Amerika

Dat is ook zo, maar de publieke opinie doet er niet toe in een rechtsstaat. Alleen de wet is de norm.

Wat dat betreft vraag ik mij wederom hardop af of dit voldoende is. We gaan het meemaken, het zal voorlopig nog niet rustig worden.
 
Totdat je een meerderheid nodig hebt om t hele impeachment proces door te laten gaan
Maar die hebben de Democraten wel in het Huis van Afgevaardigden. Of de president vervolgens ook echt moet vertrekken, hangt af van de Senaat. Zo mocht Clinton ook blijven zitten, ondanks zijn impeachment.
 
Maar die hebben de Democraten wel in het Huis van Afgevaardigden. Of de president vervolgens ook echt moet vertrekken, hangt af van de Senaat. Zo mocht Clinton ook blijven zitten, ondanks zijn impeachment.
Dat bedoel ik, vrees dat de clown nog wel ff op het wereldtoneel blijft.
 
Text messages between officials released

[9/9/19, 12:47:11 AM] Bill Taylor: As I said on the phone, I think it's crazy to withhold security assistance for help with a political campaign.

[9/9/19, 5:19:35 AM] Gordon Sondland: Bill, I believe you are incorrect about President Trump's intentions. The President has been crystal clear no quid pro quo's of any kind. The President is trying to evaluate whether Ukraine is truly going to adopt the transparency and reforms that President Zelensky promised during his campaign I suggest we stop the back and forth by text If you still have concerns I recommend you give Lisa Kenna or S a call to discuss them directly. Thanks.

Zou Bill Taylor de klokkenluider zijn?
 
Als er maar genoeg mensen gaan twijfelen of het wel zo illegaal, is alles wat ie nodig heeft. Geen idee of het goed voor hem uitpakt, maar de tactiek (vol in de aanval) is duidelijk. Onder Trump is al meer "normaal" geworden. Kan dit misschien ook nog wel bij. Heb al meerdere mensen horen vragen wat er dan fout is aan een andere leider te vragen om zijn hulp in een onderzoek naar corruptie.


Best slim wat 'ie doet. Hoog spel dat ook. Je kunt veel van Trump zeggen, maar bang is 'ie niet. Een lul wel.
 
https://www.ad.nl/buitenland/steun-voor-afzetting-trump-bij-geheime-republikeinse-stemming~a53cd0df/

Wie weet, wordt wel een zooitje want d'r gaan ook geruchten dat als hij gaat hij Pence (normaliter de opvolger) mee zal sleuren in zijn val.

Tucker, bekend als pro-Trump demagoog bij Fox, heeft inmiddels ook gezegd dat wat Trump heeft gedaan m.b.t. Biden en Oekraïne niet kan. Maar hij vindt het toch geen reden voor impeachment. Trump heeft nu Rick Perry als patsy voor de bus gegooid, volgens hem was het allemaal Rick Perry's idee (Klik!) Perry zwaait (blijkbaar) toch al af, dus ach.

Ondertussen heeft Trump alle lol van de wereld op Twitter. Dit moet wel bewust trollen zijn, want hij refereert inmiddels naar zichzelf als een persoon van 'great and unmatched wisdom'. Dit. n.a.v. na overleg met Erdogan en het terugtrekken uit Noord-Syrië. Is van beide kanten niet goed op gereageerd, want ze laten hun Koerdische bondgenoten nu stikken. Turkije zal nu waarschijnlijk gaan strijden met de Koerden. Daarover heeft Trump overigens weer gezegd dat als Turkije zich misdraagt, dat hij hun economie zal vernietigen. Ben benieuwd hoe dat eindigt.

Edit: pijnlijk detail, ik lees dat de Koerden een maand geleden hun verdedigingswerken hebben opgeruimd omdat er een safe zone zou moeten komen, op verzoek van de Amerikanen (was een Turkse eis). De eerste berichten duiken de kop op dat de Turken al militaire acties zijn gestart tegen de Koerden.

Op dit soort momenten denk ik alleen maar, dit kan Trump toch niet op eigen houtje hebben besloten? Ik ga er vanuit dat dit in overleg met en op aanraden van zijn bevelhebbers is gedaan, maar niks verbaast me nog op dit punt. Wel weer iets wat de wereld overgaat.

Zou Mike Pence a la een House of Cards inmiddels achter de schermen aan het plotten zijn tegen Trump?
 
Laatst bewerkt:
Tucker, bekend als pro-Trump demagoog bij Fox, heeft inmiddels ook gezegd dat wat Trump heeft gedaan m.b.t. Biden en Oekraïne niet kan. Maar hij vindt het toch geen reden voor impeachment. Trump heeft nu Rick Perry als patsy voor de bus gegooid, volgens hem was het allemaal Rick Perry's idee (Klik!) Perry zwaait (blijkbaar) toch al af, dus ach.

Ondertussen heeft Trump alle lol van de wereld op Twitter. Dit moet wel bewust trollen zijn, want hij refereert inmiddels naar zichzelf als een persoon van 'great and unmatched wisdom'. Dit. n.a.v. na overleg met Erdogan en het terugtrekken uit Noord-Syrië. Is van beide kanten niet goed op gereageerd, want ze laten hun Koerdische bondgenoten nu stikken. Turkije zal nu waarschijnlijk gaan strijden met de Koerden. Daarover heeft Trump overigens weer gezegd dat als Turkije zich misdraagt, dat hij hun economie zal vernietigen. Ben benieuwd hoe dat eindigt.

Edit: pijnlijk detail, ik lees dat de Koerden een maand geleden hun verdedigingswerken hebben opgeruimd omdat er een safe zone zou moeten komen, op verzoek van de Amerikanen (was een Turkse eis). De eerste berichten duiken de kop op dat de Turken al militaire acties zijn gestart tegen de Koerden.

Op dit soort momenten denk ik alleen maar, dit kan Trump toch niet op eigen houtje hebben besloten? Ik ga er vanuit dat dit in overleg met en op aanraden van zijn bevelhebbers is gedaan, maar niks verbaast me nog op dit punt. Wel weer iets wat de wereld overgaat.

Zou Mike Pence a la een House of Cards inmiddels achter de schermen aan het plotten zijn tegen Trump?
Laten we hopen van niet. Als een ding erger is dan Trump is het wel reli-waanzinnige Pence
 
Ik voeg in het dik even wat toe: Wat Vedette hierboven schreef, wat er aan vooraf ging en wat er in het midden gebeurde:

Wat er aan vooraf ging:
Bill Taylor: Are we now saying that security assistance and WH meeting are conditioned on investigations?
Gordon Sondland: Call me


(edit; nog even toevoegen: Sondland had geen politieke ervaring, gaf Trump een miljoen en kreeg toen deze functie. Een Trump minion dus.)

Wat Vedette hierboven schreef:

9/9/19, 12:47:11 AM] Bill Taylor: As I said on the phone, I think it's crazy to withhold security assistance for help with a political campaign.
(Taylor doet dit expres om een soort paper trail achter te laten. Taylor was al gepensioneerd en was op verzoek weer ingestapt. Hij hoeft zeg maar niet meer voor persoonlijke belangen te zorgen, hij kan stoppen, was een pre-trump era veteraan die weet wat wel en niet kan, en heeft gelukkig ook integriteit)


Het is bevestigd dat in de 5 uur tussen deze twee berichten, Sondland gebeld heeft met Trump. Waarna Sondland dus met een heel duidelijke ontkenning komt (uiteraard) en duidelijk maakt dit liever niet op papier te doen.

[9/9/19, 5:19:35 AM] Gordon Sondland: Bill, I believe you are incorrect about President Trump's intentions. The President has been crystal clear no quid pro quo's of any kind. The President is trying to evaluate whether Ukraine is truly going to adopt the transparency and reforms that President Zelensky promised during his campaign I suggest we stop the back and forth by text If you still have concerns I recommend you give Lisa Kenna or S a call to discuss them directly. Thanks.




Ik denk trouwens niet dat Taylor de klokkenluider is. Dat zou iemand geweest moeten zijn die in het witte huis was. En dat zijn er doorgaans veel, calls worden standaard meegeluisterd in de situation room of zo.

Trump is trouwens als een maffiabaas op jacht naar de klokkenluider, dat is gevaarlijk en diep schandalig.

En wat ik ook niet snap, is waarom ze die text messages niet gewoon deleten, als het toch geheimzinnig moet.
Of kunnen die ook bij de cellphone company achterhaald worden?
 
En ja, de Koerden zijn zwaar genaaid door Trump. Al het Koerdische bloed dat deze dagen vloeit komt op Trump z'n konto. En dat van de Turken uiteraard.
Eikel(s).
 
En ja, de Koerden zijn zwaar genaaid door Trump. Al het Koerdische bloed dat deze dagen vloeit komt op Trump z'n konto. En dat van de Turken uiteraard.
Eikel(s).

Niet geheel mee eens... Amerika heeft eind vorig jaar al laten weten dat ze de troepen weg zouden halen en verzocht aan Europa om troepen te sturen. Ze hebben gevraagd om de IS-strijders van eigen land die daar gevangen zitten op te halen. Toen dat niet gebeurde heeft Amerika aangeboden om deze zelf op te halen en dit op te lossen. Europa heeft daar niks mee gedaan.

Amerika laat alles uit zijn handen vallen en de Koerden zijn genaaid. Klopt. Maar Europa heeft het laten gebeuren terwijl ze bijna een jaar de tijd hadden om dit te voorkomen. Europa is even schuldig als Trump.
 
Terug
Bovenaan Onderaan