Prima, ik laat me graag overtuigen van het tegendeel. Overigens, geheel overbodig: PSV1 is natuurlijk wel wat anders dan -19.
En de charme van dit forum is dat je een beetje mag speculeren.

Het voetbal is pak hem beet de laatste 10 à 5 jaar enorm veranderd. De 24/7 media-aandacht, de enorme budgetten in landen als Engeland en Spanje door krankzinnige bedragen voor televisierechten, de invloed van social media, de voetbalentertainment (voetbalprogramma's, in Nederland de invloed van provocateurs als Van der Gijp en Derksen), en vooral ook het algehele belang van voetbal in ons dagelijks leven bij gebrek aan grote zingevende verhalen - en daardoor ook de nostalgie naar een puurder verleden die steeds opnieuw wordt uitgespeeld (wat Ajax bijvoorbeeld steeds de das omdoet) stellen zeer hoge eisen aan leiders bij topclubs. Dat waardeerde ik misschien nog wel het meeste aan Cocu. Sommigen noemen het saai, prima, maar ik hou van rustige, diplomatieke coaches die boven de partijen staan. Als ze ook nog eens weten dat je je tactiek moet aanpassen aan het materiaal dat je ter beschikking hebt, dan ben je zeer geschikt. Het kan natuurlijk zijn dat Van Bommel is toegegroeid naar die kwaliteiten. Ik hoop het. Maar ik vond bijvoorbeeld dat hij daar nog lang niet was in het seizoen dat hij bij PSV terugkeerde. Liet zich toen vooral provoceren door jonkies, de media en de scheidsrechter. Maar goed, da's ook alweer vijf jaar geleden - ik laat me graag verrassen.
Mark is een andere persoon en andere trainer dan Phillip. Een kopie van Cocu gaan we idd niet krijgen. Dat zou ook niet goed zijn want na 5 seizoenen is het wel genoeg, ook dat ihkv het moderne voetbal en de nieuwe wereld hierin.
Natuurljk is PSV1 “another cookie”. Maar van Bommel is net zo ervaren of onervaren als Cocu was toen hij hoofdcoach werd. Van mij hoeft hij iig niet alleen oppervlakkige antwoorden en open deurtjes te verkondigen tijdens de interviews. Ik hou wel van communicatieve mensen die hun ideen delen met anderen. Na 5 jaar Cocu ben ik er wel aan toe.
Ik ben zelf ook benieuwd maar ik vind dat we in NL itt Duitsland bijv wel heel erg koud water vrees hebben. Het is wel eens anders geweest.
 
Mark is een andere persoon en andere trainer dan Phillip. Een kopie van Cocu gaan we idd niet krijgen. Dat zou ook niet goed zijn want na 5 seizoenen is het wel genoeg, ook dat ihkv het moderne voetbal en de nieuwe wereld hierin.
Natuurljk is PSV1 “another cookie”. Maar van Bommel is net zo ervaren of onervaren als Cocu was toen hij hoofdcoach werd. Van mij hoeft hij iig niet alleen oppervlakkige antwoorden en open deurtjes te verkondigen tijdens de interviews. Ik hou wel van communicatieve mensen die hun ideen delen met anderen. Na 5 jaar Cocu ben ik er wel aan toe.
Ik ben zelf ook benieuwd maar ik vind dat we in NL itt Duitsland bijv wel heel erg koud water vrees hebben. Het is wel eens anders geweest.

Oh, maar ik heb op zich geen moeite met zijn onervarenheid, hoor. Dat vind ik juist wel sterk - het is de tweede trainer op rij die PSV zelf heeft opgeleid, en met een legendarisch clubverleden als speler. Hulde! Zo blijf je trouw aan je eigen traditie. Ik berust mijn speculatie (en meer is het ook niet) puur op wat ik tot dusverre van Van Bommel ken.
 
  • Leuk
Reactions: IPF
Mark is een andere persoon en andere trainer dan Phillip. Een kopie van Cocu gaan we idd niet krijgen. Dat zou ook niet goed zijn want na 5 seizoenen is het wel genoeg, ook dat ihkv het moderne voetbal en de nieuwe wereld hierin.
Natuurljk is PSV1 “another cookie”. Maar van Bommel is net zo ervaren of onervaren als Cocu was toen hij hoofdcoach werd. Van mij hoeft hij iig niet alleen oppervlakkige antwoorden en open deurtjes te verkondigen tijdens de interviews. Ik hou wel van communicatieve mensen die hun ideen delen met anderen. Na 5 jaar Cocu ben ik er wel aan toe.
Ik ben zelf ook benieuwd maar ik vind dat we in NL itt Duitsland bijv wel heel erg koud water vrees hebben. Het is wel eens anders geweest.
En net zo ervaren als bujv Guus Hiddink of FdBoer of Zidane toen die begonnen, heeft ook allemaal niet slecht uitgepakt.
 
  • Leuk
Reactions: IPF
Bommel is totaal onsympathiek en zijn schoonvader is nog erger en ik hoop dat de spelers daarmee om kunnen gaan, maar positief is dat hij de puinhoop van Brands hopelijk gaat opruimen. Het scouten met het bord op schoot en het teren op zijn AZ netwerk heeft ons spelers als Luckassen en nu Dumfries opgeleverd. Jezus Christus.
 
Bommel is totaal onsympathiek en zijn schoonvader is nog erger en ik hoop dat de spelers daarmee om kunnen gaan, maar positief is dat hij de puinhoop van Brands hopelijk gaat opruimen. Het scouten met het bord op schoot en het teren op zijn AZ netwerk heeft ons spelers als Luckassen en nu Dumfries opgeleverd. Jezus Christus.

Welkom op het forum! :)
 
Ik vind het wel positief. Mark van Bommel als de jonge trainer, en als het dan niet loopt heb je altijd Bert nog voor advies.
We gaan het zien wat het gaat worden, ik wens ze in ieder geval alle succes.
 
veronderstellen en denken ...de toekomst zal uitwijzen dat het een goede zet is veel gaat ook afhangen wie er nog vertrekt en vooral dat er kwaliteit bijkomt.
 
Bommel is totaal onsympathiek en zijn schoonvader is nog erger en ik hoop dat de spelers daarmee om kunnen gaan, maar positief is dat hij de puinhoop van Brands hopelijk gaat opruimen. Het scouten met het bord op schoot en het teren op zijn AZ netwerk heeft ons spelers als Luckassen en nu Dumfries opgeleverd. Jezus Christus.
Als speler begrijp ik dat, maar als trainer (hoewel we hem nog beperkt in de rol hebben meegemaakt) lijkt hij rustig en beheerst.
 
Of iemand sympathiek is of niet word bepaald in een halve seconde meestal, lot van Mark is op dat punt al lang beslist ben ik bang..
Hij zal voor merendeel van de mensen gewoon een harde of chago personage zijn qua imago.
 
Begrijp me niet verkeerd q, ook ik heb mijn bedenkening bij van Bommel, maar het maakt geen drol uit of wij hem en zijn schoonvader sympatiek vinden of niet. Gaat erom dat hij de spelersgroep juist weet te triggeren om resultaten te halen. De enige groep waarmee hij gewerkt heeft had goede resultaten, prima werklust/mentaliteit en ontzag en respect. Of ie dat ook met de dikbetaalde jongens van t eerste kan zal moeten blijken. M op n eerste indruk al kwalificeren als mislukt lijkt me voorbarig.
 
Begrijp me niet verkeerd q, ook ik heb mijn bedenkening bij van Bommel, maar het maakt geen drol uit of wij hem en zijn schoonvader sympatiek vinden of niet. Gaat erom dat hij de spelersgroep juist weet te triggeren om resultaten te halen. De enige groep waarmee hij gewerkt heeft had goede resultaten, prima werklust/mentaliteit en ontzag en respect. Of ie dat ook met de dikbetaalde jongens van t eerste kan zal moeten blijken. M op n eerste indruk al kwalificeren als mislukt lijkt me voorbarig.
Lijkt me wel mooi: als een speler geen trainingsarbeid levert, dat Van Bommel ook als coach gewoon even een koekie uitdeelt :grin:
 
Terug
Bovenaan Onderaan