatie gesprek mochten komen.

Ik beweer overigens niet dat mannelijke bestuurders beter zijn, ik ben ook geen lid van de anti feministen club dus je hoeft me er ook niet op aan te vallen.

Ik vind het alleen wel jammer voor iemand als deze ingrid, die mischien haar hele leven lang hard heeft gewerkt om hogerop te komen, dat ze nu niet daar als "topkeuze" zit maar meer als "de beste" van een groep op gender voorgeselecteerde personen.
Ik zou me voor kunnen stellen dat het een beetje voelt als troostprijs voor genderongelijkheid voor ingrid.
 
misschien is ingrid wel de meest gekwalificeerde, we zullen het nooit weten want het was op voorhand bepaald dat niet alle kandidaten, maar enkel de vrouwlijke kandidaten op solicitatie gesprek mochten komen.

Ik beweer overigens niet dat mannelijke bestuurders beter zijn, ik ben ook geen lid van de anti feministen club dus je hoeft me er ook niet op aan te vallen.

Ik vind het alleen wel jammer voor iemand als deze ingrid, die mischien haar hele leven lang hard heeft gewerkt om hogerop te komen, dat ze nu niet daar als "topkeuze" zit maar meer als "de beste" van een groep op gender voorgeselecteerde personen.
Ik zou me voor kunnen stellen dat het een beetje voelt als troostprijs voor genderongelijkheid voor ingrid.
Waaruit maak je dit allemaal op? Dat ze “als de beste keuze van een groep op gender voorgeselecteerde personen” is?? Volgens mij geeft PSV duidelijk aan haar vanwege haar kennis van de medische staf wereld te hebben binnen gehaald en dat zij dat als diversiteit aan kennis binnen de RvC zien. Dus niet diversiteit zoals jij je voorstelt.
 
misschien is ingrid wel de meest gekwalificeerde, we zullen het nooit weten want het was op voorhand bepaald dat niet alle kandidaten, maar enkel de vrouwlijke kandidaten op solicitatie gesprek mochten komen.
Mag ik je vragen hoe je er op komt dat alleen vrouwlijke kandidaten op solicitatie gesprek mochten komen? Ik heb daar niks over gelezen. Is dit gewoon iets waar je vanuit gaat? Of weet je iets meer dan ik?
 
  • Leuk
Reactions: IPF
Dat ze “als de beste keuze van een groep op gender voorgeselecteerde personen”

Mag ik je vragen hoe je er op komt dat alleen vrouwlijke kandidaten op solicitatie gesprek mochten komen? Ik heb daar niks over gelezen. Is dit gewoon iets waar je vanuit gaat? Of weet je iets meer dan ik?

Dit zijn de nieuwe regels:

Het vrouwenquotum, waar de kamer zich deze week voor uitsprak, is symbolisch beschouwd een belangrijke maatregel om genderongelijkheid in het bedrijfsleven tegen te gaan
https://www.nrc.nl/nieuws/2019/12/05/een-symbolische-maatregel-uit-nood-geboren-a3982737
 
Laatst bewerkt:
Dit zijn de nieuwe regels:

Het vrouwenquotum, waar de kamer zich deze week voor uitsprak, is symbolisch beschouwd een belangrijke maatregel om genderongelijkheid in het bedrijfsleven tegen te gaan
https://www.nrc.nl/nieuws/2019/12/05/een-symbolische-maatregel-uit-nood-geboren-a3982737
Ten eerste geldt de regel alleen voor grote beursgenoteerde bedrijven en bij mijn weten is PSV geen beursgenoteerd bedrijf.
Ten tweede als zou dat zo zijn: die wet moet nog gemaakt worden door de minister en moet nog worden aangenomen door de Eerste Kamer. Al zou dat voor PSV gelden, ik denk niet dat men hier zo enorm proactief is dat ze die regel nu al gaan inzetten.
 
Voor beursgenoteerde bedrijven alleen, als ik me niet vergis. Dus dat zou dan niet voor PSV gelden.

Ten eerste geldt de regel alleen voor grote beursgenoteerde bedrijven en bij mijn weten is PSV geen beursgenoteerd bedrijf.

"voor het eerst in de clubhistorie krijgt PSV daarmee een vrouwelijke toezichthouder"

PSV is het niet verplicht maar dit is natuurlijk allemaal geen toeval.
PSV kan anderhalve maand na die motie toch niet aankomen met een nieuwe mannelijke toezichthouder in hun "all men" toezichthouders clubje?
 
"voor het eerst in de clubhistorie krijgt PSV daarmee een vrouwelijke toezichthouder"

PSV is het niet verplicht maar dit is natuurlijk allemaal geen toeval.
PSV kan anderhalve maand na die motie toch niet aankomen met een nieuwe mannelijke toezichthouder in hun "all men" toezichthouders clubje?
Denk je dat nou echt, of hou je nu koppig vast aan een eerder foutief ingenom,en standpunt?
 
Terug
Bovenaan Onderaan