Nick Viergever (V)

Hoewel ik bijna moest kotsen toen ik de foto van hem in het PSV-shirt zag, ben ik -zolang hij als back-up gehaald is- blij met deze transfer. Goedkope kracht die belangrijk kan zijn voor het teamproces en op meerdere posities uit de voeten kan. Nee, je haalt er geen kwaliteitsspeler mee binnen. Maar voor een reserve vind ik hem echt voldoen.

Brands' bereidheid om te investeren in de verdediging kennende ga ik er niet vanuit dat hij als back-up is gehaald, maar gelukkig zit er dit keer geen transfersom aan vast zoals bij de andere 'topinvestering' voor de verdediging genaamd Luckassen, dus als het, zoals ik eigenlijk wel verwacht, een nieuwe Poulsen wordt, kost het iig alleen salaris.
Goed, voordat hij kwam al voldoende over gezegd, nu is het niet meer om te draaien, dus kan ik alleen maar hopen dat hij iedereen in positieve zin gaat verrassen.
 
  • Leuk
Reactions: IPF
Het kan ook beide, hè? Namelijk: oprecht teleurgesteld zijn dat de scouting na twee jaar niet verder komt dan een blessuregevoelige back die bij de voornaamste concurrent op een zijspoor is beland, én de jongen tegelijkertijd een kans geven.

't Is ook weer niet zo dat we hem niet kennen. Een exoot uit Zuid-Amerika, die kun je onbevooroordeeld een kans geven omdat je geen flauw idee hebt. Bij Viergever is dat toch anders...

Klopt. Ik zei ook niet dat teleurstelling verboden was. Ik kreeg alleen een beetje het gevoel dat sommigen niet alleen op iets meer/anders hadden gehoopt, maar ook Viergever bij voorbaat al afschrijven. Ik vind het niet zo prettig als de sfeer rondom zo´n jongen al verzuurd is voordat hij een bal heeft aangeraakt. Krijg ik een Amsterdams gevoel bij. Dat mensen met de vingers in de aanslag zitten/staan om te fluiten, anticiperend op zijn eerste misser.
 
Dit is inderdaad een speler voor de breedte die een mooie aanwinst is voor PSV. Ook wisten we dit al een maandje dus hebben aan het idee kunnen wennen. Meerendeel van de reacties van vandaag lijkt me dan ook overbodig.
 
Reken maar als Angelino niet doorgaat dat hij een basisplaats gaat krijgen.Brenet zal wel opvolger van Arias worden.Dus e.e.a hangt af of ze er in Amsterdam mee vandoor gaan of dat hij hier komt.
 
Daarom stond brenet ook in de basis op links afgelopen jaar. Maar dat wil niet zeggen dat we Nick niet nodig hebben. Is een aanwinst.
 
Klopt. Ik zei ook niet dat teleurstelling verboden was. Ik kreeg alleen een beetje het gevoel dat sommigen niet alleen op iets meer/anders hadden gehoopt, maar ook Viergever bij voorbaat al afschrijven. Ik vind het niet zo prettig als de sfeer rondom zo´n jongen al verzuurd is voordat hij een bal heeft aangeraakt. Krijg ik een Amsterdams gevoel bij. Dat mensen met de vingers in de aanslag zitten/staan om te fluiten, anticiperend op zijn eerste misser.
Tot op heden is hij foutloos in Eindhoven. Dus nog geen reden tot ontevredenheid.
 
Welkom Nick. 28 jaar is de perfecte leeftijd voor een voetballer. Veel ervaring en een nuchtere nederlandse linksbenige speler. Betere speler dan isimat en brenet in mijn ogen. goed gespeeld bij AZ en Ajax dus gewoon een voordelige aanwinst, dat sommige forum leden een gehuurde LB van een degradatie club NAC met een prijskaartje van miljoenen een beter alternatief vinden is gewoon lachwekkend.
 
Welkom Nick. 28 jaar is de perfecte leeftijd voor een voetballer. Veel ervaring en een nuchtere nederlandse linksbenige speler. Betere speler dan isimat en brenet in mijn ogen. goed gespeeld bij AZ en Ajax dus gewoon een voordelige aanwinst, dat sommige forum leden een gehuurde LB van een degradatie club NAC met een prijskaartje van miljoenen een beter alternatief vinden is gewoon lachwekkend.

Jij snapt het!

Wanneer kunnen we hem op de training bewonderen?
 
Welkom Nick. 28 jaar is de perfecte leeftijd voor een voetballer. Veel ervaring en een nuchtere nederlandse linksbenige speler. Betere speler dan isimat en brenet in mijn ogen. goed gespeeld bij AZ en Ajax dus gewoon een voordelige aanwinst, dat sommige forum leden een gehuurde LB van een degradatie club NAC met een prijskaartje van miljoenen een beter alternatief vinden is gewoon lachwekkend.

Dat is toch geen argument? Als Viergever beter zou zijn dan Angeliño, dan zou Viergever wel bij Manchester City onder contract staan. Waarom zou Ajax bovendien miljoenen willen betalen voor Angeliño terwijl het Viergever heeft (had)?
 
Dat is toch geen argument? Als Viergever beter zou zijn dan Angeliño, dan zou Viergever wel bij Manchester City onder contract staan. Waarom zou Ajax bovendien miljoenen willen betalen voor Angeliño terwijl het Viergever heeft (had)?

Gewoon een feitelijk argument. Nick heeft zich veel meer bewezen op een veel hoger niveau. Onder contract staan bij City is geen steekhoudend Argument. En een aanname dat Ajax miljoenen zou willen betalen terwijl ze net een Argentijn hebben gekocht is eveneens onwaarschijnlijk.
 
Ik vind dit een prima aanwinst voor psv. Heeft jaren ervaring in de competitie, heeft laten zien dat het een goede prof is. De gedachte is fijn dat er een speler is die er meteen staat zodat we niet direct achter de feiten aanlopen met een jeugdige speler ( rekik, bruma) die even wat tijd nodig hebben. Ik hoop daarnaast dat er nog een betere verdediger komt die hem uit de basis kan spelen.
 
Gewoon een feitelijk argument. Nick heeft zich veel meer bewezen op een veel hoger niveau. Onder contract staan bij City is geen steekhoudend Argument. En een aanname dat Ajax miljoenen zou willen betalen terwijl ze net een Argentijn hebben gekocht is eveneens onwaarschijnlijk.

Door jaren achter elkaar slecht te spelen, dan naar Ajax gaan en weer jaren lang slecht spelen, op enkele wedstrijden na, is Viergever niet opeens een goede verdediger. Hij is 28, maar ja, wat zegt dat precies. Er zijn zoveel spelers 28. Ik zie liever een jong talent (en het is een talent, anders zou Manchester City niet zo veel voor hem kunnen vragen, daarbij laat hij het vaak zien) dan een nietsnut als Viergever. Ik hoop enorm dat Nick de backup wordt en er een basiswaardige linksback komt.
 
Gewoon een feitelijk argument. Nick heeft zich veel meer bewezen op een veel hoger niveau. Onder contract staan bij City is geen steekhoudend Argument. En een aanname dat Ajax miljoenen zou willen betalen terwijl ze net een Argentijn hebben gekocht is eveneens onwaarschijnlijk.

Feit is wel dat Angeliño over veel meer voetballende kwaliteiten dan Viergever beschikt. Hij is ook jonger en heeft dus meer potentie om te groeien waardoor je hem eventueel voor een nog hogere prijs kunt verkopen, daar waar het nog maar de vraag is of er een club zit te wachten op een 30+ voetballer uit de Eredivisie. Lachwekkend dat het ene alternatief 'beter' is dan de ander. De kwestie kun je namelijk van vele kanten belichten.
 
Feit is wel dat Angeliño over veel meer voetballende kwaliteiten dan Viergever beschikt. Hij is ook jonger en heeft dus meer potentie om te groeien waardoor je hem eventueel voor een nog hogere prijs kunt verkopen, daar waar het nog maar de vraag is of er een club zit te wachten op een 30+ voetballer uit de Eredivisie. Lachwekkend dat het ene alternatief 'beter' is dan de ander. De kwestie kun je namelijk van vele kanten belichten.

Nou geef mij maar een speler van 28 die zich bewezen heeft dan een zgn talent die nog niks bewezen heeft. Noem mij 1 voorbeeld waar een club of nationaal team een hoofdprijs wint met jeugd/talent in de as van de verdediging.
 
Door jaren achter elkaar slecht te spelen, dan naar Ajax gaan en weer jaren lang slecht spelen, op enkele wedstrijden na, is Viergever niet opeens een goede verdediger. Hij is 28, maar ja, wat zegt dat precies. Er zijn zoveel spelers 28. Ik zie liever een jong talent (en het is een talent, anders zou Manchester City niet zo veel voor hem kunnen vragen, daarbij laat hij het vaak zien) dan een nietsnut als Viergever. Ik hoop enorm dat Nick de backup wordt en er een basiswaardige linksback komt.

Nou ik niet ik zie liever geen jeugdteam. De reden dat Ajax niets wint teveel zgn talent uit de jeugd opstellen. Verschil is Ginkel,Jong,Schwaab en Zoet.
 
Des te groter de prestatie door de landstitel jte grijpen.Ik dacht dat ajakkes de jongste selectie had maar niet dus.
 
Ik weet dat je het niet zo bedoelt, maar juist jouw post stemt me alleen maar meer droevig... Ik lees er in: het voetbal in de eredivisie is zo ruk, het kan alleen maar meevallen. Nee, ik word daar niet vrolijk van.
Ik sla uw inzicht in het voetbalbedrijf hoog aan, maar ten eerste heb ik niet gezegd dat het voetbal in de eredivisie ruk is. Wel dat het niveau niet beter is dan in het buitenland. Iedereen weet wat ik met het buitenland bedoel. Het gaat er om dat wij niet gemakkelijk een speler uit dat buitenland zullen kunnen aantrekken, omdat zij meestal op een hoger niveau spelen. Ook de transfersom en het salaris kent bij PSV een grens. M.a.w. niet alles is mogelijk.
 
Terug
Bovenaan Onderaan