Nick Viergever (V)

Als een transervrije speler de selectie sterker maakt (wat nick denk ik doet) is dat geen argument om m niet te willen. Dat het lek van n relatief zwakke defensie die veel tegendoelpunten krijgt nu boven is denk ik nog niet. Laten we hopen dat brands of zijn eventuele opvolger dit punt ook niet vergeet. Aangezien hij er nu oficieel is hoop ik alleen maar wbt viergever dat hij goed speelt.
 
Ik weet niet waar dat de norm voor moet zijn.. maar als dat de norm moet zijn dan dan staan we ieder jaar in de finale van de CL met 22 sterspelers..
Helaas is dat niet meer haalbaar sinds ongeveer een jaar of 30 ..
Misschien moet je er nog even aan wennen

Zoals IPF al aangeeft: Moreno is niet heel lang geleden gehaald. Voor het bedrag dat neergeteld werd voor Luckassen zou je ook best een goede verdediger moeten kunnen halen.
 
Voor Luckassen kun je twee Moreno's halen. Maar het is dan natuurlijk de vraag of je een speler van het kaliber Moreno nog naar de Eredivisie krijgt. Speelde wel mee dat het een oude bekende was van Brands en Moreno deze competitie goed kende.
 
Dat vind ik dan weer best goede cijfers voor een back. Jan Heintze - volgens velen de beste linksback die PSV ooit heeft gehad - kwam tot 7 doelpunten in 16(!) seizoenen PSV.

't Is een teamsport, hè? De taken zijn verdeeld. Verdedigers reken je doorgaans af op de bal tegenhouden, en aanvallers op de bal in de goal schieten.
Ik kan alleen een paar kopballen bij corners herinneren.
 
Ik zie het wel gebeuren. Viergever en Schwaab in het centrum. Lekker ervaren. Of vloek ik in de kerk?
In de eredivisie is dat zeker een plus. De grote vraag is, welk niveau heeft Viergever? Hij is lang geblesseerd geweest.

Maar hoe langer ik er over nadenk, hoe meer tevreden ik ben met zijn komst.
 
In de eredivisie is dat zeker een plus. De grote vraag is, welk niveau heeft Viergever? Hij is lang geblesseerd geweest.

Maar hoe langer ik er over nadenk, hoe meer tevreden ik ben met zijn komst.
Dat is meestal wanneer een speler uit Amsterdam de oversteek waagt. En uiteindelijk is dat vaker wel dan niet goed uitgepakt. ;)
 
Vandaag zag ik een filmpje met Viergever. Hij wilde graag alvast op De Herdgang trainen, zodat hij de mensen alvast kon leren kennen en zodat de fysio zijn lijf alvast leerden kennen. Leuk filmpje, prettige teksten... (Y)
 
4 jaar 9 goals is toch niet zoveel? Dat is geen 5 goals maar 2,25 goals per seizoen.
Willems scoorde er in 1 seizoen 4. Maar je hebt gelijk statistisch leek het weinig maar het valt dus best mee.Roberto Carlos was er wel natuurlijk een kei in maar dan praat je over een geweldenaar.Zelfs Paolo Maldini zal die score niet gehaald hebben in zijn tijd bij AC Milan.
Was een goede quizvraag geweest.:giggle:
 
Ronald Koeman, dat was pas een scorende verdediger.
Maar goed, Nick Viergever. Die komt nog wel van pas. Is het niet omdat er toch geen linksback komt, dan is het wel bij een eventueel vertrek van Isimat.
En als die back komt, en Isimat blijft? Dan hebben we een situatie in de verdediging die men concurrentie noemt. Ja, dat is even schrikken voor de jongens daar achterin. Dat betekent dat je bij minder spel zomaar je plek kwijt kunt zijn, omdat er een ander is die daar kan spelen. Zal ff wennen zijn.
 
  • Leuk
Reactions: IPF
Een centrale verdediger hoeft niet te scoren. Hij moet de tegenstander beletten te scoren.
 
Viergever, de man die veel doet behalve verdedigen zelf, en als die het doet is het bij lange na niet altijd even gelukkig. :sneeze:
 
4 jaar 9 goals is toch niet zoveel? Dat is geen 5 goals maar 2,25 goals per seizoen.
Willems scoorde er in 1 seizoen 4. Maar je hebt gelijk statistisch leek het weinig maar het valt dus best mee.Roberto Carlos was er wel natuurlijk een kei in maar dan praat je over een geweldenaar.Zelfs Paolo Maldini zal die score niet gehaald hebben in zijn tijd bij AC Milan.
Was een goede quizvraag geweest.:giggle:
Het is niet veel, maar ook niet weinig. Mooi meegenomen als een verdediger vaak scoort, maar verdedigen en opbouwen is belangrijker.
 
Valt me wel positief in de minuten die ik heb gezien, zeker aan de bal en altijd naar voren voetballen. Ik denk dat hij basisspeler wordt, benieuwd wie er dan naast hem komt staan. Qua snelheid en kracht zou Luckassen zeer complementair zijn, alleen die oogt nog zo onzeker.
 
Valt me wel positief in de minuten die ik heb gezien, zeker aan de bal en altijd naar voren voetballen. Ik denk dat hij basisspeler wordt, benieuwd wie er dan naast hem komt staan. Qua snelheid en kracht zou Luckassen zeer complementair zijn, alleen die oogt nog zo onzeker.

Eigenlijk zijn het alle vier geen toppertjes. Hopelijk maakt Luckassen het dit seizoen wel waar en kan hij inderdaad die snelle, krachtige en betrouwbare verdediger zijn naast Viergever.
 
Luckassen en Viergever brengen wel veel meer opbouw. Schwaab ook wel. Maar Luckassen-Viergever is inderdaad meer complementair. Toch blijft het verdedigend allemaal mager, in welke combinatie dan ook. Maar positief: Viergever ziet er fysiek wel goed uit. Begint op een kerel te lijken i.p.v. koorknaap. Toch had ik gehoopt op Obispo, maar die heeft weinig gespeeld.
 
Luckassen en Viergever brengen wel veel meer opbouw. Schwaab ook wel. Maar Luckassen-Viergever is inderdaad meer complementair. Toch blijft het verdedigend allemaal mager, in welke combinatie dan ook. Maar positief: Viergever ziet er fysiek wel goed uit. Begint op een kerel te lijken i.p.v. koorknaap. Toch had ik gehoopt op Obispo, maar die heeft weinig gespeeld.

Viergever wel, maar Luckassen vind ik veel op een onzekere mus lijken die tegen een raam gevlogen is. :fear:
 
Terug
Bovenaan Onderaan