PSV - RKC Waalwijk | Dinsdag 30 oktober | Eindstand: 2-3 n.v. (Uitgeschakeld)

Status
Je kunt niet meer reageren.
Van Bommel gooit PSV-ploeg tegen RKC mogelijk weer volledig om

link

De kans lijkt groot dat Mark van Bommel dinsdagavond in het bekerduel met RKC opnieuw besluit tot een groot aantal wijzigingen. Daarbij is het niet eens uitgesloten dat alle spelers in het Philips Stadion worden vervangen, zoals Van Bommel ook tegen Excelsior Maassluis al deed.

Ik ben benieuwd. Steve McClaren maakte ooit een dergelijke fout. :oops:
https://www.ad.nl/nederlands-voetba...ik-heb-verkeerde-beslissing-genomen~a4151441/

Ik had al zo'n voorgevoel en toen ik in het stadion de basisopstelling zag werd het alleen maar erger. :eek:o.O:mad:
Na 25 seconden 1-0 voorsprong en daarna alleen nog maar ellende. :sad::cry:
PSV neemt het bekertoernooi wederom niet serieus. Iedere keer zeggen ze dat het heel belangrijk is en verder blijft het bij woorden. Uit niets blijkt dat PSV de beker serieus neemt. PSV is zelfs al eens uitgeschakeld door het opstellen van een speler die niet speelgerechtigd was.
Alles doorlezend in dit topic interesseert het blijkbaar niet veel mensen of PSV wel of niet doorgaat in de beker. Er is zelfs een aantal dat het wel prima en zelfs leuk vindt dat PSV zo afgaat tegen RKC. :speechless:
Hopelijk loot PSV volgend seizoen alleen maar tegen eredivisieclubs, want zo'n bekerwedstrijden worden toch niet serieus genomen.
Ik ga niet meer naar bekerwedstrijden tegen 1e divisieclubs toe, want PSV neemt het publiek niet eens meer serieus. Rondrennende kinderen die papiertjes en lege chipszakken belangrijker vinden dan het voetbal op het veld kunnen ze wellicht nog naar het stadion trekken om 11 stuntelende reserves te zien zwoegen.
Het geld van het kaartje hoef ik niet terug voor die € 7,50 kopen ze maar een kotsemmer. :braak:
 
Laatst bewerkt:
Maar als ik moet kiezen zie ik toch liever dat MvB zoals nu die beginnersfouten in de CL en Beker maakt dan in de Eredivisie :)
We moeten niet vergeten dat hij een beginnend coach is en nog veel moet leren maar desondanks een ongekende start heeft als coach. Zolang hij de wind er maar onder weet te houden wat betreft dat afjagen, 100% geven, altijd voor nog een goal gaan etc., zodat het niet verzand in Cocu-achtig spel. Tegen Groningen leek het een PSV onder Cocu, en ondanks dat het winst oplevert wil ik daar, na een aantrekkelijk PSV onder MvB dat ook wint, maar dan met goed spel, te hebben gezien, echt nooit meer naar terug.
Off topic hier, maar toch: op ADO na waren alle uitwedstrijden tot nu toe bijzonder matige billenknijpwedstrijden zoals we die de afgelopen jaren al zo vaak hebben meegemaakt (en gewonnen :)). Groningen was wat dat betreft echt niet de eerste.
 
Ik wil 'm best wat vaker winnen, hoor. Komt toch op je erelijst te staan en als je niet tegen Ajax of Feyenoord hoeft is zo'n finale een beregezellig uitje.


Ik denk niet dat ze er rouwig om zijn, hoor. Ze nemen die beker al jaren niet meer serieus en zijn 'm volgens mij zelfs liever kwijt dan rijk. Overwinninkje tegen Vitesse en ook de supporters lullen nergens meer over.
Schrijf je dan ook maar niet meer in voor dat bekertoernooi, dan hoeven de supporters zich ook niet te ergeren.
 
Sorry hoor als je denkt dat Gutti een met alle respect bij elkaar geraapte zooitje op sleeptouw kan nemen, dan schrijf je hem Maradona-achtige kwaliteiten toe. Een nieuwe speler laten opdraven met andere 10 die nog nooit samen hebben gespeeld en dan zeggen dat hij het effe moest doen? Nee zo werkt het niet. En het had ook niet gewerkt als je Lozano of Bergwijn alleen had laten spelen met die andere 10. Hier is duidelijk maar 1 schuldige aan en dat is de trainer die gelukkig afgestraft is in zijn arrogantie en tegelijk naïeviteit.
Ik verwacht niet dat hij met deze 10 man kan winnen tegen Ajax, Feyenoord of zelfs VVV venlo. Maar kom op, het is RKC. Dus ja ik verwacht wel dat je als middevelder, ter waarde van 6-10 miljoen, een team op sleep touw kunt nemen als je echt goed bent. Daarnaast is het ook geen super slecht materiaal ter vergelijking van RKC.

Isimat en Ramselaar zijn kampioen geworden met PSV, waarin ze veel wedstrijden spelen. Room is een keeper niveau eredivisie, laten we zeggen minimaal middenmoot. Sainsbury is niveau Zwolle tevens Australisch international. Zelfde geld verrassend voor Behich. Dan heb je verder nog Vereth , Gakpo en Rigo die wekelijks spelen tegen clubs van het niveau RKC, en daar ook weleens tegen presteren. Dan heb je nog Mauro Jr. die op invaller is en dus waarschijnlijk niveau minimaal eredivisie middenmoot schat ik zo. Als je dat op een rijtje ziet is dat echt wel een team wat kan winnen, of beter gezegd moet winnen van een RKC met alle respect. Dus ja, ik verwacht wel dat als Guti heel goed is dat die team op sleeptouw neemt. Dat is echt geen Maradonna achtige vergelijking... Ik reken hem het trouwens niet aan. Maar ik zag wel waarom Rosario en Hendrix momenteel nog de voorkeur krijgen. Maar goed ik heb vertrouwen in Guti.

Verder vind ik het te makkelijk om 1 schuldige aan te wijzen. Er lopen 11 (+4 wissels) te prutsen. Een relatief simpele steekbal komt niet aan, amateuristisch dekkings fouten worden gemaakt. Ik denk dat MvB de inschatting heeft gemaakt dat deze 11 konden winnen tegen RKC en dat klopt volledig. Achteraf ging het mis en was het fout. Hetzelfde met de wissels. Maar goed MvB is een beginnende trainer dan maak je welleens een fout.

Maar ik vind het schandaliger dat de spelers zulke fouten maakte en niet eens de strijd erin gooide wat ik wel het eerste elftal momenteel zie doen. Met name een Ramselaar, die toch zeker 2 stappen hoger is dan het niveau RKC (denk dat hij voor de middemoot eredivisie een prima versterking is), in plaats van moeite te doen gooide hij er met de pet na. Moest zelfs gewisseld worden! Terwijl als er één speler deze wedstrijd 90 minuten zou mogen op doen dan was het Ramselaar wel. En eigenlijk deden de andere 10/9/8 precies hetzelfde. Ook zo een Isimat. Die zou je eigenlijk zodra Viergever een schorsing heeft of een blessure er meteen in moeten zetten. Nou ik hoop dat dat niet nodig is. MvB teste zijn B-elftal en die zijn vreselijk gefaald. Nu is aan MvB om te zorgen dat hij een goed back-up plan heeft om te zorgen dat wanneer er blessures komen er niet met dezelfde instelling word gespeeld.

Disclaimer, ik was zelf voorstander om te spelen met een paar basisspeler. Dus ik snap in die zin de frustraties richting de opstelling wel een beetje. Echter zou dit team moeten hebben kunnen winnen.
 
Ik verwacht niet dat hij met deze 10 man kan winnen tegen Ajax, Feyenoord of zelfs VVV venlo. Maar kom op, het is RKC. Dus ja ik verwacht wel dat je als middevelder, ter waarde van 6-10 miljoen, een team op sleep touw kunt nemen als je echt goed bent. Daarnaast is het ook geen super slecht materiaal ter vergelijking van RKC.

Isimat en Ramselaar zijn kampioen geworden met PSV, waarin ze veel wedstrijden spelen. Room is een keeper niveau eredivisie, laten we zeggen minimaal middenmoot. Sainsbury is niveau Zwolle tevens Australisch international. Zelfde geld verrassend voor Behich. Dan heb je verder nog Vereth , Gakpo en Rigo die wekelijks spelen tegen clubs van het niveau RKC, en daar ook weleens tegen presteren. Dan heb je nog Mauro Jr. die op invaller is en dus waarschijnlijk niveau minimaal eredivisie middenmoot schat ik zo. Als je dat op een rijtje ziet is dat echt wel een team wat kan winnen, of beter gezegd moet winnen van een RKC met alle respect. Dus ja, ik verwacht wel dat als Guti heel goed is dat die team op sleeptouw neemt. Dat is echt geen Maradonna achtige vergelijking... Ik reken hem het trouwens niet aan. Maar ik zag wel waarom Rosario en Hendrix momenteel nog de voorkeur krijgen. Maar goed ik heb vertrouwen in Guti.

Verder vind ik het te makkelijk om 1 schuldige aan te wijzen. Er lopen 11 (+4 wissels) te prutsen. Een relatief simpele steekbal komt niet aan, amateuristisch dekkings fouten worden gemaakt. Ik denk dat MvB de inschatting heeft gemaakt dat deze 11 konden winnen tegen RKC en dat klopt volledig. Achteraf ging het mis en was het fout. Hetzelfde met de wissels. Maar goed MvB is een beginnende trainer dan maak je welleens een fout.

Maar ik vind het schandaliger dat de spelers zulke fouten maakte en niet eens de strijd erin gooide wat ik wel het eerste elftal momenteel zie doen. Met name een Ramselaar, die toch zeker 2 stappen hoger is dan het niveau RKC (denk dat hij voor de middemoot eredivisie een prima versterking is), in plaats van moeite te doen gooide hij er met de pet na. Moest zelfs gewisseld worden! Terwijl als er één speler deze wedstrijd 90 minuten zou mogen op doen dan was het Ramselaar wel. En eigenlijk deden de andere 10/9/8 precies hetzelfde. Ook zo een Isimat. Die zou je eigenlijk zodra Viergever een schorsing heeft of een blessure er meteen in moeten zetten. Nou ik hoop dat dat niet nodig is. MvB teste zijn B-elftal en die zijn vreselijk gefaald. Nu is aan MvB om te zorgen dat hij een goed back-up plan heeft om te zorgen dat wanneer er blessures komen er niet met dezelfde instelling word gespeeld.

Disclaimer, ik was zelf voorstander om te spelen met een paar basisspeler. Dus ik snap in die zin de frustraties richting de opstelling wel een beetje. Echter zou dit team moeten hebben kunnen winnen.
In grote lijnen met je eens, maar vergeet niet dat elf betere spelers niet betekent dat je ook een beter team hebt. Deze jongens hebben nooit in deze formatie samengespeeld, terwijl RKC dat wekelijks doet. Als je de tegenstander dan ook nog gaat onderschatten, krijg je al snel een wedstrijd als vanavond.
 
In grote lijnen met je eens, maar vergeet niet dat elf betere spelers niet betekent dat je ook een beter team hebt. Deze jongens hebben nooit in deze formatie samengespeeld, terwijl RKC dat wekelijks doet. Als je de tegenstander dan ook nog gaat onderschatten, krijg je al snel een wedstrijd als vanavond.

Precies. Ben het ook in grote lijnen eens, behalve dat er verwacht wordt dat Guti zo'n samengeraapt zooitje op sleeptouw moet kunnen nemen. Sterker, Lozano kwam er in en die kreeg ook niks voor elkaar. Wel een man naar mijn hart, die Lozano. Die passie en wil om te winnen die hij in elke actie gooit, als iedereen die nu eens had hè...

Met name de laatste alinea van Kira ben ik het roerend mee eens. Op Mauro en misschien Gakpo na zag ik bij niemand de passie en inzet om zich te laten zien. Het leek wel muiterij zo lamlendig. Misschien is dat de reden waarom MvB de twee matig spelende jongens Abels en Verreth eruit pikte als de enige die voldeden; die konden namelijk niet beter...
 
In grote lijnen met je eens, maar vergeet niet dat elf betere spelers niet betekent dat je ook een beter team hebt. Deze jongens hebben nooit in deze formatie samengespeeld, terwijl RKC dat wekelijks doet. Als je de tegenstander dan ook nog gaat onderschatten, krijg je al snel een wedstrijd als vanavond.
Ja klopt. Aan de andere kant zijn het wel spelers die dagelijks met elkaar spelen. Maar daar heb je een punt.
 
Ja klopt. Aan de andere kant zijn het wel spelers die dagelijks met elkaar spelen. Maar daar heb je een punt.

Ze spelen wel dagelijks met of tegen elkaar op de training, maar niet in die samenstelling, en de trainingen, hoewel van hoger niveau dan wat RKC ooit kan produceren, dat is toch anders dan een officiële wedstrijd tegen elf tegenstanders die je niet kent.
 
Ze spelen wel dagelijks met of tegen elkaar op de training, maar niet in die samenstelling, en de trainingen, hoewel van hoger niveau dan wat RKC ooit kan produceren, dat is toch anders dan een officiële wedstrijd tegen elf tegenstanders die je niet kent.

Dat kunnen ze de rest van het seizoen dan blijven doen, want nu ze gefaald hebben in de beker zullen ze nauwelijks nog wedstrijdminuten maken.
PSV loot immers niet meer mee in de beker. De 'oefenpotjes' zijn voorbij.
 
... Het leek wel muiterij zo lamlendig. Misschien is dat de reden waarom MvB de twee matig spelende jongens Abels en Verreth eruit pikte als de enige die voldeden; die konden namelijk niet beter...

Zou zomaar kunnen.
Isimuiter spande de kroon.

Toch heeft PSV ze nog nodig dit seizoen. Wordt een klusje ze er weer bij te betrekken.
 
GFsl7KLIhq7-4UCAxtPUPaxER-ejlA5TYqAdAFOFTzTO1yozVIh0So2Y5KxKfBOrKxxeGg=s136
bigstock-Failure-stamp-48396098-300x231.jpg
images
 
We hadden nog beter Jong PSV kunnen laten spelen. Man man man dit is wel gigantisch treurig. Zat eraan te komen dus maal er niet om. Maar deze wedstrijd verdient wel een #BommelOut. Zoiets als dit kan je de fans toch niet voorschoten..........
 
Ik verwacht niet dat hij met deze 10 man kan winnen tegen Ajax, Feyenoord of zelfs VVV venlo. Maar kom op, het is RKC. Dus ja ik verwacht wel dat je als middevelder, ter waarde van 6-10 miljoen, een team op sleep touw kunt nemen als je echt goed bent. Daarnaast is het ook geen super slecht materiaal ter vergelijking van RKC.

Isimat en Ramselaar zijn kampioen geworden met PSV, waarin ze veel wedstrijden spelen. Room is een keeper niveau eredivisie, laten we zeggen minimaal middenmoot. Sainsbury is niveau Zwolle tevens Australisch international. Zelfde geld verrassend voor Behich. Dan heb je verder nog Vereth , Gakpo en Rigo die wekelijks spelen tegen clubs van het niveau RKC, en daar ook weleens tegen presteren. Dan heb je nog Mauro Jr. die op invaller is en dus waarschijnlijk niveau minimaal eredivisie middenmoot schat ik zo. Als je dat op een rijtje ziet is dat echt wel een team wat kan winnen, of beter gezegd moet winnen van een RKC met alle respect. Dus ja, ik verwacht wel dat als Guti heel goed is dat die team op sleeptouw neemt. Dat is echt geen Maradonna achtige vergelijking... Ik reken hem het trouwens niet aan. Maar ik zag wel waarom Rosario en Hendrix momenteel nog de voorkeur krijgen. Maar goed ik heb vertrouwen in Guti.

Verder vind ik het te makkelijk om 1 schuldige aan te wijzen. Er lopen 11 (+4 wissels) te prutsen. Een relatief simpele steekbal komt niet aan, amateuristisch dekkings fouten worden gemaakt. Ik denk dat MvB de inschatting heeft gemaakt dat deze 11 konden winnen tegen RKC en dat klopt volledig. Achteraf ging het mis en was het fout. Hetzelfde met de wissels. Maar goed MvB is een beginnende trainer dan maak je welleens een fout.

Maar ik vind het schandaliger dat de spelers zulke fouten maakte en niet eens de strijd erin gooide wat ik wel het eerste elftal momenteel zie doen. Met name een Ramselaar, die toch zeker 2 stappen hoger is dan het niveau RKC (denk dat hij voor de middemoot eredivisie een prima versterking is), in plaats van moeite te doen gooide hij er met de pet na. Moest zelfs gewisseld worden! Terwijl als er één speler deze wedstrijd 90 minuten zou mogen op doen dan was het Ramselaar wel. En eigenlijk deden de andere 10/9/8 precies hetzelfde. Ook zo een Isimat. Die zou je eigenlijk zodra Viergever een schorsing heeft of een blessure er meteen in moeten zetten. Nou ik hoop dat dat niet nodig is. MvB teste zijn B-elftal en die zijn vreselijk gefaald. Nu is aan MvB om te zorgen dat hij een goed back-up plan heeft om te zorgen dat wanneer er blessures komen er niet met dezelfde instelling word gespeeld.

Disclaimer, ik was zelf voorstander om te spelen met een paar basisspeler. Dus ik snap in die zin de frustraties richting de opstelling wel een beetje. Echter zou dit team moeten hebben kunnen winnen.
Ben het op zich niet oneens met je. Ik vind alleen dat de trainer met zijn opstelling er zelf voor heeft gezorgd dat de spelers net als hij dachten dat dit effe te doen was. Als hij was begonnen met minimaal 5 basis spelers en de rest aangevuld met een Ramselaar, Isimat, De Room, Mauro en dan nog 2 spelers die nog nooit gelijk in de basis waren begonnen, dan had hij indirect laten weten aan zijn groep dat ie deze wedstrijd erg serieus neemt. Maar 11 andere spelers het veld insturen?? Je geeft daarmee aan dat dit niet zo belangrijk is voor je PLUS dat je tegen de tegenstander zegt dat je hen niet echt als een serieuze tegenstander ziet en je ze daarmee nog gemotiveerder maakt. Dommer dan dit kan je het niet doen.
En hij moet misschien samen met zijn schoonvader zich achter hun oren krabben met het binnen halen van stel Australische amateurs die er werkelijk niets van kunnen. Die zouden het misschien nog redden bij Emmen of zo. Maar Bommel haalt ze wel naar PSV....
 
Ik vind het wel jammer voor het publiek dat naar het stadion komt.
Anderzijds snap ik het wel, ik zou het misschien net zo doen als Mark.
Nu weet hij mooi waar die jongens staan. En kunnen ze weer zonder gemekker naar de bank.

Ik stel voor dat het PSV publiek zo'n wedstrijd de volgende keer lekker links laat liggen.
Zo'n ambiance in een leeg stadion zijn die B-spelers ook beter gewend, kunnen ze beter communiceren op het veld ;)

Verder werd het nieuws van de uitschakeling door mij voor kennisgeving aangenomen. Ik zal er niet wakker van liggen.
Volgende week zijn we ook in de CL uitgebekerd en dat is prima, want we zullen alle focus en energie nodig hebben om Ajax van het kampioenschap af te houden.
 
Net als bij jonge apelers levert van Bommel als jonge trainer ook wisselende resultaten. Hij zal hier van leren, ondanks dat hij nu niet zo overkomt. Alle jonkies van gisteren afschrijven gaat ook te ver, zij hebben er baat bij om met een paar tegelijk in een gelouterd elftal te spelen, dan komen sommigen er wel. Beter dat dit in de beker gebeurt, alhoewel de finale bijwonen altijd een feestje is. Zo anders als dat opgefokte gedoe bij competitiewedstrijden soms. Maar voor het publiek, dat bij deze vroege bekerwedstrijden anders is dan de vaste seizoenskaarthouders, vind ik het ronduit schandalig. En dat neem ik van Bommel en de zijnen wel kwalijk.
 
Precies. Ben het ook in grote lijnen eens, behalve dat er verwacht wordt dat Guti zo'n samengeraapt zooitje op sleeptouw moet kunnen nemen. Sterker, Lozano kwam er in en die kreeg ook niks voor elkaar. Wel een man naar mijn hart, die Lozano. Die passie en wil om te winnen die hij in elke actie gooit, als iedereen die nu eens had hè...

Met name de laatste alinea van Kira ben ik het roerend mee eens. Op Mauro en misschien Gakpo na zag ik bij niemand de passie en inzet om zich te laten zien. Het leek wel muiterij zo lamlendig. Misschien is dat de reden waarom MvB de twee matig spelende jongens Abels en Verreth eruit pikte als de enige die voldeden; die konden namelijk niet beter...
Gakpo vond ik ook lamlendig. Enige inzet zag ik bij Mauro, Verreth, Behich en Abels. Maar wat is die Behich slecht, zeg. Hoe kan die jongen Australisch international zijn? Is dit zijn tweelingbroer of zo?
Ze spelen wel dagelijks met of tegen elkaar op de training, maar niet in die samenstelling, en de trainingen, hoewel van hoger niveau dan wat RKC ooit kan produceren, dat is toch anders dan een officiële wedstrijd tegen elf tegenstanders die je niet kent.
Ik blijf net als Van Bommel vinden dat zijn opstelling had moeten voldoen. Reservespelers met een enkele JPSV-er. Die moeten beter zijn dan RKC en ook de wil tonen om te winnen. Wel had Van Bommel misschien na een uur modderen meer moeten brengen dan alleen Malen, want dat keerde de wedstrijd niet.
 
Ik vind het wel jammer voor het publiek dat naar het stadion komt.
Anderzijds snap ik het wel, ik zou het misschien net zo doen als Mark.
Nu weet hij mooi waar die jongens staan. En kunnen ze weer zonder gemekker naar de bank.

Ik stel voor dat het PSV publiek zo'n wedstrijd de volgende keer lekker links laat liggen.
Zo'n ambiance in een leeg stadion zijn die B-spelers ook beter gewend, kunnen ze beter communiceren op het veld ;)

Verder werd het nieuws van de uitschakeling door mij voor kennisgeving aangenomen. Ik zal er niet wakker van liggen.
Volgende week zijn we ook in de CL uitgebekerd en dat is prima, want we zullen alle focus en energie nodig hebben om Ajax van het kampioenschap af te houden.
Dat is niet de manier om “te weten waar die jongens staan”. Dat is niet fair tov deze jongens. Je kunt niet 11 spelers die nooit samen hebben gespeeld bij elkaar zetten en zeggen zoek het samen uit. En vervolgens tot de conclusie komen dat ze toch niet voldoen. Al deze spelers zitten niet voor niets op de bank, ze zijn de mindere op de plek. Als je dan 11 van je mindere spelers gezamenlijk een bekerwedstrijd laat afwerken voor eigen publiek dan wil je ze misschien helemaal afbranden? Nee dit snappen doen maar weinigen.
En het is een dooddoener om te roepen dat de beker niet belangrijk is. Jezelf blameren voor eigen publiek is gewoon belachelijk en voor geen enkele verklaring of smoes vatbaar. Van Bommel heeft een fout gemaakt en dit zal hij niet meer herhalen. Of het nou voor de beker is of voor welke wedstrijd dan ook.
 
Status
Je kunt niet meer reageren.
Terug
Bovenaan Onderaan