PSV - Feyenoord | Zondag 24 februari | Eindstand: 1-1

Status
Je kunt niet meer reageren.
Na afloop zei van Bommel dat we nu weer 2 punten voor staan net als in de winterstop. Oftewel, waar maken we ons druk om ?
Hij doet net alsof we niet op 9 (?) punten hadden kunnen / moeten staan, dat gaat mij ook te ver. Ik zou zo'n coach niet serieus nemen als speler zijnde. Zoiets werkt misschien in de jeugd, maar toch niet bij een beroepsvoetballer?
 
Ik denk het wel. Mark van Bommel is teveel een winnaar om niet uit z'n vel te springen. Helaas levert het vooralsnog geen positieve reactie van het elftal op.
Ja, het zou natuurlijk kunnen dat hij intern anders reageert, dan dat hij naar de pers is. Maar ik ben bang, dat Mark echt vind dat het goed gaat, en mathematisch heeft hij natuurlijk gelijk (open deur) en het kan allemaal nog. Maar wij hebben echt een veel zwaarder programma dan ajax, en we zitten na de winterstop echt naar bagger te kijken.

Het mooie aan MvB in het begin was dat hij gewoon eerlijk zei wat hij vond naar de pers, een verademing na het nietszeggende gewauwel van Cocu.
 
Ik vond die reactie wel grappig. Speelt gewoon een spelletje met de media die Mark.

Het scheelt ook dat Ajax de club is die kampioen MOET worden. PSV mag kampioen worden. Zo staat hij er ook in denk ik. Schuift PSV en zichzelf al heel het seizoen in de underdog rol. En terecht maar ook slim gedaan. Daarmee leg je de druk compleet bij de concurrent. De media doet daar nog een schepje bovenop. Ik snap `m wel die Mark.
Nadat je de kans hebt gehad om 8 punten los te komen, moet PSV ook kampioen worden. We spelen toch niet voor de 2e plaats? Kom op. Als PSV nu geen kampioen wordt, is het een verloren seizoen.
 
Nadat je de kans hebt gehad om 8 punten los te komen, moet PSV ook kampioen worden. We spelen toch niet voor de 2e plaats? Kom op. Als PSV nu geen kampioen wordt, is het een verloren seizoen.


Eens, hoewel we in augustus waarschijnlijk hadden getekend voor een 2e plaats.
 
Eens, hoewel we in augustus waarschijnlijk hadden getekend voor een 2e plaats.
Misschien, maar de situatie was in december toch echt anders.

En ik vind ook dat als PSV in augustus tekent voor een 2e plaats, ze dit ook duidelijk aan de seizoenskaarthouders aan moeten geven. Die zullen zich dan wel 2 keer bedenken voordat ze een godsvermogen uitgeven. En wij als tv kijkers, kunnen dan wat anders gaan doen met onze tijd voor een seizoen.
 
Nee dit is snel omschakelen, een cursus omdenken van Mark.
Ik weet zeker dat hij zich ook gewoon zorgen maakt. Hij was speler met een grote verantwoordelijkheid, dat serieuze is hij heus niet kwijt geraakt omdat hij zijn zorgen niet zou uiten naar de pers.

Mentaliteit, vechtlust en zelfkritiek zijn dingen waar Mark denk ik juist wel veel om geeft. Voor de camera geen slapende honden wakker maken. Voor een kritsche analyse voor t tv-publiek zoeken ze maar betere comentatoren, niet zijn taak om en-public de vinger op onze eigen zere plekken te leggen. Ik denk dat hij achter de schermen n stuk minder gelukkig is met de spelopvattingen en t wedstrijdbeeld. Vandaar wellicht ook de besloten trainingen?

Of het zo is, of wishfull thinking, wie t weet mag t zeggen. Het is wel opvallende dat Isimat (weinig zelfkritisch), Pereiro (weinig werklust), Ramselaar (weinig zelfreflectie) onder mark minder kans kregen terwijl minder ervaren maar leergierige spelers lijken door te breken (Malen 1e seizoenshelft, Gakpho, Itaharren, Sadilek). Mentaal, gretig, zelfopoffering en zelfkritiek zijn juist dingen die Mark er in probeert te krijgen.

Ik zou inmiddels eigenlijk pleiten voor 4-1-2-1-2; Gakpho erin (Rosario of Pereiro eruit)
Lozano en Bergwijn als spitsen,
Luuk als AM (druk zetten, aanspeelpunt),
Gakpho en Rosario/Pereiro als CM (opdracht bewegen, aanspeelbaar zijn),
Hendrix CVM (opbouw, ingreep),
Dumfries en Angelino; (zij-lijn, slechts 1 vd twee op helft tegenstander in balbezit)
CV's (uitschakelen spits en coordineren backs)
 
Mark voert het alleen niet op de juiste manier uit. Je wekt irritaties en serieus genomen worden, wordt het ook niet. Hij stond te lachen na puntenverlies. Op het moment dat Labyad dat doet uit bij Feyenoord namens Ajax is het een rat, Mark doet het na een wedstrijd waarbij je bij een brilstand tegen 10 man speelt en het is een juiste manier. Nee, als je zoveel punten los stond van de nummer twee, ben je vrijwel verplicht om kampioen te worden in mijn ogen.

Kan me geen 0-0 tegen 10 man herinneren eigenlijk, maar misschien heb jij een ander idee van een brilstand? :geek:

Eens, hoewel we in augustus waarschijnlijk hadden getekend voor een 2e plaats.

Tekenen voor een tweede plaats? Die is gek. Nooit dus hè. Zo'n houding mag je hebben bij AZ of Feyenoord, niet bij PSV.
 
Mentaliteit, vechtlust en zelfkritiek zijn dingen waar Mark denk ik juist wel veel om geeft. Voor de camera geen slapende honden wakker maken. Voor een kritsche analyse voor t tv-publiek zoeken ze maar betere comentatoren, niet zijn taak om en-public de vinger op onze eigen zere plekken te leggen. Ik denk dat hij achter de schermen n stuk minder gelukkig is met de spelopvattingen en t wedstrijdbeeld. Vandaar wellicht ook de besloten trainingen?

Of het zo is, of wishfull thinking, wie t weet mag t zeggen. Het is wel opvallende dat Isimat (weinig zelfkritisch), Pereiro (weinig werklust), Ramselaar (weinig zelfreflectie) onder mark minder kans kregen terwijl minder ervaren maar leergierige spelers lijken door te breken (Malen 1e seizoenshelft, Gakpho, Itaharren, Sadilek). Mentaal, gretig, zelfopoffering en zelfkritiek zijn juist dingen die Mark er in probeert te krijgen.

Ik zou inmiddels eigenlijk pleiten voor 4-1-2-1-2; Gakpho erin (Rosario of Pereiro eruit)
Lozano en Bergwijn als spitsen,
Luuk als AM (druk zetten, aanspeelpunt),
Gakpho en Rosario/Pereiro als CM (opdracht bewegen, aanspeelbaar zijn),
Hendrix CVM (opbouw, ingreep),
Dumfries en Angelino; (zij-lijn, slechts 1 vd twee op helft tegenstander in balbezit)
CV's (uitschakelen spits en coordineren backs)
Maar Gakpo is toch geen middevelder? Maakt juist goede progressie. Denk dat centraal middevelder hij niet gaat renderen.
 
Ja jonges, day after.

Wedeorm weer een schijterige kut wedstrijd. We laten Feyenooit hun beste uitwedstrijd spelen. We lieten Vilhena spelen alsof die Iniesta was. We laten Jorgensen wederom weer van afstand scoren. We lieten Clasie spelen alsof die het helemaal gaat maken straks in het buitenland, ahum. Vermeer die zijn beste wedstrijd keepte uit zijn carriere, alsof die Ter Stegen was gisteren. Je verliest notabene bijna van 10 man tegen dit focking Feyenooit. Drie keer niet gewonnen ook dit seizoen van Feyenooit. Schande. Nog ff zo doorgaan, en je gaat de koppositie heel makkelijk verliezen aan Ajax.

Sorry, maar ik snap het niet meer. Je denkt dat FC Utrecht al een waarschuwing was. Nou niet dus. Dan denk je oke, dan is Heerenveen helemaal een waarschuwing geweest. Maar nee hoor, de diva's gaan gewoon weer vrolijk de wedstrijd in tegen Feyenooit alsof het allemaal wel goed komt. Kastje van de muur gespeeld door Feyenooit totdat ze met 10 man kwamen te staan, en dan nog had je het nog erg moeilijk. Tijd dat het middenveld eens gaat veranderen. Stap aub af van het duo Hendrix en Rosario. 0 creativiteit, 0 voetbal, 0 diepte. Alleen maar tikkie's breed tikkie naar Zoet of tikkie naar Schwaab of Viergever allemaal zo simpel, niks spannends. En wat is er gebeurt met Angelino en Dumfries? plotseling geen diepte meer zonder bal, alsof ze met veel angst spelen. Zoet niet in vorm, al keepte die wel een prima eerste helft, maar die goal van Jorgensen van afstand is wel weer typisch dat die bij Zoet erin gaat. Van het centrale duo krijg ik het hele seizoen al zenuwen. Waar zijn de Alex's van deze wereld?

Van kans naar 8 punten, sta je nu nog maar 2 puntjes voor. Komende 3 wedstrijden zal je hoe dan ook 9 punten pakken, en hopen op AZ dat ze eindelijk weer eens een 'topwedstrijd' winnen. Maar AZ en 'topwedstrijd'. Nooit een gelukkige huwelijk.
 
Hij doet net alsof we niet op 9 (?) punten hadden kunnen / moeten staan, dat gaat mij ook te ver. Ik zou zo'n coach niet serieus nemen als speler zijnde. Zoiets werkt misschien in de jeugd, maar toch niet bij een beroepsvoetballer?

We hebben nog het geluk dat Ajax de afgelopen weken 2 x gefaald heeft (tegen Feyenoord en Heracles) anders stond Ajax nu op kop. :oops:
 
Ja jonges, day after.

Wedeorm weer een schijterige kut wedstrijd. We laten Feyenooit hun beste uitwedstrijd spelen. We lieten Vilhena spelen alsof die Iniesta was. We laten Jorgensen wederom weer van afstand scoren. We lieten Clasie spelen alsof die het helemaal gaat maken straks in het buitenland, ahum. Vermeer die zijn beste wedstrijd keepte uit zijn carriere, alsof die Ter Stegen was gisteren. Je verliest notabene bijna van 10 man tegen dit focking Feyenooit. Drie keer niet gewonnen ook dit seizoen van Feyenooit. Schande. Nog ff zo doorgaan, en je gaat de koppositie heel makkelijk verliezen aan Ajax.

Sorry, maar ik snap het niet meer. Je denkt dat FC Utrecht al een waarschuwing was. Nou niet dus. Dan denk je oke, dan is Heerenveen helemaal een waarschuwing geweest. Maar nee hoor, de diva's gaan gewoon weer vrolijk de wedstrijd in tegen Feyenooit alsof het allemaal wel goed komt. Kastje van de muur gespeeld door Feyenooit totdat ze met 10 man kwamen te staan, en dan nog had je het nog erg moeilijk. Tijd dat het middenveld eens gaat veranderen. Stap aub af van het duo Hendrix en Rosario. 0 creativiteit, 0 voetbal, 0 diepte. Alleen maar tikkie's breed tikkie naar Zoet of tikkie naar Schwaab of Viergever allemaal zo simpel, niks spannends. En wat is er gebeurt met Angelino en Dumfries? plotseling geen diepte meer zonder bal, alsof ze met veel angst spelen. Zoet niet in vorm, al keepte die wel een prima eerste helft, maar die goal van Jorgensen van afstand is wel weer typisch dat die bij Zoet erin gaat. Van het centrale duo krijg ik het hele seizoen al zenuwen. Waar zijn de Alex's van deze wereld?

Van kans naar 8 punten, sta je nu nog maar 2 puntjes voor. Komende 3 wedstrijden zal je hoe dan ook 9 punten pakken, en hopen op AZ dat ze eindelijk weer eens een 'topwedstrijd' winnen. Maar AZ en 'topwedstrijd'. Nooit een gelukkige huwelijk.

Helemaal mee eens. Volgens Rico ligt het puur en alleen aan de aanval dat het allemaal zo stilstaat, maar ik ben het daar niet mee eens en ben het met je eens dat het duo Hendrix/Rosario voetballend niks brengt, wat zeker bijdraagt en het statische spel. Het is ook totaal niet nodig om met 2 controleurs te spelen. Je moet juist met lef spelen, met de gedachte naar voren, en niet op de controle, zodat de tegenstander alleen maar aan tegenhouden kan denken. Nu wordt er gedacht, de 2 controleurs zijn nodig om de zwakke verdediging te ontlasten, maar als je de druk voortdurend op de tegenstander houdt, zoals in de eerste seizoenshelft, dan ontlast je de zwakke verdediging ook, alleen dan op een positieve manier.

Angelino komt nog wel op, maar is teveel bezig zijn fabelachtige traptechniek te etaleren. Veel van zijn voorzetten zijn van die fluwelen effectballetjes die een doelman zo uit de lucht grijpt. Daar heb je niks aan.

En Dumfries lijkt wel verstijfd van de angst. Je kunt weer zeggen, hij beweegt niet omdat de aanval stilstaat, maar niets houdt hem toch tegen om dan maar zelf een rush naar voren te maken met de bal, zoals in de eerste seizoenshelft? Dan komen er vanzelf opties, want dan trek je de boel open. Natuurlijk moet de aanval meer bewegen, maar het hele team is gewoon schuldig.

Ook sluit de verdediging en het middenveld elke keer niet aan als er al eens sporadisch gejaagd wordt door de aanval. Dan is het jagen van die enkele aanvaller als het oppompen van een lekke fietsband; totaal nutteloos en je wekt geen druk op.
 
Laatst bewerkt:
Ik neem mezelf helemaal niet serieus. Daar ben ik niet belangrijk genoeg voor. Ik was gisteren neutraal en heb een veel grotere hekel aan Feyenoord dan aan PSV. Higler floot gisteren uitstekend. Jij kijkt met een supportersbril.
Uitstekend? Een zeventje wat mij betreft.
 
Nadat je de kans hebt gehad om 8 punten los te komen, moet PSV ook kampioen worden. We spelen toch niet voor de 2e plaats? Kom op. Als PSV nu geen kampioen wordt, is het een verloren seizoen.
Ik denk daar anders over. Ik had vooraf gedacht dat Ajax verder zou zijn dan psv qua selectie. Beiden kunnen cijfers overleggen waarmee je kampioen kan worden. Laten we even kijken naar het seizoen en je ziet psv 11 verliespunten en Ajax 13. Dat is sowieso al bijzonder. Enja, we stonden 8 punten los en ja, dat hebben we te snel weggegeven. beide teams zijn qua sterkte m.i. gelijkwaardig. Aan de ene kant is dat een goede zaak, aangezien wij na een periode met Cocu er meteen staan, ook al is er een nieuwe coach, is er intern met het vertrek van Brands ook wat veranderd. Heeft Ajax sowieso meer moeten investeren en zijn imo dan ook favoriet voor de titel. Ik dacht vooraf dat psv een overgangsseizoen zou draaien, en dat zou geen schande zijn.

Ik denk dat psv een zeer gerede kans maakt om kampioen te worden. En dat had ik vooraf nooit gedacht.
 
Ik neem mezelf helemaal niet serieus. Daar ben ik niet belangrijk genoeg voor. Ik was gisteren neutraal en heb een veel grotere hekel aan Feyenoord dan aan PSV. Higler floot gisteren uitstekend. Jij kijkt met een supportersbril.

Uitstekend is anders. Maar dit resultaat is niet aan Higler te wijten. PSV kwam slap voor de dag en haalde hetzelfde niveau als bijvoorbeeld tegen Heerenveen. Dan moet je alleen maar naar jezelf kijken en niet wijzen naar andere factoren.
 

Ik denk wel dat Jorgensen de scheidsrechter bewust opzoekt om gebruik te maken van de ruimte die er ontstaan als hij aan de kant moet, en dat kan je toch wel slim noemen.

Ook lastig om de schuld te geven aan de scheidsrechter terwijl er er binnen 15 meter van Jorgensen verder alleen maar? 5 PSV-ers staan. Wel benieuwd wat die daar aan het dekken zijn, want er waren 0 afspeelmogelijkheden verder omdat hij totaal alleen was.
 
Hendrix wordt wel degelijk geblokkeerd door Higler waardoor het hem onmogelijk wordt gemaakt om een tackle te kunnen uitvoeren.
Maar de CV's mogen ook wel vooruit verdedigen. Het is Jorgensen en geen Messi die er zo om heen slalomt.
 
Status
Je kunt niet meer reageren.
Terug
Bovenaan Onderaan