PSV - RKC Waalwijk | Dinsdag 30 oktober | Eindstand: 2-3 n.v. (Uitgeschakeld)

Status
Je kunt niet meer reageren.
Die 11 waren net zo slecht. Het is dan echter wel aan van Bommel om in te grijpen en jongens als Lozano, Angelino, Pereiro oid te brengen. Voor mijn part de Jong maar die zat niet eens op de bank. En niet spelers als Lundquist of, als je moet winnen, Obispo (daar moet je mee starten dan Mark!). Mark is hier dus wel degelijk de hoofdschuldige en als je voor de wedstrijd roept dat je de beker serieus neemt en dan 11 nieuwe en niet op elkaar ingespeelde Pipo’s opstelt dan ben je niet goed snik of ken je je spelers niet..,

Ach, roepen dat die de beker serieus neemt. Dat deed Cocu ook 4 jaar lang, om vervolgens drie keer feest te vieren op Stadhuisplein.
 
Dat vind ik altijd het verraderlijke voor reserves. Die krijgen dan de spreekwoordelijke kans zich te bewijzen, maar in een niet ingespeeld teamwaarin de vaste spelers vaak maar op 80% of minder spelen. Hoe kom je dan goed uit de verf?

Oke Mark doet dit nog even in hyperdrive...

Je stuurt geen TEAM in het veld maar elf losse individuen. Van het B-garnituur. Geen wedstrijdritme, en niet op elkaar ingespeeld.
Ook lekker voor de algehele flow van PSV.

Cijfer nul voor de coach.
 
Ik lees nu ook dat MvB Abels wel goed vond. :fear: Werkelijk het enige positieve aan die jongen was dat hij een PSV shirt droeg.

En Verreth vond hij ook ok!?
Dat steekpassje wat niet op tijd kwam en uiteindelijk zelfs mislukte zei veel over de kwaliteiten van die jongen.
 
Vind wel raar Lozano en Malen. Terwijl ik juist vooral het idee dat de aanvallers vinden in de zestien een probleem was.

Maar dit is schandalig. Deze spelers moeten zich schamen. Volle focus op de competitie, kijken in de winter of we in de breedte wat kunnen.

Wel kun je er van leren. Dat als RKC dit kan, hebben we nog kans in de CHL... Want daar zijn wij meer de rkc.
Kom op zeg, RKC kan er niets van. Profiteren van deze kloothommels kunnen clubs als RKSV Nuenen en Gemert ook hoor.
Arrogantie en pure naïeviteit van Bommel is enkel en alleen schuld aan deze wanvertoning.
 
Anderzijds, kan ik ook me wel iets voorstellen bij een evt. denkwijze van MvB dat hij mag verwachten van zijn reservespelers dat ze een armoedig team als RKC oprollen? Als dat al teveel gevraagd is...

Afgezien het feit dat je jezelf als PSV zijnde gigantisch voor schut zet en je in eigen huis nooit mag verliezen, om maar te zwijgen van een frotclub als RKC, is en blijft de Beker wat mij betreft een competitie in de categorie "totaal niet boeiend/leuk meegenomen als je hem wint", net als de wedstrijd om de Johan Fruitschaal.
Ik wil 'm best wat vaker winnen, hoor. Komt toch op je erelijst te staan en als je niet tegen Ajax of Feyenoord hoeft is zo'n finale een beregezellig uitje.

Toch hoop ik net als Rico niet dat dit zijn weerslag gaat hebben op de competitie, ondanks dat er nauwelijks basisspeler deelnamen aan dit debacle en er voor hen dus eigenlijk geen reden voor is. De negatieve atmosfeer is natuurlijk zo weer terug, aangezien PSV daar zo'n enorm lange tijd in heeft gehangen, en die sfeer begint ook hier, met name na de wedstrijd tegen Tottenham, stiekem toch weer steeds meer door te sijpelen.
Ik denk niet dat ze er rouwig om zijn, hoor. Ze nemen die beker al jaren niet meer serieus en zijn 'm volgens mij zelfs liever kwijt dan rijk. Overwinninkje tegen Vitesse en ook de supporters lullen nergens meer over.
 
Lekker allemaal op van Bommel bashen. Die 11 die er staan moeten zo'n armoedig k*t elftal toch afmaken. Naja, lekker boeiend. Zondag 33 uit 11:PSV:
Heel boeiend, ik had die beker willen winnen net als de JC Schaal. Dus zet je je beste 11 in, mede om je wedstrijdritme te houden. Maar Bommel snapt er even geen klote meer van. Hopelijk blijft het bij die even.
 
Gewoon een fout van MVB 6 a 7 basisspelers opstellen en bij 2 goals verschil rustig gaan wisselen. Nu gok je volledig op de 2e elftal en met gokken loopt het wel eens verkeerd af.
Inderdaad, gewoon je vaste keeper en 5 vaste veldspelers met 5 wissels. Afhankelijk van hoe het scoreverloop is kan je meer ervaring inbrengen danwel meer jeugd / wisselspelers.
 
Anderzijds, kan ik ook me wel iets voorstellen bij een evt. denkwijze van MvB dat hij mag verwachten van zijn reservespelers dat ze een armoedig team als RKC oprollen? Als dat al teveel gevraagd is...

Afgezien het feit dat je jezelf als PSV zijnde gigantisch voor schut zet en je in eigen huis nooit mag verliezen, om maar te zwijgen van een frotclub als RKC, is en blijft de Beker wat mij betreft een competitie in de categorie "totaal niet boeiend/leuk meegenomen als je hem wint", net als de wedstrijd om de Johan Fruitschaal.

Toch hoop ik net als Rico niet dat dit zijn weerslag gaat hebben op de competitie, ondanks dat er nauwelijks basisspeler deelnamen aan dit debacle en er voor hen dus eigenlijk geen reden voor is. De negatieve atmosfeer is natuurlijk zo weer terug, aangezien PSV daar zo'n enorm lange tijd in heeft gehangen, en die sfeer begint ook hier, met name na de wedstrijd tegen Tottenham, stiekem toch weer steeds meer door te sijpelen.
Dat is dus ook precies mijn angst en daarmee mijn kritiek op van Bommel. Je kunt toch gewoon bijv de helft van je basiself laten spelen in combinatie met een groep reservespelers? Ik begrijp best wel dat een groep die nog nooit samen heeft gespeeld nu het moeilijk heeft om juist voor eigen publiek tegen een groep die al langer samen speet te spelen. En ik denk dat we het niveau van onze reservespelers erg overschatten als we denken dat een bij elkaar geraapte groep even van RKC wint. Bommel maakt me toch veel beginnersfouten zeg.
 
Inderdaad, gewoon je vaste keeper en 5 vaste veldspelers met 5 wissels. Afhankelijk van hoe het scoreverloop is kan je meer ervaring inbrengen danwel meer jeugd / wisselspelers.

Dat dus.
Als je een "team" wilt hebben moet er wel een ruggegraat zijn, een basis. Dan kan je er bij een 2-0 voorsprong nog eens drie uitwisselen en ga je fluitend naar het eindsignaal.

Deze fantasieopstelling met 11 afvallers, onbewezen talent, en goedkope noodbackups....dat gaat nooit werken. Geen team, geen hierarchie, geen automatismen.
 
Dat is dus ook precies mijn angst en daarmee mijn kritiek op van Bommel. Je kunt toch gewoon bijv de helft van je basiself laten spelen in combinatie met een groep reservespelers? Ik begrijp best wel dat een groep die nog nooit samen heeft gespeeld nu het moeilijk heeft om juist voor eigen publiek tegen een groep die al langer samen speet te spelen. En ik denk dat we het niveau van onze reservespelers erg overschatten als we denken dat een bij elkaar geraapte groep even van RKC wint. Bommel maakt me toch veel beginnersfouten zeg.
Daarbij is het een vorm van minachting die voor n extra drive bij de tegenstander kan zorgen. Stuur je de basiself het veld in dan staat RKC in de tunnel al met 2-0 achter.
 
Mee eens en niet mee eens. Mee eens dat je met zo een team jezelf moeilijk kunt bewijzen als je een verbindingsspeler bent. Niet mee eens, ik vond, met name tweede helft, Guti ook geen goede indruk meer achter laten. Als je echt goed bent moet je toch ook team op sleeptouw kunnen/willen nemen.

En ja dit was een slecht team. Maar toch wel (op papier) sterker dan RKC...
Sorry hoor als je denkt dat Gutti een met alle respect bij elkaar geraapte zooitje op sleeptouw kan nemen, dan schrijf je hem Maradona-achtige kwaliteiten toe. Een nieuwe speler laten opdraven met andere 10 die nog nooit samen hebben gespeeld en dan zeggen dat hij het effe moest doen? Nee zo werkt het niet. En het had ook niet gewerkt als je Lozano of Bergwijn alleen had laten spelen met die andere 10. Hier is duidelijk maar 1 schuldige aan en dat is de trainer die gelukkig afgestraft is in zijn arrogantie en tegelijk naïeviteit.
 
Dat is dus ook precies mijn angst en daarmee mijn kritiek op van Bommel. Je kunt toch gewoon bijv de helft van je basiself laten spelen in combinatie met een groep reservespelers? Ik begrijp best wel dat een groep die nog nooit samen heeft gespeeld nu het moeilijk heeft om juist voor eigen publiek tegen een groep die al langer samen speet te spelen. En ik denk dat we het niveau van onze reservespelers erg overschatten als we denken dat een bij elkaar geraapte groep even van RKC wint. Bommel maakt me toch veel beginnersfouten zeg.

Maar als ik moet kiezen zie ik toch liever dat MvB zoals nu die beginnersfouten in de CL en Beker maakt dan in de Eredivisie :)
We moeten niet vergeten dat hij een beginnend coach is en nog veel moet leren maar desondanks een ongekende start heeft als coach. Zolang hij de wind er maar onder weet te houden wat betreft dat afjagen, 100% geven, altijd voor nog een goal gaan etc., zodat het niet verzand in Cocu-achtig spel. Tegen Groningen leek het een PSV onder Cocu, en ondanks dat het winst oplevert wil ik daar, na een aantrekkelijk PSV onder MvB dat ook wint, maar dan met goed spel, te hebben gezien, echt nooit meer naar terug.
 
Maar als ik moet kiezen zie ik toch liever dat MvB zoals nu die beginnersfouten in de CL en Beker maakt dan in de Eredivisie :)
We moeten niet vergeten dat hij een beginnend coach is en nog veel moet leren maar desondanks een ongekende start heeft als coach. Zolang hij de wind er maar onder weet te houden wat betreft dat afjagen, 100% geven, altijd voor nog een goal gaan etc., zodat het niet verzand in Cocu-achtig spel. Tegen Groningen leek het een PSV onder Cocu, en ondanks dat het winst oplevert wil ik daar, na een aantrekkelijk PSV onder MvB dat ook wint, maar dan met goed spel, te hebben gezien, echt nooit meer naar terug.
De vorige ronde in de beker ging het ook moeizaam, dat was tegen een amateurelftal. MvB had gewoon niet zo rigoureus moeten wisselen. Komende weken worden een test om te kijken waar we als team staan maar ook waar MvB staat.
 
Van de reserves mag en moet je meer verwachten, maar dit zijn niet eens de reserves. Ik bedoel, Abels, serieus? Isimat weer dramatisch. En Behich is de grote verrassing... in negatief opzicht dan. Dan speel je dus ongeveer zonder fatsoenlijke achterhoede.
Het middenveld zou voldoende moeten zijn.
Het speelt echter wel weer moeilijk zonder echte spits.

In het algemeen is de achterhoede hét grote zorgenkind. Ik heb nog altijd niet gezien waarom Obispo zo weinig kans krijgt en ik durf blind te stellen dat hij beter is dan dit zooitje ongeregeld.
 
Maar als ik moet kiezen zie ik toch liever dat MvB zoals nu die beginnersfouten in de CL en Beker maakt dan in de Eredivisie :)
We moeten niet vergeten dat hij een beginnend coach is en nog veel moet leren maar desondanks een ongekende start heeft als coach. Zolang hij de wind er maar onder weet te houden wat betreft dat afjagen, 100% geven, altijd voor nog een goal gaan etc., zodat het niet verzand in Cocu-achtig spel. Tegen Groningen leek het een PSV onder Cocu, en ondanks dat het winst oplevert wil ik daar, na een aantrekkelijk PSV onder MvB dat ook wint, maar dan met goed spel, te hebben gezien, echt nooit meer naar terug.
Typisch, wij als PSV fans zien het allemaal goed zonder trainersdiploma's, en Bommel zou nog moeten leren. Klinkklare onzin.
De 4 man interesseert hem meer dan het spel van zijn spelers...:eek:
 
Het begin van het seizoen wisselde Van Bommel ook meer dan de laatste weken. Toen viel Mauro en Gakpo nog wel eens in. Niet veel minuten, maar i.i.g. meer speeltijd dan Van Bommel reservespelers de laatste tijd geeft.
 
Bommel weet nu ook dat zijn eigen aankopen Behic en Sainsbury geen **** voorstellen. Heeft stelletje amateurs uit Australië hier naar toe gehaald voor meer dan 4,5 ton per jaar (van buiten de EU). Wat een schande dat zulke spelers in het shirt van PSV mogen spelen.
 
Status
Je kunt niet meer reageren.
Terug
Bovenaan Onderaan