Feyenoord - PSV | Zondag 2 december | Eindstand 2-1

Status
Je kunt niet meer reageren.
Conclusie: we hebben een matige middenveld op dit moment, want alle drie de basisspelers op het middenveld schieten te kort als het erop aankomt. Pereiro is een sierlijke speler die echter te veel tijd en ruimte nodig heeft om te floreren en excelleren op het middenveld. Hendrix is weliswaar gedreven, maar mist de techniek en het overzicht om bepalend te zijn en zich te onderscheiden en Rosario begon het seizoen goed, maar de laatste 2 maanden heeft hij onder het niveau gepresteerd...ik verbaas me al sinds de herfstvakantie waarom Guti geen basisspeler is in de plaats van de genoemde middenvelders. Ook vind ik dat er een ervaren aanvallende middenvelder erbij moet komen. Misschien dat die Mexicaan van Pachuca die op de radar van PSV en Ajax staat een optie is.
Dan de verdediging. Daar kan ik kort over zijn : PSV zal in de winterstop toch echt op zoek moeten gaan naar 2 CV's van niveau, want Schwaab speelt erg wisselvallig en je zal toch echt een backup erbij moeten hebben. Ook onze backs zijn wisselvallig en dan win je wel van de kleintjes en het middenmoot, maar tegen geduchte concurrenten en overige topclubs ga je het afleggen.
Verder zou ik Unnerstal in de winterstop terughalen, zodat hij een aantal wedstrijden in de basis kan spelen en zodoende ervaring kan opdoen in het speelsysteem van PSV en als Zoet in de zomer vertrekt, dan hebben we in ieder geval een volwaardige opvolger.
 
Als je net zo fel als Feyenoord aan de wedstrijd begint verlies je de wedstrijd niet. Dan win je de wedstrijd. PSV begon veel te slap.
Ja mee eens. Je zag het vertrouwen van Feyenoord groeien en daarmee het spel. Ze konden opeens mooi combineren, wat ik niet vaak van dit Feyenoord (op van Persie na) heb gezien.
 
Schande. Ajax wordt kampioen. En verdiend.

Ho even. Ja zij zitten in een goede flow. Vooralsnog hebben we 13 uit 14, en hoeven we nog een enkel Europees potje. Daarna is het alleen competitie.
Ik ben veel benieuwder hoe Mark dit oppikt. Pereirro heeft in ieder geval zijn signaal te pakken en Hendrix ook!

Zou nog wel eens gunstig uit kunnen pakken. Mvb laat zich niet naaien.
 
Waarom Malen?
Drie open kansen missen op dit moment. Het is verschrikkelijk. In zo een wedstrijd krijg je één, hooguit twee kansen. Maar nee, Malen ramt drie open kansen en nog wat andere mogelijkheden zo de tribune in, niet eens in de richtig van de goal. Meer kansen dan heel PSV bij elkaar. Schandalig. Die kop erbij maakte mij al helemaal agressief.

Trainen op afwerken en het in januari nogmaals proberen. De snelheid en inzet is er, de kwaliteit niet.
 
Goed. Kan niet zeggen dat we niet hebben gewaarschuwd. Dit is de prijs voor never change a winning team, terwijl je ziet dat het middenveld per week op grotere afstand dekt. Beginnersfout MVB.
Juist. Ik pleit al sinds zijn komst voor Guti in de basis in plaats voor Hendrix. Ik heb een vriend die elke discussie daarover in de kiem smoorde met de opmerking: "We winnen toch steeds? Waarom zou je dan wat veranderen?", zelfs na de zoveelste dramatische uitwedstrijd en de zoveelste keer dat Hendrix door de mand viel. Nu zit je met de gebakken peren, een Guti wiens vertrouwen is geknakt en Lozano die (daardoor) ook steeds chagrijniger rondloopt.
 
Van mij mogen ajax bewonderaars hier best posten, maa ik hoop echt dat je het met respect doet en als je hier weer uiterst denigrerend over PSV spelers en trainers gaat praten dat de moderators je dan eindelijk eens aanpakken

Ik ben direct, eerlijk open en hard, waarom veel typen als het kort en kracht kan. Niks te maken met geen respect alleen de harde/grove mening van mij. Dat andere gaan huilen bij het woordje josti of pannenkoek zegt meer over hun dan over mij, maar dat is een andere discussie.

Ik bewonder ajaks om 2 redenen, dat ik in hun bolwerk woon dus 24/7 alleen maar ajaks hoor omdat er geen PSV'ers hier zijn + omdat het ons enige concurrent is die ik dus extra goed volg. Als ik me PSV bril af zet dan zie ik genoeg redenen om me zorgen te maken, waar men hier zo als altijd alles positief ziet. Het kan natuurlijk nooit zo zijn dat er iemand anders is die wel (momenteel) beter is dan psv hé o.O
 
Ik ben direct, eerlijk open en hard, waarom veel typen als het kort en kracht kan. Niks te maken met geen respect alleen de harde/grove mening van mij. Dat andere gaan huilen bij het woordje josti of pannenkoek zegt meer over hun dan over mij, maar dat is een andere discussie.

Ik bewonder ajaks om 2 redenen, dat ik in hun bolwerk woon dus 24/7 alleen maar ajaks hoor omdat er geen PSV'ers hier zijn + omdat het ons enige concurrent is die ik dus extra goed volg. Als ik me PSV bril af zet dan zie ik genoeg redenen om me zorgen te maken, waar men hier zo als altijd alles positief ziet. Het kan natuurlijk nooit zo zijn dat er iemand anders is die wel (momenteel) beter is dan psv hé o.O

Maak jij je maar om andere dingen zorgen. :maniac: :clown:
 
Drie open kansen missen op dit moment. Het is verschrikkelijk. In zo een wedstrijd krijg je één, hooguit twee kansen. Maar nee, Malen ramt drie open kansen en nog wat andere mogelijkheden zo de tribune in, niet eens in de richtig van de goal. Meer kansen dan heel PSV bij elkaar. Schandalig. Die kop erbij maakte mij al helemaal agressief.

Trainen op afwerken en het in januari nogmaals proberen. De snelheid en inzet is er, de kwaliteit niet.
Ah oke. Ja dacht wel een paar keer lastige hoek.

Ik begrijp de frustratie heb zelfs lopen schelden bij die kansen. Maar Malen is 19 jaar. Best veel druk stond er op en ook nog een hoop frustratie. Kijk hoeveel frustratie er op het forum is laat staan bij de spelers op het veld. Dan snap ik wel dat ze zo gefrustreerd worden getrapt. Maar Malen bracht wel meer kansen, meer snelheid en creëerde wat. Wat dat betreft bracht hij wel wat pit in het elftal. Vind niet dat je jonge jongens daarvoor moet straffen. Als hij ze er schiet riep iedereen opeens dat hij wereldster is. De rust van het afmaken komt volgensmij ook met ervaring. Zo een jongen is gewoon heel gretig. Mauro heeft dat ook maar dan nog erger. Malen heeft toch al wel laten zien dat hij een kans kan afmaken.
 
Misschien dat die Mexicaan van Pachuca die op de radar van PSV en Ajax staat een optie is.
Dan de verdediging. Daar kan ik kort over zijn : PSV zal in de winterstop toch echt op zoek moeten gaan naar 2 CV's van niveau, want Schwaab speelt erg wisselvallig en je zal toch echt een backup erbij moeten hebben...
Ik ben bang dat Mexicanen van Pachuca voortaan wel twee keer nadenken voordat ze naar PSV komen....
 
Oja en wat PSV echt mist en wat Ajax wel degelijk heeft is allereerst een opbouwende verdediger in de persoon van De Ligt en een spelverdeler en daar hebben ze er zelfs 2 van, namelijk Ziyech en Tadic, terwijl er bij PSV niet 1 duidelijke spelverdeler is. Bij PSV speelt Pereiro veel te vaak verstoppertje, is Hendrix te slordig en mist Rosario nog de nodige ervaring. En Luuk is voornamelijk aanspeelpunt, maar geen spelverdeler .....dus die bepalende, creatieve, zelf scorende maar vooral assists gevende en technisch begaafde spelverdeler wordt al jaren gemist in het shirt van PSV...
 
Ik heb het over zijn tactisch vermogen. Praten over tijd van de wissels is makkelijk achteraf. Misschien als hij vaker vroeg wisselde dan hadden we meer punten verspeeld. Lastig in te schatten. Nu wisselt hij ruim op tijd (na 45 min al), verliezen ze.

Zeker tactisch kan het her en der beter. Maar over het algemeen vind ik dat MvB een voldoende behaald. Maar MvB is nog maar vrij kort bij de club lastig om hem dan al zo af te brandde in mijn mening.
Ik brand hem zeker niet af. Waarschijnlijk zijn mijn verwachtingen te hoog na hoe ik hem de eerste maand vond.overkomen.
 
Oja en wat PSV echt mist en wat Ajax wel degelijk heeft is allereerst een opbouwende verdediger in de persoon van De Ligt en een spelverdeler en daar hebben ze er zelfs 2 van, namelijk Ziyech en Tadic, terwijl er bij PSV niet 1 duidelijke spelverdeler is. Bij PSV speelt Pereiro veel te vaak verstoppertje, is Hendrix te slordig en mist Rosario nog de nodige ervaring. En Luuk is voornamelijk aanspeelpunt, maar geen spelverdeler .....dus die bepalende, creatieve, zelf scorende maar vooral assists gevende en technisch begaafde spelverdeler wordt al jaren gemist in het shirt van PSV...

Yep. middenveld is het meest zorgelijk. Type Guardado nodig.
Daarnaast: centrale verdedigers kunnen geen enkele fatsoenlijke dieptebal geven.
 
Yep. middenveld is het meest zorgelijk. Type Guardado nodig.
Daarnaast: centrale verdedigers kunnen geen enkele fatsoenlijke dieptebal geven.
Dat type Guardado hebben we, Guti. Een verdediger did op kan bouwen hebben we niet, en is ook moeilijk te krijgen. Ajax heeft die ook al jaren niet, De Ligt is echt een uitzondering en die is volgende jaar ook weg
 
Dit is gewoon het volgende dieptepunt van PSV, compleet afgedroogd worden door Feyenoord in de eerste helft. En medesupporters, doe me een lol, dit is dik en dik verdiend en absoluut geen incident. Dat we in de tweede helft beter speelden is trouwens niet de verdiensten van PSV: Feyenoord kwam duidelijk met een andere instelling uit de kleedkamers, namelijk een beetje met de rem erop spelen. Logisch dat PSV dan ineens wat meer met de bal kan en mag doen.

En ja, ik ben chagerijnig, woedend en ziek van deze nederlaag, maar laten we niet met zijn alle het hele elftal door het slijk halen. We kunnen nu wel zijken dat onze voorhoede onzichtbaar was, verdediging kut, Zoet geen punten pakt en ons middenveld uit een stel pussies bestaat, maar wellicht winnen we de komende drie wedstrijden weer met 15 goals en geen tegen.

Ergens ben ik eigenlijk wel blij, want deze wedstrijd laat, i.t.t. de wedstrijden uit de Champions League of vele potjes uit de Eredivisie wél zien waar onze verbeterpunten liggen. Feyenoord speelde vandaag zoals PSV aan het begin van het seizoen speelde. Lekker hoog druk zetten en gevaar stichten vanuit de omschakeling. Eigenlijk precies de tactiek die je moet handhaven om succes te boeken in de Eredivisie. Jammer genoeg is PSV halverwege dit seizoen van deze visie afgestapt. Ineens moeten wij vanuit balbezit kansen creëeren. Het moet ook nog allemaal met veel meer zekerheid. En het druk zetten wordt nog altijd alleen maar gedaan door onze aanvallers, schade!

Feyenoord zette vandaag druk op onze controlleurs of verbindingsspelers, meestal met twee, soms zelfs met drie man. Dat is een speler als Hendrix niet gewend, want meestal staan die samen met ons verdedigend blok te slapen achter een 4-4-2 blok of een variant daarop. Op de terugspeelbal, als we de bal tegen die tijd nog niet kwijt waren, werd vervolgens weer druk gezet en de linies daarachter sloten ons hele middenveld in. Al moet ik wel zeggen dat die scheids voor helemaal niks, maar dan ook niks floot!

Hoe los je zoiets nou op? Niet zo moeilijk, de tegenstander gewoon niet in de kaart spelen. Geef die bal toch lekker af aan de tegenstander en ga zelf storen in de opbouw! Precies wat je enkele dagen geleden ook hebt gedaan! En Pereiro moet je niet in het veld zetten als je geen controle hebt over de wedstrijd. Sterker nog, als je geen controle hebt en je stelt Pereiro op, dan wordt het alleen maar erger. En iedereen, inclusief ikzelf, die Hendrix wegwenst, realiseer je wel, het duo Hendrix-Rosario is gewoon 10x niks. Ik wil wel even benadrukken dat Hendrix wél de duels in durft te gaan, maar gewoon teveel risico hierin neemt. Rosario neemt minder risico, maar oogt vaak twijfelachtig. Hendrix en Guttierez zouden in mijn ogen prima vooruit druk kunnen zetten. Gutierrez en Rosario zijn daarentegen stabieler en zouden makkelijker onder druk uit kunnen voetballen. Oftewel, ik zou in beide duo's een oplossing zien.

Ik wil het ook nog deels voor Luuk opnemen. Dat hij vandaag als een natte krant speelde is niet gek: Hij werd constant onderuit gemaaid door een stel Feyenoorders. Die scheids had gewoon vaker voor hem moeten fluiten, maar dat deed hij niet. Wat ik Luuk wel kwalijk neem, is dat hij constant loopt te zijken op de scheids en zichzelf mentaal uit de wedstrijd haalt. Op zo'n moment kun je beter een Hendrixje doen: Gewoon de tegenstander onderuit schoefelen zodat de scheids (en de rest van het team) lekker scherp worden. Dan heb je maar een kaart, lekker boeien als je daardoor wel ineens meer vrije trappen mee krijgt.

Onze tactiek is gewoon niet pluis en vooral dat duo Rosario-Hendrix is gewoon te zwak voor de topduels. Ik hoop dat Mark dit ook inziet en niet de scheids na afloop de schuld geeft of met zo'n zaaduitspraak als "We begonnen niet scherp aan de wedstrijd" komt. Je stapt het veld op met een tactiek en intentie en PSV heeft hierin duidelijk de verkeerd keuze gemaakt!

Dat is dan mijn kotsenots mening over Feyenoord-PSV in een notendop.
 
Wanneer clubs als Feyenoord hoog druk zetten en verbeten de duels ingaan kan PSV daar vrijwel niets tegenoverzetten. Zie Willem II uit vorig jaar als grote voorbeeld. En Bommel weet het gewoon niet, dus komt ie altijd met dezelfde basisspelers. Tegenstanders kijken voor de wedstrijd tegen ons, video's van onze basiself ,en bedenken een juiste taktiek om PSV te ontregelen. Ik heb het even gehad met de arrogantie van de trainer. En maar schaapachtig kinderlijk proberen een relatie te krijgen met de vierde man....:clown:
 
Status
Je kunt niet meer reageren.
Terug
Bovenaan Onderaan