Fortuna Sittard - PSV | Zaterdag 18 augustus | Eindstand 1-2

Status
Je kunt niet meer reageren.
Gewoon 34 wedstrijden bijhouden en ik voorspel een nadeel voor ons. Vorig jaar idemdito de eerste wedstrijden standaard een pingel tegen.
Ligt eraan hoe je telt. Heb op psv netwerk wel eens meegedaan met een soort panel wat alles bijhield. Zelfs dan vind de een iets wel een pingel en de ander weer niet. Kwam volgens mij uiteindelijk nog een resultaat waar beslissingen voor of tegen mbt klassieke top 3 uiteindelijk verdeeld waren. Maar als je wil tellen ga je gang. Ieder zn meug. Ik heb het een seizoen allemaal bijgehouden voor dat onderzoekje maar ben er wel klaar mee eigenlijk. Zie het nut er ook niet zo van in eerlijk gezegd
 
Het was geen goede wedstrijd van PSV, maar ik was wel onder de indruk van de inzet in de laatste minuten. Zelfs na de 1-2 klapten ze er allemaal 100% op en probeerden hun duels kost wat kost te winnen. Dat zegt veel over de team spirit.
 
Heb de hele avond vol spanning gezeten. En heb de wedstrijd niet eens kunnen kijken. Zelfs na het weten van de uitslag hield het niet op. En dit zag je aankomen hè. Lucky Ajax dus er moest wel iets met PSV gebeuren. Gelukkig liep het goed af. Op naar dinsdag, kan ik denk ik wederom niet zien gvd...
 
Ik stel voor dat we volgende wedstrijden gewoon doelpunten gaan maken zodat we het niet telkens over de wedstrijdleiding hoeven te hebben. Van Bommel kan bijvoorbeeld andere keuzes maken dan De Jong in de Spits!
 
Inderdaad laten we gewoon gaan tellen
Ajax 2x Var mee
PSV 1x Var tegen

Kijken aan het eind van het seizoen of het gelijkwaardig is.

de 2 VAR van Ajax was terecht van wat ik begreep, gewoon dom van die VVV-er. Terecht toegekende VAR-momenten meetellen in zo'n lijst is zinloos. Wat je hooguit kan meetellen zijn de discutabele momenten dat de VAR niet werd ingezet en de discutabele momenten die door de VAR beslist werden. En dan bedoel ik niet wat ons forum discutabel vindt. Vermoed dat zowel FOX als VI als SV dit soort momenten wel gaat benoemen. Dan heb je een totaal van ca. 10 man die zich er over uitspreken. Bij een verhouding tussen de 3 tegen 7 en 7 tegen 3 kan je m.i. spreken van discutabel. Kortom heel wat werk om dit enigszins betrouwbaar te doen.
Maar dan nog het volgende, wat is voordeel. Vorige week kwam een Feyenoorder lomp in, lomper dan de speler van Excelsior die na raadpleging VAR rood kreeg. Deze speler kreeg echter niets. Maar Feyenoord verloor wel, dus echt voordeel was er niet. Wat nu als diezelfde speler volgend weekend de winnende maakt voor Feyenoord? Dan moet je dus gaan beoordelen of deze niet gegeven rode kaart bij wel geven voor minimaal 2 wedstrijden schorsing had gezorgd.

Kortom, niet te doen. Daarbij, je kan het lijstje manipuleren zoals de knvb een voetbalwedstrijd met de VAR naar zijn hand zet (btw, is de knvb wel een hij, vind het namelijk een enorm zeikwijf af en toe).
 
Tjonge wat een Cocu wedstrijd!! Zeer moeizaam, 2 oorzaken wat mij betreft:

  1. Fortuna speelde alsof hun leven er van af hing, en dat kwam natuurlijk doordat ze hun eerste thuiswedstrijd speelden
  2. Oms middenveld was dramatisch. Hendrix vond ik de zwakste van het veld maar kort daarachter Pereiro en Rosario. Wat een balverlies en ook veel te traag in voortzetting
Oplossing voor dat laatste: Thomas op de plek van Rosario en Pereiro moet in balverlies wel zn 2 maatjes achter zich helpen. Nu was het continu 3 tegen 2.

Positief was dan wel weer de fitheid, na 80 min was fortuna klaar en bij PSV konden ze nog wel half uur door.
 
Tjonge wat een Cocu wedstrijd!! Zeer moeizaam, 2 oorzaken wat mij betreft:

  1. Fortuna speelde alsof hun leven er van af hing, en dat kwam natuurlijk doordat ze hun eerste thuiswedstrijd speelden
  2. Oms middenveld was dramatisch. Hendrix vond ik de zwakste van het veld maar kort daarachter Pereiro en Rosario. Wat een balverlies en ook veel te traag in voortzetting
Oplossing voor dat laatste: Thomas op de plek van Rosario en Pereiro moet in balverlies wel zn 2 maatjes achter zich helpen. Nu was het continu 3 tegen 2.

Positief was dan wel weer de fitheid, na 80 min was fortuna klaar en bij PSV konden ze nog wel half uur door.

Ja met Pereiro verdedig je met 10 man,kan echt niet!!!
 
Zo gehoopt dat we hiervan af zouden zijn in dit seizoen: de ene week geweldig, de andere week met hangen en wurgen de overwinning.

De Jong weer verschrikkelijk en Pereiro weer onzichtbaar (nou ja, op 2 mooi passes in de eerste helft na dan). Eigenlijk moet je Pereiro 1x/2 weken laten spelen dus. Wekelijks kan hij blijkbaar niet opbrengen. :confused:
 
Zo gehoopt dat we hiervan af zouden zijn in dit seizoen: de ene week geweldig, de andere week met hangen en wurgen de overwinning.

De Jong weer verschrikkelijk en Pereiro weer onzichtbaar (nou ja, op 2 mooi passes in de eerste helft na dan). Eigenlijk moet je Pereiro 1x/2 weken laten spelen dus. Wekelijks kan hij blijkbaar niet opbrengen. :confused:

Tja zou ook wel bijzonder zijn als een nieuwe trainer met nagenoeg zelfde niveau selectie opeens de sterren van de hemel gaat spelen....we hebben Rosario op middenveld staan en Viergever in de verdediging....als Pereiro dan ook nog slaapwandelend over veld loopt ...dan heb je een matig team
 
Tjonge wat een Cocu wedstrijd!! Zeer moeizaam, 2 oorzaken wat mij betreft:

  1. Fortuna speelde alsof hun leven er van af hing, en dat kwam natuurlijk doordat ze hun eerste thuiswedstrijd speelden
  2. Oms middenveld was dramatisch. Hendrix vond ik de zwakste van het veld maar kort daarachter Pereiro en Rosario. Wat een balverlies en ook veel te traag in voortzetting
Oplossing voor dat laatste: Thomas op de plek van Rosario en Pereiro moet in balverlies wel zn 2 maatjes achter zich helpen. Nu was het continu 3 tegen 2.

Positief was dan wel weer de fitheid, na 80 min was fortuna klaar en bij PSV konden ze nog wel half uur door.
Hendrix zwak? Ik vond hem juist 1 van de betere.
 
Tjonge wat een Cocu wedstrijd!! Zeer moeizaam, 2 oorzaken wat mij betreft:

  1. Fortuna speelde alsof hun leven er van af hing, en dat kwam natuurlijk doordat ze hun eerste thuiswedstrijd speelden
  2. Oms middenveld was dramatisch. Hendrix vond ik de zwakste van het veld maar kort daarachter Pereiro en Rosario. Wat een balverlies en ook veel te traag in voortzetting
Oplossing voor dat laatste: Thomas op de plek van Rosario en Pereiro moet in balverlies wel zn 2 maatjes achter zich helpen. Nu was het continu 3 tegen 2.

Positief was dan wel weer de fitheid, na 80 min was fortuna klaar en bij PSV konden ze nog wel half uur door.
Fortuna begon scherp. Zelfs op het randje m.i. En vooral die spits (ben z`n naam even kwijt) was nogal een plaag de eerste helft. Gelukkig weet je dat Fortuna het tempo wat PSV speelt uiteindelijk niet kan volhouden. Dat deden ze vooral de eerste helft wel goed. Die gaan dit soort potjes niet wekelijks kunnen opbrengen. Ik vind het wel te prijzen dat ook dit soort ploegen toch willen voetballen. En niet zoals bijvoorbeeld Roda JC deed met de kont tegen de 16 aanhangen.

PSV was erg slordig. Simpele passes die niet begrepen werden. Duels die de eerste helft slap ingegaan werden. Bommel zal toch ook weten dat je dit soort vechtpotjes vaker zal krijgen. Zeker als je zelf je kansen niet afmaakt. Je kan niet iedere week met de rust 2-0 voorstaan.
 
Status
Je kunt niet meer reageren.
Terug
Bovenaan Onderaan