Formule 1

https://www.gpupdate.net/nl/f1-nieuw...m-wereldtitel/

Klinkt nog niet heel positief, mag toch hopen dat ze het Mercedes en Ferrari in ieder geval moeilijk kunnen maken

"In de laatste vijf jaar hebben we pas in de tweede helft van het seizoen onze draai gevonden. De analyse heeft uitgewezen dat we simpelweg te laat klaar waren. Je hebt er niets aan als je in veertien dagen nog een paar honderdsten van een seconde vindt. Het is belangrijker om goed voorbereid het seizoen in te gaan."

Dat je er dus gewoon vijf(!!!) jaar over doet om je zoiets te realiseren...:FP: Man man man..:lol:
 
"In de laatste vijf jaar hebben we pas in de tweede helft van het seizoen onze draai gevonden. De analyse heeft uitgewezen dat we simpelweg te laat klaar waren. Je hebt er niets aan als je in veertien dagen nog een paar honderdsten van een seconde vindt. Het is belangrijker om goed voorbereid het seizoen in te gaan."

Dat je er dus gewoon vijf(!!!) jaar over doet om je zoiets te realiseren...:FP: Man man man..:lol:

Ach, ergens wel prettig om te zien dat niet alleen PSV met knuppels werkt
 
Nog niet met de officiële livery (die komt pas tijdens de tests van volgende week), maar hier is de RB14. Het hok waar Verstappen het komende seizoen mee gaat trappen.
Red_Bull_RB14.jpg
 
Nog niet met de officiële livery (die komt pas tijdens de tests van volgende week), maar hier is de RB14. Het hok waar Verstappen het komende seizoen mee gaat trappen.
Red_Bull_RB14.jpg

Vind t eigenlijk wel jammer dat dit niet de officiële is, heeft wel wat zo
 
Hmm, ik vind dat afgeragde RB logo niet echt denderend eerlijk gezegd. Aston Martin op de achtervleugel wel. Ook blij dat die haaienvin een stuk minder is. De halo:nocheer: tja, dat verpest echt alles. Misschien, aangezien Verstappen als de nieuwe Senna wordt gezien, kunnen ze als ludieke actie aan Havaianas vragen of ze interesse hebben om als sponsor op de Halo te komen?

71hzKJ9YerL._UX523_.jpg
 
Aha, dus na 68 jaar Formule 1 gaan ze eindelijk iets op de wagen plaatsen tegen rondvliegend puin :D

Precies. Gewoon onzin. Ik denk dat je het aantal coureurs dat is gestorven doordat ze op het hoofd geraakt werden op een hand kan tellen in al die jaren. Die Jules Bianchi, en verder? En dan nog, het beschermt misschien wel tegen zoiets lomps als een wiel, maar staafachtige voorwerpen kunnen nog steeds prima het hoofd raken ondanks de aanwezigheid van die teenslipper. Ben ook wel benieuwd of dat onding het in en uitstappen langer laat duren, want dat zou ook nog eens best gevaarlijk kunnen zijn.
 
Inderdaad vooral meer van hetzelfde. Maar ik vind het Aston Martin-logo op de achtervleugel wel heel vet. :)

En ik moet bekennen dat ik wel een slimmigheidje op of rond de teenslipper had verwacht. Adrian Newey heeft toch een reputatie, dus ik had iets innovatievers verwacht in dat gedeelte van de auto.
 
En nu ik daar eens wat over op ben gaan zoeken, heb ik begrepen dat Red Bull bewust niet veel aan de halo zelf heeft gedaan (waar anderen wel met spoilers ets aan de gang zijn gegaan) omdat ze de invloed van de halo op de luchtstromen proberen te minimaliseren door de 'rake' van de auto aan te passen.
Salabroni (Motorsport.com) zei:
"De halo zorgt voor turbulentie richting airbox en dat beperkt het vermogen, want er is minder schone lucht beschikbaar. Ferrari, Alfa Romeo Sauber en Toro Rosso hebben de negatieve impact proberen te verhelpen met vleugeltjes op de halo, maar dat is slechts een doekje tegen het bloeden. Red Bull Racing heeft als enige het probleem echt opgelost. Vorig jaar profiteerde Red Bull al het meeste van de extreme rake. Zij genereren veel downforce met het onderste deel van de wagen. Voor dit jaar heeft Adrian Newey onderzocht hoe ver de achterkant omhoog gebracht moet worden om de halo de luchtbaan richting airbox niet te laten beïnvloeden. Daardoor kan Red Bull het volledige beschikbare vermogen van de Renault V6 benutten”

Dus, we gaan het meemaken. :)
 
En nu ik daar eens wat over op ben gaan zoeken, heb ik begrepen dat Red Bull bewust niet veel aan de halo zelf heeft gedaan (waar anderen wel met spoilers ets aan de gang zijn gegaan) omdat ze de invloed van de halo op de luchtstromen proberen te minimaliseren door de 'rake' van de auto aan te passen.

Dus, we gaan het meemaken. :)

Ik had het ook al gelezen inderdaad. Klinkt hoopvol iig. Maar in principe is het gewoon afwachten wat Verstappen (morgen geloof ik) er over te zeggen heeft na zijn testrun. Hij zei immers dat hij gelijk aan kon voelen of het iets ging worden met de bolide. En uiteraard is het dan nog steeds afwachten hoe sterk de concurrent gaat zijn.
 
En nu ik daar eens wat over op ben gaan zoeken, heb ik begrepen dat Red Bull bewust niet veel aan de halo zelf heeft gedaan (waar anderen wel met spoilers ets aan de gang zijn gegaan) omdat ze de invloed van de halo op de luchtstromen proberen te minimaliseren door de 'rake' van de auto aan te passen.

Dus, we gaan het meemaken. :)

Heeft Toro Rosso niet dezelfde auto als Red Bull? (maar dan een modelletje terug of zo)
 
Ik had het ook al gelezen inderdaad. Klinkt hoopvol iig. Maar in principe is het gewoon afwachten wat Verstappen (morgen geloof ik) er over te zeggen heeft na zijn testrun. Hij zei immers dat hij gelijk aan kon voelen of het iets ging worden met de bolide. En uiteraard is het dan nog steeds afwachten hoe sterk de concurrent gaat zijn.
Het is gewoon koffiedik kijken tot de eerste race en zelfs die eerste race zegt veel maar lang niet alles.

Heeft Toro Rosso niet dezelfde auto als Red Bull? (maar dan een modelletje terug of zo)
Nee, Torro Rosso moet z'n eigen chassis ontwerpen. Het is niet net zoals met sommige motoren, dat klantenteams de motor krijgen met de specs van vorig jaar.
 
Terug
Bovenaan Onderaan