Technisch Manager

Een prima rijtje.

Prima inderdaad, maar:
Welke missers zitten er tussen? (Als ik het artikel welke Bacchus plaatste lees zaten daar ook een aantal miskopen bij)

Bovendien, volgens mij belangrijker, is dit niet in de periode dat PSV naar de financiele afgrond gebracht werd? Dat je dan een hele goede selectie kan samenstellen, ook in relatie tot de eredivisie van die tijd, ook in relatie tot Europa in die tijd, is makkelijker als je "boven je stand leeft".
 
Even googlen: o.a. Hofland, Kezman, Venegoor, Lee, Park, Robben, Alex, Cocu, Farfan, Kone, Simons, Salcido, Dsudzak en Reis. Toch geen verkeerd rijtje. Alleen kun je daar natuurlijk vraagtekens bij zetten in hoeverre dat Valcks z'n verdienste was, maar dat kan je dan bij elke tecnisch maanger doen. Heeft in ieder geval genoeg ervaring.
Volgens mij zijn heel wat uit dit rijtje de verdiensten van Hiddink, Piet Visser en van Raaij zelf die overal contacten had. Valcx kwam vooral aanzetten met Maza en idd ook Salcido. Verder had hij niet zoveel invloed en werd hij vooral niet echt serieus genomen binnen PSV daar hij wel eens te dip in het glaasje kon kijken.....
 
Volgens mij zijn heel wat uit dit rijtje de verdiensten van Hiddink, Piet Visser en van Raaij zelf die overal contacten had. Valcx kwam vooral aanzetten met Maza en idd ook Salcido. Verder had hij niet zoveel invloed en werd hij vooral niet echt serieus genomen binnen PSV daar hij wel eens te dip in het glaasje kon kijken.....
Success heeft vele vaders, zegt het gezegde.

In ieder geval was Valcks daar op een of andere manier bij betrokken
 
De grote vraag is, wie zal Brands opvolgen bij PSV als hij vertrekt? De paar namen die ik heb gehoord (vaak mensen die zichzelf ongevraagd naar voren schuiven als kandidaat “als ze me zouden vragen dan zou ik het zeker overwegen”) zijn niet goed genoeg. Ik zie een de Jong of Valkx absoluut niet zitten als TD.

Hebben anderen wellicht geruchten gehoord over de invulling van deze positie?

Mee eens. Ik zou ook niet weten wie wel een goede vervanger zou zijn. Misschien Cocu, als hij zijn baan als trainer opgeeft?
 
Waarom is dat in Nederland niet opgepikt? Of is het een sensatiebericht?
Laat 'm Viergever maar meenemen, ipv Lozano. ;)

Ach niet verkeerd als we een “vriend” hebben zitten op een zak met geld. Dat drijft de prijs lekkker omhoog en laat dan het loven en bieden maar beginnen. Daarnaast eventuele samenwerking verband als pluspunt.
 
We nemen massaal aan dat Brands daadwerkelijk naar Everton gaat vertrekken, maar zelf heeft hij nog helemaal geen duidelijkheid gegeven over zijn toekomst. Dat vind ik wel jammer, want nu we kampioen zijn kan hij toch openheid van zaken geven? Dan weten wij waar we aan toe zijn en kan de nieuwe TD spoedig gepresenteerd worden.
 
Zoals PSV over het algemeen doet: naar buiten in de media ben je 100% tevreden over staff en spelers en is er geen noodzaak om versterkingen te halen - ongeacht of dit daadwerkelijk zo is. Versterkt immers de onderhandelingspositie. Brands heeft nog een contract tot 2020 en Everton zal neem ik aan toch een compensatie aan PSV moeten bieden om hem over te nemen?

Achter de schemen neem ik aan dat de beleidsmakers wel degelijk bezig zijn met de mogelijke scenario's en hoe ze daarop moeten reageren. Dat er nog geen namen rondzoemen verbaast me daarom ook niet aangezien er (blijkbaar) nog geen sprake is van een definitieve overgang van Brands naar everton. De krantenknipsels uit de SUN zijn geen bewijs natuurlijk dat Brands gezegd heeft dat hij rond al is. Het beste bewijs dat hij niet rond is met Everton is dat hij dit nog niet via de officiele PSV kanalen heeft geuit.
 
Marcel, nog steeds geen definitief besluit genomen over je toekomst ?? Blijf je bij PSV of ga je toch naar Everton ?? Ik heb liever het laatste, want des te meer kans dat we na jou eindelijk een TD krijgen die meer aandacht heeft voor de verdediging. Maar goed, wanneer denk je je besluit wereldkundig te maken op een persconferentie ...?? Graag direct na de laatste speelronde, alsjeblieft ..!!
 
Ik hoop toch dat hij blijft.Als hij weer een kampioenswaardige selectie neerzet en een elftal dat de groepsfase van de CL haalt wat PSV de nodige miljoenen oplevert is toch prima.
 
Ik hoop toch dat hij blijft.Als hij weer een kampioenswaardige selectie neerzet en een elftal dat de groepsfase van de CL haalt wat PSV de nodige miljoenen oplevert is toch prima.

Onder het mom van 'het is altijd maar de vraag wat je ervoor terugkrijgt' hoop ik dat ook. Ik zou echt niet weten wie een verbetering zou zijn ten opzichte van Brands.
 
Volgens Brands gaan er veel spelers vertrekken maar heeft hij al een lijst klaarliggen. Hopelijk duurt dat traject niet zo lang EN teleurstellend af als dat met het opvullen van de linksback positie.....
 
Ik begrijp het 'je weet niet wat je er voor terugkrijgt'-sentiment wel.
Toch denk ik dat onder Brands de selectie ontzettend in onbalans is geraakt en de verdediging structureel onderbezet met ridicuul slechte spelers. Iemand die denkt dat een elftal uit twee linies bestaat, daarnaar handelt en ook nog eens aangeeft nou eenmaal meer gecharmeerd te zijn van aanvallende middenvelders, is niet geschikt voor PSV. Hij weigert te investeren in de verdediging en dat neem ik hem kwalijk. Tijd voor nieuw bloed.
Wie het beter zou doen? Geen idee, daarvoor ken ik de eventueel beschikbare kandidaten niet goed genoeg. Maar als die persoon werkt met drie linies, in plaats van twee, ben ik al tevreden.
 
Terug
Bovenaan Onderaan