PSV - Internazionale | Woensdag 3 oktober | Eindstand 1-2

Status
Je kunt niet meer reageren.
Kwats, München gelijkwaardig aan Barca, Benfica beter dan Spurs , AEK minder dan Inter. Wij zijn niet goed genoeg.

Als je zegt dat AEK minder is dan Inter haal je je eigen kwats-kreet al onderuit, toch?

Precies, maar dat weet je van tevoren toch? Dus eigenlijk heb je dan een wedstrijd met 10 man gevoetbald. Als Malen in 10 minuten tijd gevaarlijker was dan LdJ de hele wedstrijd, dan is er iets fout gegaan in de benadering van deze wedstrijd.

Ik had gehoopt dat MvB wat flexibeler zou zijn, maar hij houdt zo nodig nog harder vast aan een vaste elf dan Cocu. Die Guti krijgt ook gewoon de kans niet om zich te onderscheiden. Begon goed, maar die zal als ie er nu in komt ook niet meer goed presteren, want die zal ook wel gedacht hebben na een mooie introductiewedstrijd van, wat doe ik fout om geen enkele speeltijd meer te krijgen? Krijgt een lullig veredeld oefenpotje tegen de amateurs waarin hij zich mag "onderscheiden", en ja dat gaat dan natuurlijk niet van harte. Wat een kutwedstrijd om je te moeten laten zien ook, met een tegenstander en entourage waar echt niemand enthousiast van wordt, en dan ook nog eens in een volledig omgegooid team. Echt heel raar om die speler voor zoveel miljoenen te kopen en hem dan als een doorgeschoven jong-PSV speler te behandelen.

Om advocaat van de duivel te spelen; ik kan het ergens ook wel begrijpen. Van Bommel werkt aan een hele specifieke stijl van spelen, en gaat - hier zie je ook de hand van Van Marwijk terug - altijd uit van een vast systeem met vaste patronen. Het is ook nog extra lastig dat De Jong de aanvoerder is, die haal je alleen daardoor al nog iets minder snel eruit.
 
Hendrix stond wel zijn mannetje en dat is wat hij moet doen. En Dumfries is gewoon net aan zijn eerste maanden hier bezig en doet het gewoon goed.
Met de rest van je verhaal ben ik het eens.
Dumfries doet het ook niet slecht, maar is geen verfijnde voetballer. Heel onrustig aan de bal. Vrees dat je dat soort basistechnieken niet kunt afleren. Zijn eerste aanname is niet goed en zijn inspeelpass niet geweldig. Ook geen geweldige voorzet in de voeten. Ik zeg niet dat hij niet door kan groeien tot een prima voetballer, maar hij gaat nooit de absolute top halen. Evenals Hendrix.
 
  • Leuk
Reactions: IPF
Om advocaat van de duivel te spelen; ik kan het ergens ook wel begrijpen. Van Bommel werkt aan een hele specifieke stijl van spelen, en gaat - hier zie je ook de hand van Van Marwijk terug - altijd uit van een vast systeem met vaste patronen. Het is ook nog extra lastig dat De Jong de aanvoerder is, die haal je alleen daardoor al nog iets minder snel eruit.

Klopt helemaal, daarom was ik er ook niks blij mee dat hij LdJ tot captain bombardeerde. Hij doet het goed in de eredivisie hoor, maar zoals je zegt, een captain zet je er niet zomaar naast, en dus speelt hij ook in de CL, waar hij gewoon teveel snelheid tekort komt.
 
  • Leuk
Reactions: IPF
Misschien omdat ze net iets meer snelheid hebben, maar Wöber is qua niveau absoluut niet verder dan Schwaab en Viergever. De Ligt is natuurlijk een wereldtalent, dan kom ik bij hetzelfde uit; niet gek dat wij niet perse ook zo'n CV hebben lopen. Dat zal Ajax ook niet altijd hebben.
Nou ja Viergever mocht wel weg bij Ajax he? Ik vind Wöber een degelijke en slimme verdediger met een goede snelheid. Dus beter dan Schwaab en Viergever. En er zit ook meer rek in hem.
 
De vorm van Barca is ook hondsberoerd maar werden we ook aardig kansloos weggevaagd. Ja Barca heeft Messi maar Bayern heeft ook een aantal wereldtoppers.
Hondsberoerd valt ook wel mee. Barcalona heeft op dit moment een gebalanceerd team. Niet zo goed als eerst. Maar nog wel klasse. Bayern heeft wat blessure, waren voor de wedstrijd tegen Ajax uitvorm, Barca was pas twee wedstrijden na PSV uit vorm en pakken het in de CHL gewoon prima op. Zie uitslag tegen Spurs. Ja Bayern heeft wereldtoppers als nog, wel veel ouderen, en daarom ook knap van Ajax.
 
Dumfries doet het ook niet slecht, maar is geen verfijnde voetballer. Heel onrustig aan de bal. Vrees dat je dat soort basistechnieken niet kunt afleren. Zijn eerste aanname is niet goed en zijn inspeelpass niet geweldig. Ook geen geweldige voorzet in de voeten. Ik zeg niet dat hij niet door kan groeien tot een prima voetballer, maar hij gaat nooit de absolute top halen. Evenals Hendrix.

True.

Zou ook gek zijn als we een elftal hebben dat zelfs minimaal voor de helft gevuld zou zijn met spelers die de absolute top gaan halen. Het plaatje dat je schetst - een aantal eredivisie / EL-spelers, en een stuk of drie jongens die de échte top zouden kunnen halen, dat is gewoon een prima groep voor PSV. En dat is normaliter te weinig om door te gaan in een groep als deze. Zeker als de scheids en de paal tegenzit.
 
True.

Zou ook gek zijn als we een elftal hebben dat zelfs minimaal voor de helft gevuld zou zijn met spelers die de absolute top gaan halen. Het plaatje dat je schetst - een aantal eredivisie / EL-spelers, en een stuk of drie jongens die de échte top zouden kunnen halen, dat is gewoon een prima groep voor PSV. En dat is normaliter te weinig om door te gaan in een groep als deze. Zeker als de scheids en de paal tegenzit.
Klopt. Met de kanttekening dat Ajax meer spelers heeft die ver kunnen gaan komen (de Ligt, de Jong, Tagliafico, Mazraoui en Ziyech), maar die hebben gewoon een waanzinnige generatie nu.
 
Wat een achterlijke bloedhond is die scheids. Maar ja, die heeft zijn taak weer volbracht; het meeste geld moet winnen.

Overigens wil ik zeggen dat het CL onwaardig was. Alle felheid, op een paar spelers na, was nergens te bekennen. En die misselijke lamzak van een Pereiro mag lekker op de bank blijven, na 3 jaar wisselvallig ben ik er helemaal klaar mee. In 5 minuten liet Malen meer strijd zien dan Pereiro in 15 wedstrijden.
 
Tis gewoon klaar 2 ploegen op 6 punten en wij 0.

Ben je nou serieus geschokt dat we kansloos zijn om door te gaan naar de tweede ronde?
Met deze loting kun je blij zijn als je speelt voor de derde plek. Ergens sluit ik dat nog niet uit, Spurs is Europees al jaren zwak en overtuigt nu ook niet.
 
Precies, maar dat weet je van tevoren toch? Dus eigenlijk heb je dan een wedstrijd met 10 man gevoetbald. Als Malen in 10 minuten tijd gevaarlijker was dan LdJ de hele wedstrijd, dan is er iets fout gegaan in de benadering van deze wedstrijd.

Ik had gehoopt dat MvB wat flexibeler zou zijn, maar hij houdt zo nodig nog harder vast aan een vaste elf dan Cocu. Die Guti krijgt ook gewoon de kans niet om zich te onderscheiden. Begon goed, maar die zal als ie er nu in komt ook niet meer goed presteren, want die zal ook wel gedacht hebben na een mooie introductiewedstrijd van, wat doe ik fout om geen enkele speeltijd meer te krijgen? Krijgt een lullig veredeld oefenpotje tegen de amateurs waarin hij zich mag "onderscheiden", en ja dat gaat dan natuurlijk niet van harte. Wat een kutwedstrijd om je te moeten laten zien ook, met een tegenstander en entourage waar echt niemand enthousiast van wordt, en dan ook nog eens in een volledig omgegooid team. Echt heel raar om die speler voor zoveel miljoenen te kopen en hem dan als een doorgeschoven jong-PSV speler te behandelen.

Het valt me ook tegen van MvB. Dat bangige 5-3-2 hoeft nou ook weer niet, maar 4-4-2 met Guti ipv LdJ of 4-3-3 met louter snelle spitsen is toch ook weer niet zo’n vreemde en onmogelijke startopstelling of tactische aanpassing aan het begin van de tweede helft?

Zou daarnaast toch best kunnen dat LdJ de ideale looplijnen voor Bergwijn en Lozano dichtloopt?
 
Onzin winnaar CL zit niet in onze poule durf ik te wedden.
Of de winnaar erin zit. Geen idee. Ik zeg niet dat dit alle goede ploegen zijn. Maar ten eerste. Iedere ploeg uit onze poule was de beste van de lotingsgroep. Dus we hebben gewoon een moeilijke loting. Ten tweede. Benfica even goed als Spurs? Heb je onder een steen geleefd? Spurs heeft tegenwoordige echt wel meer kwaliteit en budget dan Benifca. Daarnaast vind ik op dit moment Barca echt wel beter dan Bayern. Denk zelf dat Bayern gelijkwaardig is aan Spurs en Inter...
 
Ben je nou serieus geschokt dat we kansloos zijn om door te gaan naar de tweede ronde?
Met deze loting kun je blij zijn als je speelt voor de derde plek. Ergens sluit ik dat nog niet uit, Spurs is Europees al jaren zwak en overtuigt nu ook niet.

Nee in Lijn van verwachting dat we niet overwinteren echter thuis tegen Inter verliezen is niet goed.
 
Klopt. Met de kanttekening dat Ajax meer spelers heeft die ver kunnen gaan komen (de Ligt, de Jong, Tagliafico, Mazraoui en Ziyech), maar die hebben gewoon een waanzinnige generatie nu.

Eens, qua spelersmateriaal zitten die wel ietsje hoger.

Ik moet overigens zeggen dat wat je al aangaf, Lozano ook mij tegenvalt in de CL. Als je hem op het WK zag spelen kreeg je de indruk dat hij echt ging doorpakken naar absolute wereldtop, en snel ook. Hij valt verre van door de mand, maar Bergwijn lijkt eerder aan te klampen op dit niveau.
 
Nee in Lijn van verwachting dat we niet overwinteren echter thuis tegen Inter verliezen is niet goed.
Vijf jaar geleden had ik gezegd: eens. De situatie nu is anders. De topploegen uit Europa lopen verder en verder weg van de Eredivisie, dus ook een Inter is klasses en klasses beter dan dit PSV. Daar doet de fantastische prestatie van Ajax niets aan af.
 
Status
Je kunt niet meer reageren.
Terug
Bovenaan Onderaan