PSV - PEC Zwolle | Donderdag 4 april | Eindstand 4-0

Status
Je kunt niet meer reageren.
Ik vind het grootste verschil met de 1e seizoenshelft dat het samenspel van Lozano en Bergwijn met Angelino en Dumfries totaal onbenut wordt. Als Angelino of Dumfries de bal hebben, trekken de vleugels naar binnen ipv dat ze er zich er kaatsend doorheen spelen (wat echt enorm veel kansen / doelpunten opgeleverd heeft in de 1e seizoenshelft).

Verder wordt ik wel een beetje moe van dat Hendrix bashen. Zeker, hij speelt de bal wel eens terug, maar dat is ook vaak omdat er te weinig beweging voor hem is. Hij heeft dit seizoen ook echt veel gestofzuigd hoor. We waren op recordjacht met het aantal doelpunten in de eerste seizoenshelft, dat was ook met het duo Rosario - Hendrix.

Ik vind Hendrix ook niet zo slecht. Hij probeert ook wel zo veel mogelijk vooruit te spelen. Alleen zou ik graag weer een wat creatievere middenvelder erbij willen hebben.
 
Hendrix loopt juist steeds uit positie waardoor hij vaak achter de bal aan loopt, maar dat komt weer omdat Pereiro veelal blijft hangen in de spits.
 
Ik vind het grootste verschil met de 1e seizoenshelft dat het samenspel van Lozano en Bergwijn met Angelino en Dumfries totaal onbenut wordt. Als Angelino of Dumfries de bal hebben, trekken de vleugels naar binnen ipv dat ze er zich er kaatsend doorheen spelen (wat echt enorm veel kansen / doelpunten opgeleverd heeft in de 1e seizoenshelft).

Verder wordt ik wel een beetje moe van dat Hendrix bashen. Zeker, hij speelt de bal wel eens terug, maar dat is ook vaak omdat er te weinig beweging voor hem is. Hij heeft dit seizoen ook echt veel gestofzuigd hoor. We waren op recordjacht met het aantal doelpunten in de eerste seizoenshelft, dat was ook met het duo Rosario - Hendrix.

Hendrix is echt dé vertragende factor bij PSV. Heeft ook niet de (handelings)snelheid en is verdedigend te zwak en te traag. Heeft niks met bashen te maken. Je kunt onderhand niemand meer wijsmaken dat Guti niet beter kan dan Hendrix...
 
Ik vind het grootste verschil met de 1e seizoenshelft dat het samenspel van Lozano en Bergwijn met Angelino en Dumfries totaal onbenut wordt. Als Angelino of Dumfries de bal hebben, trekken de vleugels naar binnen ipv dat ze er zich er kaatsend doorheen spelen (wat echt enorm veel kansen / doelpunten opgeleverd heeft in de 1e seizoenshelft).

Verder wordt ik wel een beetje moe van dat Hendrix bashen. Zeker, hij speelt de bal wel eens terug, maar dat is ook vaak omdat er te weinig beweging voor hem is. Hij heeft dit seizoen ook echt veel gestofzuigd hoor. We waren op recordjacht met het aantal doelpunten in de eerste seizoenshelft, dat was ook met het duo Rosario - Hendrix.

De flanken worden inderdaad nooit meer benut :sleep:. Ook Hendrix en Rosario samen doet gewoon pijn. Geen van beide maakt ooit een dribbel. Sterker nog, alles wat PSV doet is passjes geven. Nooit zie je ook maar één speler een dribbel maken. Op Lozano of Bergwijn na dan.

Of maak dan vlug kleine driehoekjes en speel slim. Of zet een dribbel in. Anders vallen er echt nooit ruimtes en zal de tegenstander je never nooit vrezen :confused:.
 
PEC tikt telkens achterin rond alsof ze het prima vinden die achterstand. PSV vindt het ook wel prima lijkt het wel. Nou... Vlug 2-0 maken want anders komt PEC er een keertje per ongeluk door en is het kassa.
 
Bergwijn zien we veel te weinig. Als een een efficiente Ronaldo kun je je dat verloorloven bij een grote club met aanwezige medespelers.
Maar bij PSV moet je een van de kartrekkers zijn.
Ik dacht dat hij eindelijk los zou zijn en stappen had gemaakt met de assists en goals die hij leverde, maar zoals het een talent betaamt stagneert het weer. Ondanks een goed seizoen mag hij duidelijk nog een jaar bij PSV blijven voetballen, en misschien wat af vallen.
 
Ik vind Hendrix juist een van de betere vandaag? zal aan mij liggen denk ik haha

Neehoor, heeft enkele slimme draaien gemaakt waardoor hij makkelijk onder de druk zettende spelers van PEC uit wist te komen. Echter moet hij dan ook gelijk de bal spelen of de ruimte in dribbelen, want anders heb je geen reet aan jezelf vrijmaken.
 
Bergwijn zien we veel te weinig. Als een een efficiente Ronaldo kun je je dat verloorloven bij een grote club met aanwezige medespelers.
Maar bij PSV moet je een van de kartrekkers zijn.
Ik dacht dat hij eindelijk los zou zijn en stappen had gemaakt met de assists en goals die hij leverde, maar zoals het een talent betaamt stagneert het weer. Ondanks een goed seizoen mag hij duidelijk nog een jaar bij PSV blijven voetballen, en misschien wat af vallen.

Bergwijn staat ook wat te vaak in het te drukke midden. Bergwijn moet wat meer naar de flank en Angelino moet hem assisteren. Het is gewoon hopeloos om te zien dat PSV door die blauw witte muur probeert te combineren. Zeker met Luuk, gaat niet lukken. Dan zouden ze eigenlijk Pereiro vrij moeten 'maken', zodat hij vanaf de 16 een schot kan lozen. Maar eigenlijk is vrijwel alles door het midden hopeloos met het statische spel van PSV.
 
Status
Je kunt niet meer reageren.
Terug
Bovenaan Onderaan