Ik hoop vooral dat in de huidige situatie Luuk niet onomstreden zal zijn, en dat Romero een eerlijke kans krijgt. Is toch (al dan niet met Lammers) de spits voor de toekomst, terwijl Luuk nog wel een stap wil maken lijkt mij.

Lammers mag je gerust afschrijven, dat gaat nooit meer worden dan een simpel sub topper spitsje. Mocht er iemand aankomen die wel brood in hem ziet moet je het gewoon laten gaan voor een leuk bedrag. Jackpot op hem pakken gaat nooit lukken.
 
Lammers mag je gerust afschrijven, dat gaat nooit meer worden dan een simpel sub topper spitsje. Mocht er iemand aankomen die wel brood in hem ziet moet je het gewoon laten gaan voor een leuk bedrag. Jackpot op hem pakken gaat nooit lukken.

Dat zei je ook over Locadia. Dat werd toch een behoorlijke speler waar een mooi bedrag voor werd gevangen.
 
Dat zei je ook over Locadia. Dat werd toch een behoorlijke speler waar een mooi bedrag voor werd gevangen.

Behoorlijke speler? WTF haha
Locadia is een dood simpele houterige waterdrager, nuttig als speler maar useless als spits. Zijn goaltjes rendement is echt niks bijzonders. Dat er een gek/club komt met geld teveel tja, kan iedereen met voetbalschoenen overkomen. Als ik aan Locadia denk dan denk ik eerder aan nuttig voorin dan wow-spits.
 
Behoorlijke speler? WTF haha
Locadia is een dood simpele houterige waterdrager, nuttig als speler maar useless als spits. Zijn goaltjes rendement is echt niks bijzonders. Dat er een gek/club komt met geld teveel tja, kan iedereen met voetbalschoenen overkomen. Als ik aan Locadia denk dan denk ik eerder aan nuttig voorin dan wow-spits.

Dit seizoen 15 wedstrijden, 9 doelpunten, 6 assists. Nee, da's idd niks.
 
Behoorlijke speler? WTF haha
Locadia is een dood simpele houterige waterdrager, nuttig als speler maar useless als spits. Zijn goaltjes rendement is echt niks bijzonders. Dat er een gek/club komt met geld teveel tja, kan iedereen met voetbalschoenen overkomen. Als ik aan Locadia denk dan denk ik eerder aan nuttig voorin dan wow-spits.

Maar hij levert ons wel ruim 17 miljoen euro op....als we straks voor Lammers 10 miljoen euro mogen vangen, dan zijn we spekkoper...:unsure:;)
 
Aardig interview met Luuk in VI deze week. Is een man die zowel zijn kracht als zijn beperkingen goed kan inschatten, en dat mag ik wel. Zeker geen superspits, wel een speler die mits goed bediend en enigszins in vorm er 15 tot 20 per seizoen in schopt/kopt. Mag van mij rustig blijven, dat Argentijnse joch moet nog maar bewijzen dat hij beter is.
 
Ik vind het prima dat de Jong van zich afbijt tegen de arbitrage van Nijhuis. Die Nijhuis is een pedant ventje aan het worden en verschijnt mij te veel in talk-shows. Hij fluit wanneer het hem uitkomt, hij fluit niet naar de spelregels. Grove overtredingen laat hij lopen en een tegenwoord wordt met geel bestraft. En waarom doet Nijhuis dat ??? Omdat hij vindt dat hij de baas is en duld geen tegenspraak. Nijhuis maakt zichzelf belachelijk en in de praktijk blijkt ook, dat hij internationaal al is afgebrand. O ja, hij heeft een hele grote supporter aan Johan Derksen. Hoe zou dat komen. O, ja is er is een boek verschenen van Nijhuis en (wellicht ?) uitgegeven door de uitgeverij van Johan Derksen. Dan is de cirkel toch rond.
 
  • Leuk
Reactions: IPF
Groot compliment voor deze kerel. Seizoen dramatisch begonnen, gewoon keihard blijven knokken en nu 8 uit 10 - met de schitterende omhaal als symbool voor zijn wederopstanding. Ook nog eens heel.belangrijk met storende rol bij opbouw tegenstander - het lijkt me heel naar om tegen hem te spelen...
 
Ik loop er nog niet voor warm, maar het gaat nu wel beter qua scores, maar voetballend houdt het toch ook niet over.
 
Groot compliment voor deze kerel. Seizoen dramatisch begonnen, gewoon keihard blijven knokken en nu 8 uit 10 - met de schitterende omhaal als symbool voor zijn wederopstanding. Ook nog eens heel.belangrijk met storende rol bij opbouw tegenstander - het lijkt me heel naar om tegen hem te spelen...
Het blijft een zeer beperkte spits, zelfs PSV is te hoog gegrepen maar inderdaad een fantastische prof, geweldige opvoeding lijkt mij, en een voorbeeldige aanvoerder.
 
Het blijft een zeer beperkte spits, zelfs PSV is te hoog gegrepen maar inderdaad een fantastische prof, geweldige opvoeding lijkt mij, en een voorbeeldige aanvoerder.
Zeker een beperkte spits, maar een speler die zijn beperkingen kent (zeldzaam!), en - mits in vorm - het maximale haalt uit wat hij wél kan.

Ik snap niet zo goed dat je schrijft dat PSV voor hem te hoog gegrepen zou zijn. Ik denk dat zijn aandeel in (hopelijk) drie kampioenschappen in vier jaar toch wel heel duidelijk is. Ik.heb ook liever een Van Nistelrooij, maar ja...
 
Zeker een beperkte spits, maar een speler die zijn beperkingen kent (zeldzaam!), en - mits in vorm - het maximale haalt uit wat hij wél kan.

Ik snap niet zo goed dat je schrijft dat PSV voor hem te hoog gegrepen zou zijn. Ik denk dat zijn aandeel in (hopelijk) drie kampioenschappen in vier jaar toch wel heel duidelijk is. Ik.heb ook liever een Van Nistelrooij, maar ja...
Als ik 90 minuten naar hem kijk, dan word ik echt radeloos, zo houterig, zo slecht aan de bal en zelfs koppen wat zijn specialiteit was, valt niet meer op. Al hij behoorlijk boven zichzelf uitstijgt, wat 2 jaar geleden het geval was, dan draait het bij hem. Maar zoiets kan hij niet elk seizoen doen. Hij kan ook niet terugvallen op zijn techniek of snelheid. Dan blijft er weinig over, ja hard werken en knokken. Dat is te weinig voor PSV. Dat is wat ik bedoelde dus. Laat ik het anders zeggen: als hij zichzelf overtreft, dan is PSV zijn niveau. Dat bedoel ik echter niet minachtend of zo maar het is gewoon een analyse.
 
Als ik 90 minuten naar hem kijk, dan word ik echt radeloos, zo houterig, zo slecht aan de bal en zelfs koppen wat zijn specialiteit was, valt niet meer op. Al hij behoorlijk boven zichzelf uitstijgt, wat 2 jaar geleden het geval was, dan draait het bij hem. Maar zoiets kan hij niet elk seizoen doen. Hij kan ook niet terugvallen op zijn techniek of snelheid. Dan blijft er weinig over, ja hard werken en knokken. Dat is te weinig voor PSV. Dat is wat ik bedoelde dus. Laat ik het anders zeggen: als hij zichzelf overtreft, dan is PSV zijn niveau. Dat bedoel ik echter niet minachtend of zo maar het is gewoon een analyse.

Ik heb liever een spits die wellicht beperkt is maar iedere keer z`n best doet dan een luie speler met vedette neigingen (Toivonen). Als Luuk niet in vorm is laat ie in ieder geval z`n basistaken niet liggen.
 
Als ik 90 minuten naar hem kijk, dan word ik echt radeloos, zo houterig, zo slecht aan de bal en zelfs koppen wat zijn specialiteit was, valt niet meer op. Al hij behoorlijk boven zichzelf uitstijgt, wat 2 jaar geleden het geval was, dan draait het bij hem. Maar zoiets kan hij niet elk seizoen doen. Hij kan ook niet terugvallen op zijn techniek of snelheid. Dan blijft er weinig over, ja hard werken en knokken. Dat is te weinig voor PSV. Dat is wat ik bedoelde dus. Laat ik het anders zeggen: als hij zichzelf overtreft, dan is PSV zijn niveau. Dat bedoel ik echter niet minachtend of zo maar het is gewoon een analyse.
Ik vind de analyse te veel naar 1 kant gericht.
Als je meerdere seizoenen, 20+ goals maakt +9 assists geeft, en scoort met alle lichaamsdelen. Een tijd lang zo veel kansen creeert dat je ook statistisch de top van de middenvelders de baas bent(op een paar na).

Dan is " boven je zelf uitstijgen" niet meer van toepassing.
Technisch is hij beperkt, maar wel op een andere manier goed voor PSV. Behalve in de slechte periode. Banken toen zou ik terecht vinden.
 
Laatst bewerkt:
Ik vind de analyse te veel naar 1 kant gericht.
Als je meerdere seizoenen, 20+ goals maakt +9 assists geeft, en scoort met alle lichaamsdelen. Een tijd lang zo veel kansen creeert dat je ook statistisch de top van de middenvelders de baas bent(op een paar na).

Dan is " boven je zelf uitstijgen" niet meer van toepassing.
Nou ja, wat is zijn basisniveau? Is dat het seizoen met 20+ goals, het vorige mislukte seizoen of dit seizoen?
 
Ik vind de analyse te veel naar 1 kant gericht.
Als je meerdere seizoenen, 20+ goals maakt +9 assists geeft, en scoort met alle lichaamsdelen. Een tijd lang zo veel kansen creeert dat je ook statistisch de top van de middenvelders de baas bent(op een paar na).

Dan is " boven je zelf uitstijgen" niet meer van toepassing.
Mijn analyse is ook niet heilig en mag zeker in twijfel worden getrokken al moet je echt van goede huizen komen om dat te kunnen doen :xp::DANCE:
 
Mijn analyse is ook niet heilig en mag zeker in twijfel worden getrokken al moet je echt van goede huizen komen om dat te kunnen doen :xp::DANCE:

Ik ga het toch nog eens proberen... Laten we als gegeven beschouwen dat een complete en ervaren spits voor PSV niet langer haalbaar is. De vraag is: wat wil je dan? Ik zou dan zeggen: een spits die zich niet afzondert, speelt in dienst van het team, intelligent is - dat wil zeggen: gaten trekt en ook verdedigende taken vervult, en er ook met enige regelmaat eentje in rost. Nou, Luuk heeft vorig jaar en begin dit seizoen een slechte tijd gehad (mede overigens door gebrek aan aanvoer), maar loopt na bijna vier seizoenen in alle competities en toernooien 'gewoon' ruim één op twee, is een gatentrekker voor opkomende middenvelders en vleugelflitsers, stoort de opbouw, waardoor er 'hoog kan worden verdedigd - en maakt daarmee veel vuile meters waar menig spits voor zou passen. Daarnaast is hij op en top prof, zeurt niet als hij zijn aanvoerdersband kwijtraakt of er naast staat voor Locadia (ook beperkt) of zelfs een joch als Lammers. Kan het beter? Ja, vast. Ben ik tevreden? Beslist. Ik vind hem met Zoet, Lozano, Van Ginkel en Arias het fundament onder dit hopelijke kampioenschap - en dat is dan al de derde keer. Tja, hoeveel argumenten wil je hebben?
 
Terug
Bovenaan Onderaan