Nederlands Elftal

Nee hoor. De Vrij heeft ook zijn bijdrage geleverd tijdens de historische afgang tegen tweemaal IJsland en slachtpartijen tegen Frankrijk en Turkije.
Aha, die wedstrijden waarin Cillessen, Blind, De Ligt, Memphis, Wijnaldum, etc. etc. ook meespeelden?
 
Dat was natuurlijk mega slecht, maar Van Aanholt is absoluut niet beter. Op die ene aktie na, vond ik Blind best goed spelen. Met Blind op linksback heb je alleen een probleem tegen hele sterke tegenstanders. En ook dan is van Aanholt niet de oplossing. Ook Hateboer of Willems niet,
Ja, leuk dat ie mee naar voren denkt, maar in de laatste linie wordt je uiteindelijk afgerekend op het voorkomen van doelpunten en dat was gister dus niet goed genoeg. (samen met De Ligt)
 
Ja, leuk dat ie mee naar voren denkt, maar in de laatste linie wordt je uiteindelijk afgerekend op het voorkomen van doelpunten en dat was gister dus niet goed genoeg. (samen met De Ligt)
Dan vraag ik nogmaals, wie zou dan beter zijn? Ik ben het met je eens dat Blind een zwakke plek is vaak, maar we hebben nou eenmaal geen beter alternatief op die positie. Het is waarschijnlijk niet voor niets dat PSV 3 buitenlanders heeft voor LB en ajax het met Bind moet doen.
 
Aha, die wedstrijden waarin Cillessen, Blind, De Ligt, Memphis, Wijnaldum, etc. etc. ook meespeelden?

Klopt. Alleen de heren in jouw bovenstaande post hebben Nederland recent ook naar de 1e plaats in zowel de Nations League poule als in de EK kwalificatiepoule gebracht. Cillessen die Nederland redt tegen Duitsland met een cruciale redding bij een 1-0 achterstand. Wordt wel weer eens snel vergeten in de media lijkt het wel.

Of dat met De Vrij ook was gelukt in plaats van De Ligt is nog maar de vraag. Het is niet voor niets dat De Ligt onder interesse stond van de gehele top. De Vrij werd toch transfervrij opgepikt door 'slechts' een matig Inter?
 
Klopt. Alleen de heren in jouw bovenstaande post hebben Nederland recent ook naar de 1e plaats in zowel de Nations League poule als in de EK kwalificatiepoule gebracht. Cillessen die Nederland redt tegen Duitsland met een cruciale redding bij een 1-0 achterstand. Wordt wel weer eens snel vergeten in de media lijkt het wel.

Of dat met De Vrij ook was gelukt in plaats van De Ligt is nog maar de vraag. Het is niet voor niets dat De Ligt onder interesse stond van de gehele top. De Vrij werd toch transfervrij opgepikt door 'slechts' een matig Inter?
Een mooie ben jij. Het is de schuld van De Vrij en niet van de anderen dat er slecht gepresteerd werd. Vervolgens speelt De Vrij niet meer mee (wat logisch is met de concurrentie van De Ligt en Van Dijk) en wordt hem verweten daar niets aan bij te dragen. Volgens mij heeft De Vrij in Italië een prima reputatie opgebouwd en zal Nederland er met hem niet heel veel minder van worden. Dat lijkt mij tegen Wit-Rusland een prima optie.
 
Hopelijk blijft Willems zich bij Newcastle goed manifesteren. Is een betere LB dan blind denk ik.
 
Een mooie ben jij. Het is de schuld van De Vrij en niet van de anderen dat er slecht gepresteerd werd. Vervolgens speelt De Vrij niet meer mee (wat logisch is met de concurrentie van De Ligt en Van Dijk) en wordt hem verweten daar niets aan bij te dragen. Volgens mij heeft De Vrij in Italië een prima reputatie opgebouwd en zal Nederland er met hem niet heel veel minder van worden. Dat lijkt mij tegen Wit-Rusland een prima optie.
De ligt hoeft niet meteen geslachtofferd te worden na een mindere pot. De Vrij heeft gewoon pecht dat het systeem niet meer gebaseerd is op drie centrale verdedigers. De Ligt is je toekomst en Van Dijk is absolute top, dus daar gaat hij zich voorlopig niet tussen spelen.
 
De ligt hoeft niet meteen geslachtofferd te worden na een mindere pot. De Vrij heeft gewoon pecht dat het systeem niet meer gebaseerd is op drie centrale verdedigers. De Ligt is je toekomst en Van Dijk is absolute top, dus daar gaat hij zich voorlopig niet tussen spelen.
Klopt. Wie heeft het hier over slachtofferen? Uit de luwte houden en combineren met wat speeltijd voor een andere goede speler is toch niet gek?
 
Als we winnen van Estland en Wit-Rusland zijn we geplaatst, wat er verder ook gebeurt.

Klopt - volgens mij op twee manieren zelfs.
Ja, leuk dat ie mee naar voren denkt, maar in de laatste linie wordt je uiteindelijk afgerekend op het voorkomen van doelpunten en dat was gister dus niet goed genoeg. (samen met De Ligt)

Zulke momenten heb je toch altijd... Als je bijna 80 procent van het spel moet maken, dan maak je ook wel eens een fout.
 
Klopt - volgens mij op twee manieren zelfs.


Zulke momenten heb je toch altijd... Als je bijna 80 procent van het spel moet maken, dan maak je ook wel eens een fout.
Ja maar twee op rij... Bij mijn komt de vraag naar boven of De Ligt vorig jaar bij die andere klup misschien beter uit de verf kwam door de mannen naast en achter hem.
 
Dit forum kennende hebben ze liever een bossie rooie dames, maar dat heb je niet van mij. :CENSORED:

Wat een heerlijk laatste kwartier jongens. Jammer dat Malen z'n grote kans niet maakt, maar ik kan echt genieten van dit elftal.

Ja, ik heb moeite met de hoofden van Blind en Cilles-, Ciles-, Cilis- ehh... Jasper, maar dit elftal doet me denken aan WK 1998: alleen maar Ajacieden en PSV-ers, maar wel allemaal spelers waarvoor je een zwak kan hebben. Destijds was het onmogelijk om iets tegen Davids, Kluivert, Bergkamp, De Boer, vd Sar etc. te hebben als PSV-er, en als Ajacied om een hekel te hebben aan Cocu, Numan, Jonk etc. Nu heb ik dat ook een beetje. Spelers als De Ligt, vd Beek en vooral Frenkie kan ik erg goed hebben, net als dat veel Ajacieden Bergwijn, Malen, Wijnaldum, zelfs Depay en (hopelijk volgende periode) Ihattaren ook het beste gunnen. Dat is een belangrijke basis om als team te kunnen floreren.

Misschien zit ik er volledig naast en ben ik de enige die er zo naar kijkt, maar voor mij was dit echt voor het eerst sinds het team van 1998 dat ik dat zo ervaar.

Couldn't agree more.

Ik vind het ook altijd zo kinderachtig wanneer er een Ajax vs. PSV wedstrijdje van gemaakt wordt. Zoals rico eerder ook al zei: bij NL vertegenwoordig je allemaal dezelfde kleur.

Maar goed, het helpt natuurlijk ook niet bepaald wanneer nota bene de clubs zelf via hun twitter accounts dit soort onnodige sentimenten oprakelen. Snap best dat het als grap bedoeld is en er veel mensen het juist heel leuk vinden, maar het effect is wel weer dat men meer over Ajax en PSV zit te brallen dan over Oranje. En heel soms vind ik het best fijn om naar mooie spelers - van zowel Ajax als PSV, in een team - te kijken zonder dat Ajax vs PSV gelul.
 
Ja maar twee op rij... Bij mijn komt de vraag naar boven of De Ligt vorig jaar bij die andere klup misschien beter uit de verf kwam door de mannen naast en achter hem.

Nee hoor, bij Ajax pakte hij Lewandowski en Benzema ook gewoon aan. Ajax zet altijd hoog druk, ook daar moest hij dus vaak ingrijpen. Zijn vertrouwen is gewoon laag en hij moet zich hervinden. Deze jongen is pas net 20. Hoe volwassen hij ook over kan komen, hij zal de tijd nodig hebben constant te worden.

Geen schande, lekker blijven oproepen. Voor nu echter De Vrij een kans geven. De Ligt heeft nog jaren voor zich, terwijl een klasbak als De Vrij al 28 is. Geef die jongen ook zijn welverdiende minuten.
 
Laatst bewerkt:
Ja maar twee op rij... Bij mijn komt de vraag naar boven of De Ligt vorig jaar bij die andere klup misschien beter uit de verf kwam door de mannen naast en achter hem.

Ach, ik til niet zo zwaar aan die foutjes. Ook niet van Blind overigens, die ik juist net een beetje begin te waarderen. Ik vind het meer zorgwekkend dat De Ligt zo blijft hangen in de eigen 16... Ik mis de inschuivende De Ligt van Ajax. Hij is immers ook aanvallend een fenomenale kopper.
 
Nee hoor, bij Ajax pakte hij Lewandowski en Benzema ook gewoon aan. Ajax zet altijd hoog druk, ook daar moest hij dus vaak ingrijpen. Zijn vertrouwen is gewoon laag en hij moet zich hervinden. Deze jongen is pas net 20. Hoe volwassen hij ook over kan komen, hij zal de tijd nodig hebben constant te worden.

Geen schande, lekker blijven oproepen. Voor nu echter De Vrij een kans geven. De Ligt heeft nog jaren voor zich, terwijl een klasbak als De Vrij al 28 is. Geef die jongen ook zijn welverdiende minuten.

Waarom niet gewoon 5-3-2 spelen? Die vleugels van Oranje schieten toch niet echt op. Depay en Malen/Bergwijn in de spits, middenveld Frenkie - Gini - Donny. En centraal achterin speel je met De Vrij, De Ligt en Van Dijk. Heb je toch je defensieve zekerheid, en ben je van die vreselijke antivoetballer De Roon af.
 
Waarom niet gewoon 5-3-2 spelen? Die vleugels van Oranje schieten toch niet echt op. Depay en Malen/Bergwijn in de spits, middenveld Frenkie - Gini - Donny. En centraal achterin speel je met De Vrij, De Ligt en Van Dijk. Heb je toch je defensieve zekerheid, en ben je van die vreselijke antivoetballer De Roon af.

Maar met wie wil je dan als backs spelen?
Die zijn juist heel belangrijk in dat systeem, en zijn nu je zwakste punt met Blind en Dumfries.

Over de Roon passeren ben ik met je eens.
 
Terug
Bovenaan Onderaan