PSV - Ajax | Zondag 22 september | Eindstand 1-1

Status
Je kunt niet meer reageren.
Ik zie 020 nooit echt als scheldwoord. Wel lekker makkelijk, net zoals 010 Rotterdam is en 040 Eindhoven. Hier in Groningen zijn er ook zat bedrijven of instanties die 050 in hun naam hebben. Eerder een synoniem dan een laatdunkend iets.
Ik vind het disrespectvol. Veel mensen gebruiken het omdat ze de naam Ajax niet willen gebruiken.
 
Ik zie 020 nooit echt als scheldwoord. Wel lekker makkelijk, net zoals 010 Rotterdam is en 040 Eindhoven. Hier in Groningen zijn er ook zat bedrijven of instanties die 050 in hun naam hebben. Eerder een synoniem dan een laatdunkend iets.
Zo zie ik het ook! Meer een lolletje! Niks mis mee en niemand kan ervan gekwetst raken
 
ik vindt het een beetje kinderachtig maar iig beter dan joden en kakkerlakken.
 
Al die tokkies bij Feyenoord bedoelen het wel zo hoor, neem dat maar van mij aan.
En daarom mogen wij t hier niet doen? Zijn meerdere forummers met juist 040 in de naam, voor de kleuren de club het kengetal en de stad zogezegd.
 
En daarom mogen wij t hier niet doen? Zijn meerdere forummers met juist 040 in de naam, voor de kleuren de club het kengetal en de stad zogezegd.
Ik reageerde op de stelling dat het alleen in Amsterdam zo wordt ervaren.

Als het hier gewoon als synoniem of makkelijk gebruikt wordt, prima.
 
Met alle respect, maar waar gaat dit over?

De combinatie "Ajax" en "arrogant" is zo'n achterhaald paradigma die aanhangers van andere clubs eindeloos blijven herhalen om maar wat te hebben om tegen aan te trappen; ik vind het bijzonder leeg en kinderachtig.

- Welke doorgebroken jeugdspelers van de afgelopen tien jaar zijn arrogant? Een jeugdspeler heeft de gehele opleiding doorlopen en zou dus de volledige belichaming moeten zijn van de Amsterdamse arrogantie-doctrine. Ik ben benieuwd. Matthijs, Donny, Appie, Siem, Veltman, Blind, Klaassen, vRhijn, Stekelenburg, Anita? En mochten er een aantal vervelende tussen zitten, is het dan significant meer dan bij andere clubs?
- Wie van de (ex-)directie of (ex-)technische mensen/jeugdtrainers die gezien worden als "echte Ajacieden" zijn arrogant? Edje vd Sar, Marc Overmars, Dennis Bergkamp, De Boertjes, Reiziger, Heitinga, Marcel Keizer? Of is het soms onze Tukker die te stoer doet met zijn Twentse roots? En mochten er een aantal vervelende tussen zitten, is het dan significant meer dan bij andere clubs?
- Wie van mijn vrienden/medesupporters doen arrogant als het aankomt op discussies over Ajax? Even nadenken - volgens mij geen. En in ieder geval niet meer dan supporters van andere clubs.
- Het gebruik van de term "Godenzonen" of een vak waarin liedjes in het stadion zoals "WZAWZDB" gezongen worden, maakt dat de club arrogant? Of het feit dat er wat leeghoofden zijn die dingen op social media plaatsen? Laat ik daar maar niet serieus op in gaan. Ook prima om te doen alsof een handjevol treurige comments of Facebook de norm zijn en het overgrote deel van de Ajacieden representeren, maar volgens mij is het aanhalen van dat soort comments niets meer dan waar ik mee begon: maar wat randzaken gebruiken als boksbal. Krantenknipsels voor in de kleedkamer. Maar goed, het is een PSV forum dus dan is het af en toe lekker om te polariseren, etc. etc. Dat snap ik ook wel.
- Quagmire man, met alle respect, maar wat een nonsens kraam je toch uit. Altijd maar doen alsof je zo veel weet over "de Amsterdammers" of "Amsterdamse cultuur", omdat je toevallig wat Amsterdamse collegaatjes hebt die wellicht wat raaskallen op de werkvloer. Ik woon m'n hele leven al in Amsterdam en Amsterdam is een bijzonder linkse, multiculturele stad die open staat voor allerlei soorten invloeden en alles behalve arrogantie uitstraalt, tenzij je in de kakbuurten van Oud-Zuid komt, maar daar heeft elke stad wel een wijkje van. Prima dat jij een paar sukkels op werk hebt die het nut in hun leven ontlenen aan de prestaties van een voetbalclub of de stad waarin ze zijn geboren, maar het is ridicuul om te doen alsof zij model staan voor wat Amsterdam is of hoe Amsterdammers zijn. En wanneer hier wel Ajacieden zijn die op een genuanceerde manier willen discussieren, gedragen ze zich als slappe "nice guys". Kortom, het is nooit goed.

Anyway, het feit dat Ajax een arrogante club is, is net zo achterhaald als beweren dat je in Italie "echt leert verdedigen" en Duitsers "altijd in de laatste minuut scoren", om maar even in de voetbal analogieen te blijven.

Oh, en het zal mij echt een zorg zijn hoe supporters van andere clubs Ajax noemen. Dat mag 020 zijn. Of jodenclub, neuzenploeg, zelfs arrogante club mag. En het mag allemaal omdat je je moet kunnen bedenken dat het allemaal nergens op slaat. Ik ga alleen in op dat "arrogante", omdat er daadwerkelijk mensen zijn die daar heilig van overtuigd lijken.

Maar goed, ik wou het feestje niet bederven. Ik check zondag na de wedstrijd wel weer in om na te praten over de wedstrijd.

Succes allen!
 
- Quagmire man, met alle respect, maar wat een nonsens kraam je toch uit. Altijd maar doen alsof je zo veel weet over "de Amsterdammers" of "Amsterdamse cultuur", omdat je toevallig wat Amsterdamse collegaatjes hebt die wellicht wat raaskallen op de werkvloer. Ik woon m'n hele leven al in Amsterdam en Amsterdam is een bijzonder linkse, multiculturele stad die open staat voor allerlei soorten invloeden en alles behalve arrogantie uitstraalt, tenzij je in de kakbuurten van Oud-Zuid komt, maar daar heeft elke stad wel een wijkje van. Prima dat jij een paar sukkels op werk hebt die het nut in hun leven ontlenen aan de prestaties van een voetbalclub of de stad waarin ze zijn geboren, maar het is ridicuul om te doen alsof zij model staan voor wat Amsterdam is of hoe Amsterdammers zijn. En wanneer hier wel Ajacieden zijn die op een genuanceerde manier willen discussieren, gedragen ze zich als slappe "nice guys". Kortom, het is nooit goed.
De thumbs-up voor het hier gequote punt. Een van de belangrijkste redenen waarom ik mij hier zo prettig voel.

Wat betreft de "arrogantie". Misschien is het vooral een mediadingetje. Als na 5 jaar Ajax weer eens kampioen wordt is het alom hosanna en wordt sinds jaar en dag het beste voetbal in Amsterdam gespeeld, Ajax is het Bayern van de lage landen, Ajax speelt een uniek systeem etcetera. Hoewel ik moet zeggen dat een van mijn Ajax-collega's ook altijd hetzelfde beweert na een kampioenschap.
 
Met alle respect, maar waar gaat dit over?

De combinatie "Ajax" en "arrogant" is zo'n achterhaald paradigma die aanhangers van andere clubs eindeloos blijven herhalen om maar wat te hebben om tegen aan te trappen; ik vind het bijzonder leeg en kinderachtig.

- Welke doorgebroken jeugdspelers van de afgelopen tien jaar zijn arrogant? Een jeugdspeler heeft de gehele opleiding doorlopen en zou dus de volledige belichaming moeten zijn van de Amsterdamse arrogantie-doctrine. Ik ben benieuwd. Matthijs, Donny, Appie, Siem, Veltman, Blind, Klaassen, vRhijn, Stekelenburg, Anita? En mochten er een aantal vervelende tussen zitten, is het dan significant meer dan bij andere clubs?

Justin Kluivert was toch wel een aardig voorbeeld met zijn “zolang ik hier speel zal Ajax niet meer verliezen van PSV
 
Justin Kluivert was toch wel een aardig voorbeeld met zijn “zolang ik hier speel zal Ajax niet meer verliezen van PSV

Nee, dat is geen arrogantie. Net als Schöne met zijn geblaat. Of Rosenborg en Rostov die wel effe over de knie gelegd zouden worden. En wat denk je van die bekerfinale tegen PEC, makkie. Tadic die denkt dat de hele wereld nu van Ajax houdt en dat zij het nieuwe voetbal hebben uitgevonden. Ons Aller Ajax, WZAWDB zelfs na 5 jaar niks te hebben gepresteerd. Na een seizoen behoort Ajax weer tot de wereldtop. En volgens Neres en Tagliafico, kunnen ze vorig seizoen zelfs evenaren. En o wee als je niet juicht voor ze in Europa. En oh ja die boertjes, hah die worden echt geen kampioen tegen ons. Net als die andere superboertjes, HEY HENK BEPLAK DIE BUS ALVAST MAAR HOOR! En dan heb ik het nog niet gehad over het feit dat ze in Amsterdam denken dat PSV en Feyenoord fans altijd met hen bezig zijn, de wereld draait om Amsterdam en Ajax.

Prima als je jezelf daarin niet aangesproken voelt, ik zeg hiermee ook niet dat iedereen hetzelfde is. Ik noem alleen maar wat voorbeelden die erg meedoen aan deze beeldvorming.
 
Laatst bewerkt:
Nee, dat is geen arrogantie. Net als Schöne met zijn geblaat. Of Rosenborg en Rostov die wel effe over de knie gelegd zouden worden. En wat denk je van die bekerfinale tegen PEC, makkie. Tadic die denkt dat de hele wereld nu van Ajax houdt en dat zij het nieuwe voetbal hebben uitgevonden. Ons Aller Ajax, WZAWDB zelfs na 5 jaar niks te hebben gepresteerd. Na een seizoen behoort Ajax weer tot de wereldtop. En volgens Neres en Tagliafico, kunnen ze vorig seizoen zelfs evenaren. En o wee als je niet juicht voor ze in Europa. En oh ja die boertjes, hah die worden echt geen kampioen tegen ons. Net als die andere superboertjes, HEY HENK BEPLAK DIE BUS ALVAST MAAR HOOR! En dan heb ik het nog niet gehad over het feit dat ze in Amsterdam denken dat PSV en Feyenoord fans altijd met hen bezig zijn, de wereld draait om Amsterdam en Ajax.

Prima als je jezelf daarin niet aangesproken voelt, ik zeg hiermee ook niet dat iedereen hetzelfde is. Ik noem alleen maar wat voorbeelden die erg meedoen aan deze beeldvorming.

Ik denk dat er ook genoeg mensen met een PSV hart rondlopen die meteen al roepen "haal de platte kar in de winter maar al van stal" (dat is boerentaal voor WZPWZDB). Dat is gewoon een beetje jennen op en neer. Als we daar al niet meer tegen kunnen, tja. Dat van die voetballers die iets roepen, ach, het zal wel. Maakt dat de club arrogant, als de passanten iets roepen? Tot slot is het tegen het ironische aan dat je je gal spuit over alles des Ajax en vervolgens aangeeft dat ze in Amsterdam onterecht denken dat we ons met hun club bezig houden... ;)

Wees toch allemaal gewoon blij met de rivaliteit, dat geeft de competitie kleur, maar onthoud tegelijkertijd dat wij met dezelfde trots over onze club praten als Ajacieden over hun club. Daar ben je supporter voor. Ik raad aan om af en toe eens een biertje te drinken met een supporter van de rivaal, kom je erachter dat het net mensen zijn.
 
De pareltjes voetballen nu bij PSV
Voor toppers tegen PSV is de buitenwacht altijd benieuwd: welk nieuw Ajax-talent zal zich nu weer aandienen? Maar momenteel spelen de grootste pareltjes bij PSV. Slaan Mohamed Ihattaren en Donyell Malen morgen weer toe?
Gelezen bij ad.nl toch niet de eerste de beste krant.

Is dat zo? Zien we morgen wel. Dat ze maar gelijk mogen hebben. Belooft exciting te worden.
Zal morgen eens extra letten op Lhattaren, pas 17 en nu al zo goed??!

:DANCE::BALL:
 
De pareltjes voetballen nu bij PSV
Voor toppers tegen PSV is de buitenwacht altijd benieuwd: welk nieuw Ajax-talent zal zich nu weer aandienen? Maar momenteel spelen de grootste pareltjes bij PSV. Slaan Mohamed Ihattaren en Donyell Malen morgen weer toe?
Gelezen bij ad.nl toch niet de eerste de beste krant.

Is dat zo? Zien we morgen wel. Dat ze maar gelijk mogen hebben. Belooft exciting te worden.
Zal morgen eens extra letten op Lhattaren, pas 17 en nu al zo goed??!

:DANCE::BALL:

Een auto doet het pas wanneer er benzine ingaat.
Laat Mark van Bommel deze jonge honden los of houdt hij ze aan de riem. Die keuze zal het verschil maken tussen een ruime overwinning of een kansloze nederlaag.
 
Status
Je kunt niet meer reageren.
Terug
Bovenaan Onderaan