Vind ik wel. PSV was ook daar niet de betere, en dat staat m.i. tegen een mindere tegenstander gelijk aan afgetroefd worden. Een ezel stoot zich geen 2x aan dezelfde steen, maar Mark wel 3x.
In de fruitschaal hadden wij meer balbezit en meer schoten op de goal. Daarnaast verschillen wij over het woord 'afgetroefd' dus laten we het maar hier bij houden.
 
Hopelijk is dat leunen op goed geluk dat Luuk het weer in de laatste minuut voor ons goed maakt, nu eens voorbij. Kappen nou aub met “dat is een kwaliteit”. AFwachtend wachtkamer voetbal is walgelijk en MvB moet hiermee stoppen. En die zogenaamde positieve analyses van hem zijn gewoon storend: “ het is net hoe je bekijkt”. Hou toch op.
 
Hopelijk is dat leunen op goed geluk dat Luuk het weer in de laatste minuut voor ons goed maakt, nu eens voorbij. Kappen nou aub met “dat is een kwaliteit”. AFwachtend wachtkamer voetbal is walgelijk en MvB moet hiermee stoppen. En die zogenaamde positieve analyses van hem zijn gewoon storend: “ het is net hoe je bekijkt”. Hou toch op.
In de laatste minuut scoren is wel een kwaliteit, of beter gezegd vooral een betere conditie. Het onderdeel maken van je tactiek is echter zeer storend. Overigens scoren we vaak in de laatste minuten, maar lang niet altijd betreft dit de winnende goal.
 
Met het deel van Mark eens.

Ik wil wel even opmerken dat Rutten bij meerdere clubs heeft gewerkt en nooit iets heeft bereikt, terwijl Ten Hag bij twee (Utrecht en Ajax) clubs (heeft) (ge)werkt en bij Utrecht wel degelijk succes had bereikt.

Maar goed, ik had überhaupt niet verwacht dat men een goede coach in Ten Hag ziet hier. En laten we het hierbij laten. Imo heeft Ten Hag zware omstandigheden nu die zijn visie belemmeren, waardoor ik ook niet graag over hem oordeel en nog steeds in zijn potentie geloof.
Bij Utrecht vond ik Ten Hag ook een talent. Juist bij Ajax vind ik hem tegenvallen.
 
Je zou ook kunnen zeggen dat het hee knap is dat een man zonder enige charisma en gezag binnen zijn selectie toch Europees zulke wedstrijden op de mat legt en nu maar 2 punten achter ons staat, met veel beter voetbal wel te verstaan.

Dat kun je zeggen. Ik zou zeggen dat je met Ziyech en Frenkie nu eenmaal een veel sterker middenveld hebt dat met Hendrix en Rosario. En dan nog krijgt Ten Hag het voor elkaar om bizarre blunders te maken - bijvoorbeeld door zonder Neres te spelen als er snelheid of diepte nodig was, Van de Beek te wisselen als er kracht op het middenveld gevraagd werd, CV's te negeren als tegenstanders met sterke spitsen en veel snelheid speelt. Dat heeft Ajax dramatische nederlagen in Eindhoven en Rotterdam bezorgd.

Ik heb altijd gezegd dat Ajax de kwaliteit heeft om de kwartfinale van de CL te halen - met een beetje geluk in de loting. Dat had zo maar gekund (nu geloof ik er niet meer in). Het is gewoon een heel sterke selectie. Dat is niet de verdienste van Ten Hag.
 
Discussie is zinloos als je met dit soort teksten afsluit. Vind ik zelf wel jammer, want meestal kun je wel leuk met je discussiëren De Bondscoach.

Ik ben fan van Ten Hag in zijn tijd bij Utrecht. Heeft destijds een mooie Europees avontuur, mooie 4e plek en play offs. Ik kan me van AZ niet eens Europees succes voorstellen onder leiding van van Brom. Vitesse deed het degelijk, maar geen punten en te wisselvallig.

Ten Hag kan één ding doen binnen Ajax en dat is de basiself aanwijzen. Hij heeft totaal geen gezag binnen de groep, waardoor hij de spelers met een vrije rol het veld opstuurt. Immers zullen de vedettes zoals Ziyech met hun ego echt niet verdedigen als Ten Hag ernaar vraagt. Misschien in een Europese wedstrijd, waar de vedettes wel in staat zijn hun ego aan de kant te zetten voor het resultaat... Ten Hag probeert met alle macht de rust te handhaven, waardoor hij weinig ruimte heeft om zijn eigen touch te geven aan het spel van Ajax. Bij een rustigere club zou ik nog wel eens willen zien hoe de hand van Ten Hag tot uiting komt. Want volgens mij is het een coach met een creatieve geest en veel voetbalkennis, maar weinig mensenkennis.

Sorry, ik doelde niet op jou persoonlijk. Was meer een algemene opmerking.
 
Je kan wat mij betreft simpelweg stellen dat Ajax een hogere piek heeft maar dat de ondergrens ver onder die van psv heeft. Ik hoor teveel alsof Ajax beter voetbal zou spelen. Dat vind ik echt flauwekul. Ze proberen in een hoog tempo op de helft van de tegenstander te spelen, maar ik vind het ook bij hun maar behelpen. Als ik naar beide selecties kijk dan vind ik kwalitatief daar in ieder geval geen significant verschil tussen zitten. Leuk hoor, die Tadic. Maar heeft net zoveel goals als Lozano en is niet beter als je kijkt naar zijn balverlies om maar wat te noemen.

Blind is echt de meest overschatte speler in Nederland. Die viel compleet door het ijs tegen Feyenoord en ook Heerenveen. Als controleur wellicht goed bruikbaar, maar wat mij betreft de miskoop van het jaar.

Goed, ik kan wel over iedere speler iets zeggen, FdJ overhyped, Dolberg en vooral Ziyech. Legt alle energie in een wedstrijd, eerlijk is eerlijk en had dat graag bij Pereiro gezien, maar ook hij leidt te vaak dom en af en toe gevaarlijk balverlies.

Maargoed, de grootste zwakte vind ik dus echt Ten Hag. Je kan van Bommel zeggen dat ie fouten maakt, maar die zit er net.Ten Hag is natuurlijk al wat verder qua ontwikkeling. Dat gesol met Neres, bepaalde gekozen tactiek. Cruciale fouten als het systeem tegen PSV. hetzelfde overkwam hem tegen Feyenoord. Die deden precies wat psv ook deed. Zoeken naar aanspeelpunt voorin, Luuk de Jong rol voor Van Persie. Snel af jagen en fysiek spelen. Ten Hag had daar weer geen antwoord op.
 
Voorlopig scoort ajax 10 x in de laatste 2 wedstrijden, hoe goed/slecht Ten Hag of de selectie ook moge zijn. Ik vind het knap.
 
Voorlopig scoort ajax 10 x in de laatste 2 wedstrijden, hoe god/slecht Ten Hag of de selectie ook moge zijn. Ik vind het knap.
ADO - PSV 1 - 7, als PSV - NAC in een winst met minimaal 2 doelpunten verschil eindigt doen we het net zo goed. Ben d'r niet van onder de indruk.
 
ADO - PSV 1 - 7, als PSV - NAC in een winst met minimaal 2 doelpunten verschil eindigt doen we het net zo goed. Ben d'r niet van onder de indruk.

Nou, wellicht komt het door het schrille contract met de resultaten van PSV. Daar waar Ajax na het debakel in Rotterdam weer boven komt drijven, loopt PSV behoorlijk achter de feiten aan en is er van en "onoverwinnelijk" imago niets meer over.
 
Nou, wellicht komt het door het schrille contract met de resultaten van PSV. Daar waar Ajax na het debakel in Rotterdam weer boven komt drijven, loopt PSV behoorlijk achter de feiten aan en is er van en "onoverwinnelijk" imago niets meer over.
Als de ommekeer zaterdag begint is t vroeg zat
 
Nou, wellicht komt het door het schrille contract met de resultaten van PSV. Daar waar Ajax na het debakel in Rotterdam weer boven komt drijven, loopt PSV behoorlijk achter de feiten aan en is er van en "onoverwinnelijk" imago niets meer over.
Hoezo? PSV heeft dit seizoen nog maar 1x verloren. Dus onoverwinnelijk zijn we wel degelijk.
 
Ik vind het verder vrij irrelevant wat Ajax doet. Het is gewoon een enorme gemiste kans om het kampioenschap praktisch veilig te stellen. Je speelt 5 van de 6 wedstrijden vanaf de winterstop slecht (Groningen thuis komen we goed weg), ongeconcentreerd en begint pas met voetballen als het eigenlijk alweer te laat is. Dit kan je niet meer afdoen met de reden dat de tweede bal niet goed valt, er moet wat gaan veranderen om nog kans te maken op de titel.
 
De opkomende backs spelen te vaak de bal laf terug, vooral Dumfries waardoor de aanvallen stokken. De aanvallers voorin krijgen zo logischerwijze te weinig aanvoer, en scoren ze ook minder of helemaal niet. Spektakel is op die manier niet of nauwelijks te verwachten. Ook Schwaab en Viergever durven of kunnen niet opbouwen...o.O
 
De opkomende backs spelen te vaak de bal laf terug, vooral Dumfries waardoor de aanvallen stokken. De aanvallers voorin krijgen zo logischerwijze te weinig aanvoer, en scoren ze ook minder of helemaal niet. Spektakel is op die manier niet of nauwelijks te verwachten. Ook Schwaab en Viergever durven of kunnen niet opbouwen...o.O
Niks te maken met laf. Alles te maken met geen enkele afspeelmofgelijkheid hebben dan breed of terug. Als iedereen stilstaat, kun je de bal simpelweg niet afspelen. Het enige andere dat je dankan doen ipv breed/terug is een lange peer naar voren, en daar heb je ook helemaal niets aan.

Dit ligt niet aan de verdedigers of de opbouw, maar aan of de tactiek, of het gebrek aan werklust/vuile meters willen maken van de aanvallers.
 
Terug
Bovenaan Onderaan