Denzel Dumfries (V)

Alles wat hier geschreven wordt is waar. Laten we eerlijk zijn....ook afgelopen seizoen werd er getwijfeld aan de capaiteiten van Brenet. Brands en consorten gaven aan diverse opties te hebben voor de back positie. Uiteindelijk is er niets van terecht gekomen. Heerenveen haalde echter Dumfries op voor 800.000,00. Het was toen allang bekend dat Dumfries in potentie een goede en moderne back kan worden. Ik vind dat we hier veel allerter in moeten zijn. Had hem toendertijd voor zo’n bedrag gekocht en desnoods nog een jaar bij Sparta laten spelen. Nu gaan we naar verwachting tussen de 5.5 M en 6 M voor hem betalen. Ook PSV moet veel creatiever en slimmer worden in het aantrekken van spelers.

Datzelfde gold ook bijvoorbeeld voor Strootman, die potentie was bij Sparta ook al wel zichtbaar. Toen lieten we ook eerst FC Utrecht de prijs even opdrijven.
 
Nou, ik zie Angelino na dit weekend gepresenteerd worden, samen met Dumfries. Waarschijnlijk kosten beiden 5,5 miljoen euro per stuk.
 
In tegenstelling tot die hoge bedragen haalt hij dan wel weer Guardado en Moreno op voor de prijs van Dumfries. Het is af en toe wat krom :D
 
Mijn advies was meer in het algemeen bedoeld. Sterker nog, dit hadden ze moeten doen, nu is het al te laat. We moeten nu boven de 5 miljoen aan spelers betalen die eigenlijk maar de helft waard zijn, omdat die clubs gewend zijn dat we in het verleden de hoofdprijs betaalden.

"Hadden ze moeten doen" is een gemakkelijke. We hadden Strootman bij Sparta moeten oppikken, Janssen bij Almere City, Van Dijk bij Groningen, Mertens toen hij in de JL speelde. Zanka en Poulsen hadden we nooit moeten oppikken (ook niet voor niks), Kromkamp en Maher hadden we ook niet moeten halen. Had PSV goud geld verdiend.
Maar: zo werkt het niet. Bij Maher stond iedereen te klappen, net zoals men bij ajax ook ooit heel blij was met Sulejmani. Een transfer is geen exacte wetenschap. Zelfs met gearriveerde spelers blijft het gokken. Wat PSV wél zou kunnen doen is in de JL een talent scouten, en die voor weinig halen. Vervolgens zo'n jongen als back-up halen (zoals Willems ooit bedoeld was), en dan kijken. Jaarlijks voor 1 miljoen gokken. Als er eentje per 2 jaar doorbreekt, ben je er uit.
 
In tegenstelling tot die hoge bedragen haalt hij dan wel weer Guardado en Moreno op voor de prijs van Dumfries. Het is af en toe wat krom :D
Met de garantie dat ze voor zeer zeer lage prijzen weg mogen. En zij waren de bestbetaalde spelers uit de selectie.
 
Nou, ik zie Angelino na dit weekend gepresenteerd worden, samen met Dumfries. Waarschijnlijk kosten beiden 5,5 miljoen euro per stuk.

Het maakt me eigenlijk niet zoveel uit hoeveel ze voor een speler ontvangen en betalen. Als er maar gezorgd wordt dat er een goed team in het veld staat.
 
Ik krijg bij Brands toch steeds het gevoel dat hij de hoofdprijs betaalt voor aankopen, die, zoals Dumfries en Luckassen bijvoorbeeld, nog niks bewezen hebben. Aan de andere kant gaan onze spelers vaak voor relatief lage bedragen de deur uit. Als je dat afzet tegen de keiharde bedragen die Ajax vraagt (en vaak krijgt) is dat toch wel een fors verschil...

Je moet niet alles geloven wat er wordt geschreven.
 
Met de garantie dat ze voor zeer zeer lage prijzen weg mogen. En zij waren de bestbetaalde spelers uit de selectie.

Dat is een ding waar ik ook van baal. Waarom dan niet 5 miljoen in plaats van 2.5 afspreken bijvoorbeeld, genoeg die dat ook voor Guardado hadden betaald. Dat zo'n afspraak er is zit ik dan wat minder mee, als dat nodig is om zulke spelers binnen boord te houden. Uiteindelijk hebben die twee ons ook twee maal CL bezorgt en zelfs overwintering, dat levert ook een bak extra geld op. Maar de uiteindelijke verkoopprijs is veel te laag.
 
  • Leuk
Reactions: IPF
Ben nog altijd niet volledig overtuigd van Dumfries. Is een goede speler met aanvallende intenties, maar ik houd toch meer van een back die vooral goed is in verdedigen.

Heb een beetje een Luckassen gevoel als het gaat over Dumfries.
 
Het maakt me eigenlijk niet zoveel uit hoeveel ze voor een speler ontvangen en betalen. Als er maar gezorgd wordt dat er een goed team in het veld staat.

Met Angelino ga je in ieder geval vooruit qua voetbal. Eindelijk een echte linksback met een linkerpoot mocht die komen.

Van deze Dumfries heb ik wel me twijfels. Maar hij heeft het niet slecht gedaan bij Heerenveen met 7 assist's en 4 goals dit jaar. Deze jongen kan je denk ik niet vergelijken met Luckassen. Luckassen vond iedereen al een domme voetballer bij AZ, maar toch dood leuk 6 miljoen betalen omdat die er fysiek zo indrukwekkend uitziet en heeft dit jaar helemaal niks laten zien de kansen die die kreeg. Luckassen is ook een enorme zeikwijf, mama ze zetten mijn op rechtsback terwijl ik al honderd keer heb gezegd dat ik geen rechtsback ben. Man, houdt toch je bek dicht en wees blij dat je uberhaupt bij PSV terecht gekomen bent. En voor de mensen die niet weten waar ik het over heb. Luckassen speelde rechtsback uit tegen PEC, en zei na afloop dat die honderd keer heeft gezegd dat die geen rechtsback is met een chagrijnige kop.

Maar terug naar Dumfries. Aanvallend allemaal prima, jongen die niet weet van ophouden qua opkomen. Alleen verdedigend laat die wat steekjes vallen. Beetje een Willems deze Dumfries.
 
Dumfries is niet de meest technische voetballer. Maar zijn mentaliteit en passie maken dat goed. Laten we er positief instaan en hem niet gelijk afschieten. Ene Mister van Nistelrooy is ook ooit door ons van Heerenveen overgenomen. En die is toch wel aardig terecht gekomen :)
 
Dumfries is niet de meest technische voetballer. Maar zijn mentaliteit en passie maken dat goed. Laten we er positief instaan en hem niet gelijk afschieten. Ene Mister van Nistelrooy is ook ooit door ons van Heerenveen overgenomen. En die is toch wel aardig terecht gekomen :)
Heb je hem hem gisterenavond/nacht gezien tegen Paraguay? Hij speelde een sterke partij, vooral als opkomende back. Zijn blessure viel uiteindelijk mee. Na 2 minuten stond hij weer op met een van pijn vertrokken gezicht. Met zijn karakter lijkt het wel goed te zitten.
 
Dumfries is niet de meest technische voetballer. Maar zijn mentaliteit en passie maken dat goed. Laten we er positief instaan en hem niet gelijk afschieten. Ene Mister van Nistelrooy is ook ooit door ons van Heerenveen overgenomen. En die is toch wel aardig terecht gekomen :)
Van Nistelrooij is dan ook gelijk de enige speler die na Heerenveen een succes werd. Van Alves, Vayrinen, Suleimani, Narsingh tot Sinkgraven en weet ik wie dan ook, allemaal weinig tot geen succes gebleken. En dat geldt ook voor de ex-AZ’ers.
 
Van Nistelrooij is dan ook gelijk de enige speler die na Heerenveen een succes werd. Van Alves, Vayrinen, Suleimani, Narsingh tot Sinkgraven en weet ik wie dan ook, allemaal weinig tot geen succes gebleken. En dat geldt ook voor de ex-AZ’ers.

Inderdaad, bovendien had je toen ook nog die djuricic ofzoiets cruijff van de balkan toch?
 
  • Leuk
Reactions: IPF
Van Nistelrooij is dan ook gelijk de enige speler die na Heerenveen een succes werd. Van Alves, Vayrinen, Suleimani, Narsingh tot Sinkgraven en weet ik wie dan ook, allemaal weinig tot geen succes gebleken. En dat geldt ook voor de ex-AZ’ers.
Sibon?:grin:
 
Heb je hem hem gisterenavond/nacht gezien tegen Paraguay? Hij speelde een sterke partij, vooral als opkomende back. Zijn blessure viel uiteindelijk mee. Na 2 minuten stond hij weer op met een van pijn vertrokken gezicht. Met zijn karakter lijkt het wel goed te zitten.

Vanaf 13:50 laat Dumfries zien dat hij heel goed weet wat nodig is om te slagen. Ik heb hem niet vaak zien spelen, maar ben erg overtuigd van hem als persoon.

 
Vanaf 13:50 laat Dumfries zien dat hij heel goed weet wat nodig is om te slagen. Ik heb hem niet vaak zien spelen, maar ben erg overtuigd van hem als persoon.

Hij praat over verbeteren, stappen maken en ervoor werken. Dat is inderdaad prettig om te horen.
 
Terug
Bovenaan Onderaan