Eens met je post, behalve het inzetten van Ruiter. Antwoord op je vraag:
Een transfersom die Zoet kan opleveren als 2de keeper van een nationaal elftal.

Heb je gelijk in, maar dan moet je eigenlijk snel handelen en hem ergens naartoe zien te krijgen. Maar wie bijt er momenteel nog? 2e doelman bij Oranje zegt niks. Wie een beetje onderzoek doet komt erachter dat er op Cillessen na geen fatsoenlijke keepers rondlopen bij Oranje die het niveau Eredivisie ontstijgen. Zoet, Vermeer, Bizot, Padt. Het is mij allemaal om het even. Krul misschien als ie in vorm is. Je zou het zelfs zo lullig kunnen stellen dat Zoet je al meer verlies heeft laten lijden dan hij ooit zal opbrengen door haast eigenhandig de CL campagne om zeep te helpen. Vele miljoenen zal hij niet opleveren. Is niet de jongste, lijkt niet meer te groeien en zelfs alleen maar minder te worden. Dan neem ik toch liever genoegen met wat minder geld voor hem als dat betekent dat hij op de bank komt en er een competentere doelman in staat (Ruiter noemen deed ik bij wijze van statement, daar verwacht ik ook geen wereldwonderen van) en je zodoende meer punten haalt en misschien je Europese seizoen nog kan redden.
 
Eens met je post, behalve het inzetten van Ruiter. Antwoord op je vraag:
Een transfersom die Zoet kan opleveren als 2de keeper van een nationaal elftal.



Daarom wordt voor Lozano ook 40+ miljoen betaald op een moment dat hij niet in vorm is.
Staat Bergwijn bij vele topclubs o.a. Bayern München, Manchester United in de picture.
Rosario heeft nooit langer dan 4 maanden vorm laten zien dus dat is weer appels met peren vergelijken.

Zoet heeft een vormdip sinds februari/maart, inderdaad tijd om eruit te komen maar hij is zeker niet 3 jaar uit vorm het laatste kampioensjaar heeft hij ook gewoon veel punten gepakt.
Als Zoet uit de dip komt gaat hij zijn niveau zeker weer aantikken
.

Als je dat vind, dan heb je een totaal andere verwachting dan ik, zoals ik al duidelijk probeerde te maken. Ik verwacht dat een keeper fatsoenlijk kan opbouwen en zo nu en dan punten pakt. Communicatie en een leidende/coachende rol vervullen zou ook wel fijn zijn trouwens...

https://psv.supporters.nl/historie/seizoen/2017/2018

Ik zou wel graag willen weten in welk van deze wedstrijden Zoet volgens jou punten heeft gepakt. Ik noem de wedstrijden waar hij geen punten pakte voor ons/ons (bijna) punten heeft gekost of simpelweg (grote) fouten heeft gemaakt:

PSV - FC Twente (4-3)
Ajax - PSV (3-0)
PSV - Heerenveen (2-2)
PSV - NAC (5-1)
AZ - PSV (2-3)

Ik bespaar mezelf de moeite om de daadwerkelijke puntverliezen terug te kijken. En in veel van die wedstrijden (bv. PSV - Excelsior (1-0)) heeft Zoet niet eens een serieuze redding hoeven te verrichten. Hoop dat je niet blind afgaat op de hoeveelheid 'clean sheets' en Zoet daardoor als 'top keeper' bestempeld.
 
Als je dat vind, dan heb je een totaal andere verwachting dan ik, zoals ik al duidelijk probeerde te maken. Ik verwacht dat een keeper fatsoenlijk kan opbouwen en zo nu en dan punten pakt. Communicatie en een leidende/coachende rol vervullen zou ook wel fijn zijn trouwens...

https://psv.supporters.nl/historie/seizoen/2017/2018

Ik zou wel graag willen weten in welk van deze wedstrijden Zoet volgens jou punten heeft gepakt. Ik noem de wedstrijden waar hij geen punten pakte voor ons/ons (bijna) punten heeft gekost of simpelweg (grote) fouten heeft gemaakt:

PSV - FC Twente (4-3)
Ajax - PSV (3-0)
PSV - Heerenveen (2-2)
PSV - NAC (5-1)
AZ - PSV (2-3)

Ik bespaar mezelf de moeite om de daadwerkelijke puntverliezen terug te kijken. En in veel van die wedstrijden (bv. PSV - Excelsior (1-0)) heeft Zoet niet eens een serieuze redding hoeven te verrichten. Hoop dat je niet blind afgaat op de hoeveelheid 'clean sheets' en Zoet daardoor als 'top keeper' bestempeld.

Bij een keeper zijn clean sheets wat doelpunten bij een spits zijn. Niet alles zeggend, wel heel erg lekker.

Ik zeg nergens dat Zoet een top keeper is, dat waren Van Breukelen en Gomes.
Echter vind ik Zoet zonder zijn vormdip beter als Waterman, Waterreus, Kralj, Koch, Isaksson, Menzo, Zoetebier en Tyton.

Dus ik vind Zoet gewoon een bruikbare keeper die beter kan dan wat hij nu laat zien.
Die ketser die hij dit seizoen laat zien zijn natuurlijk verschrikkelijk slecht maar zeggen dat het een matige keeper is overal gezien is dan weer overdreven is mijn mening.
 
Wedje leggen dat Zoet aanstaande donderdag weer minstens 1 blunder begaat....?? Of een afstandsschot....of een corner die hij verkeerd inschat....ik zeg je, Zoet gaat ons Europees wederom de das omdoen....
Hoeven we niet voor te wedden. Dat is toch zo klaar als een klontje...:sleep:
Niets nieuws onder de zon, we moeten helaas met deze :clown: verder.
 
Zoet, zoeter, zoetst en zuur...

De vormdip van Zoet begint ondertussen ernstige vormen aan te nemen (dit is iets wat wij hier al tijden hebben geroepen overigens) echter nagenoeg ieder schot op doel is inmiddels een tegendoelpunt. Dat de verdediging niet te over houdt is tot daar aan toe, Zoet zou echter een stabiele factor dienen te zijn inmiddels achter deze defensie en helaas blijkt dit niet zo te zijn momenteel. Hij is momenteel eerder de aanstichter van de onzekerheid achterin. Hier dient snel verandering in te komen.

Persoonlijk heb ik Zoet ook tijden de hand boven het hoofd gehouden. Er is zelfs een tijd geweest waarin ik Zoet oprecht de betere keeper voor Oranje vondt boven Cillessen maar het is momenteel niet meer te verdedigen om Zoet op doel te laten staan. Probleem is echter dat Ruiter of v/d Meulenhof niet beter zijn en PSV dus dient te wachten tot Unnerstall terugkeert.

Mijn grote zorg is namelijk dat Zoet, mede vanwege de hype in zichzelf tijdenlang boven zichzelf is uitgestegen. Hij keepte bij een topclub, was nog redelijk jong en in zijn startende periode op doel, heeft PSV een behoorlijk diep dal gekend. De PSV supporters sloten mede vanwege de noodzaak, spelers als Zoet, Brenet en Hendrix in de armen en vanwege het feit dat zij uit onze jeugd kwamen mochten zij meerdere malen fouten maken.

Vervolgens heeft Zoet een hele sterke periode gekend waarin de wedstrijd uit tegen Atletico zijn allerbeste was. Deze wedstrijd was zijn absolute hoogtepunt, echter indien er kritisch gekeken wordt naar Zoet zijn functioneren en capaciteiten ontbreekt het hem aan enkele kernwaarden waarover een keeper dient te bezitten: zijn reach, reflexen, voetballende vermogen, spelvoortzettingen en met name zijn positionering zijn van niveau dat niet bij een topclub als PSV past.

Daarnaast kan ik er alle begrip voor opbrengen dat PSV het nog tijdenlang heeft geprobeerd met Zoet, het lijkt er echter op dat ook hij momenteel helemaal gebroken lijkt onder de huidige situatie. Voor hem zou een verandering van omgeving dan ook enorm goed kunnen doen. Punt is echter, dat vanwege zijn huidige vorm en status er geen buitenlandse ploeg is die momenteel een versterking ziet in Zoet. Voor verscheidene ploegen zou hij dit in de Eredivisie wel kunnen zijn, die strijken echter recht tegen de persoonlijke ambitie en salariseisen van onze doelman in. Dit zou enkel erger kunnen worden mits hij dit seizoen de concurentiestrijd verliest -en die kans is absoluut aanwezig, gezien het feit dat van Bommel hem geen aanvoerder heeft gemaakt- iets dat zeer waarschijnlijk een doorn in het oog van Zoet zelf is geweest.

Conclusie is dat het huwelijk tussen Zoet en PSV over is en persoonlijk hoop ik dan nog op een last-minute transfer van Zoet deze zomer vanwege het feit dat dit een enorme impact heeft op het elftal momenteel.

Daarnaast zie ik in Unnerstall zodra hij fit is een keeper die een aantal basiskwaliteiten bezit waar ik enorm blij van word. Zijn reach is enorm, hij is sterk in het uitkomen op voortzetten en corners en ik heb daarnaast het idee dat hij beter is in het positie kiezen dan Zoet is. Zijn uitstraling is daarnaast iets dat veel indruk maakt op aanvallers die ongetwijfeld met weinig vertrouwen de wedstrijd ingaan met een enorme keeper van 1,98 op het doel. Over zijn spelvoortzetting heb ik momenteel nog weinig te zeggen gezien ik hier minder op heb gelet toen hij bij VVV onder de lat stond maar minder dan de huidige Zoet kan absoluut niet. Zoet bouwt namelijk vanwege zijn onzekerheid momenteel trager op dan dat de stroop voor de pannekoeken uit mijn fles komt glijden...
 
Laatst bewerkt:
Zoet, zoeter, zoetst en zuur...

De vormdip van Zoet begint ondertussen ernstige vormen aan te nemen (dit is iets wat wij hier al tijden hebben geroepen overigens) echter nagenoeg ieder schot op doel is inmiddels een tegendoelpunt. Dat de verdediging niet te over houdt is tot daar aan toe, Zoet zou echter een stabiele factor dienen te zijn inmiddels achter deze defensie en helaas blijkt dit niet zo te zijn momenteel. Hij is momenteel eerder de aanstichter van de onzekerheid achterin. Hier dient snel verandering in te komen.

Persoonlijk heb ik Zoet ook tijden de hand boven het hoofd gehouden. Er is zelfs een tijd geweest waarin ik Zoet oprecht de betere keeper voor Oranje vondt boven Cillessen maar het is momenteel niet meer te verdedigen om Zoet op doel te laten staan. Probleem is echter dat Ruiter of v/d Meulenhof niet beter zijn en PSV dus dient te wachten tot Unnerstall terugkeert.

Mijn grote zorg is namelijk dat Zoet, mede vanwege de hype in zichzelf tijdenlang boven zichzelf is uitgestegen. Hij keepte bij een topclub, was nog redelijk jong en in zijn startende periode op doel, heeft PSV een behoorlijk diep dal gekend. De PSV supporters sloten mede vanwege de noodzaak, spelers als Zoet, Brenet en Hendrix in de armen en vanwege het feit dat zij uit onze jeugd kwamen mochten zij meerde malen fouten maken.

Vervolgens heeft Zoet een hele sterke periode gekend waarin de wedstrijd uit tegen Atletico zijn allerbeste was. Deze wedstrijd was zijn absolute hoogtepunt, echter indien er kritisch gekeken wordt naar Zoet zijn functioneren en capaciteiten ontbreekt het hem aan enkele kernwaarden die waarover een keeper dient te bezitten: zijn reach, reflexen, voetballende vermogen, spelvoortzettingen en met name zijn positionering zijn van niveau dat niet bij een topclub als PSV past.

Daarnaast kan ik er alle begrip voor opbrengen dat PSV het nog tijdenlang heeft geprobeerd met Zoet, het lijkt er echter op dat ook hij momenteel helemaal gebroken lijkt onder de huidige situatie. Voor hem zou een verandering van omgeving dan ook enorm goed kunnen doen. Punt is echter, dat vanwege zijn huidige vorm en status er geen buitenlandse ploeg is die momenteel een versterking ziet in Zoet. Voor verscheidene ploegen zou hij dit in de Eredivisie wel kunnen zijn, die strijken echter recht tegen de persoonlijke ambitie en salariseisen van onze doelman in. Dit zou enkel erger kunnen worden mits hij dit seizoen de concurentiestrijd verliest -en die kans is absoluut aanwezig, gezien het feit dat van Bommel hem geen aanvoerder heeft gemaakt- iets dat zeer waarschijnlijk een doorn in het oog van Zoet zelf is geweest.

Conclusie is dat het huwelijk tussen Zoet en PSV over is en persoonlijk hoop ik dan nog op een last-minute transfer van Zoet deze zomer vanwege het feit dat dit een enorme impact heeft op het elftal momenteel.

Daarnaast zie ik in Unnerstall zodra hij fit is een keeper die een aantal basiskwaliteiten bezit waar ik enorm blij van word. Zijn reach is enorm, hij is sterk in het uitkomen op voortzetten en corners en ik heb daarnaast het idee dat hij beter is in het positie kiezen dan Zoet is. Zijn uitstraling is daarnaast iets dat veel indruk maakt op aanvallers die ongetwijfeld met weinig vertrouwen de wedstrijd ingaan met een enorme keeper van 1,98 op het doel. Over zijn spelvoortzetting heb ik momenteel nog weinig te zeggen gezien ik hier minder op heb gelet toen hij bij VVV onder de lat stond maar minder dan de huidige Zoet kan absoluut niet. Zoet bouwt namelijk vanwege zijn onzekerheid momenteel trager op dan dat de stroop voor de pannenkoeken uit mijn fles komt glijden...
Wederom een geweldig realistisch epistel van jou...:clap2:
Ik ben dan ook zéér content met jou als (nieuwe) forummer.
Ga zo door!
 
Ik vind het eigenlijk maar een slap argument. Een Lozano in vorm is ook fantastisch. Een Bergwijn in vorm is onverslaanbaar. Een Rosario in vorm is een koning.

Maar Zoet is in tegenstelling tot de spelers die ik zojuist noemde al 3 jaar niet meer in vorm. Zoet heeft naar mijn weten gewoon incidentieel goed gekeept in de Champions League en daarna zag je pas echt zijn vorm: gewoon een matige keeper die iedere week een 6 hooguit een 7 waard is. Ik vind het niet reëel om te zeggen dat Zoet een goede keeper is omdat hij toevallig ooit een half seizoen incidentieel goed heeft gekeept in de Champions League. Dat niveau gaat hij namelijk never nooit meer aantikken. Zoet wordt vergeleken met het niveau wat hij daarna had en nu heeft. En als je dat vergelijkt met andere keepers uit de Eredivisie dan kun je stellen dat Zoet hetzelfde niveau heeft als een keeper bij Heracles of Heerenveen.

Datgeen wat ik heb onderstreept is heel belangrijk. Het is namelijk geen feit noch mening, maar mijn verwachting. Naar mijn idee een realistische, maar wellicht denk jij daar anders over. Ik dat geval bewonder ik je optimisme. Dan verschillen onze maatstaven en verwachtingen van Zoet zo erg dat ik niet meer verwacht dat we het eens zullen worden.

Helemaal eens. Zijn goede wedstrijden waren niet zijn gemiddelde vorm over de afgelopen jaren.
 
Wat vooral het probleem voor Zoet is op het moment is dat hij geen ballen pakt, en daarvoor staat hij toch echt in de goal. En als keeper mag je geen fouten maken, want dan is het doelpunt. En dat doet Zoet nu echt te veel.
Hij heeft 2 seizoenen geleden nog echt punten gepakt voor PSV, vorig seizoen was het al wat minder, en nu is het echt weinig. Zoet moet gauw weer in vorm komen, wil hij zijn basisplaats blijven houden.
 
Wat vooral het probleem voor Zoet is op het moment is dat hij geen ballen pakt, en daarvoor staat hij toch echt in de goal. En als keeper mag je geen fouten maken, want dan is het doelpunt. En dat doet Zoet nu echt te veel.
Hij heeft 2 seizoenen geleden nog echt punten gepakt voor PSV, vorig seizoen was het al wat minder, en nu is het echt weinig. Zoet moet gauw weer in vorm komen, wil hij zijn basisplaats blijven houden.

Hij heeft geluk dat Unnerstall geblesseerd is, anders was hij zijn plek al kwijt geraakt.
 
Hij heeft geluk dat Unnerstall geblesseerd is, anders was hij zijn plek al kwijt geraakt.

Anderzijds: zolang Unnerstall geblesseerd is, zie ik geen reden om Zoet te vervangen. Wie zegt dat Ruiter nu ineens top is? Ik mag toch hopen dat de keeperstrainer er ook een advies in heeft. En je wilt toch ook niet elke wedstrijd blijven switchen van keeper.
 
Anderzijds: zolang Unnerstall geblesseerd is, zie ik geen reden om Zoet te vervangen. Wie zegt dat Ruiter nu ineens top is? Ik mag toch hopen dat de keeperstrainer er ook een advies in heeft. En je wilt toch ook niet elke wedstrijd blijven switchen van keeper.
Maar wanneer geef je een andere keeper de kans op speelminuten...?? Moeten we dan de komende weken blijven toezien dat Zoet een matige indruk maakt op doel?? Ik weet vrij zeker dat hij morgen in de EL weer een blunder begaat...
 
Maar wanneer geef je een andere keeper de kans op speelminuten...?? Moeten we dan de komende weken blijven toezien dat Zoet een matige indruk maakt op doel?? Ik weet vrij zeker dat hij morgen in de EL weer een blunder begaat...

Mijn punt is meer dat je hem niet vervangen om het vervangen, maar om een betere keeper op doel te hebben.
Hij heeft diverse fouten gemaakt ja, en je kan je afvragen of hij nog wel een PSV-waardige keeper is. Wil dat zeggen dat hij ineens de slechtste keeper uit de Eredivisie is? Wil dat zeggen dat een keeper van het niveau Ruiter per definitie beter is?
 
Hoe ga je dat weten als je Ruiter nooit de kans geeft...??

Nogmaals: ze zien ze toch ook allebei trainen. Wellicht dat de conclusie op basis daarvan is getrokken.

Jij lijkt te impliceren dat alles beter is dan Zoet. Heb je plannen voor morgenavond? Wellicht kan jij morgen op doel gaan staan?
 
Terug
Bovenaan Onderaan