Nederlands Elftal

Prima tweede helft gespeeld, nooit gedacht dat ik zou kunnen zeggen dat ik heb genoten van Babel. Promes vind ik wel echt niet kunnen, wat mij betreft neemt Malen per direct zijn plaats in de basis in. Het liefste zou ik Dumfries er ook uithalen, maar daar is dan weer geen goed alternatief voor. Als laatste zou ik Blind vanaf nu op de plek van De Roon neerzetten en met een andere linksback spelen, Blind liet wel erg vaak zijn man lopen en op het middenveld komen zijn kwaliteiten denk ik beter naar voren.

Cillessen
Dumfries - De Ligt - Van Dijk - Van Aanholt
De Jong - Blind - Wijnaldum
Malen - Memphis - Babel

Hoewel het tegen Estland natuurlijk ook vrij weinig boeit wie er spelen.
Het probleem van Blind is dat hij eigenlijk te kort komt voor elke positie.
LB: verdedigend te zwak, opkomend te zwak. Wel een goede lange pass en voorzet.
CV: verdedigend te zwak en De Ligt/Van Dijk al op die positie. Wel opbouwend sterk naast een degelijke verdediger.
VM: verdedigend te zwak. Zou wel renderen als VM naast een type De Roon maar daar staat De Jong al.
 
Strootman? Echt? Op basis waarvan mag hij in Oranje spelen? Gelukkig zijn de tijden bij Oranje veranderd en staan er grotendeels kwaliteitspelers op het veld. En Luuk de Jong komt in alles te kort als voor een Oranje spits. Alleen goed genoeg als pinchhitter en verder niet.

Op basis van dat hij de baas is bij Marseille op het middenveld, als hij controlerend speelt wil dat zeggen dat F de Jong en Gini aanvallend meer vrijheid hebben.

Luuk die een bal vasthoud met daaromheen Depay met (Malen, Kluivert, Babel of Promes) zou tegen de verdedigende landen wel handig zijn denk ik in plaats van alleen lopende aanvallers.
 
Op basis van dat hij de baas is bij Marseille op het middenveld, als hij controlerend speelt wil dat zeggen dat F de Jong en Gini aanvallend meer vrijheid hebben.

Luuk die een bal vasthoud met daaromheen Depay met (Malen, Kluivert, Babel of Promes) zou tegen de verdedigende landen wel handig zijn denk ik in plaats van alleen lopende aanvallers.
Luuk de Jong heeft niets te zoeken in de basis bij dit Oranje. Hij kan alleen renderen en dat zagen we ook bij PSV, als het spel volledig op hem afgestemd is. Bij Oranje gaat dat niet het geval zijn omdat het spel op andere sterren ingesteld is. Hij maakt het spel te eenzijdig. Daarom slaagt hij ook nooit in het buitenland.
En Strootman is passé. Er staan nu andere spelers op en die doen het uitstekend.
 
Op basis van dat hij de baas is bij Marseille op het middenveld, als hij controlerend speelt wil dat zeggen dat F de Jong en Gini aanvallend meer vrijheid hebben.

Is dat zo? Of krijgt hij gewoon weer de kans omdat hij een van hun duurste spelers is?
 
je bent in de war met Strootman ja. Pröpper speelt altijd degelijk en is wat dat betreft prima complementair aan Frenkie en Gini. Hij zoekt ook de weg naar voren en is in de passing zoveel sterker dan Strootman. Ik verbaas mij er persoonlijk over dat hij nog steeds bij Brighton speelt, en er zo weinig interesse lijkt. Een niveautje Everton zou hij bijvoorbeeld nog prima aankunnen denk ik.

Met De Ligt denk ik ook wel dat het goed komt. Vond hem gisteren prima spelen en het bal-op-hand moment echt complete onzin. Bedenk dat hij pas net 20 is en zich aan zo'n drastisch andere cultuur, taal en voetbalstijl moet aanpassen. Dipjes horen er bij een talent bij, en met al zijn volwassenen optredens met Ajax zou je bijna vergeten dat hij dat nog gewoon is.

Het is toch ook zwaar belachelijk dat De Ligt wordt afgemaakt op basis van die pot tegen Napoli? Ik heb de wedstrijd gezien, en hij deed het een uur prima, terwijl die linksachter stond. 100% dat die lovende woorden had gekregen, als Juventus de nul had gehouden. Maarja, drie tegengoals, en bijna de wedstrijd niet gewonnen en De Ligt wordt volledig afgemaakt. Tuurlijk zat die er volkomen naast bij het doelpunt van Lozano, maar dat overkomt de beste wel eens. Snap ook niet waarom die linksachter werd gezet, terwijl het logischer was geweest als Bonucci daar had gespeeld met al die ervaring die die heeft. De Ligt komt er wel.

Op basis van dat hij de baas is bij Marseille op het middenveld, als hij controlerend speelt wil dat zeggen dat F de Jong en Gini aanvallend meer vrijheid hebben.

Luuk die een bal vasthoud met daaromheen Depay met (Malen, Kluivert, Babel of Promes) zou tegen de verdedigende landen wel handig zijn denk ik in plaats van alleen lopende aanvallers.

Volg je Strootman dan bij Marseille? Ben die kerel totaal uit het oog verloren. Strootman bij Oranje, was 10 vd 10 keer dramatisch.
 
Laatst bewerkt:
  • Leuk
Reactions: IPF
Het is toch ook zwaar belachelijk dat De Ligt wordt afgemaakt op basis van die pot tegen Napoli? Ik heb de wedstrijd gezien, en hij deed het een uur prima, terwijl die linksachter stond. 100% dat die lovende woorden had gekregen, als Juventus de nul had gehouden. Maarja, drie tegengoals, en bijna de wedstrijd niet gewonnen en De Ligt wordt volledig afgemaakt. Tuurlijk zat die er volkomen naast bij het doelpunt van Lozano, maar dat overkomt de beste wel eens. Snap ook niet waarom die linksachter werd gezet, terwijl het logischer was geweest als Bonucci daar had gespeeld met al die ervaring die die heeft. De Ligt komt er wel.



Volg je Strootman dan bij Marseille? Ben die kerel totaal uit het oog verloren. Strootman bij Oranje, was 10 vd 10 keer dramatisch.

Probeer het wel zo goed mogelijk, zie natuurlijk niet elke wedstrijd maar tussen de 60 en 70% zie ik wel.
Strootman deed het helemaal niet verkeerd toen ze hem wilde lozen in verband met zijn salaris. Feit dat AS Roma serieuze belangstelling had om hem terug te halen laat ook zien dat hij het helemaal niet slecht deed.
Punt is dat er geen CL gehaald is en Strootman een van de duurdere krachten was/is en er bezuinigd moest worden.

Marseille heeft Luis Gustavo laten gaan en Strootman ondanks interesse en een (te laag?) bod van AS Roma aan zijn contract gehouden.

Kijk Strootman gaat je niet 10+ doelpunten brengen, hij is ook geen spelmaker wie je elftal laat swingen. Hij is de controleur voor je verdediging die anderen ontzorgt en dat doet hij gewoon goed. Niks minder dan De Roon (speler die ik ook heel erg nuttig vind) maar Strootman heeft mijn sympathie wat meer dan De Roon.
 
Zou dit wel willen zien (wellicht van Aanholt voor Blind en Ake er in tweede helft als we genoeg voor staan):

Cillessen
Dumfries - De Ligt - Van Dijk - Blind
De Jong - Propper - Wijnaldum
Malen - Memphis - Babel
 
Je moet nu tegen een ploeg waarbij je echt moet voetballen.
Dan valt voor mij de Roon sowieso af. Propper omdat hij in mijn ogen perfect past bij Wijnaldum en Frenkie (wat speelden die 2 fantastisch tegen die Duitsers).

Dumfries ook, die heeft voetballend iets te vaak last van zijn harde voeten op het moment. Deed echt pijn aan de ogen vrijdag.
Maarja, zit voor de rest op Veltman na geen rechtsback bij, en dat is ook geen wonderspeler.
Zou met Promes op Back spelen aangezien je toch iemand nodig hebt die goed aan de bal is en aanvallend wat kan toevoegen.

Voorin is lastig. Berghuis zou misschien nog kunnen voor Babel of Malen. Je hebt toch iemand nodig die sterk is in de korte ruimtes.

Cillessen
Promes - de Ligt - van Dijk - van Aanholt/Blind
Propper - Frenkie - Wijnaldum
Malen/Berghuis - Depay - Babel/Berghuis
 
Je moet nu tegen een ploeg waarbij je echt moet voetballen.
Dan valt voor mij de Roon sowieso af. Propper omdat hij in mijn ogen perfect past bij Wijnaldum en Frenkie (wat speelden die 2 fantastisch tegen die Duitsers).

Dumfries ook, die heeft voetballend iets te vaak last van zijn harde voeten op het moment. Deed echt pijn aan de ogen vrijdag.
Maarja, zit voor de rest op Veltman na geen rechtsback bij, en dat is ook geen wonderspeler.
Zou met Promes op Back spelen aangezien je toch iemand nodig hebt die goed aan de bal is en aanvallend wat kan toevoegen.

Voorin is lastig. Berghuis zou misschien nog kunnen voor Babel of Malen. Je hebt toch iemand nodig die sterk is in de korte ruimtes.

Cillessen
Promes - de Ligt - van Dijk - van Aanholt/Blind
Propper - Frenkie - Wijnaldum
Malen/Berghuis - Depay - Babel/Berghuis
Veldman is wel beter aan de bal dan Dumfries. Daarbij lijkt Dumfries toch nog steeds wat vermoeid en lichtgeblesseerd. Ik zie eerder Veldman daar staan dan Promes.

Misschien ook een goede wedstrijd om Luuk de Jong op te stellen. Dan kun je ook nog eens een hoge bal geven.
 
Schijnt dat die Dest van Ajax de concurrent van Dumfries gaat worden bij Oranje. Als Dumfries vanavond weer als een dweil speelt, dan zal dat zeker gebeuren in de volgende interlandwedstrijd van Oranje.
 
Schijnt dat die Dest van Ajax de concurrent van Dumfries gaat worden bij Oranje. Als Dumfries vanavond weer als een dweil speelt, dan zal dat zeker gebeuren in de volgende interlandwedstrijd van Oranje.

Dumfries speelt zeker niet best de laatste tijd, maar die Dest komt echt net kijken. Kom op zeg.
 
Schijnt dat die Dest van Ajax de concurrent van Dumfries gaat worden bij Oranje. Als Dumfries vanavond weer als een dweil speelt, dan zal dat zeker gebeuren in de volgende interlandwedstrijd van Oranje.

Dumfries speelt zeker niet best de laatste tijd, maar die Dest komt echt net kijken. Kom op zeg.

Dest heeft vrijdag zijn debuut gemaakt voor USA in een oefenwedstrijd tegen Mexico.
Alle kans dat hij definitief voor USA kiest.
 
Dumfries speelt zeker niet best de laatste tijd, maar die Dest komt echt net kijken. Kom op zeg.

Ben het met je eens dat Dest net komt kijken, maar uiteindelijk moet kwaliteit leidend zijn.
En Dumfries met zijn 'harde' voeten kan gewoon niet. Heeft niet de techniek die een profvoetballer, laat staan nederlands elftal speler nodig heeft.

Hopen dat Karsdorp snel topfit is, is een klasse beter.
 
Laatst bewerkt:
Ben het met je eens dat Dest net komt kijken, maar uiteindelijk moet kwaliteit leidend zijn.
En Dumfries met zijn 'harde' voeten kan gewoon niet. Heeft niet de techniek die een profvoetballer, laat staan nederlands elftal speler nodig heeft.

Hopen dat Karsdorp snel topfit is, is een klasse beter.
We moeten niet zo ingewikkeld doen over de techniek van een rechtsback. De traagheid van Blind kan ook niet meer in het hedendaagse voetbal maar hij staat er toch consequent in, sterker nog Ajax heeft hem zelfs voor veel geld teruggehaald... Van de kant van Blind kwamen alle aanvallen van Duitsland omdat hij makkelijk te bestrijden is. Dumfries heeft iig twee vereisten voor een verdediger: hij verdedigt goed ondanks zijn jonge leeftijd, EN hij is heel snel en met heel veel drive. Hij is nu even niet in vorm. Toen hij dat wel was, hoorde ik niemand klagen over zijn harde voeten... En Karsdorp heeft al ruim een jaar niet gespeeld. Bovendien zie ik hem, ook als die in vorm is, niet als twee klasse beter dan Dumfries. Karsdorp is een kip zonder kop en met steeds de verkeerde drive. En hij heeft zich al sinds twee jaar niet meer ontwikkeld.
 
We moeten niet zo ingewikkeld doen over de techniek van een rechtsback. De traagheid van Blind kan ook niet meer in het hedendaagse voetbal maar hij staat er toch consequent in, sterker nog Ajax heeft hem zelfs voor veel geld teruggehaald... Van de kant van Blind kwamen alle aanvallen van Duitsland omdat hij makkelijk te bestrijden is. Dumfries heeft iig twee vereisten voor een verdediger: hij verdedigt goed ondanks zijn jonge leeftijd, EN hij is heel snel en met heel veel drive. Hij is nu even niet in vorm. Toen hij dat wel was, hoorde ik niemand klagen over zijn harde voeten... En Karsdorp heeft al ruim een jaar niet gespeeld. Bovendien zie ik hem, ook als die in vorm is, niet als twee klasse beter dan Dumfries. Karsdorp is een kip zonder kop en met steeds de verkeerde drive. En hij heeft zich al sinds twee jaar niet meer ontwikkeld.

Ik betwijfel de relevantie van jouw vergelijking met Blind, aangezien iedereen (incl. de meeste Ajacieden) aangeven dat hij inderdaad tekort komt als linksback en daar simpelweg niet hoort te staan...

Dat Blind niet goed genoeg is op die positie, staat verder los van wat je van Dumfries moet vinden, toch?

Overigens vind ik een Dumfries in normale doen een meer dan geschikte back voor Oranje, maar hij speelt de laatste tijd simpelweg dramatisch. Komt wel goed met hem. Desondanks niet gek om te stellen dat je idealiter een back ziet die niet alleen snel maar ook technisch verfijnder is. Dest lijkt zo'n kandidaat, ook al is het nog vroeg. Ik hoop dat hij zich door ontwikkelt, want dan vind ik hem in potentie beter. Het is alleen nog te vroeg om daar een zinnige conclusie over te kunnen trekken.
 
Ik betwijfel de relevantie van jouw vergelijking met Blind, aangezien iedereen (incl. de meeste Ajacieden) aangeven dat hij inderdaad tekort komt als linksback en daar simpelweg niet hoort te staan...

Dat Blind niet goed genoeg is op die positie, staat verder los van wat je van Dumfries moet vinden, toch?

Overigens vind ik een Dumfries in normale doen een meer dan geschikte back voor Oranje, maar hij speelt de laatste tijd simpelweg dramatisch. Komt wel goed met hem. Desondanks niet gek om te stellen dat je idealiter een back ziet die niet alleen snel maar ook technisch verfijnder is. Dest lijkt zo'n kandidaat, ook al is het nog vroeg. Ik hoop dat hij zich door ontwikkelt, want dan vind ik hem in potentie beter. Het is alleen nog te vroeg om daar een zinnige conclusie over te kunnen trekken.
De relevatie n de link met Blind heb ik gelegd om aan te duiden dat er nog meer spelers zijn die eigenlijk daar niet thuis horen maar die staan er bij gebrek aan beter toch in. De nadruk die op de “harde voeten” van Dumfries wordt gelegd vind ik overdreven. We kunnen immers bij Blind ook steeds de nadruk blijven leggen op zijn enorme traagheid maar ook hij compenseert dat nadeel met andere dingen die hij wel goed kan. En verder ging het mij niet om of hij een Ajacied is of niet. Ik vind De Roon bijv ook niet thuis horen in Oranje.
Dest is hetzelfde verhaal als met Ihattaren: nog veel te vroeg om te zeggen dat hij het wel even gaat doen in Oranje.
 
Laatst bewerkt:
Terug
Bovenaan Onderaan