Gastón Pereiro (A)

Vandaag was hij echt geen lamzak.Speelde uitstekend en joeg ook hier en daar spelers af.En natuurlijk is het een geweldenaar.In de 9e minuut 2e helft dansde hij langs wat spelers waarbij de bal als een touwtje aan zijn voet zat.Jammer dat die prachtige aktie strandde.Ik denk dat hij het als spits ook goed zou doen met veel goals bovendien.Als hij vanaf nu gretigheid toont wordt het een internationale topper maar dan moet hij wel in de basis blijven.Cocu lijkt het weer in hem te zien zitten.
Ik heb eigenlijk het gevoel dat het een kunstgreep was door de schorsing van Lozano. Maar hoe het ook zij, ik vind dat hij het goed deed tegen Feyenoord.
 
Het lijkt erop dat Pereiro alleen in de pittige wedstrijden scherp is en moeite heeft om tegen de Roda's van deze wereld te presteren. Zonde.
Het lijkt er niet alleen op, het is al zo.
Cocu heeft gisteren ook gezegd dat Pereiro erg scherp was op de trainingen

Hopelijk zet dat door en laat hij het nu wel zien tegen de Rodas inderdaad
 
Zo snel mogelijk verkopen, en een verdediger halen. Veel te veel voor betaald. Aardige speler, maar veel te wisselvallig. Cocu zet hem te vaak op rechts, maar zelfs onder Cocu stelt een speler zichzelf op als de trainer niet om hem heen kan. Hij laat het gewoonweg te weinig zien. Tegen Ajax scoorde hij vorig seizoen, of daarvoor al, twee keer, om vervolgens weer in de anonimiteit te verdwijnen. Ander type speler, maar ik zal alle vertrouwen aan Gudmondsson geven.
 
Ja, het was ook wel echt een schande dat hij zich tijdens de tijdrekwissels niet kon onderscheiden.

Nee, dat was geen schande. Geen grote in ieder geval. Het was wél een schande hoe een speler met zijn talent zich manifesteerde tegen Vitesse, PEC, Excelsior, Sparta en het dieptepunt Ajax. En a.u.b. geen smoesjes over de coach gebruikt hem verkeerd en zet hem op de verkeerde plaats en stopt hem vol met opdrachten en blablabla. Pereiro speelde, met uitzondering van Ajax uit, op 10, dicht bij de spits, daar waar hij graag speelt, als aanvallende middenvelder terwijl de middenvelders achter hem alle gaten moeten dichtlopen. En hij speelde gewoon slecht. In al die wedstrijden blonk hij uit door slechte aannames, mislukte passes, dribbels waarbij hij zich vastliep en schoten die huizenhoog over gingen.

Hij is niet zomaar buiten de basis beland. Hij heeft terwijl hij slecht speelde wedstrijden lang de kans gekregen en dat niet terugbetaald. Daarna een paar wedstrijden als wissel, ook niet indrukwekkend. Maar dat waren geen tijdrekwissels. Een kwartier tegen ADO, een half uur tegen VVV. Tegen VVV zat ik op de tribune. 3 leuke acties gezien, zonder resultaat. De rest van de tijd onzichtbaar. Tegen VVV, die al volledig stuk gespeeld waren.

Toen hij na een periode als wisselspeler en reserve opnieuw de kans kreeg, in de beker tegen Feyenoord, bakte hij er ook niks van. Dan kunnen we allemaal krokodillentranen huilen dat een speler met zoveel kwaliteiten altijd zou moeten spelen, maar hij laat het gewoon niet zien. Soms wel, vaak niet. Dat rechtvaardigt geen basisplaats.

Misschien is Pereiro nog wel niet zo ver dat hij een heel seizoen op het niveau kan spelen dat hij aan het begin van het seizoen haalde. Dat is helemaal niet erg. Maar dan is er maar 1 remedie: niet lopen ploeteren tijdens wedstrijden, maar even resetten, goed trainen, de vorm terugvinden en dan weer uitblinken. Dat doet hij nu en dat is alleen maar mooi. Maar maak jezelf alsjeblieft niet wijs dat hij ten onrechte een tijd op de bank zat en nu heeft laten zien waarom. Hij heeft nu eindelijk zijn kans gegrepen, en dan wel op een hele goede manier. Nu zorgen dat hij dat blijft vasthouden, in ieder geval tot en met Ajax thuis.
 
Nee, dat was geen schande. Geen grote in ieder geval. Het was wél een schande hoe een speler met zijn talent zich manifesteerde tegen Vitesse, PEC, Excelsior, Sparta en het dieptepunt Ajax. En a.u.b. geen smoesjes over de coach gebruikt hem verkeerd en zet hem op de verkeerde plaats en stopt hem vol met opdrachten en blablabla. Pereiro speelde, met uitzondering van Ajax uit, op 10, dicht bij de spits, daar waar hij graag speelt, als aanvallende middenvelder terwijl de middenvelders achter hem alle gaten moeten dichtlopen. En hij speelde gewoon slecht. In al die wedstrijden blonk hij uit door slechte aannames, mislukte passes, dribbels waarbij hij zich vastliep en schoten die huizenhoog over gingen.

Hij is niet zomaar buiten de basis beland. Hij heeft terwijl hij slecht speelde wedstrijden lang de kans gekregen en dat niet terugbetaald. Daarna een paar wedstrijden als wissel, ook niet indrukwekkend. Maar dat waren geen tijdrekwissels. Een kwartier tegen ADO, een half uur tegen VVV. Tegen VVV zat ik op de tribune. 3 leuke acties gezien, zonder resultaat. De rest van de tijd onzichtbaar. Tegen VVV, die al volledig stuk gespeeld waren.

Toen hij na een periode als wisselspeler en reserve opnieuw de kans kreeg, in de beker tegen Feyenoord, bakte hij er ook niks van. Dan kunnen we allemaal krokodillentranen huilen dat een speler met zoveel kwaliteiten altijd zou moeten spelen, maar hij laat het gewoon niet zien. Soms wel, vaak niet. Dat rechtvaardigt geen basisplaats.

Misschien is Pereiro nog wel niet zo ver dat hij een heel seizoen op het niveau kan spelen dat hij aan het begin van het seizoen haalde. Dat is helemaal niet erg. Maar dan is er maar 1 remedie: niet lopen ploeteren tijdens wedstrijden, maar even resetten, goed trainen, de vorm terugvinden en dan weer uitblinken. Dat doet hij nu en dat is alleen maar mooi. Maar maak jezelf alsjeblieft niet wijs dat hij ten onrechte een tijd op de bank zat en nu heeft laten zien waarom. Hij heeft nu eindelijk zijn kans gegrepen, en dan wel op een hele goede manier. Nu zorgen dat hij dat blijft vasthouden, in ieder geval tot en met Ajax thuis.

Zelden zo een hoop verdraaien van feiten op dit forum gezien. VVV was al kapot gespeeld? Inderdaad, want het stond 1-1 en Pereiro speelde uitstekend. Hij stond op tien? In die wedstrijden stond hij drie van de vijf keer op rechtsbuiten. En dan nog zeggen dat hij tegen Vitesse slecht speelde...

Probeer wellicht nog eens naar de wedstrijd te kijken en kom dan met een realistische post terug.

Edit: en dan nog zo denigrerend zijn over realistische argumenten van medeforummers over waarom hij minder speelde door dat af te doen met blablabla. Prima manier van een discussie aangaan.
 
Ben het deels eens met MN223. In het algemeen laat Pereiro te weinig zien wat ie kan. Dat ie talent heeft is zeker, en als ie z`n best doet is ie een beslissende speler. Maar zovaak (tevaak) is ie onzichtbaar. Zit denk ik in z`n karakter. Soms gewoon erg lui.
 
1 van de 5 keer als ik de opstellingen mag geloven

Vitesse-uit --> 10
PEC-uit --> 10
Excelsior-uit --> 10
Sparta-thuis --> 10
Ajax-uit --> RB

Alleen de eerste twee. De laatste drie kwam hij alleen over rechts. Dat lijkt me niet zijn keuze. Tegen Ajax stond hij in de praktijk overigens rechts op het middenveld, maar dat is wat anders.
 
De tweede twee ook. Excelsior uit en Sparta thuis gewoon op 10, met Hendrix en Van Ginkel naast elkaar achter hem. En vanuit die positie waaierde hij uit, naar beide kanten, misschien iets meer naar rechts dan naar links vanwege combinaties met Arias. Maar de buitenspelers waren toch echt Lozano en Bergwijn, en Lozano en Locadia.

Maar ga vooral door met een ander te betichten van het verdraaien van feiten.

Volgens mij doe ik Pereiro niks tekort door te constateren dat het een hele goede voetballer is die na een sterk begin gewoon een mindere periode had. Dat overkomt iedere speler, de vraag is alleen hoe je daar mee om gaat: vluchten in excuses of hard werken om het om te buigen. Als Pereiro het laatste heeft gedaan zitten we voor de rest van het seizoen gebakken.
 
Alleen de eerste twee. De laatste drie kwam hij alleen over rechts. Dat lijkt me niet zijn keuze. Tegen Ajax stond hij in de praktijk overigens rechts op het middenveld, maar dat is wat anders.

Ik zou zeggen kijk de samenvattingen eens, bij beide wedstrijden zie je Pereiro (vooral bij Sparta) voornamelijk in het midden achter de spits rondlopen haha :D

 
Ik vond het op basis van de wedstrijden terecht dat Pereirro zijn basis plaats verloor.
Van een speler met zijn potentie en techniek mag je verwachten dat hij ook op een positie die niet de zijne is uit de voeten kan.

Maar als een collega een tijdje later lang genoeg verzaakt en Pereiro laat dan op de trainingen en inval beurten zien dat hij fris speelt, dan is het tijd om hem in zetten.

Lozano is niet inzetbaar dus dit is zijn kans
 
Ik vond het op basis van de wedstrijden terecht dat Pereirro zijn basis plaats verloor.
Van een speler met zijn potentie en techniek mag je verwachten dat hij ook op een positie die niet de zijne is uit de voeten kan.

Maar als een collega een tijdje later lang genoeg verzaakt en Pereiro laat dan op de trainingen en inval beurten zien dat hij fris speelt, dan is het tijd om hem in zetten.

Lozano is niet inzetbaar dus dit is zijn kans
Altijd prettig, laten zien dat je ten onrechte op de bank zit door in te vallen op een plek die niet de jouwe is.
 
Altijd prettig, laten zien dat je ten onrechte op de bank zit door in te vallen op een plek die niet de jouwe is.
Het is niet zijn eerste keer op rechtsbuiten en het hangt normaal gesproken niet af van 1 inval beurt.
Als je zo een goede voetballer bent, dan moeten bepaalde vaardigheden op iedere plek van het middenveld en de aanval terug te zien zijn.
Met zijn talent zou dat er in de Eredivisie zelfs met een buikje al uit moeten komen. Door simpel te voetballen, de goede beslssingen te maken, te weten wanneer en naar wie je een bal moet geven.
Als je op geen enkele manier voetbal laat zien, dan hoor je op dat moment niet in de de basis 11 van PSV
 
Laatst bewerkt:
Terug
Bovenaan Onderaan