Wielrennen

Toen Froome gelost was had Dumoulin met Kruiswijk en Roglic mee moeten springen. Als ze dan een kleine voorsprong hadden gehad hadden ze Thomas in de afdaling op achterstand kunnen rijden. Of eerder moeten aanvallen, zoals Kruiswijk wel deed.
Maar ja het is wat gemakkelijk gezegd als je niet de hele dag op de fiets zit. ;)

Tom Dumoulin heeft nu 2 minuten en 5 seconden achterstand op Geraint Thomas. Als je bekijkt waardoor die achterstand ontstaan is.
Kapot wiel Tom Dumoulin 50 seconden
Tijdstraf Tom Dumoulin 20 seconden
Bonificatieseconden Thomas 33 Dumoulin 12 Verschil 21 seconden
In totaal is dit 1 minuut en 31 seconden en is Thomas dus eigenlijk slechts 34 seconden sneller geweest dan Dumoulin. Dit tijdsverschil zou wel overbrugbaar zijn geweest in de tijdrit.

Mooi kut als je De Tour verliest door een kapot wiel.. :oops:

Dumoulin zei het gisteren zelf. Als hij de tijdstraf niet had gehad, dan zou hij meer aangevallen zijn door Thomas en dat verloren hebben vanwege zijn sterkte en de sterkte van Sky.

Het verschil in bonificatie laat dat verschil al zien, vind ik.
Net als de tijdrit, daar was Thomas duidelijk sneller, totdat het gas eraf ging vanwege verdedigend rijden.

Hoewel....ging het gas er wel af? Misschien stortte Thomas simpelweg wel in en heeft Dumoulin toch niet gelijk in zijn analyse....?
 
Toch een rare koers gezien bij de vrouwen op het EK:
Eerst rijden 2 Nederlandse, van der Breggen en Mackaij in een kopgroep van 5 vrouw. Er waren geen oortjes maar je zou toch moeten weten dat er 2 Nederlandse vrouwen zijn weggereden? Toch rijden de andere Nederlandse in het peleton bijna het gat dicht. Dan optijd demareert van der Breggen nog, met een Italiaanse, en ze hebben een grote voorsprong op het peleton. En paar keer probeert de Italiaanse Longo Borghini wegterijden maar dat lukt niet. Echter in de laatste 1,5 km doen de vrouwen niks meer en worden ze alsnog ingehaalt door het peleton. Weer 3 Nederlandse vrouwen op kop, maar geen van die 3 sprint uiteindelijk, maar wel Marianne Vos die verder van achter zat en werd 2de. Maar de Italiaan Bastianelli won, door dus 3 fouten van de Nederlandse ploeg.
 
Dumoulin zei het gisteren zelf. Als hij de tijdstraf niet had gehad, dan zou hij meer aangevallen zijn door Thomas en dat verloren hebben vanwege zijn sterkte en de sterkte van Sky.

Het verschil in bonificatie laat dat verschil al zien, vind ik.
Net als de tijdrit, daar was Thomas duidelijk sneller, totdat het gas eraf ging vanwege verdedigend rijden.

Hoewel....ging het gas er wel af? Misschien stortte Thomas simpelweg wel in en heeft Dumoulin toch niet gelijk in zijn analyse....?
Wellicht had dat het geval geweest. De vraag is of Thomas dat ook echt had gekund natuurlijk. Kon deze tour lekker afwachten natuurlijk. Feit is wel dat Dumoulin echt een betere ploeg om zich heen moet hebben volgend jaar wil hij de tour kunnen winnen. Verwacht ook veel van Lotto Jumbo overigens. Hopelijk kan de Sky dominantie nu echt doorbroken worden.
 
Wellicht had dat het geval geweest. De vraag is of Thomas dat ook echt had gekund natuurlijk. Kon deze tour lekker afwachten natuurlijk. Feit is wel dat Dumoulin echt een betere ploeg om zich heen moet hebben volgend jaar wil hij de tour kunnen winnen. Verwacht ook veel van Lotto Jumbo overigens. Hopelijk kan de Sky dominantie nu echt doorbroken worden.
Dumoulin is inderdaad zonder een betere ploeg om hem heen volstrekt kansloos in de Tour. Wat Dumoulin ook moet doen is een of twee keer z'n hartslagmeter de hartslagmeter laten en aanvallen. Het is volgens mij onmogelijk om de zwaarste sportwedstrijd ter wereld te winnen, zonder echt diep te gaan tot op de bodem. Daar blijft Dumoulin altijd een veilige afstand van weg. En ja, dan kan het inderdaad blijken dat je niet genoeg hebt en dat je jezelf opblaast. Dan wordt je 7e ipv 2e. Voor mij zou dat het waard zijn. Is toch veel mooier, de Tour proberen te winnen, ipv 3 weken meerijden.
 
Dumoulin is inderdaad zonder een betere ploeg om hem heen volstrekt kansloos in de Tour. Wat Dumoulin ook moet doen is een of twee keer z'n hartslagmeter de hartslagmeter laten en aanvallen. Het is volgens mij onmogelijk om de zwaarste sportwedstrijd ter wereld te winnen, zonder echt diep te gaan tot op de bodem. Daar blijft Dumoulin altijd een veilige afstand van weg. En ja, dan kan het inderdaad blijken dat je niet genoeg hebt en dat je jezelf opblaast. Dan wordt je 7e ipv 2e. Voor mij zou dat het waard zijn. Is toch veel mooier, de Tour proberen te winnen, ipv 3 weken meerijden.

Als ik Dumoulin mag geloven zat hij er aardig doorheen en was dit het maximale wat hij eruit kon persen. Is ook geen man van de explosie. Iets was Froome of Thomas wel hebben natuurlijk.

Moest nu ook twee renners van Sky in de gaten houden. Een knecht (of desnoods tweede kopman) mee in de finale`s van de bergetappes is wat dat betreft onontbeerlijk. Al is het maar om bonificaties af te snoepen van de concurrentie. Dat trucje gebruikte Froome eerder in de tours. Zelf kun je niet, dus laat je je superknecht dat werk opknappen.
 
Als ik Dumoulin mag geloven zat hij er aardig doorheen en was dit het maximale wat hij eruit kon persen. Is ook geen man van de explosie. Iets was Froome of Thomas wel hebben natuurlijk.

Moest nu ook twee renners van Sky in de gaten houden. Een knecht (of desnoods tweede kopman) mee in de finale`s van de bergetappes is wat dat betreft onontbeerlijk. Al is het maar om bonificaties af te snoepen van de concurrentie. Dat trucje gebruikte Froome eerder in de tours. Zelf kun je niet, dus laat je je superknecht dat werk opknappen.

Dat was dus Kelderman,maar ja helaas net gevallen voor de tijd. Voor de rest hebben ze weinig op Oomen na, maar die had al Giro gereden.
 
Dat was dus Kelderman,maar ja helaas net gevallen voor de tijd. Voor de rest hebben ze weinig op Oomen na, maar die had al Giro gereden.
Ten Dam als vervanger was echt een noodgreep. Viel heel erg tegen overigens.
 
Van der Poel tweede op het EK Wielrennen. Het zag er goed uit, maar Lammertink viel in de slotfase en Van der Poel kwam net te kort in de sprint tegen Trentin. Hij legde wel zijn collega veldrijder Van Aert erop.
 
Toch vreemd dat iemand uit zo'n schone sport zich zo op de verdovende middelen stort :cautious:

Kan t artikel van neuzengeuzen.nl niet lezen, maar is natuurlijk wel triest ja.
Ik heb vrienden die nog nooit op een racefiets hebben gezeten, maar ook naar zo'n kliniek moe(s)ten.
En volgens mij was Herman Brood ook niet heel sportief.:lmao:
 
Ik heb vrienden die nog nooit op een racefiets hebben gezeten, maar ook naar zo'n kliniek moe(s)ten.
En volgens mij was Herman Brood ook niet heel sportief.:lmao:
Brood ging hard langs de lijn als ik het goed heb, daarbij bezondig jij je aan de 'een aap is een dier, dus een dier is een aap' redenatie. Op basis van je in de weekchat genoemde pilsgedrag zal ik het ditmaal door de vingers (5 voor mij, waarschijnlijk 10 voor jou ;)) zien.
 
Ik weet wel dat ík nooit een gele trui ga dragen....
Er vallen ineens heel veel puzzelstukjes op hun plek.:eek:

Brood ging hard langs de lijn als ik het goed heb, daarbij bezondig jij je aan de 'een aap is een dier, dus een dier is een aap' redenatie. Op basis van je in de weekchat genoemde pilsgedrag zal ik het ditmaal door de vingers (5 voor mij, waarschijnlijk 10 voor jou ;)) zien.
Het is veel te vroeg voor al dat geredeneer. Ge moogt uw vingers houden...Voor nu. :p
 
Terug
Bovenaan Onderaan