Technisch Manager

Baumgartl kopen voor 10 miljoen
Bruma voor 15 miljoen
Daar waar je Mauro verhuurt Doan gaan halen voor 7,5 miljoen
Schwaab die weg en overbodig was, weer terughalen
2 linksbacks halen die niet voldoen waardoor MvB Sadilek daar neer zette en Faber nu Viergever daar moet neerzetten..

Maar JdJ hoeft nog niet op te stappen maar MvB wel terecht ontslagen. Wat een grote grap.
En niet eens een poging gedaan (zover bekend) om die bepalende middenvelder te halen.
 
Dat zei hij omdat hij JDJ wil beschermen na zijn eerst echte jaar als TD waarin hij Gefaald heeft, met hoofdletter G. Dus het is absoluut niet gepast van John de Jong om Mark nu de schuld te geven van de slechte resultaten.

Weet je wat ongepast zou zijn; als mensen Mark van Bommel volledig vrij zouden pleitten van schuld aan de slechte resultaten. Dat neemt niet weg dat de Jong een aanzienlijk deel van de kritiek op hemzelf maar beter zeer serieus kan nemen.
 
Weet je wat ongepast zou zijn; als mensen Mark van Bommel volledig vrij zouden pleitten van schuld aan de slechte resultaten. Dat neemt niet weg dat de Jong een aanzienlijk deel van de kritiek op hemzelf maar beter zeer serieus kan nemen.
Niemand doet dat, “ MvB volledig vrij pleiten”......... En er is maar een consequentie voor JdJ wanneer hij “ de kritiek serieus gaat nemen”, namelijk ook zelf opstappen voor zijn gevoerde wanbeleid. Dat zou ik dan weer gepast vinden van hem.
 
Precies. Eigenlijk wil hij gewoon weer hoofd scouting worden.

Tja. En geen eindverantwoording nemen. Met een TD boven zich, is dat degene die eindverantwoordelijk is.
Kan ook nog zijn dat dit besluit van de RvC/Directie is gekomen, en dat JdJ dit naar buiten mag brengen om gezichtsverlies te besparen.
 
In het kader van iedereen moet doen waar hij goed in is... :FP:

"Ik vind dat we naar een model moeten waarin ik me alleen op het spelersbeleid kan focussen" - want dat is natuurlijk zijn sterkste punt!
Echt he...
Wat een gelul weer. Nu er toevallig een Engelse jeugdspeler een keer leuk speelt, wordt dat meteen als 'beleid' verkocht. En alsof JdJ daar de hand in heeft gehad. Ik ben het helemaal met JdJ eens dat PSV zich moet gaan focussen op spelersbeleid, om te beginnen JdJ eruit knikkeren en een echte, ervaren TD aanstellen.
 
Tja. En geen eindverantwoording nemen. Met een TD boven zich, is dat degene die eindverantwoordelijk is.
Kan ook nog zijn dat dit besluit van de RvC/Directie is gekomen, en dat JdJ dit naar buiten mag brengen om gezichtsverlies te besparen.
Dat laatste lijkt me inderdaad het meest waarschijnlijk. En een verstandige beslissing
 
Ik moet zeggen dat ik het ook een vreemde aankondiging vind. Wat is nou precies de structuur die men zo meteen voorstaat?
 
Dat laatste lijkt me inderdaad het meest waarschijnlijk. En een verstandige beslissing

Ik vind weinig verstandig aan het feit dat het gebied waar JdJ het meest gefaald heeft (spelersbeleid) nog gewoon onder hem valt.
Zo blijft het woord "teleurstelling" De Jong achtervolgen, in zijn actieve voetbalcarrière en daarna... :cautious:
 
Ik vind weinig verstandig aan het feit dat het gebied waar JdJ het meest gefaald heeft (spelersbeleid) nog gewoon onder hem valt.
Zo blijft het woord "teleurstelling" De Jong achtervolgen, in zijn actieve voetbalcarrière en daarna... :cautious:
De beslissing om spelers te halen is nu in handen van toon en JdJ. Als die beslissing in de handen van Toon en een ervaren TD komt te liggen, zie ik dat als een grote verbetering.
 
De beslissing om spelers te halen is nu in handen van toon en JdJ. Als die beslissing in de handen van Toon en een ervaren TD komt te liggen, zie ik dat als een grote verbetering.

Maar als spelersbeleid onder JdJ valt, is dat toch inclusief het aantrekken van spelers? Je hebt hooguit een TD die dan zeg "zou je dat nou wel doen, jongen?", maar het beleid wordt dan blijkbaar nog steeds door JdJ gemaakt. Toch?
 
Maar als spelersbeleid onder JdJ valt, is dat toch inclusief het aantrekken van spelers? Je hebt hooguit een TD die dan zeg "zou je dat nou wel doen, jongen?", maar het beleid wordt dan blijkbaar nog steeds door JdJ gemaakt. Toch?

Ja, dat lijkt mij dan ook.
 
Maar als spelersbeleid onder JdJ valt, is dat toch inclusief het aantrekken van spelers? Je hebt hooguit een TD die dan zeg "zou je dat nou wel doen, jongen?", maar het beleid wordt dan blijkbaar nog steeds door JdJ gemaakt. Toch?
Over het algemeen, als je een baas hebt, is die verantwoordelijk, en zal z'n goedkeuring aan bepaalde beslissingen moeten geven. Een baas geeft ook leiding, die zegt dus tegen z'n medewerkers: dit gaan we doen. Ik neem aan dat er niemand zo gek is om TD te worden, en dus verantwoordelijk te worden, zonder dat hij beslissingsbevoegdheid heeft. Dus de TD bepaalt het beleid en neemt de stategische beslissingen, JdJ voert het uit.
 
Maar als spelersbeleid onder JdJ valt, is dat toch inclusief het aantrekken van spelers? Je hebt hooguit een TD die dan zeg "zou je dat nou wel doen, jongen?", maar het beleid wordt dan blijkbaar nog steeds door JdJ gemaakt. Toch?
Ja, dat lijkt mij dan ook.
Werkt dat zo in jullie baan? Heb je onbeperkte beslissingsbevoegdheid? Laat jullie baas je lekker je gang gaan, controleert nooit wat je aan het doen bent, zegt je nooit wat je moet doenm, geeft je geen financiele en strategische kaders om inte werken?
 
Over het algemeen, als je een baas hebt, is die verantwoordelijk, en zal z'n goedkeuring aan bepaalde beslissingen moeten geven. Een baas geeft ook leiding, die zegt dus tegen z'n medewerkers: dit gaan we doen. Ik neem aan dat er niemand zo gek is om TD te worden, en dus verantwoordelijk te worden, zonder dat hij beslissingsbevoegdheid heeft. Dus de TD bepaalt het beleid en neemt de stategische beslissingen, JdJ voert het uit.

De tijd zal leren wat de exacte invulling hiervan gaat zijn. Als zo'n TD alleen maar z'n goedkeuring gaat geven en JdJ nog steeds met prutsmateriaal aankomt, schieten we er nog niet zo veel mee op. Nee, ik was positiever geweest als De Jong iets totaal anders was gaan doen, al dan niet bij een andere club. Nu wachten we af, met lage verwachtingen.
 
Werkt dat zo in jullie baan? Heb je onbeperkte beslissingsbevoegdheid? Laat jullie baas je lekker je gang gaan, controleert nooit wat je aan het doen bent, zegt je nooit wat je moet doenm, geeft je geen financiele en strategische kaders om inte werken?

Niet onbeperkt. En ook als zelfstandige TD kan De Jong natuurlijk niet ongelimiteerd aanklooien.
Het gaat mij erom, wat ik ook hierboven probeerde aan te geven, dat als De Jong nog steeds met inferieur materiaal aankomt, we er nog steeds weinig mee opschieten. Dan kan zo'n TD wel goed- of afkeuren, maar als de aanvoer al bagger is...
Ik ben niet zo onder de indruk van De Jong en het scoutingsapparaat en in deze nieuwe situatie zie ik simpelweg geen verbetering. De rotte appels zijn er nog, er is alleen hooguit een nieuwe appelboer die er mee werkt.
 
De tijd zal leren wat de exacte invulling hiervan gaat zijn. Als zo'n TD alleen maar z'n goedkeuring gaat geven en JdJ nog steeds met prutsmateriaal aankomt, schieten we er nog niet zo veel mee op. Nee, ik was positiever geweest als De Jong iets totaal anders was gaan doen, al dan niet bij een andere club. Nu wachten we af, met lage verwachtingen.
Als er een werknemer prutswerk levert, spreekt de baas hem daar toch op aan? Het probleem is dat Toon helemaal niet kan beoordelen of JdJ goed werk of prutswerk levert, een ervaren TD zou dat wel moeten kunnen.
 
Terug
Bovenaan Onderaan