Formule 1

Max Verstappen 4e tijd in de kwalificatie van de Grand Prix van Australië.

1 Hamilton 1.21.164
2 Raikonen 1.21.828 (+0.664)
3 Vettel 1.21.838 (+0.674)
4 Verstappen 1.21.879 (+0.715)
5 Ricciardo 1.22.152 (+0.988)
Bottas gecrasht

Ricciardo krijgt 3 plaatsen gridstraf. Verstappen en Ricciardo starten morgen op de softband en de rest op de supersoftband. Verstappen en Ricciardo kunnen dus langer doorrijden tot de 1e pitstop.

Gaap. Er is dus helemaal niets veranderd (zoals verwacht) wat betreft de krachtsverhouding tussen de Mercedes en de RB. Hamilton is nog steeds bijna een volle seconde sneller dan de RB. Door zich volledig te leggen op RB kan Verstappen het "jongste pole-sitter ooit" denk ik wel op zijn buik gaan schrijven... :sleep:
 
Zit, zoals het een echte ziggo-reclame betaamt, met de buren te kijken.
Laatste keer, vind er nog steeds geen reet aan.
Parade van de dinky toytjes.

Intussen worden de prestaties van een echte topper (Jeffrey Herlings) in een mechanische sport schromelijk onderschat en blijft de goegemeente hunkeren en smachten naar het succes van....van...dit.
 
Grand Prix Australië
Wedstrijd beslist door een safetycar situatie. Nauwelijks inhaalacties. :sleep:
Max Verstappen maakte een fout en kwam in een spin en viel terug naar een 8e plaats. Door de uitval van de beide Haas auto's uiteindelijk niet verder dan een 6e plaats.

1 Vettel
2 Hamilton
3 Raikonen
4 Ricciardo
5 Alonso
6 Verstappen
 
Grand Prix Australië
Wedstrijd beslist door een safetycar situatie. Nauwelijks inhaalacties. :sleep:
Max Verstappen maakte een fout en kwam in een spin en viel terug naar een 8e plaats. Door de uitval van de beide Haas auto's uiteindelijk niet verder dan een 6e plaats.

1 Vettel
2 Hamilton
3 Raikonen
4 Ricciardo
5 Alonso
6 Verstappen

Is het krachtverschil tussen teams kleiner geworden, of is het gewoon moeilijk in te halen? Bottas, Ricciardo, Hamilton en Max hadden er allemaal moeite mee.
 
Is het krachtverschil tussen teams kleiner geworden, of is het gewoon moeilijk in te halen? Bottas, Ricciardo, Hamilton en Max hadden er allemaal moeite mee.

Inhalen op het circuit in Melbourne is zeer moeilijk. Eigenlijk is er geen sprake meer van een echte race, maar wordt de uitslag meer bepaald door toevalligheden. Vettel won door de safetycar-situatie na het op een bizarre wijze uitvallen van beide Haas auto's. Bij de pitstop van beide auto's ging er iets mis en vervolgens zette Grosjean zijn auto neer op een plek waar hij niet gemakkelijk van de baan geduwd kon worden. Vettel lag op de 3e plaats en maakte tijdens de virtual safetycar-situatie zijn pitstop en omdat Hamilton niet voluit door kon rijden kwam Vettel voor Hamilton weer de baan op. Direct daarna kwam de safetycar de baan op en kon de "race" opnieuw beginnen. Er gebeurde vervolgens vrijwel niets meer en het was een optocht van auto's tot de finish. Veel geluk voor Vettel en een slimme actie van Ferrari. Zonder op de baan in te halen van startpositie 3 naar de overwinning. De auto van Max was beschadigd in het begin van de race en Red Bull Racing verbaasde zich dat hij nog het tempo kon rijden dat hij reed.
 
Laatst bewerkt:
Je weet van te voren dat het weer zo'n saaie optocht wordt en toch kijk je er de hele winter naar uit, tegen beter weten in hopende dat het nu wel een toffe race wordt.
De FIA vermoordt de sport met allerlei regeltjes en het vetorecht van Ferrari. Jammer...
 
Je weet van te voren dat het weer zo'n saaie optocht wordt en toch kijk je er de hele winter naar uit, tegen beter weten in hopende dat het nu wel een toffe race wordt.
De FIA vermoordt de sport met allerlei regeltjes en het vetorecht van Ferrari. Jammer...

De GP van Australië is altijd al een optocht geweest. Je kunt volgens mij maar op 1 of 2 plekken inhalen, en dan moet je ook nog eens een echt veel snellere auto hebben. Voor de rest is het hopen op uitvalbeurten of foutjes van anderen. Waarschijnlijk was dit dan ook de reden voor de slechte race van Verstappen, want het zag er niet des Verstappens uit wat hij liet zien; erg timide. Misschien komt het ook door het idiote reglement dat je maar 3 motoren mag gebruiken over een heel seizoen, dan ga je toch wat voorzichtiger doen.

Toch vond ik het in dit geval wel leuk dat Vettel won, gewoon om de 'party mode' Mercedes even dwars te zitten. Hamilton zei op een gegeven moment nog vol bravoure, "mag ik vol gas geven? Ik ga er voor!" Hij zou Vettel wel even gaan pakken; en vervolgens gaat ie het gras op :lmao: Zat alleen maar te miepen over 'verkeerde data'; z'n ego kon het duidelijk niet aan dat hij tweede was geworden. Misschien een simplistische vraag, maar waarom kunnen andere teams eigenlijk niet ook zo'n party mode aanbrengen op hun motor? Ligt dat puur aan de betrouwbaarheid van de motor?
 
Verstappen kon niets omdat hij schade had aan zijn diffuser. Vanaf ronde zes (meen ik) was de auto bijna onhandelbaar.

Vwb je vraag: Ik vermoed dat het te maken heeft met de betrouwbaarheid. Renault kan niet eens 90% leveren. Laat staan 100% in zo'n party mode.
 
Verstappen kon niets omdat hij schade had aan zijn diffuser. Vanaf ronde zes (meen ik) was de auto bijna onhandelbaar.

Vwb je vraag: Ik vermoed dat het te maken heeft met de betrouwbaarheid. Renault kan niet eens 90% leveren. Laat staan 100% in zo'n party mode.
Met deze kennis is de prestatie van Max gewoon weer netjes
 
Verstappen kon niets omdat hij schade had aan zijn diffuser. Vanaf ronde zes (Meen ik) was de auto bijna onhandelbaar.

Vwb je vraag: Ik vermoed dat het te maken heeft met de betrouwbaarheid. Renault kan niet eens 90% leveren. Laat staan 100% in zo'n party mode.

Mercedes kan inderdaad tijdelijk het uiterste uit de motor halen. Bij andere teams ontstaat er dan schade aan de motor of ploft hij gewoon. Bij Mercedes is ook veel meer geld ter beschikking om te ontwikkelen. Het gaat waarschijnlijk weer een Mercedes-seizoen worden met hier en daar een overwinning voor Ferrari en Red Bull. De overwinning van Vettel gisteren was door puur toeval.
 
Mercedes kan inderdaad tijdelijk het uiterste uit de motor halen. ABij andere teams ontstaat er dan schade aan de motor of ploft hij gewoon. Bij Mercedes is ook veel meer geld ter beschikking om te ontwikkelen. Het gaat waarschijnlijk weer een Mercedes-seizoen worden met hier en daar een overwinning voor Ferrari en Red Bull. De overwinning van Vettel gisteren was door puur toeval.
Ach, ik hoor altijd dat PSV elke keer door toeval wint, waarom zouden Ferrari en Red Bull dat niet kunnen?
 
F1t.v. wordt ook in Bahrein nog niet gelanceerd. Na de vertraging in Melbourne wordt ook Bahrein niet gehaald.
"Het zal zo snel mogelijk beschikbaar zijn, maar nog niet in Bahrein."
 
F1 is al zo lang geleden verkracht en vermoord, ik kijk het nu zo af en toe puur om Max ff te bekijken, maar curling is nog boeiender dan F1 ondertussen. Geen sensatie, geen geluid, geen actie, helemaal niks wat het vroeger allemaal wel had. DTM is stukke leuker om te kijken
 
F1 is al zo lang geleden verkracht en vermoord, ik kijk het nu zo af en toe puur om Max ff te bekijken, maar curling is nog boeiender dan F1 ondertussen. Geen sensatie, geen geluid, geen actie, helemaal niks wat het vroeger allemaal wel had. DTM is stukke leuker om te kijken

en nu is het met die teenslipper ook nog eens visueel gruwelijk verkracht. Het houdt niet over idd.
 
Max Verstappen is gecrasht in de 1e kwalificatietraining. :( Hij had al de 4e tijd gereden. :confused:
Hij zal dus morgen vanaf plaats 15 moeten starten.
 
Terug
Bovenaan Onderaan