Wedstrijd gisteren gezien en het was echt een exemplarische Ajax wedstrijd. Aanvallend is Ajax on-Nederlands goed. We hebben in Nederland lang niet meer zo veel kwalitatief sterk aanvallend voetbal op hoog Europees niveau gezien van een Nederlandse ploeg. Elke aanval van Ajax was levensgevaarlijk. Echter...

Dat gold ook voor Valencia. Ajax staat zo hoog druk te zetten en het gros van de spelers op het middenveld en de verdediging lijken niet gemaakt voor het afstoppen van counters. Elke verloren bal resulteerde in gevaarlijke counters, en zelfs nog meer dan tegen Lille had Ajax al het geluk van de wereld dat ballen er niet in vlogen en Onana weer zo goed was. Het zegt genoeg dat Ajax 6(?) Gele kaarten kreeg. En ik vond ze niet onterecht.

Terechte overwinning? Ja, maar het gaat een keer fout als Ajax niet wat aan de kwetsbaarheid in de verdediging/omschakeling doet. Desondanks gefeliciteerd aan alle Ajacieden, opdat wij het goede voorbeeld volgen vanavond.
Precies, sterke analyse.
 
...laat staan van niet-ajax supporters. Op een PSV-forum bijvoorbeeld.

Maar goed. Ajax wint wel terecht, omdat ze met name in het afronden gewoon scherper waren. Met mijn niet-ajaxbril zie ik dan dat ajax het flink heeft getroffen met een Valencia in deze staat. Leuk dat ze een aantal keren in de aanval waren, maar de schoten (en zo ook de penalty) waren zwaar onder de maat. Zo veel heeft Onana niet te doen gehad (maar het moet gezegd, hij kwam er goed uit bij die bal die van de zijkant kwam, en die schot dat aangeraakt werd en in de rechterhoek belandde). Goede overwinning, maar nauwelijks een test voor ajax.
Laat ze eens zo'n wedstrijd op de mat leggen tegen het huidige Bayern, of bijvoorbeeld een Manchester City.

Ik vind het mooi dat jij dit Ajax blijkbaar net zo sterk vind als de absolute top van de wereld. Zelf denk ik dat dit niet het geval is overigens.

Een uitwedstrijd tegen Valencia nauwelijks een test noemen geldt natuurlijk alleen voor de absolute wereldtop. Je hebt ze gisteren toch wel zien voetballen? Prima elftal, echt een aantal niveaus hoger dan Lille of Sporting CP.
 
Laatst bewerkt:
Tja, en dan? Dan zien we met z'n allen logischerwijs dat Ajax geen wereldtop is en het af zal leggen tegen het "huidige" Bayern of bijvoorbeeld een Manchester City. En dan...wij huilen en jullie polonaise?

Als Heracles met 0-3 wint bij AZ, dan wordt Heracles gewoon geprezen om die prestatie, toch? Dan gaan we het niet met z'n allen zitten downgraden en zeggen "laat ze eens 0-3 winnen in Eindhoven".

De halve finale van vorig jaar was een bijzonder incident doordat we de twee grootste Nederlandse talenten in de basis hadden staan, aangevuld met nuttige tot sterke routiniers. En uiteraard de factor die op dit forum niet onbenoemd mag blijven: een significante dosis geluk. Niets meer en niets minder. Voor het huidige Ajax is, op het allerhoogste podium, thuis 3-0 winnen van Lille en uit 0-3 winnen bij Valencia simpelweg een prestatie van formaat. Lille en Valencia troffen net zo goed een bijzonder verzwakt Ajax ten opzichte van vorig seizoen. Ik vind het flauwe kul om te stellen dat de enige echte tests voor dit Ajax de top-drie clubs van het moment zijn. Dat zou nog eens arrogant zijn;)

Eveneens spijker + kop. Iedereen die Ajax nu als wereldtop ziet moet even van de roze wolk afkomen. Dat is hetzelfde als zeggen dat De Ligt bij Ajax had moeten blijven, want Ajax versloeg Juventus en is dus beter. Zo werkt het niet.

Ajax is Europese subtop, wat voor een Nederlandse club in het huidige financiële voetbalklimaat een enorme prestatie is. Zo'n halve finale ga je niet elk jaar neerzetten en tegen een Topclub in vorm (Bayern of City) verlies je normaliter vaker dan je wint. Als subtopper speel je zelden mee voor de eindwinst in de CL, maar kun je wel zo nu en dan verrassen als vorig jaar. Een Porto kon ook de CL winnen en Leicester won als non top 6 van de PL de PL.

Om echt een topclub te worden heb je een sterke competitie om je heen nodig en externe inkomensbronnen als enorme sponsor en tv gelden deals.
 
Wat een wedstrijd was dit gisteren zeg.
Maar zoals ik eigenlijk wel had verwacht heeft ajax gewonnen door het de scherpte die Valencia nu niet heeft en Ajax wel.
Altans als je de statistieken bekijkt van hun.

Waar ik wel verrast door ben is dat we de nul gehouden hebben. Onana is onze eindbaas , hij heeft me toch 3 100% kansen als een kat eruit gehaald.
Alleen zijn tijdrekken is irritant , maar heb het idee dat hij de gebeten hond is en bij het tactiek hoort dat alle spelers weer op positie staan en hij dan pas de trap neemt .
Dat hij de tijd neemt is in mijn mening oke , maar er is een grens absoluut.(maar goed hij heeft er geel voor gekregen en Promes ook en natuurlijk ook niet zijn eerste gele kaart) dus de discussie dat hij geen geel ervoor krijgt is over.

Wat promes gisteren deed vind ik eigenlijk vervelender, dit zelfs tot frustraties van zijn teamgenoten.
Ga gewoon via de snelste route en neem nog een bezoekje aan de uit fans nu je toch aan het lopen bent.

al bij al op naar vanavond.

PSV en AZ voor de win!
 
  • Leuk
Reactions: IPF
Wat een wedstrijd was dit gisteren zeg.
Maar zoals ik eigenlijk wel had verwacht heeft ajax gewonnen door het de scherpte die Valencia nu niet heeft en Ajax wel.
Altans als je de statistieken bekijkt van hun.

Waar ik wel verrast door ben is dat we de nul gehouden hebben. Onana is onze eindbaas , hij heeft me toch 3 100% kansen als een kat eruit gehaald.
Alleen zijn tijdrekken is irritant , maar heb het idee dat hij de gebeten hond is en bij het tactiek hoort dat alle spelers weer op positie staan en hij dan pas de trap neemt .
Dat hij de tijd neemt is in mijn mening oke , maar er is een grens absoluut.(maar goed hij heeft er geel voor gekregen en Promes ook en natuurlijk ook niet zijn eerste gele kaart) dus de discussie dat hij geen geel ervoor krijgt is over.

Wat promes gisteren deed vind ik eigenlijk vervelender, dit zelfs tot frustraties van zijn teamgenoten.
Ga gewoon via de snelste route en neem nog een bezoekje aan de uit fans nu je toch aan het lopen bent.

al bij al op naar vanavond.

PSV en AZ voor de win!

Wat Promes deed vond ik wel echt heel dom. Je staat 3-0 voor, waarom moeilijk doen en jezelf een kaart aannaaien (waarvan je weet dat je hem toch wel krijgt bij gezeik op de arbitrage). Na de gele kaart stond hij volgens mij zelfs op het punt volledig door het lint te gaan, wat gewoon rood had betekend. Mag je Ziyech (die was het toch?) Nog bedanken dat ie Promes aanspoort gewoon te luisteren, zodat je niet nog met 10 komt te staan en volgende wedstrijd een belangrijke speler mist.
 
Jezus man, ik dacht toch echt dat forum.psv.nl in had getoetst om mijn keyboard... Maar het lijkt wel alsof er tegenwoordig meer Ajaxsupporters hier rond "lopen" dan PSV supporters... En dan allemaal als het even kan vragen om complimentjes....

Als gisteren daar die droeftoeter niet in de goal had gestaan, was die bal van Ziyech er nimmer en te nooit ingevlogen.
Als Zoet zo'n bal doorlaat (zoals hij dit jaar al vaak heeft gedaan), staat heel Amsterdam klaar om te roepen: wanne kutkeeper. Maar nu is het hun verdwaalde puppie Jasper tegenover hun geweldige (eerder uitgekotste) marrokaan, en ineens was het gewoon een onhoudbare schitterend schot....

Tijdrekken doen we alleen tegen Ajax en dan geven we daar gewoon een 2e gele kaart voor, maar als Ajax het zelf doet is het professioneel gedrag....

Fijn om weer even hier op het ajax netwerk te zijn....
 
Jezus man, ik dacht toch echt dat forum.psv.nl in had getoetst om mijn keyboard... Maar het lijkt wel alsof er tegenwoordig meer Ajaxsupporters hier rond "lopen" dan PSV supporters... En dan allemaal als het even kan vragen om complimentjes....

Als gisteren daar die droeftoeter niet in de goal had gestaan, was die bal van Ziyech er nimmer en te nooit ingevlogen.
Als Zoet zo'n bal doorlaat (zoals hij dit jaar al vaak heeft gedaan), staat heel Amsterdam klaar om te roepen: wanne kutkeeper. Maar nu is het hun verdwaalde puppie Jasper tegenover hun geweldige (eerder uitgekotste) marrokaan, en ineens was het gewoon een onhoudbare schitterend schot....

Tijdrekken doen we alleen tegen Ajax en dan geven we daar gewoon een 2e gele kaart voor, maar als Ajax het zelf doet is het professioneel gedrag....

Fijn om weer even hier op het ajax netwerk te zijn....

Capture.PNG

Edit: even alle gekheid op een stokkie - eigenlijk snap ik dit ergens wel. Valt mij ook op dat we de laatste tijd een behoorlijke toename in Ajacieden hebben hier. Dat is zeker wel eens anders geweest. Voor mij uiteraard niet storend, maar snap dat het voor PSV'ers die lekker binnen de inner circle willen babbelen wel zo ervaren kan worden.

Toch zijn de meeste Ajacieden voornamelijk actief in Ajax-gerelateerde topics, dus - ervan uitgaande dat je vooral over PSV en andere zaken wilt praten - zou het ook weer niet zo belemmerend moeten werken. Als je hier echter komt om lekker ongenuanceerd te lullen over de concurrent met eensgezinden, dan snap ik de irritatie.

In dat geval ben ik in ieder geval bereid om een stapje terug te doen wanneer je behoefte hebt aan 020-babbeltijd. Wellicht kunnen de andere Ajacieden hier daarin meedenken; dan melden we ons na het wekelijkse Sarape-uurtje weer. Of dagelijks; you name it. De reden dat ik hier verschijn is in ieder geval omdat het fijn, relatief bijzonder genuanceerd en fatsoenlijk discussiëren is. Veel meer dan op andere fora. Mocht je daar verandering in willen brengen, dan moet je vooral vaker dit soort dingen posten en nog wat leden vinden die hetzelfde doen; dan ben ik ook gauw genoeg weer weg. Je weet dus wat je te doen staat..
 
Laatst bewerkt:
Ik vind het niet erg hoor al die Ajacieden op dit forum. Zorgt ook voor de nodige nuances op dit forum. En nuances zijn altijd wel fijn.
Eens. Bovendien laat dat zien dat we een forum hebben van een hoog tolerantie niveau waardoor de fans van de andere clubs zich op hun gemak voelen om met ons in discussie te gaan. De Ajacieden hier zullen het met ons eens zijn dat dit niet het geval is bij alle voetbal fora.
 
Bekijk bijlage 1524

Edit: even alle gekheid op een stokkie - eigenlijk snap ik dit ergens wel. Valt mij ook op dat we de laatste tijd een behoorlijke toename in Ajacieden hebben hier. Dat is zeker wel eens anders geweest. Voor mij uiteraard niet storend, maar snap dat het voor PSV'ers die lekker binnen de inner circle willen babbelen wel zo ervaren kan worden.

Toch zijn de meeste Ajacieden voornamelijk actief in Ajax-gerelateerde topics, dus - ervan uitgaande dat je vooral over PSV en andere zaken wilt praten - zou het ook weer niet zo belemmerend moeten werken. Als je hier echter komt om lekker ongenuanceerd te lullen over de concurrent met eensgezinden, dan snap ik de irritatie.

In dat geval ben ik in ieder geval bereid om een stapje terug te doen wanneer je behoefte hebt aan 020-babbeltijd. Wellicht kunnen de andere Ajacieden hier daarin meedenken; dan melden we ons na het wekelijkse Sarape-uurtje weer. Of dagelijks; you name it. De reden dat ik hier verschijn is in ieder geval omdat het fijn, relatief bijzonder genuanceerd en fatsoenlijk discussiëren is. Veel meer dan op andere fora. Mocht je daar verandering in willen brengen, dan moet je vooral vaker dit soort dingen posten en nog wat leden vinden die hetzelfde doen; dan ben ik ook gauw genoeg weer weg. Je weet dus wat je te doen staat..
Trek het je niet aan, alle ajacieden die zich gedragen, zijn van harte welkom, voegen iets toe aan het forum. Wel is het zo dat de drempel voor anders-supporterende een heel stuk lager ligt
 
Trek het je niet aan, alle ajacieden die zich gedragen, zijn van harte welkom, voegen iets toe aan het forum. Wel is het zo dat de drempel voor anders-supporterende een heel stuk lager ligt

De helft gaat toch weer weg aan het eind van dit seizoen, nadat PSV kampioen is geworden. :cool:
 
Bekijk bijlage 1524

Edit: even alle gekheid op een stokkie - eigenlijk snap ik dit ergens wel. Valt mij ook op dat we de laatste tijd een behoorlijke toename in Ajacieden hebben hier. Dat is zeker wel eens anders geweest. Voor mij uiteraard niet storend, maar snap dat het voor PSV'ers die lekker binnen de inner circle willen babbelen wel zo ervaren kan worden.

Toch zijn de meeste Ajacieden voornamelijk actief in Ajax-gerelateerde topics, dus - ervan uitgaande dat je vooral over PSV en andere zaken wilt praten - zou het ook weer niet zo belemmerend moeten werken. Als je hier echter komt om lekker ongenuanceerd te lullen over de concurrent met eensgezinden, dan snap ik de irritatie.

In dat geval ben ik in ieder geval bereid om een stapje terug te doen wanneer je behoefte hebt aan 020-babbeltijd. Wellicht kunnen de andere Ajacieden hier daarin meedenken; dan melden we ons na het wekelijkse Sarape-uurtje weer. Of dagelijks; you name it. De reden dat ik hier verschijn is in ieder geval omdat het fijn, relatief bijzonder genuanceerd en fatsoenlijk discussiëren is. Veel meer dan op andere fora. Mocht je daar verandering in willen brengen, dan moet je vooral vaker dit soort dingen posten en nog wat leden vinden die hetzelfde doen; dan ben ik ook gauw genoeg weer weg. Je weet dus wat je te doen staat..

Ik vind het ook tof als je gewoon hier met ajacieden in gesprek kunt gaan. Supporters van andere clubs die zich gewoon gedragen moeten gewoon welkom kunnen zijn, vind ik dan. Het biedt nuance, mogelijkheid tot uitwisselen van perspectieven en zorgt dat je niet alleen maar in je eigen bubbel zit.
 
Maar stiekem denk ik wel altijd dat de Ajaxcieden die hier komen steeds sympathieker worden richting PSV als club. en worden stiekem bekeerd tot psv supporters maar dat weten ze zelf nog niet.
Niet echt....er zijn simpelweg weinig fora in NL waar je met wederzijds respect inhoudelijk kan discusseren. Na de sluiting van AN is showtime de enige site en das niet echt een forum. Heb hier eerst een paar maanden meegelezen en toen besloten om een account aan te maken. Of het nou PSV forum heet of RKC dat boeit vrij weinig, de leden maken het forum.
 
Terug
Bovenaan Onderaan