Wielrennen

Fabio Jakobsen verslaat Groenewegen en Kittel in de BickBank Tour (Ronde van Nederland). Toch wel knap van deze jonge renner.
 
Mooi verhaal over hoe gisteren de onbekende Van der Hoorn een etappe in de Binckbankkoers won, na maanden lang nog geen meter te kunnen fietsen vanwege een hersenschudding.

artikel
 
Mensen die de Vuelta volgen?

Wat een overmacht van Lotto NL Jumbo, 4 man van Lotto NL Jumbo in een groep waar verder bijna alleen kopmannen zaten. Ook nog Larsboom die in de kopgroep zat. Helaas geen tijdwinst voor Kruiswijk/Bennett.

King uit de V.S. won de etappe, Yates won tijd op Kwiatkowski maar Kwiatkowski blijft de leider in het klassement, waar Kelderman 5e staat op 25 seconden en Kruiswijk 9e op 37 seconden. Mollema heeft veel tijd verloren vandaag.
 
Mensen die de Vuelta volgen?

Wat een overmacht van Lotto NL Jumbo, 4 man van Lotto NL Jumbo in een groep waar verder bijna alleen kopmannen zaten. Ook nog Larsboom die in de kopgroep zat. Helaas geen tijdwinst voor Kruiswijk/Bennett.

King uit de V.S. won de etappe, Yates won tijd op Kwiatkowski maar Kwiatkowski blijft de leider in het klassement, waar Kelderman 5e staat op 25 seconden en Kruiswijk 9e op 37 seconden. Mollema heeft veel tijd verloren vandaag.
Ik speel een Vuelta spel, dus ik volg het. Maar geen tijd gehad om beelden te bekijken.
 
Het enige wielernieuws dat ik heb meegekregen is dat Gesink (weer eens) is gevallen en twee ribben en een sleutelbeen heeft gebroken.
 
Het enige wielernieuws dat ik heb meegekregen is dat Gesink (weer eens) is gevallen en twee ribben en een sleutelbeen heeft gebroken.
Ja, er zitten wel wat brekebeentjes in het Nederlandse peleton. Aan de andere kant is het ook een levensgevaarlijke sport.
 
Ja, er zitten wel wat brekebeentjes in het Nederlandse peleton. Aan de andere kant is het ook een levensgevaarlijke sport.
Als je een keer in zo'n meute hebt meegefietst dan begrijp je waarom er zoveel valpartijen zijn in het peloton, inderdaad.
Maar Gesink was aan het trainen en viel op een slecht stuk wegdek wat ze precies aan het opknappen waren. Misschien had hij ook gewoon wat voorzichtiger kunnen rijden? Geen idee, ik was er niet bij, maar volgas door wegwerkzaamheden heen fietsen is sowieso niet slim ivm zand en gravel etc.
 
Brr, Kelderman tijd verloren door materiaal pech.
Gisteren Mollema 2de, vandaag van Poppel 2de.

Ja en de reden is schokkend
:eek:

Organisatie Vuelta slaat modderfiguur met paaltjes en laag vliegende helikopter

link

De organisatie van de Vuelta a Espana zal zichzelf na de zesde etappeachter de oren krabben over het verloop van de rit. Niet voor het eerst in de Ronde van Spanje gingen er renners tegen de grond door rubberen paaltjes op de weg. Bij de finish zorgde een laag vliegende helikopter voor chaos.
Veel opgehouden renners liepen tijdverlies op, onder wie Thibaut Pinot en Wilco Kelderman.
 
Kruiswijk reed vandaag goed, 10 seconden achter winnaar Yates, maar zelf viel die ook een aantal keer aan. Kruiswijk staat in klassement nu 5de op 123 achter rode trui drager Yates. Kelderman verloor vandaag een minuut.
 
Rohan Dennis wint de 16 etappe in de Vuelta.
Kruiswijk werd 5de op 51 seconden en deed hele goede zaken voor het klassement.
Hij stond 5de in het klassement voor deze rit en loopt vandaag in op alle mannen die boven hem staan. Hij pakt meer dan een minuut op Quintana en López, 44 seconden op Valverde en 37 seconden op Yates.

Het klassement nu:
  1. Yates 64:52:58
  2. Valverde +33
  3. Kruiswijk +52
  4. Quintana +1:15
  5. Mas +1:30
  6. López +1:34
 
Rohan Dennis wint de 16 etappe in de Vuelta.
Kruiswijk werd 5de op 51 seconden en deed hele goede zaken voor het klassement.
Hij stond 5de in het klassement voor deze rit en loopt vandaag in op alle mannen die boven hem staan. Hij pakt meer dan een minuut op Quintana en López, 44 seconden op Valverde en 37 seconden op Yates.

Het klassement nu:
  1. Yates 64:52:58
  2. Valverde +33
  3. Kruiswijk +52
  4. Quintana +1:15
  5. Mas +1:30
  6. López +1:34

Knappe prestatie van Kruiswijk. :clap:
 
Micheal Woods wint de 17e etappe van de Vuelta.

Kruiswijk verliest 56 seconden op Yates, en staat nu weer 5de in het klassement.
 
Jelle Wallays wint de 18e etappe van de Vuelta
Er werd een sprint verwacht, maar Wallays en Bystrom uit de kopgroep bleven het peloton net voor.
Het klassement blijft zoals het was.
 
Thibaut Pinot wint de 19e etappe van de Vuelta
2de werd Yates en 3de Kruiswijk, die 3 waren ook het groepje voor de rest van de renners van het klassement. Valverde verloor de meeste tijd van de top 5. Kruiswijk hierdoor terug naar podium, ook Kelderman viel aan, maar kon niet aanhaken voor ritzege en blijft 12e.

Het klassement:
  1. Yates 76,44,41
  2. Valverde +1,38
  3. Kruiswijk +1,58
  4. Mas +2,15
  5. Lopez +2,29
  6. Quintana 4,01
  7. Pinot +5,22
  8. Uran +5,29
  9. Izaguirre 6,30
  10. Gallopin +7,21
  11. Buchmann +8,54
  12. Kelderman +10,19
 
Thibaut Pinot wint de 19e etappe van de Vuelta
2de werd Yates en 3de Kruiswijk, die 3 waren ook het groepje voor de rest van de renners van het klassement. Valverde verloor de meeste tijd van de top 5. Kruiswijk hierdoor terug naar podium, ook Kelderman viel aan, maar kon niet aanhaken voor ritzege en blijft 12e.

Het klassement:
  1. Yates 76,44,41
  2. Valverde +1,38
  3. Kruiswijk +1,58
  4. Mas +2,15
  5. Lopez +2,29
  6. Quintana 4,01
  7. Pinot +5,22
  8. Uran +5,29
  9. Izaguirre 6,30
  10. Gallopin +7,21
  11. Buchmann +8,54
  12. Kelderman +10,19
Maar wat vind je er zelf van? Dat lijkt me het idee van een forum. Oplepelen wat ook op teletekst, of waar dan ook te vinden is heeft weinig toegevoegde waarde.
 
Maar wat vind je er zelf van? Dat lijkt me het idee van een forum. Oplepelen wat ook op teletekst, of waar dan ook te vinden is heeft weinig toegevoegde waarde.

Dat gebeurt toch overal op dit forum, niet alleen ik, kijk maar naar formule 1 topic of de wedstrijdchats, er staat niet altijd een mening bij. Er zijn volgens mij geen regels dat dit niet mag.

Maar omdat je het zo lief vraagt, Yates reed echt goed, als die niet zo inzinking krijgt zoals tijdens de giro dan zie ik niemand meer hem bedreigen. En Kruiswijk ligt op koers om het podium te halen, dat zou natuurlijk geweldig zijn.
 
Dat gebeurt toch overal op dit forum, niet alleen ik, kijk maar naar formule 1 topic of de wedstrijdchats, er staat niet altijd een mening bij. Er zijn volgens mij geen regels dat dit niet mag.

Maar omdat je het zo lief vraagt, Yates reed echt goed, als die niet zo inzinking krijgt zoals tijdens de giro dan zie ik niemand meer hem bedreigen. En Kruiswijk ligt op koers om het podium te halen, dat zou natuurlijk geweldig zijn.
is ook geen probleem hoor :) Maar vind het wel leuk te lezen wat je er zelf van vind want ik volg het weinig. je bent zeker niet de enige, he Penalty :p. Het was ook zeker geen verwijt.
 
is ook geen probleem hoor :) Maar vind het wel leuk te lezen wat je er zelf van vind want ik volg het weinig. je bent zeker niet de enige, he Penalty :p. Het was ook zeker geen verwijt.
Hm oke, gelukkig
Morgen wordt het trouwens beslist, echt waarschijnlijk de leukste etappe van de Vuelta, is zeker een aanrader als je tijd hebt. Korte etappe van iets minder dan 100km. Alleen maar klimmen. Wie slechte benen, zal ver zakken. Als Valverde net zo slecht is als vandaag, kan Kruiswijk zelfs nog tweede worden. Ik zeg dan Mas (man zeker ook voor de toekomst) op plek 3. Mollema en de Gendt strijden om de bergtrui, ik denk dat Mollema net tekort zal komen daarvoor.
 
Terug
Bovenaan Onderaan