Mikasa
Internationale Legende
Nou, daar vond ik het ook knap druk. Ik had daar lege wegen verwacht.De A7 richting Groningen!
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Let op: This feature may not be available in some browsers.
Nou, daar vond ik het ook knap druk. Ik had daar lege wegen verwacht.De A7 richting Groningen!
Het is Groningen he, niet Drenthe.Nou, daar vond ik het ook knap druk. Ik had daar lege wegen verwacht.
Grote gerucht is dat de Vmax op snelweg overdag overal op maximaal 100km/u wordt. Dat is toch wel een gigantisch offer van de VVD.
Ik vraag me daardoor ook af of het echt zoden aan de dijk zet of alleen theoretisch.
Ik weet niet of je de laatste jaren wel in Duitsland hebt gereden maar het is daar ook al grotendeels niet harder dan 130 mogelijk. En op de ring rondom de grote steden vaak 80.Het is vooral politiek geneuzel.
Zo we gaan overdag maximaal 100 km/h rijden en dan kunnen we wel 75.000 woningen bouwen en anders niet. Alsof de stikstof vorige maand is uitgevonden.
In België en Duitsland fronsen ze hun wenkbrauwen en vooral in Duitsland scheuren ze gewoon met meer dan 200 km/h over de Autobahn. En ze bouwen er geen huis minder.
Ga maar een muur bouwen om Nederland, want bij oostenwind krijgen we de stikstof van Duitsland over ons heen.
In Duitsland is het ook allemaal wat dunner bevolkt.Het is vooral politiek geneuzel.
Zo we gaan overdag maximaal 100 km/h rijden en dan kunnen we wel 75.000 woningen bouwen en anders niet. Alsof de stikstof vorige maand is uitgevonden.
In België en Duitsland fronsen ze hun wenkbrauwen en vooral in Duitsland scheuren ze gewoon met meer dan 200 km/h over de Autobahn. En ze bouwen er geen huis minder.
Ga maar een muur bouwen om Nederland, want bij oostenwind krijgen we de stikstof van Duitsland over ons heen.
In Duitsland is het ook allemaal wat dunner bevolkt.
En wat meer afstand tussen de natuurgebieden.
Hier is het per jaarKan je tegen zijn maar die weg is reeds ingezet. Kosten €20.000 of dat per jaar is of voor 8 jaar weet ik niet. Vermoed het 1e.
Daarbij ik vermoed dat de segregatie komende jaren flink gaat toenemen.
Ok en snelheid hoog houden en geen huizen bouwen is geen politieke zelfmoord? Of wel 130 maar alle boeren wegsaneren? D'r moet wat gebeuren en dan is dit zo slecht nog niet. Daarbij is een lagere Vmax ook beter voor de doorstroming dus snijdt mes aan 2 kanten.En politieke zelfmoord om snelheidslimieten overal in te willen voeren (al zou het wmb geen slecht idee zijn als je ziet hoe sommigen met n dikke auto zich vervolgens gedragen qua rijstijl).
Ok en snelheid hoog houden en geen huizen bouwen is geen politieke zelfmoord? Of wel 130 maar alle boeren wegsaneren? D'r moet wat gebeuren en dan is dit zo slecht nog niet. Daarbij is een lagere Vmax ook beter voor de doorstroming dus snijdt mes aan 2 kanten.
Ik weet niet of je de laatste jaren wel in Duitsland hebt gereden maar het is daar ook al grotendeels niet harder dan 130 mogelijk. En op de ring rondom de grote steden vaak 80.
In grote delen van Duitsland kan ongelimiteerd hard gereden worden. Als je van Nederland Duitsland inrijdt kan het gaspedaal naar beneden gedrukt worden. De gevolgen van teveel uitstoot houden niet op bij de grens.
Buitenland 32% ... Wegverkeer 6,1 %
Snelheidsverlaging naar 100 km/h is symboolpolitiek van de bovenste plank.
Wellicht is internationale samenwerking een betere optie.
De internationale normen waardoor Nederland nu wettelijk gedwongen is om bouwprojecten still te leggen bedoel je? Tuurlijk, het zou goed zijn om ook te lobyen voor minder vervuiling vanuit omringende gebieden maar dat heeft dit kabinet niet in eigen hand. Dat er word gelobyed lijkt in t europarlement lijkt me evident. De woningkrapte oplossen snijd hopelijk aan twee kanten voor de tweede en derde grootste nederlandse bronnenv(wegverkeer plus huishoudens) terwijl voor de eerste (landbouw) er ook pogingen gaande zijn. Ik vind t daarom wel verder gaan dan symboolpolitiek. Er moet tenslotte iets gebeuren om binnen de perken te kunnen blijven.
Het is al jarenlang bekend dat er een probleem is m.b.t. de stikstofdepositie en nu wordt net gedaan of als de maximumsnelheid verlaagd wordt naar 100 km/h we wel 75.000 woningen kunnen bouwen en anders niet. Nou die 75.000 woningen worden gebouwd. Vrijwel niemand houdt zich aan de maximumsnelheid en er wordt nauwelijks gecontroleerd.
Per saldo levert het allemaal geen reet op wat de stikstofdepositie betreft.
In grote delen van Duitsland kan ongelimiteerd hard gereden worden. Als je van Nederland Duitsland inrijdt kan het gaspedaal naar beneden gedrukt worden. De gevolgen van teveel uitstoot houden niet op bij de grens.
Buitenland 32% ... Wegverkeer 6,1 %
Snelheidsverlaging naar 100 km/h is symboolpolitiek van de bovenste plank.
Wellicht is internationale samenwerking een betere optie.
Dat is zo. Maar dat de Duitsers wellicht door de grootte van hun land geen stikstofprobleem hebben (of moet dit per deelstaat geregeld worden?) en daardoor hun fabrieken en auto's niet vergroenen, zorgt wellicht wel voor heel veel stikstof in Nederland vanuit het Ruhrgebied?De internationale normen waardoor Nederland nu wettelijk gedwongen is om bouwprojecten still te leggen bedoel je? Tuurlijk, het zou goed zijn om ook te lobyen voor minder vervuiling vanuit omringende gebieden maar dat heeft dit kabinet niet in eigen hand. Dat er word gelobyed lijkt in t europarlement lijkt me evident. De woningkrapte oplossen snijd hopelijk aan twee kanten voor de tweede en derde grootste nederlandse bronnenv(wegverkeer plus huishoudens) terwijl voor de eerste (landbouw) er ook pogingen gaande zijn. Ik vind t daarom wel verder gaan dan symboolpolitiek. Er moet tenslotte iets gebeuren om binnen de perken te kunnen blijven.
Aandeel 'buitenland' in luchtmodellen is significant ja.Dat is zo. Maar dat de Duitsers wellicht door de grootte van hun land geen stikstofprobleem hebben (of moet dit per deelstaat geregeld worden?) en daardoor hun fabrieken en auto's niet vergroenen, zorgt wellicht wel voor heel veel stikstof in Nederland vanuit het Ruhrgebied?
Nederland produceert per hectare verreweg de meeste stikstof van alle landen, maar zelfs in pure kilo's gaat er veel meer van onze stikstof het land uit dan dat er binnenkomt.Dat is zo. Maar dat de Duitsers wellicht door de grootte van hun land geen stikstofprobleem hebben (of moet dit per deelstaat geregeld worden?) en daardoor hun fabrieken en auto's niet vergroenen, zorgt wellicht wel voor heel veel stikstof in Nederland vanuit het Ruhrgebied?