Directie PSV - Algemeen

De RVC is een toezichthoudend orgaan. Naast Van der Wallen en Wolf-De Jonge, die in het dagelijks leven bestuursvoorzitter is van het Haaglanden Medisch Centrum, maken Frank Arnesen, Klaas Dijkhoff en Paul Verhagen deel uit van de raad. Ofschoon de RVC een controlerende rol op de achtergrond vervult, adviseren en inspireren de commissarissen waar mogelijk ook de directie van PSV.

Marcel Brands, Algemeen Directeur van PSV, is daarom verheugd met het langer aanblijven van het tweetal. “Qua visie en ambitie passen Ingrid en Robert goed bij PSV. Zij beschikken over de juiste expertise om ons als directie binnen de context van hun verantwoordelijkheid scherp te houden en uit te dagen. Hun aanblijven zorgt voor stabiliteit. Als directie weten we dat er met deze toezichthouders veel draagvlak is voor onze visie en ambities. Dat is heel belangrijk.”

Geweldig nieuws. Een goede RvC is belangrijk, dat merk je nu wel weer bij Ajax. We hebben een aantal zwaargewichten in de RvC zitten, zij weten heel goed hoe een organisatie geleid moet worden en dat voelt goed.

Goh, hoe ging dat toen? Ik heb er even geen beeld bij.
Vooral veel praatjes, maar weinig wol. En was ook iemand die bij het opleiden van de jeugd als key point had 'het spelen in hetzelfde systeem als er in het eerste gespeeld werd om doorstroming te vergemakkelijken', terwijl de jeugdopleiding imo in de eerste plaats gericht moet zijn op het ontwikkelen en uitsorteren van individuele kwaliteit, niet om eenheidsworsten te creeëren die goed in een bepaald systeem kunnen opereren. Er brak naar mijn herinnering ook niet heel veel fatsoenlijks door, wel een hoop grijze muizen, maar dat kan natuurlijk ook aan de lichting hebben gelegen en dat Philip "het is hier geen speeltiun" Cocu toen aan het roer stond.

Laatst bewerkt:
Ik ben misschien de eerste geweest om de tactiek van Bosz te bekritiseren hier en ik sta daar nog altijd achter. Een ding moeten we echter niet vergeten om het plaatje van dit seizoen compleet te krijgen en dat is namelijk de rol van de directie en beleidsmakers hier. Je moet namelijk een selectie samenstellen voor je trainer waarvan je ieder jaar kunt zeggen dat ze honger hebben naar succes en prestaties. Het toevoegen van de karakters als Perisic, ook al is het meer geluk dan wijsheid geweest, is daar een voorbeeld van. Je moet het de trainer namelijk makkelijker maken. En dat doe je door door te selecteren en andere karakters toe te voegen aan het succesteam. Dat heeft de directie nagelaten. Ten tweede zijn nog altijd middenvelders die achterin als verdedigers moeten fungeren. Ik snap best wel dat je twee aanvallende backs hebt die eigenlijk middenvelders zouden moeten zijn. Maar Flamingo is ook een halve middenvelder en werd bij Utrecht ook soms als middenvelder gebruikt. Ook Boscagli is eigenlijk geen cv. Achterin heb je gewoon twee grote sterke kerels nodig die de uitstraling van een baas hebben. I.i.g. een van hen moet een pure grote verdediger zijn. Lengte en kracht is erg belangrijk ook bij de standaardsituaties. Dat hebben we niet.
Het mindere seizoen heeft dan ook buiten Bosz zelf met dit soort factoren te maken waar de directie nauwelijks in vooruitgang heeft geboekt.

Ik ben misschien de eerste geweest om de tactiek van Bosz te bekritiseren hier en ik sta daar nog altijd achter. Een ding moeten we echter niet vergeten om het plaatje van dit seizoen compleet te krijgen en dat is namelijk de rol van de directie en beleidsmakers hier. Je moet namelijk een selectie samenstellen voor je trainer waarvan je ieder jaar kunt zeggen dat ze honger hebben naar succes en prestaties. Het toevoegen van de karakters als Perisic, ook al is het meer geluk dan wijsheid geweest, is daar een voorbeeld van. Je moet het de trainer namelijk makkelijker maken. En dat doe je door door te selecteren en andere karakters toe te voegen aan het succesteam. Dat heeft de directie nagelaten. Ten tweede zijn nog altijd middenvelders die achterin als verdedigers moeten fungeren. Ik snap best wel dat je twee aanvallende backs hebt die eigenlijk middenvelders zouden moeten zijn. Maar Flamingo is ook een halve middenvelder en werd bij Utrecht ook soms als middenvelder gebruikt. Ook Boscagli is eigenlijk geen cv. Achterin heb je gewoon twee grote sterke kerels nodig die de uitstraling van een baas hebben. I.i.g. een van hen moet een pure grote verdediger zijn. Lengte en kracht is erg belangrijk ook bij de standaardsituaties. Dat hebben we niet.
Het mindere seizoen heeft dan ook buiten Bosz zelf met dit soort factoren te maken waar de directie nauwelijks in vooruitgang heeft geboekt.
Ik snap helemaal dat je kritiek hebt, maar laten we ook niet vergeten dat we anderhalf seizoen hebben genoten van dit elftal en deze trainer door aanvallend voetbal en resultaten. Zo jammer dat het nu instort!

Ik snap helemaal dat je kritiek hebt, maar laten we ook niet vergeten dat we anderhalf seizoen hebben genoten van dit elftal en deze trainer door aanvallend voetbal en resultaten. Zo jammer dat het nu instort!
Zeker jammer deze enorme terugval. Of het instort weet je overigens pas na een seizoen, wie weet keert het om. Remember 1963,1999, 2007 en 2016 met hun onverwachte goede afloop.
Niettemin hebben zowel jij als IPF een punt.
Heel belangrijk voor een coach is tenminste eén speler met genoeg voetbalhersens om later coach te kunnen worden. Die kan dan in het veld ter plekke corrigeren wat fout gaat.
En tenminste eén met een over-mijn-lijk mentaliteit die het hele team scherp houdt.

Laatst bewerkt:
Maar daar kiest Bosz dan toch voor? Hij stelt opbouwende/doorschuivende verdedigers op die eigenlijk geen verdedigers zijn? Soms ook met Schouten achterin. Nagalo en Obispo zijn wel pure cv's waar ie voor kan kiezen maar dat doet ie dus bewust niet. Het is niet zo dat ie geen pure verdedigers heeft. Hij stelt ze gewoon niet op

Doorselecteren is een beleid en moet altijd in gedachten zijn van de leiding. Wat ik zeg heeft weinig met goed of slecht spel te maken. Ook als het goed gaat moet je het elftal honger houden door nieuwe impulsen en die zijn niet of nauwelijks geweest althans niet wat je nodig had. Wat ik verder aangeef over twee echte cv’s is net zo’n verhaal. In NL was Timber een cv. In Engeland hebben ze hem eerst linksback en daarna rechtsback gezet. Dat is niet voor niets. We moeten ons doorontwikkelen en een van de vereisten daarvan is dat je door selecteert en andere karakters toevoegt aan het succes elftal

Maar daar kiest Bosz dan toch voor? Hij stelt opbouwende/doorschuivende verdedigers op die eigenlijk geen verdedigers zijn? Soms ook met Schouten achterin. Nagalo en Obispo zijn wel pure cv's waar ie voor kan kiezen maar dat doet ie dus bewust niet. Het is niet zo dat ie geen pure verdedigers heeft. Hij stelt ze gewoon niet op
Obispo heeft geen niveau. En Nagalo blijkbaar ook niet. Een trainer wil altijd zijn beste spelers opstellen

Dan ligt het aan de coach die er voor kiest geen pure cv's op te stellen.
Probleem is dat Obispo 1. Te vaak te lang eruit ligt waardoor hij zich nooit in het elftal kan spelen en 2. Hij 2 goede wedstrijden afwisselt met een 3e wedstrijd waar hij veel blunders maakt. Hij is net niet goed genoeg om op te kunnen bouwen.

Probleem is dat Obispo 1. Te vaak te lang eruit ligt waardoor hij zich nooit in het elftal kan spelen en 2. Hij 2 goede wedstrijden afwisselt met een 3e wedstrijd waar hij veel blunders maakt. Hij is net niet goed genoeg om op te kunnen bouwen.
Hij had toch een nasleep van een lange blessure dacht ik?

Ik dacht dat we de bodem wel bereikt hadden maar gisteren zakte de hele selectie door het ijs. Totaal geen zelfvertrouwen meer en niemand die dan maar de beuk erin gooit, puur paniekvoetbal.
Als alles loopt zoals verwacht is dit PSV prachtig om te zien met een bank die energie brengt en er nog een schepje bovenop gooit. Maar als het niet loopt zoals gewenst gaat het ook goed mis en ik denk dat het momenteel voor elke tegenstander een feest is om tegen dit PSV te spelen.
Beste wat Bosz kan doen is karakter brengen in zijn ploeg. Selecteer spelers die misschien wat minder begaafde voetballers zijn maar wel tot het gaatje gaan. Bron van veel ellende is het veelgeprezen motorblok op het middenveld. Scouten is het volledig kwijt en Veerman speelt als een zaterdagmiddag voetballer, wanneer heeft Joey voor het laatst gescoord? Met zijn traptechniek moet hij er toch elke maand wel een paar inleggen. Achterin moet meer body komen, ik zou die Nagalo opstellen, samen met Obispo en boscagli naar het middenveld met als doel om omschakelingen te breken op het middenveld. Hetzelfde met Flamingo een linie naar voren. Eerste dat lek achterin dichten. Op de vleugels zit het voorin wel ok met Lang en perisic , achterin denk ik met Mauro en Malacia/Dest komt het ook wel goed, mits voor de goal maar niks te halen is. Met nagalo en Obispo heb je ook meer power in de lucht en individuele duels

Laatst bewerkt:
Ik dacht dat we de bodem wel bereikt hadden maar gisteren zakte de hele selectie door het ijs. Totaal geen zelfvertrouwen meer en niemand die dan maar de beuk erin gooit, puur paniekvoetbal.
Als alles loopt zoals verwacht is dit PSV prachtig om te zien met een bank die energie brengt en er nog een schepje bovenop gooit. Maar als het niet loopt zoals gewenst gaat het ook goed mis en ik denk dat het momenteel voor elke tegenstander een feest is om tegen dit PSV te spelen.
Beste wat Bosz kan doen is karakter brengen in zijn ploeg. Selecteer spelers die misschien wat minder begaafde voetballers zijn maar wel tot het gaatje gaan. Bron van veel ellende is het veelgeprezen motorblok op het middenveld. Scouten is het volledig kwijt en Veerman speelt als een zaterdagmiddag voetballer, wanneer heeft Joey voor het laatst gescoord? Met zijn traptechniek moet hij er toch elke maand wel een paar inleggen. Achterin moet meer body komen, ik zou die Nagalo opstellen, samen met Obispo en boscagli naar het middenveld met als doel om omschakelingen te breken op het middenveld. Hetzelfde met Flamingo een linie naar voren. Eerste dat lek achterin dichten. Op de vleugels zit het voorin wel ok met Lang en perisic , achterin denk ik met Mauro en Malacia/Dest komt het ook wel goed, mits voor de goal maar niks te halen is. Met nagalo en Obispo heb je ook meer power in de lucht en individuele duels

Niet oneens met het brengen van meer karakter.
Maar waarom je dan Boscagli op de belangrijkste positie wilt zetten is mij een raadsel. Als er iemand heeft aangetoond geen karakter te hebben, naast Veerman, dan is t Boscagli.

Meer karakter, helemaal eens. Maar wie dan van onze huidige spelers?

Meer karakter, helemaal eens. Maar wie dan van onze huidige spelers?
Schouten en Veerman vervangen door boscagli en Flamingo op het middenveld en nagalo en Obispo achterin dus meer controle en minder aanval. Voordeel van boscagli en flamingo is dat ze ook middenvelders zijn met een prima passing

Schouten en Veerman vervangen door boscagli en Flamingo op het middenveld en nagalo en Obispo achterin dus meer controle en minder aanval. Voordeel van boscagli en flamingo is dat ze ook prima middenvelders met een prima passing
Zie alleen het onderdeel 'karakter' sterk naar voren komen bij de genoemde spelers.

Niet oneens met het brengen van meer karakter.
Maar waarom je dan Boscagli op de belangrijkste positie wilt zetten is mij een raadsel. Als er iemand heeft aangetoond geen karakter te hebben, naast Veerman, dan is t Boscagli.
Boscagli is geen echte verdediger maar is volgens mij een betere controleur dan Veerman. Met Obispo er achter (wel een echte verdediger) krijg je meer controle op het middenveld en dat is volgens mij hard nodig.

Terug
Bovenaan Onderaan