Wielrennen

Waarom liet Dumoulin Sky niet gewoon rijden om Roglic te achterhalen? Het is Froome z`n podiumplek die op het spel stond. Nu is Sky weer de lachende derde.

Toen Froome gelost was had Dumoulin met Kruiswijk en Roglic mee moeten springen. Als ze dan een kleine voorsprong hadden gehad hadden ze Thomas in de afdaling op achterstand kunnen rijden. Of eerder moeten aanvallen, zoals Kruiswijk wel deed.
Maar ja het is wat gemakkelijk gezegd als je niet de hele dag op de fiets zit. ;)

Tom Dumoulin heeft nu 2 minuten en 5 seconden achterstand op Geraint Thomas. Als je bekijkt waardoor die achterstand ontstaan is.
Kapot wiel Tom Dumoulin 50 seconden
Tijdstraf Tom Dumoulin 20 seconden
Bonificatieseconden Thomas 33 Dumoulin 12 Verschil 21 seconden
In totaal is dit 1 minuut en 31 seconden en is Thomas dus eigenlijk slechts 34 seconden sneller geweest dan Dumoulin. Dit tijdsverschil zou wel overbrugbaar zijn geweest in de tijdrit.

Mooi kut als je De Tour verliest door een kapot wiel.. :oops:
 
Toen Froome gelost was had Dumoulin met Kruiswijk en Roglic mee moeten springen. Als ze dan een kleine voorsprong hadden gehad hadden ze Thomas in de afdaling op achterstand kunnen rijden. Of eerder moeten aanvallen, zoals Kruiswijk wel deed.
Maar ja het is wat gemakkelijk gezegd als je niet de hele dag op de fiets zit. ;)

Tom Dumoulin heeft nu 2 minuten en 5 seconden achterstand op Geraint Thomas. Als je bekijkt waardoor die achterstand ontstaan is.
Kapot wiel Tom Dumoulin 50 seconden
Tijdstraf Tom Dumoulin 20 seconden
Bonificatieseconden Thomas 33 Dumoulin 12 Verschil 21 seconden
In totaal is dit 1 minuut en 31 seconden en is Thomas dus eigenlijk slechts 34 seconden sneller geweest dan Dumoulin. Dit tijdsverschil zou wel overbrugbaar zijn geweest in de tijdrit.

Mooi kut als je De Tour verliest door een kapot wiel.. :oops:
Bedankt voor het opsommen, vermoed dat het verschil morgen minder dan de 50sec van het wiel zal zijn.. is gewoon zuur, maar onderdeel van de sport.
 
Toen Froome gelost was had Dumoulin met Kruiswijk en Roglic mee moeten springen. Als ze dan een kleine voorsprong hadden gehad hadden ze Thomas in de afdaling op achterstand kunnen rijden. Of eerder moeten aanvallen, zoals Kruiswijk wel deed.
Maar ja het is wat gemakkelijk gezegd als je niet de hele dag op de fiets zit. ;)

Tom Dumoulin heeft nu 2 minuten en 5 seconden achterstand op Geraint Thomas. Als je bekijkt waardoor die achterstand ontstaan is.
Kapot wiel Tom Dumoulin 50 seconden
Tijdstraf Tom Dumoulin 20 seconden
Bonificatieseconden Thomas 33 Dumoulin 12 Verschil 21 seconden
In totaal is dit 1 minuut en 31 seconden en is Thomas dus eigenlijk slechts 34 seconden sneller geweest dan Dumoulin. Dit tijdsverschil zou wel overbrugbaar zijn geweest in de tijdrit.

Mooi kut als je De Tour verliest door een kapot wiel.. :oops:
Vooral die tijdstraf was achterlijk.
 
Toen Froome gelost was had Dumoulin met Kruiswijk en Roglic mee moeten springen. Als ze dan een kleine voorsprong hadden gehad hadden ze Thomas in de afdaling op achterstand kunnen rijden. Of eerder moeten aanvallen, zoals Kruiswijk wel deed.
Maar ja het is wat gemakkelijk gezegd als je niet de hele dag op de fiets zit. ;)

Tom Dumoulin heeft nu 2 minuten en 5 seconden achterstand op Geraint Thomas. Als je bekijkt waardoor die achterstand ontstaan is.
Kapot wiel Tom Dumoulin 50 seconden
Tijdstraf Tom Dumoulin 20 seconden
Bonificatieseconden Thomas 33 Dumoulin 12 Verschil 21 seconden
In totaal is dit 1 minuut en 31 seconden en is Thomas dus eigenlijk slechts 34 seconden sneller geweest dan Dumoulin. Dit tijdsverschil zou wel overbrugbaar zijn geweest in de tijdrit.

Mooi kut als je De Tour verliest door een kapot wiel.. :oops:

Plus dat de Sunweb ploeg geen ploeg is waarmee je de tour kan winnen. Waarom Ten Dam is meekomen is me een raadsel. Die haakt na een bergklim al af. Tekenend was dat gisteren zowel Lotto Jumbo als Sky meerdere mannetjes hadden rijden voorin. Dumoulin moet het alleen doen. Opzich heeft hij nog de mazzel dat Sky eigenlijk ook voor hem rijdt en hij doet het slim om in het wiel van Froome te blijven, maar je merkt dat hij in de finale net wat te kort komt. Volgende editie een betere ploeg om hem heen..
 
Best grappig en treurig tegelijk.

Greipel twittert over Demare dat hij valsgespeeld móet hebben in de bergen. De reden: hij was in een 17 km klim slechts 9 min langzamer dan Quintana. Nu blijkt die gps niet te kloppen en staat FdJ én Frankrijk en zelfs of all people Sinkeldam op zijn achterste benen.
Hyocriet.

Maar Greipel heeft natuurlijk gelijk. Demare was tenslotte ook de snelste bergop (na materiaalpech aan de voet) in Milaan-San Remo....die hij won.
Ik zie dat hij nu in de tijdrit als zo ongeveer een na laatste start; zo snel is hij dus gemiddeld bergop...
 
Lachen dit. Thomas ging express langzamer rijden om Froome een overwinning te geven. Maar Dumoulin pakt hem lekker. Genieten.

Dat denk ik niet. Thomas reed het laatste stuk op safe. Hij maakte een slip in een bocht en nam daarna geen enkel risico meer. Dumoulin en Froome hebben ongeveer exact dezelfde tijdrit gereden met in de tussentijden maximaal 2 seconden verschil. Bizar.
 
Thomas hield gewoon in. Hoorde waarschijnlijk op z`n oortje dat als hij zou inhouden Froome de etappe zou pakken. Karma is a bitch! Foutje in de tijdmelding. Ook omdat Froome eigenlijk niet had moeten rijden in deze tour.
 
Dr was een tijd dat we al blij waren met n Nederlander op de 5e plaats. Nu staat er gewoon nog een boven. Netjes.
 
Dr was een tijd dat we al blij waren met n Nederlander op de 5e plaats. Nu staat er gewoon nog een boven. Netjes.

En het is gewoon mogelijk dat Dumoulin de tour kan winnen volgend jaar. Mooie tijden in het wielrennen. Winnaar Giro, 2x 2e nu in de Giro en de Tour.. Genieten
 
En Kruijswijk ook nog eens 5e in het AK. En 3 etappezegges niet te vergeten voor de Nederlanders.

Plus Roglic (mogen we dan ook wel erbij `tellen`) als LJ renner op de 4e plek. Hebben we dus gewoon de 2e, 4e en 5e plek plus drie etappes
 
Waarom morgen niet gewoon voor het geel gaan? Wat is anderhalve minuut op zoveel uur koersen? Het is de laatste rit? Dan gaaan ze er niet meer voor? Wat een onzin. Gewoon jezelf kapot rijden en gaan.
 
Is (helaas) de ongeschreven regel in de tour
Ik weet het, maar ik zou er lak aan hebben.

Is inderdaad belachelijk die laatste etappe. Ook zo belachelijk dat het op een massasprint "moet" uitlopen in Parijs. Vrijwel alle sprinters zijn al naar huis. Laat dan een tijdrit rijden op de laatste dag in Parijs.
Er zijn wel meer gekke dingen en gewoonten in het wielrennen. :sneaky: :maniac:
 
Waarom morgen niet gewoon voor het geel gaan? Wat is anderhalve minuut op zoveel uur koersen? Het is de laatste rit? Dan gaaan ze er niet meer voor? Wat een onzin. Gewoon jezelf kapot rijden en gaan.

Meestal is dit een sprinters etappe. Op de champs elysees is het ook niet echt lekker rijden qua wegdek als je echt wil koersen daar. Als ik me niet vergis geldt ook daar de 3 km regel dus een vlucht van een klassementsrenner heeft weinig kans. Buiten dat is er met 3 weken zware koers in de benen ook fysiek weinig meer over. Kans dat je lek rijdt is groot op die stenen bovendien.

Het idee om de laatste etappe als tijdrit te doen is een goeie. Desnoods een ploegentijdrit op de laatste dag. Ook mogen de spinteretappes flink worden ingekort. Of begin met de sprint om daarna de vluchters een kans te geven. Toch vond ik de tour dit jaar goed in elkaar steken. Die kasseienrit was spectaculair en de test met de korte bergetappe was geslaagd wat mij betreft.

Wel jammer dat het voorbij is. Heb hier toch meer van genoten dan van het wk als ik eerlijk ben. Gelukkig komt de Vuelta nog als toetje.
 
Laatst bewerkt:
Terug
Bovenaan Onderaan