UEFA Nations League

Koeman start altijd hetzelfde.
Kijkt de eerste helft af, laat dan Lodeweges en Van Wonderen hem influisteren wat er veranderen moet.
Koeman is wel een goede people manager geworden, en hij heeft het geluk dat het NL elftal uit een heel diep dal aan het klimmen is.

Bergwijn was denk ik op, en hij is zeker niet bang om De Roon te wisselen vandaag had hij die moeten laten staan en FDJ eruit moeten halen.

Dumfries laat inderdaad veel ballen wegspringen maar die jongen is de enige die heel de wedstrijd de hele flank moet bespelen omdat voor hem op het middenveld FDJ stond die hele de wedstrijd voor de verdediging bleef hangen als ze in de aanval waren en tegen de middenlijn stond bij verdedigen.
Blind heeft met De Roon iemand voor hem die ovwrpakt en aansluit waar nodig.
Heeft met intelligentie niet veel te maken meer met vermoeidheid.
Babel is inderdaad passé en Cil is zwaar overgewaardeerd.
Bergwijn was naar mijn idee niet op. En je moet spelers die altijd iets kunnen creëren zoals Frenkie altijd er in laten staan. De Roon is een controleur en die moet uit als je achter staat en je iets wil forceren i.p.v. een aanvaller er uit halen voor een vd Beek en zeker omdat Bergwijn heel goed in de wedstrijd zat.
Dumfries deed wanneer hij alle ruimte en tijd had, alleen maar slechte dingen met die tijd en ruimte en dat had niets met het positie kiezen van Frenkie te maken. Bovendien krijgt Frenkie die taak van de trainer, blijven hangen en voor de opbouw van achteruit zorgen. Bij Ajax zie je een andere Frenkie omdat hij naar voren mag en Schöne achter moet blijven.
 
Bergwijn was naar mijn idee niet op. En je moet spelers die altijd iets kunnen creëren zoals Frenkie altijd er in laten staan. De Roon is een controleur en die moet uit als je achter staat en je iets wil forceren i.p.v. een aanvaller er uit halen voor een vd Beek en zeker omdat Bergwijn heel goed in de wedstrijd zat.
Dumfries deed wanneer hij alle ruimte en tijd had, alleen maar slechte dingen met die tijd en ruimte en dat had niets met het positie kiezen van Frenkie te maken. Bovendien krijgt Frenkie die taak van de trainer, blijven hangen en voor de opbouw van achteruit zorgen. Bij Ajax zie je een andere Frenkie omdat hij naar voren mag en Schöne achter moet blijven.

Ik snap je punt en ben het gedeeltelijk ook wel met je eens maar als je FDJ wisselt voor LDJ zakt Memphis naar 10 en Wijnaldum zakt naar FDJ zijn plek.
Staat hij bij Liverpool ook, creëert hij ook best veel vind ik.

Ik wordt gewoon zo moe van FDJ hype en dat hij vooral degene moet zijn die iets creëert, hij heeft vandaag 0 gecreëerd terwijl dat zijn taak is.
Dat is ook de reden geweest dat je constant onder druk stond einde 1e helft begin 2de helft.
Dan vraag ik me af, waarom dan laten staan.
 
  • Leuk
Reactions: IPF
Ajax begon op 'n gegeven moment wel te draaien. Doet het dat niet, dan is FDJ niet degene die het team er doorheen trekt of zich onttrekt aan de malaise. Was tegen ons (3-0) en de 6-2 tegen Feyenoord niet anders.
 
Ajax begon op 'n gegeven moment wel te draaien. Doet het dat niet, dan is FDJ niet degene die het team er doorheen trekt of zich onttrekt aan de malaise. Was tegen ons (3-0) en de 6-2 tegen Feyenoord niet anders.
Precies, mooiweervoetballer dus. Wat dat betreft zit hij in Barcelona wel goed. ;)
 
Dumfries en Babel het slechtst. Weer de Ligt in de fout (is toch wel vaak hoor), en Frenkie bracht niks. Cillessen geen grote fout, was wellicht haalbaar, maar daar lag het grootste probleem iig niet. Blind de sterkste.

Verder had De Roon eruit gemoeten voor Donnie, en kwam Luuk te laat.
 
Laten we wel wezen, de keeper van Portugal heeft in de hele wedstrijd misschien 5 keer in actie moeten komen, maar Cilissen heeft bij elkaar minimaal 15 keer in actie moeten komen. Verder was het juist bij Oranje, dat propageert de Hollandse school te spelen, de hele tijd bal op eigen helft, tikkie breed, tikkie terug naar achteren, soms zelfs tikkie terug op de keeper, maar dreigend worden bij de 16-meter van Portugal gebeurde nauwelijks, laatstaan in de 16-meter van Portugal. Portugal is gezeien de hele wedstrijd, de terechte winnaar van deze finale.
 
Laten we wel wezen, de keeper van Portugal heeft in de hele wedstrijd misschien 5 keer in actie moeten komen, maar Cilissen heeft bij elkaar minimaal 15 keer in actie moeten komen. Verder was het juist bij Oranje, dat propageert de Hollandse school te spelen, de hele tijd bal op eigen helft, tikkie breed, tikkie terug naar achteren, soms zelfs tikkie terug op de keeper, maar dreigend worden bij de 16-meter van Portugal gebeurde nauwelijks, laatstaan in de 16-meter van Portugal. Portugal is gezeien de hele wedstrijd, de terechte winnaar van deze finale.

Het was ook tegen Engeland al het geval. Het geluk zat toen een beetje mee omdat de verdediging enkele malen grandioos blunderde. Diepgang of snel gebruik maken van de ruimte gebeurt veel te weinig zodat de tegenstander de tijd krijgt om alles dicht te zetten. Memphis bracht gisteren ook te weinig veel balverlies en vooral veel slecht inspelen.
 
RK had vanaf het begin lef moeten tonen. Gewoon beginnen in de opstelling waarin je tegen Engeland geëindigd bent.
Never change a w....enz. :sleep:
 
Nederland klimt idd op. En Koeman heeft het goed gedaan met de juiste poppetjes op de juiste plaatsen. Achteraf makkelijk zeggen maar als we het hebben over Ajax dan was hij de grootste azijnzijker ever. Koeman is wel beter als zn voorgangers maar het is absoluut geen winaar. Liet hij bij Everton ook al zien.
 
  • Leuk
Reactions: IPF
Nederland klimt idd op. En Koeman heeft het goed gedaan met de juiste poppetjes op de juiste plaatsen. Achteraf makkelijk zeggen maar als we het hebben over Ajax dan was hij de grootste azijnzijker ever. Koeman is wel beter als zn voorgangers maar het is absoluut geen winaar. Liet hij bij Everton ook al zien.
Volgens mij is Koeman het probleem niet. Hij zet inderdaad de juiste poppetjes op de juiste plaats. Maar het grote probleem is dat we voorin niet de juiste kwaliteit poppetjes hebben. Memphis is geen spits en zou op de vleugel moeten spelen en Babel en Promes zouden nooit in het Nl elftal mogen spelen, maar er zijn geen alternatieven. Als je Memphis noodgedwongen inde spits moet laten, moeten we hopen dat Malen, Kluivertje of Stengs echt door gaat breken. Het uitzicht op een echte spits is nog vager.
 
Volgens mij is Koeman het probleem niet. Hij zet inderdaad de juiste poppetjes op de juiste plaats. Maar het grote probleem is dat we voorin niet de juiste kwaliteit poppetjes hebben. Memphis is geen spits en zou op de vleugel moeten spelen en Babel en Promes zouden nooit in het Nl elftal mogen spelen, maar er zijn geen alternatieven. Als je Memphis noodgedwongen inde spits moet laten, moeten we hopen dat Malen, Kluivertje of Stengs echt door gaat breken. Het uitzicht op een echte spits is nog vager.
Ik zag gisteren weer eens het NL-team, maar wat me vooral opviel was dat breien achterin. Waar je zou verwachten dat de Ligt, Blind, Frenkie wel de schakel naar het middenveld konden maken zag ik een achterhoede die eindeloos rondspeelde en een Frenkie die verstoppertje speelde. Ik heb hem geloof ik 1 pass naar voren zien maken. Het was vooral allemaal weinig dreigend, iets wat ook uit de cijfers bleek. Ik vond het met van de Beek en Luuk wel een stuk beter worden, maar toen was het eigenlijk al te laat.
 
In het beste team dat is samengesteld door de UEFA staan de Jong en de Ligt.

Lachwekkend. De Ligt was hoofdschuldige aan beide tegengoals die Nederland kreeg. De Jong speelde gisteren een waardeloze wedstrijd. Bovenop het breien achterin, vertraagde De Jong elke keer dat hij de bal kreeg het spel nog verder.

Wat 'n verschil met Portugal. Daar werd gewoon in redelijk tempo 'n vrije man gezocht voor een balletje vooruit i.p.v. opzij, achteruit of er eerst zelf een paar keer over te aaien.
 
In het beste team dat is samengesteld door de UEFA staan de Jong en de Ligt.

Lachwekkend. De Ligt was hoofdschuldige aan beide tegengoals die Nederland kreeg. De Jong speelde gisteren een waardeloze wedstrijd. Bovenop het breien achterin, vertraagde De Jong elke keer dat hij de bal kreeg het spel nog verder.

Wat 'n verschil met Portugal. Daar werd gewoon in redelijk tempo 'n vrije man gezocht voor een balletje vooruit i.p.v. opzij, achteruit of er eerst zelf een paar keer over te aaien.
Ach 2 wedstrijden tegen Noord Ierland en we staan weer met alle benen op de grond.
 
In het beste team dat is samengesteld door de UEFA staan de Jong en de Ligt.

Lachwekkend. De Ligt was hoofdschuldige aan beide tegengoals die Nederland kreeg. De Jong speelde gisteren een waardeloze wedstrijd. Bovenop het breien achterin, vertraagde De Jong elke keer dat hij de bal kreeg het spel nog verder.

Wat 'n verschil met Portugal. Daar werd gewoon in redelijk tempo 'n vrije man gezocht voor een balletje vooruit i.p.v. opzij, achteruit of er eerst zelf een paar keer over te aaien.
De Jong en De Ligt, maar geen Van Dijk...??? Zijn die gasten blind, die dit soort zaken samenstellen....in de afgelopen 2 wedstrijden was Van Dijk verweg de beste speler aan Oranje zijde....ongelooflijk, straks gaan ze Cilissen ook nog aanwijzen als beste keeper in het toernooi....
 
De Jong was tegen Engeland magistraal. Dus meer dan logisch dat hij erin staat. Als je dat niet wilt zien begrijp ik het echt niet meer.

Was die wedstrijd gisteren? Iemand die zo dramatisch slecht speelt in de finale, hoort wat mij betreft niet thuis in "het team van het toernooi".
 
Was die wedstrijd gisteren? Iemand die zo dramatisch slecht speelt in de finale, hoort wat mij betreft niet thuis in "het team van het toernooi".
Hoe meer wedstrijden je speelt hoe meer kans op een wat mindere wedstrijd. Tegen Frankrijk en Duitsland was hij wel heel goed. Ook dat telt mee, zoals helaas voor ons ook een Emmen uit net zoveel waarde heeft als een prachtige overwinning op Ajax in Eindhoven.
 
Tegen Engeland was De Jong magistraal, tegen Frankrijk was De Jong weergaloos, tegen Duitsland was De Jong heel erg goed. Dan hoor je in het beste elftal thuis. Zelfde geldt overigens voor De Ligt. Hij maakt natuurlijk een fout tegen Engeland maar was verder die wedstrijd enorm goed en maakt zijn fout ook meer dan goed.

Finale is de belangrijkste wedstrijd van zo'n toernooi. Ik zou iemand die in de finale zo slecht voor de dag komt er niet in zetten.

De Ligt maakte in de finale ook weer 'n fout waar een tegengoal uit kwam. Halve finale ook al. Dan hoor je er wat mij betreft ook niet thuis.
 
Terug
Bovenaan Onderaan