Denzel Dumfries (V)

Die transfer gaat gewoon door.. wees maar gerust mijn kind
Inderdaad....ik denk dat Brands eind van de week 5 miljoen euro biedt en Heerenveen dan wel akkoord zal gaan. Brands zal Dumfries niet meer kunnen presenteren, maar het zal hem denk ik nog wel lukken om de gewilde back te contracteren.
 
Toch heb ik er een goed gevoel over als Dumfries en Angelino komen. Natuurlijk bljft het een risico. Maar we moeten realistisch zijn. 5 a 6 miljoen is voor PSV veel geld. We kunnen geen spelers kopen van 15 miljoen of meer. En dat soort spelers willen waarschijnlijk niet eens in NL spelen. Het zijn beiden jonge spelers en kunnen natuurlijk wel groeien als speler. Ook de coach is daar een belangrijke factor in.
 
Slecht nieuws voor PSV: ''De kans dat Dumfries komt acht ik heel klein''
https://www.psvfans.nl/nieuws/trans...-de-kans-dat-dumfries-komt-acht-ik-heel-klein

Mooi schuif maar in de defensie en geef Obispo en Teze een kans.
Eens, maar dan ook mét Dumfries. Teze achter Dumfries vind ik goed idee. Hoewel Teze het afgelopen jaar vooral als rechter centrale verdediger heeft gespeeld. Ben benieuwd of Obispo echte kans gaat krijgen in de voorbereiding. Ergo: dus niet er een jaar bij houden om de bank warm te houden, terwijl Viergever de voorkeur krijgt vanwege zijn ervaring.
 
Het bod wordt verhoogd naar 5,5 miljoen, meldt VZ.
Ongelofelijk dat een back van Heerenveen meer gaat kosten dan een back van PSV die naar de nummer 3 van Duitsland ging....
Ja, hoe wordt zoiets uitgelegd?
 
Dat maakt toch niet uit.

Brenet is ouder, heeft CL-ervaring en 3 landstitels, waarin hij een groot aandeel had en vertrekt naar de nr3 van de BL.

Dumfries heeft 1 jaar Heerenveen in de broekzak en moet meer kosten?

Wel een langer contract, en dat is altijd een dure.
 
Ja, hoe wordt zoiets uitgelegd?
Eigenlijk heel simpel. PSV en Ajax hebben in het verleden met geld gesmeten. 8 miljoen voor Sinkgraven dacht ik en 6 voor Narsingh. Dat gaat een club als Heerenveen natuurlijk misbruiken. PSV moet haar poot stijf houden, 2 miljoen bieden en anders verder kijken.
 
Opzich wel simpel. Brenet: niet goed genoeg, bewezen niveau niet aan te kunnen en eigen jeugd (dus staat voor 0 op de balans dus 5 miljoen pure winst) dan is 5 miljoen een mooi bedrag ik snap niet dat vele zeggen dat het zo een laag bedrag terwijl hij jarenlang verguisd wordt en er werd gesmeekt niet meer met hem te spelen maar dan zou hij opeens wel 10 miljoen waard moeten zijn:ROFL:. Dumfries: groot talent, bij sparta goed seizoen, bewijst bij Heerenveen in 1 jaar ook het niveau makkelijk aan te kunnen en nog meer potentie te hebben, speler van het seizoen, 3 goals 8(?) assists en nog een 4 jaar contract. Ook dan vind ik het bedrag nog wel normaal. Neemt niet weg dat ik vind dat je nooit zo veel moet investeren in een back als PSV zijnde met het huidige spaarpotje en budget maar dat terzijde.
 
Opzich wel simpel. Brenet: niet goed genoeg, bewezen niveau niet aan te kunnen en eigen jeugd (dus staat voor 0 op de balans dus 5 miljoen pure winst) dan is 5 miljoen een mooi bedrag ik snap niet dat vele zeggen dat het zo een laag bedrag terwijl hij jarenlang verguisd wordt en er werd gesmeekt niet meer met hem te spelen maar dan zou hij opeens wel 10 miljoen waard moeten zijn:ROFL:. Dumfries: groot talent, bij sparta goed seizoen, bewijst bij Heerenveen in 1 jaar ook het niveau makkelijk aan te kunnen en nog meer potentie te hebben, speler van het seizoen, 3 goals 8(?) assists en nog een 4 jaar contract. Ook dan vind ik het bedrag nog wel normaal. Neemt niet weg dat ik vind dat je nooit zo veel moet investeren in een back als PSV zijnde met het huidige spaarpotje en budget maar dat terzijde.
Zo simpel is dat niet:
Brenet was kennelijk wel goed genoeg om in de basis te staan bij de landskampioen
Brenet zit al jaren bij een topclub
Dumfries zit pas sinds een jaar bij Heerenveen
En we hebben het hier over een binnenlandse transfer en dan ook niet tussen PSV en Ajax of PSV en Feyenoord of zelfs Az PSV maar tussen PSV en Heerenveen
En dat andere gaat tussen PSV en de subtop van Europa.
De vraag is niet of Brenet voor 10 miljoen verkocht moest worden maar dat Dumfries gezien zijn ervaring en de club waar hij voetbalt nooit meer mag kosten dan wat je zelf hebt gekregen voor je eigen speler die naar een club in de Bundesliga ging.
 
Zo simpel is dat niet:
Brenet was kennelijk wel goed genoeg om in de basis te staan bij de landskampioen
Brenet zit al jaren bij een topclub
Dumfries zit pas sinds een jaar bij Heerenveen
En we hebben het hier over een binnenlandse transfer en dan ook niet tussen PSV en Ajax of PSV en Feyenoord of zelfs Az PSV maar tussen PSV en Heerenveen
En dat andere gaat tussen PSV en de subtop van Europa.
De vraag is niet of Brenet voor 10 miljoen verkocht moest worden maar dat Dumfries gezien zijn ervaring en de club waar hij voetbalt nooit meer mag kosten dan wat je zelf hebt gekregen voor je eigen speler die naar een club in de Bundesliga ging.
Ik denk dat het eerder een gebrek aan beter is geweest en een gebrek aan doortasting bij het kopen van een lb dan dat er sprake is van kwaliteit. Brenet is een goede jongen, altijd inzet en nooit zeuren maar voetballend verreweg het minst van het team. Naar mijn mening zijn we vorig jaar kampioen geworden als prestatie van 7/8 spelers en de algehele inzet. Maar spelers als Brenet, Isi en Ramselaar vind ik niet de status hebben als goed genoeg, kampioen of geen kampioen en als je daar dus op kan verdienen moet je dat als PSV zijnde in deze periode altijd doen. En dat voor een talentvolle speler die nu al beter is in mijn optiek dan brenet en ook nog jonger en meer potentie moet het voor psv niet uitmaken of het binnenlands of buitenlandse transfer is. Kwaliteit moet leidend zijn en daar hangt een prijskaart aan.
 
Ik denk dat het eerder een gebrek aan beter is geweest en een gebrek aan doortasting bij het kopen van een lb dan dat er sprake is van kwaliteit. Brenet is een goede jongen, altijd inzet en nooit zeuren maar voetballend verreweg het minst van het team. Naar mijn mening zijn we vorig jaar kampioen geworden als prestatie van 7/8 spelers en de algehele inzet. Maar spelers als Brenet, Isi en Ramselaar vind ik niet de status hebben als goed genoeg, kampioen of geen kampioen en als je daar dus op kan verdienen moet je dat als PSV zijnde in deze periode altijd doen. En dat voor een talentvolle speler die nu al beter is in mijn optiek dan brenet en ook nog jonger en meer potentie moet het voor psv niet uitmaken of het binnenlands of buitenlandse transfer is. Kwaliteit moet leidend zijn en daar hangt een prijskaart aan.
In een elftal heb je altijd wel een paar spelers die niet kunnen tippen aan een aantal andere. Dat wil niet zeggen dat als je kampioen wordt, je hun bijdrage maar tot nul moet gaan reduceren. Want wanneer je niet wint verwijst je wel gelijk naar hen. Bovendien kostte Brenet bijv niets itt een zogenaamd ander groot talent Lukassen...
Dat we het kampioen zijn ook aan hem plakken als label heeft te maken met beeldvorming en marktwerking. Want zo werkt dat gewoon. Hij is feitelijk gewoon een basisspeler geweest van de kampioen en zo moet je het ook zien en verkopen naar de buitenwereld. Ik merk dat ze daar bij Ajax veel beter in zijn dan wij. Zij verkopen hun huid veel duurder als het om de verkoop van hun spelers gaat. Wij hebben de neiging om te bescheiden te blijven en snel tevreden te zijn. Dat moeten we afleren. De voetbalwereld is niet objectief en niet altijd gebaseerd op feiten: er zijn honderden spelers die de waarde van hun transfersom nooit waarmaken op het veld. Heerenveen en AZ doen dat wat dat betreft erg goed door een Lukassen of Dumfries te presenteren als een “zeer groot talent”.
 
Eigenlijk heel simpel. PSV en Ajax hebben in het verleden met geld gesmeten. 8 miljoen voor Sinkgraven dacht ik en 6 voor Narsingh. Dat gaat een club als Heerenveen natuurlijk misbruiken. PSV moet haar poot stijf houden, 2 miljoen bieden en anders verder kijken.
Met als risico dat PSV straks weer een transfervrije prutser oppikt en wij allemaal over elkaar heen buitelen, scheldend dat PSV voor 5,5 miljoen een verdediger met meer potentie had kunnen halen en dat er nooit geïnvesteerd wordt in de verdediging.
We zouden dan gelijk hebben...
 
Alles wat hier geschreven wordt is waar. Laten we eerlijk zijn....ook afgelopen seizoen werd er getwijfeld aan de capaiteiten van Brenet. Brands en consorten gaven aan diverse opties te hebben voor de back positie. Uiteindelijk is er niets van terecht gekomen. Heerenveen haalde echter Dumfries op voor 800.000,00. Het was toen allang bekend dat Dumfries in potentie een goede en moderne back kan worden. Ik vind dat we hier veel allerter in moeten zijn. Had hem toendertijd voor zo’n bedrag gekocht en desnoods nog een jaar bij Sparta laten spelen. Nu gaan we naar verwachting tussen de 5.5 M en 6 M voor hem betalen. Ook PSV moet veel creatiever en slimmer worden in het aantrekken van spelers.
 
Met als risico dat PSV straks weer een transfervrije prutser oppikt en wij allemaal over elkaar heen buitelen, scheldend dat PSV voor 5,5 miljoen een verdediger met meer potentie had kunnen halen en dat er nooit geïnvesteerd wordt in de verdediging.
We zouden dan gelijk hebben...
Mijn advies was meer in het algemeen bedoeld. Sterker nog, dit hadden ze moeten doen, nu is het al te laat. We moeten nu boven de 5 miljoen aan spelers betalen die eigenlijk maar de helft waard zijn, omdat die clubs gewend zijn dat we in het verleden de hoofdprijs betaalden.
 
Het bod wordt verhoogd naar 5,5 miljoen, meldt VZ.
Ongelofelijk dat een back van Heerenveen meer gaat kosten dan een back van PSV die naar de nummer 3 van Duitsland ging....

Ik krijg bij Brands toch steeds het gevoel dat hij de hoofdprijs betaalt voor aankopen, die, zoals Dumfries en Luckassen bijvoorbeeld, nog niks bewezen hebben. Aan de andere kant gaan onze spelers vaak voor relatief lage bedragen de deur uit. Als je dat afzet tegen de keiharde bedragen die Ajax vraagt (en vaak krijgt) is dat toch wel een fors verschil...
 
Terug
Bovenaan Onderaan