AZ - PSV | Zondag 12 mei | Eindstand 1-0

Status
Je kunt niet meer reageren.
Van Bommel gelooft nog in sprookjes dat is het probleem van de tweede seizoenshelft geweest. Hij hield van het sprookje "Ajax laat overal wel liggen." in plaats van zichzelf en het team in de spiegel aan kijken. Die mentaliteit is volledig op het team overgeslagen.
Hopelijk is Van Marwijk definief opgerot en luistert van Bommel naar de fans die wel iets van taktiek begrijpen.
 
Mee eens natuurlijk, frustraties komen bij mij nu naar boven. Frustraties die vooral voortkomen uit reacties zoals "Maarja, het was wel een goed seizoen" of "Het is maar een beginnende coach".

Er is géén verbetering ten opzichte van Cocu. Dus al die relativerende uitspraken maken me ziek. Van Bommel wordt Cocu 2.0 en we zitten er aan vast, punt. Verschil is wel, dit is het eerste jaar dat we écht zonder prijs zitten. En Van Bommel? Die zal wel in de media gooien dat hij nog in een titel gelooft zolang het theoretisch mogelijk is :lying:.

Dat ben ik wel met je eens. Na een veelbelovend begin is MvB hard verzand in een Cocu 2.0. Maar Cocu was dan nog iemand die wel zijn eigen fouten inzag of toegaf; dat zie je bij MvB helaas niet terug. Ik heb er dan ook een hard hoofd in dat we komend seizoen een ander beeld zullen gaan krijgen wat dat betreft.

Een ander slecht teken wat dat betreft vond ik ook in het begin van het seizoen toen die Robbemond werd aangesteld als assistent "omdat hij hetzelfde over voetbal dacht" als MvB. Hij koos dus voor een ja-knikker en iemand die dezelfde visie heeft als hijzelf; dan krijg je dus zo'n inspiratieloos gebeuren als de tactiek een keer niet werkt. Je hebt dan geen alternatieven. Het is juist beter als je daar iemand neerzet die jouw visie begrijpt, maar zelf een andere kijk heeft, zodat je het tactische plaatje van meerdere hoeken kunt belichten.

Maar goed, het is dus maar te hopen dat Ajax het geld verkeerd uitgeeft wat Overmars vaak genoeg gedaan heeft, of dat de spelers die blijven uitgeblust en verzadigd zullen zijn het komende seizoen, zoals dat PSV ook overkwam, toen het op voorhand als kampioenskandidaat nr.1 was bestempeld omdat het gros van het winnende team intact was gebleven.
 
Natuurlijk heb ik wel een punt, met nagenoeg dezelfde selectie heeft PSV dit seizoen meer punten gehaald dan vorig seizoen. De resultaten zijn dus per definitie al niet 'kutter', je kan zeggen dat het eindresultaat kut is maar dat ligt dan aan Ajax dat gewoon een stuk sterker was dan ze vorig seizoen waren. Het spel van vorig seizoen was ook niet om aan te gluren dus daar zit het verschil ook zeker niet. De mentaliteit was in de meeste wedstrijden ook gewoon goed dit seizoen, dat bewijst de manier waarop we veel punten op het nippertje bij elkaar hebben gesprokkeld wel. Daarnaast zou ik het leuk vinden als je je toontje naar mij aanpast, ik hoef helemaal niets te leren.

Sorry Bas, ik merk dat de frustraties en angst op slechte jaren bij mij hoog zitten en de gemakzucht van anderen kan ik erg slecht hendelen. Daarom wil ik afstand nemen van de dicussie en mijn vorige posts wijzigen of verwijderen. Inderdaad, onder Cocu was het niet best, daarom vrees ik het ergste, omdat er onder Van Bommel geen vooruitgang is geboekt, terwijl ik juist wel de nodige tactische verfrissingen dan wel mentale altijd-alles-geven tactiek terug had verwacht.
 
Ik hoop vooral dat enkele talenten verhuurd gaan worden, die wel een grote toekomst hadden, maar dit seizoen amper gespeeld hebben. (Mauro, Rigo, Obispo). Neem afscheid van Schwaab, Pereiro (al heb ik dat liever niet, maar het is niet anders), Lozano, Zoet, Hendrix, Luuk, Ramselaar, Behich, Sainsbury.
Bergwijn nog een jaartje blijven. Viergever als goeie backup op de bank en 2 betere CV's erbij. Guti volgend jaar in de basis. Thomas daarachter en Ihattaren op 10.
2 goeie backups voor Angelino en Dumfries en Unnerstal op doel. Voorin vechten ze 't maar uit.
 
Ik hoop vooral dat enkele talenten verhuurd gaan worden, die wel een grote toekomst hadden, maar dit seizoen amper gespeeld hebben. (Mauro, Rigo, Obispo). Neem afscheid van Schwaab, Pereiro (al heb ik dat liever niet, maar het is niet anders), Lozano, Zoet, Hendrix, Luuk, Ramselaar, Behich, Sainsbury.
Bergwijn nog een jaartje blijven. Viergever als goeie backup op de bank en 2 betere CV's erbij. Guti volgend jaar in de basis. Thomas daarachter en Ihattaren op 10.
2 goeie backups voor Angelino en Dumfries en Unnerstal op doel. Voorin vechten ze 't maar uit.

Juist Viergever moet weg. Dat is en blijft de kampioenschapsjinxer :cautious:
 
Welkom en je hebt volkomen gelijk, hij heeft wederom keihard gefaald, en wij PSV fans zijn hier de dupe van...:sick:
Maar dat interesseert hem geen biet hoor, onze egotripper.

Meneer GAST...Zijn selectiebeleid na de winterstop is heel dubieus.

Als je de potentie van de spelers buiten beschouwing laat. Alles valt in het voordeel van de spelers van Mino, de zaakwaarnemer van de trainer.

Zo erg zelfs dat de jong op nr.10 moet spelen zodat malen de spits in kan want spitsen leveren in de markt veel meer op dan een nr 10 of buitenspeler. SIMPEL!!

Zo erg zelfs dat een sadilek uit het niets de voorkeur krijgt boven hendrix, guti or gaston. UIT HET NIETS!!!!

En vooral guti of gaston kunnen met 1 actie of vrijetrap een wedstrijd beslissen.

We kunnen deze feiten niet negeren. Laatste keer dat we dat deden duurde het bijna 6 of 7 jaar om puin op te ruimen en eindelijk weer kampioen te worden.

Als het goed gaat....valt het niet op, maar dit is zo open het is zelfs beschamend!!!

En het kost ons na de winterstop het kampioenschap.
 
Laatst bewerkt:
Een totaal verloren seizoen met geen enkele prijs en als laatste geëindigd in de CL poulfase zodat we nog geeneens Europa League konden spelen.
Dat is het resultaat waar Faalhaas Van Bommel verantwoordelijk voor is.
Spelers kopen en niet opstellen, en totaal zonder lef blijven spelen de tweede seizoenshelft.
Bah!
Opzouten naar Inter Milan aub.
 
GAST...Zijn selectiebeleid na de winterstop is heel dubieus. Als je de potentie van de spelers buiten beschouwing laat.

Alles valt in het voordeel van de spelers van Mino, de zaakwaarnemer van de trainer.

Zo erg zelfs dat de jong op nr.10 moet spelen zodat malen de spits in kan want spitsen leveren in de markt veel meer op dan een nr 10 of buitenspeler. SIMPEL!!

Zo erg zelfs dat een sadilek uit het niets de voorkeur krijgt boven hendrix, guti or gaston. UIT HET NIETS!!!!

En vooral guti of gaston kunnen met 1 actie of vrijetrap een wedstrijd beslissen.

We kunnen deze feiten niet negeren. Laatste keer dat we dat deden duurde het bijna 6 of 7 jaar om puin op te ruimen en eindelijk weer kampioen te worden.

Als het goed gaat....valt het niet op, maar dit is zo open het is zelfs beschamend!!!

En het kost ons na de winterstop het kampioenschap.
Wil je me geen GAST noemen. En ja, van Bommel faalt zwaar op taktisch gebied.
 
Ja natuurlijk... nu is Cocu opeens weer de grote man die het wel geflikt zou hebben met hetzelfde spelersmateriaal. Schei toch uit. Net zo'n grote angsthaas als MvB qua tactiek, misschien nog wel meer zelfs. Maakte ook meer dan genoeg rare beslissingen, had ook zijn lievelingen en was net zo eigenwijs en hanteerde een net zo ergerlijk wisselbeleid. Maar de historie wordt altijd door een roze bril bekeken...

Precies, het seizoen 2016-17 was zeer slecht. Nog veel slechter dan dit seizoen. En dat was met Cocu. Hoe dan ook, ik ben niet zo van coaches ontslaan, zeker niet na 1 seizoen, waarin zeker niet alles slecht was, en PSV eindigde niet 5de ofzo.
 
Ik geloof er niet meer in. Ik ga zondag lekker een triathlon doen in Belgie.
Als ik over de finish kom zijn de wedstrijden al afgelopen en dan hoor ik wel hoeveel het geworden is.
Ook ik heb de wedstrijd niet gezien, want ook mijn geloof in de manier van spelen door van Bommel, gaf mij al aan dat het niets meer zou worden. Ik heb zeer ernstige twijfels gekregen op de manier waarop van Bommel vasthoudt aan zijn eigen opvattingen m.b.t. onze middenvelders. Wij hebben heel veel middenvelders tot onze beschikking, maar de manier waarop van Bommel doodleuk goede middenvelder negeert, slaat alles. Ook als het niet loopt, zal van Bommel niet ingrijpen. Ik vind het een schande zoals er de tweede competitiehelft is gespeeld. PSV onwaardig. Met Rosario zal je nooit kampioen worden. Het is een van de elf spelers, maar er gaat helaas niets van uit. Geen diepte, geen verdediging. Ook van Bommels troetelkind Sadilek is niet beter dan Hendrikx, terwijl Hendrikx de eerste seizoenshelft prima presteerde. Guitierez totaal uit beeld, snap er niets van. Alleen met creatieve en liefst aanvallende middenvelders kun je wedstrijden winnen, niet met verdedigende middenvelders. Het is te triest voor woorden. Ik ben erg teleurgesteld in van Bommel, terwijl het aanvankelijk soepel verliep. Zijn eigenwijze benadering geeft mij weinig hoop in het vervolg. De gang naar het stadion wordt alleen maar zwaarder, als het er nog van zou komen.
 
Wil je me geen GAST noemen. En ja, van Bommel faalt zwaar op taktisch gebied.

Behalve dat die in mijn optiek zijn oren laat hangen naar “externen” lijkt hij niet echt pienter als trainer....

Uit ajax - -> je komt tegen 10 man en 2-1 achter. trainer ajax wisselt heel verdedigend. Veltman, Kristensen en Magallan komen erin.

De ruimtes bij ajax worden klein. Heel klein. Je hebt die spelers nodig die juist kunnen voetbalen in zo een ruimte. Wat doet de trainer behalve Sainsbury, Malen en Gakpo.

Spelers die juist ruimte nodig hebben en niet extreem goed zijn in de kleine ruimtes.

Guti, Gaston...spelers die juist dat wel kunnen.

En als je toch een jeug in wilt zetten, waarom dan geen Ihattaren. Die zou juist dat wel moeten dan.

Ben geen trainer maar zelfs ik kan zover na denken.

Geen idee wat hij aan het doen is.
 
Behalve dat die in mijn optiek zijn oren laat hangen naar “externen” lijkt hij niet echt pienter als trainer....

Uit ajax - -> je komt tegen 10 man en 2-1 achter. trainer ajax wisselt heel verdedigend. Veltman, Kristensen en Magallan komen erin.

De ruimtes bij ajax worden klein. Heel klein. Je hebt die spelers nodig die juist kunnen voetbalen in zo een ruimte. Wat doet de trainer behalve Sainsbury, Malen en Gakpo.

Spelers die juist ruimte nodig hebben en niet extreem goed zijn in de kleine ruimtes.

Guti, Gaston...spelers die juist dat wel kunnen.

En als je toch een jeug in wilt zetten, waarom dan geen Ihattaren. Die zou juist dat wel moeten dan.

Ben geen trainer maar zelfs ik kan zover na denken.

Geen idee wat hij aan het doen is.
En vandaag. Die Aboukhlal laten debuteren in de 80ste minuut in een wedstrijd uit tegen AZ die je moet winnen en waar je 1-0 achterstaat.
 
KNVB heeft ajax gewoon kampioen willen maken. Zoveel wedstrijden verplaatsen.
Niet helemaal mee eens.....als PSV recht had willen maken op de titel, dan had het spel vandaag tegen AZ vele malen beter moeten zijn....om vandaag de schuld te geven aan de KNVB is dus niet terecht...
 
Behalve dat die in mijn optiek zijn oren laat hangen naar “externen” lijkt hij niet echt pienter als trainer....

Uit ajax - -> je komt tegen 10 man en 2-1 achter. trainer ajax wisselt heel verdedigend. Veltman, Kristensen en Magallan komen erin.

De ruimtes bij ajax worden klein. Heel klein. Je hebt die spelers nodig die juist kunnen voetbalen in zo een ruimte. Wat doet de trainer behalve Sainsbury, Malen en Gakpo.

Spelers die juist ruimte nodig hebben en niet extreem goed zijn in de kleine ruimtes.

Guti, Gaston...spelers die juist dat wel kunnen.

En als je toch een jeug in wilt zetten, waarom dan geen Ihattaren. Die zou juist dat wel moeten dan.

Ben geen trainer maar zelfs ik kan zover na denken.

Geen idee wat hij aan het doen is.
Het is inderdaad zoals jij het zegt. Het gevoel/het idee hebben dat we wel degelijk kampioen hadden kunnen worden, dat doet pijn. Acht punten weggeven, verschrikkelijk.
 
Een totaal verloren seizoen met geen enkele prijs en als laatste geëindigd in de CL poulfase zodat we nog geeneens Europa League konden spelen.
Dat is het resultaat waar Faalhaas Van Bommel verantwoordelijk voor is.
Spelers kopen en niet opstellen, en totaal zonder lef blijven spelen de tweede seizoenshelft.
Bah!
Opzouten naar Inter Milan aub.
Hahaha die zullen die man zien zitten. Denk dat Van Bommel Fortuna lekker moet trainen. Nog nooit een trainer met zo'n slechte motivatie gezien, elke week klagen op de vierde man en zeggen dat het lekker gaat. Terwijl die als speler zo'n held was. Snel weg met die gast voordat hij nog meer zijn imago gaat afbreken.
 
Het is inderdaad zoals jij het zegt. Het gevoel/het idee hebben dat we wel degelijk kampioen hadden kunnen worden, dat doet pijn. Acht punten weggeven, verschrikkelijk.

Tis gewoon elke keer hetzelfde liedje met PSV na de winterstop. Hoevaak hebben we de titel wel niet weggegeven na een uitstekende eerste seizoenshelft?
 
Status
Je kunt niet meer reageren.
Terug
Bovenaan Onderaan