UEFA Nations League

In het beste team dat is samengesteld door de UEFA staan de Jong en de Ligt.

Lachwekkend. De Ligt was hoofdschuldige aan beide tegengoals die Nederland kreeg. De Jong speelde gisteren een waardeloze wedstrijd. Bovenop het breien achterin, vertraagde De Jong elke keer dat hij de bal kreeg het spel nog verder.

Wat 'n verschil met Portugal. Daar werd gewoon in redelijk tempo 'n vrije man gezocht voor een balletje vooruit i.p.v. opzij, achteruit of er eerst zelf een paar keer over te aaien.
En De Roon, maar Gini niet, nog beachelijker.
En als klap op de vuurpijl, geen van Dijk, met aftand de beste verdediger van het toernooi.
Niet serieus nemen dus
 
De Jong was tegen Engeland magistraal. Dus meer dan logisch dat hij erin staat. Als je dat niet wilt zien begrijp ik het echt niet meer.
Echt? Ik heb hem ook in die wedstrijd werkelijk op geen enkele magistrale actie kunnen betrappen. Hij leed nauwelijks balverlies, maar dat is ook niet zo moeilijk als je na elke balaanname uitgebreid de tijd neemt om rond te kijken en dan veelal met een risicoloos breedtepassje op de proppen komt. Verder prima speler hoor, maar de genialiteitslat komt bij FDJ echt steeds lager te liggen...
 
Het gaat om het toernooi dus uit 4 landen kiezen.
Dan is het heel duidelijk
Van Dijk had erin moeten staan beste verdediger can het toernooi.

De Roon mag erin staan, gewoon zijn taak goed uitgevoerd.
Wijnaldum mag erin staan was zeer sterk tegen Engeland wat zwakker tegen Portugal.
Depay mag erin staan vanwege zijn aandeel in de goals tegen Engeland.
Blind mag erin staan gewoon zijn taak goed uitgevoerd.
Promes mag erin staan door zijn aandeel in de 2 goals na zijn invalbeurt.

Babel(te zwak), FDJ (te onzichtbaar, verstoppertje gespeeld), De Ligt (2 wedstrijden 2 fouten waar een tegendoelpunt uitkwam), Cil (Penalty killer, slappe hand Jasper is het gewoon net niet)
Schandalig als die ook maar genoemd worden.

Rest komt ook niet in aanmerking in mijn ogen maar schandalig was daar te overtrokken.
 
Laatst bewerkt:
Echt? Ik heb hem ook in die wedstrijd werkelijk op geen enkele magistrale actie kunnen betrappen. Hij leed nauwelijks balverlies, maar dat is ook niet zo moeilijk als je na elke balaanname uitgebreid de tijd neemt om rond te kijken en dan veelal met een risicoloos breedtepassje op de proppen komt. Verder prima speler hoor, maar de genialiteitslat komt bij FDJ echt steeds lager te liggen...

Hoe durft gij den Messias, onze lieve heer van het Neerlandse voetbal met maar liefst 59 wedstrijden in de Eredivisie, 9 in de KNVB beker, 11 in de Champions League en 4 in de Europa League ten twijfel te trekken.
Deze gearriveerde speler heeft al zoveel bereikt en zoveel gegeven dat zelfs elke terugspeel bal met een Olé zou moeten worden ontvangen.
 
Hoe durft gij den Messias, onze lieve heer van het Neerlandse voetbal met maar liefst 59 wedstrijden in de Eredivisie, 9 in de KNVB beker, 11 in de Champions League en 4 in de Europa League ten twijfel te trekken.
Deze gearriveerde speler heeft al zoveel bereikt en zoveel gegeven dat zelfs elke terugspeel bal met een Olé zou moeten worden ontvangen.
FDJ is nu al Cruijff 2.0, ...tog...???:lmao:(a)
 
Ja, ik vond hem magistraal tegen Engeland. Hij was de grote uitblinker. Gisteren was De Jong wat minder en dan zie je gelijk dat Nederland maar een middelmatig ploegje is. De Jong is van wereldklasse en als hij minder speelt zakt het elftal gelijk door de ondergrens. Buitenlands analisten waren het overigens volledig met me eens wat betreft de Jong tegen Engeland. Zelden iemand zo uitstekend zien voetballen.

Opvallend dat alle media, alle voetbalkenners, en niet alleen uit Nederland maar ook uit het buitenland, Frenkie de Jong grandioos vonden. Toevallig alleen PSV supporters vinden dat niet. Iets met een gekleurde bril?
Nee hoor. Ik vond De Ligt - ondanks zijn fouten - wel magistraal en ook Blind in beide wedstrijden erg goed. En Dumfries was gisteren lachwekkend slecht. Zo objectief genoeg?
 
Nee hoor. Ik vond De Ligt - ondanks zijn fouten - wel magistraal en ook Blind in beide wedstrijden erg goed. En Dumfries was gisteren lachwekkend slecht. Zo objectief genoeg?

Ik neem aan dat dit een sarcastische opmerking is op onze 100% objectieve voetbalkenner ajacied1900?

Ik twijfel omdat ik Blind wel degelijk vond spelen... Paar gruwelijk slechte ingrepen maar ook wel een paar fijne acties. De Ligt vond ik dan weer pure armoede. Frenkie de Jong was al helemaal verschrikkelijk, echt een kunst dat Barcelona zoveel voor zo'n gruwelijk overhypte speler heeft betaald. Donny van de Bank was verdedigend een clown. Dumfries is een goat. Hoe slecht die speelt maakt niet uit, hij gaat er altijd voor. Dus die verdient gewoon een dikke 10 ;).

Misschien fijn om te vermelden dat ik alleen de tweede helft heb gezien. Om miscommunicaties te voorkomen.
 
Je ziet aan alles dat De Jong drie stappen verder is en denkt dan zijn medespelers. Dat maakt hem magistraal als hij zijn eigen niveau haalt. En dan merk je gelijk als hij minder speelt, dan is het elftal ook minder. Dat zag je bij Ajax en ook bij het Nederlands Elftal. Die elftallen zijn teveel afhankelijk van De Jong.
Dat is wel een prettige uitgangspositie. Als je je niveau haalt, ben je magistraal. Als je minder speelt, ligt dat aan je elftal.

Zoiets wil ik ook op mijn werk.
 
In het afgelopen seizoen heeft FDJ alleen geschitterd op de eigen helft, zowel in het shirt van Ajax in de competitie, de Cl als in het shirt van Oranje. Hij is een prima aanspeelpunt, beweegt ontzettend veel, is dynamisch, heeft oog voor de vrije man, maakt zich altijd weer los van zn tegenstander en zorgt ervoor dat hij altijd aanspeelbaar is. Maar, dit gebeurt ook altijd op de eigen helft of rond de middellijn. Je zal FDJ nooit gevaarlijk rond de 16-meter van de tegenstander zien, laatstaan dat hij met een schitterende pass een ploeggenoot bedient, een fraaie actie maakt, of zelf probeert te scoren. Nooit...en dat is zijn manco. Daar waar middenvelders als Modric, Eriksen, Pogba, etc. zich juist onderscheiden door druk uit te oefenen op de helft van de tegenstander, lukt dat FDJ al meer dan een jaar niet of nauwelijks. De tegenstander denkt dan: laat die Frenkie maar met de bal op eigen helft spelen, laat Ajax maar 70% balbezit hebben, zolang ze maar niet opstomen richting onze 16-meter. Dat is in een notendop het manco van FDJ en ik ben bang dat dit manco hem gaat doen mislukken in zijn eerste seizoen bij Barca....FDJ is vooralsnog een tijger zonder volwassen tanden...!!
 
Je ziet aan alles dat De Jong drie stappen verder is en denkt dan zijn medespelers. Dat maakt hem magistraal als hij zijn eigen niveau haalt. En dan merk je gelijk als hij minder speelt, dan is het elftal ook minder. Dat zag je bij Ajax en ook bij het Nederlands Elftal. Die elftallen zijn teveel afhankelijk van De Jong.

De Ligt was tegen Engeland ook enorm goed. Ik vond Blind gisteren erg goed. Dumfries was gisteren heel erg slecht.
Sorry hoor, Frenkie had gisteren meerdere malen de bal eenvoudig aan de opstomende Dumfries kunnen meegeven. Iedere keer vetraagde hij t spel. Keek drie keer rond en gaf dan n balletje breed. Dat is niet drie stappen vooruit kijken.
 
Hij kijkt wel vooruit dus, want Dumfries doet echt niets goed met een bal, dus wat heeft het voor zin om Dumfries aan te spelen. Als ik vroeger in een elftal speelde met een veel mindere voetballer zocht ik ook eerst de betere spelers op om aan te spelen. Logisch toch?
Ja, liever risicoloos laf naar achter dan aanvallen... Zal n grote worden bij Barca...

De jaren zeventig in herhaling, bepaalde spelers voelen zich weer te goed om met anderen te spelen :braak:
 
De Jong en laf en risicoloos? :lmao::lmao::lmao::lmao::lmao: De Jong brengt zo ontzettend veel voetbal en snelheid in het spel. Lineker gehoord?

De jaren 70 in herhaling? :lmao::lmao::lmao::lmao::lmao::lmao: Dus omdat Dumfries het niveau niet aan kan moet de Jong hem wel aan spelen vind jij? Als Veltman daar had gestaan had de Jong hem wel aangespeeld denk je?
Heb Lineker niet gehoord, heb de wedstrijd gister gezien. De ballen die spelers niet geven zeggen soms meer dan de ballen die ze wel geven.

Maar ik begrijp het, we moeten onze lieve heer op onze blote knieën danken dat Frenkie zich tussen de prutsers wil opstellen. Heil Frenkie, de vleesgeworden messias van het Nederlandse voetbal.
 
De Jong en laf en risicoloos? :lmao::lmao::lmao::lmao::lmao: De Jong brengt zo ontzettend veel voetbal en snelheid in het spel. Lineker gehoord?

De jaren 70 in herhaling? :lmao::lmao::lmao::lmao::lmao::lmao: Dus omdat Dumfries het niveau niet aan kan moet de Jong hem wel aan spelen vind jij? Als Veltman daar had gestaan had de Jong hem wel aangespeeld denk je?

FdJ speelde gisteren in ieder geval wel zo ik dacht dat die jongen gehyped werd ivm vooruit denken maar werkelijk alles ging naar achter of de zijkant.

En wat betreft Dumfries misschien heeft hij het niveau nog niet maar als je in een teamsport iemand zo over slaat terwijl hij enorm veel ruimte heeft ben je wat mij betreft gewoon een lul die zijn teamgenoten niet in hun kracht wil zetten.

Nee ik vind Frenkie gisteren enorm tegenvallen (samen met vele anderen)
 
Nederland staat oa door De Jong in de finale. Stel dat Nederland met 2-1 verloren had tegen Engeland, dan had De Jong wel in het beste elftal gestaan volgens jouw redenering? Heel krom.

Dan ook niet. Want zo magistraal was hij niet tegen Engeland. Denk dat we een andere definitie hebben van magistraal.
 
Terug
Bovenaan Onderaan