Ajax - PSV | Zondag 10 december 2017 | Eindstand 3-0

Status
Je kunt niet meer reageren.
Wat mij nou overkomt. Gedroomd over voetbal. Doe ik nooit. Eens moet de eerste keer zijn.
Ajax - PSV uitslag zo ongeveer 5-0.
De droom ging over de vermoedelijke 5-0.
Droom was uit het perspectief van de verslaggever, het was de stem van, volgens mij heet hij, Van Rijswijk.
Vogelvluchtperspectief toonde aan dat de rechtsbuiten van Ajax dik buitenspel liep.
Hij zei: “Dit was twee meter buitenspel! Wat een schande voor de sport. Zouden de columnisten dit bedoeld hebben met ‘het geluk zal in Amsterdam voor PSV op zijn’? Wat een schande. Deze wedstrijd moet worden overgespeeld. Rode kaart, onterecht. Penalty, onterecht. De rest allemaal buitenspel. Mensen, dit kan echt niet. En kijk die mensen juichen. Schamen is het enige juiste woord. Dit kan niet. Menschen.”
Dat was het.

Gelukkig zijn dromen bedrog. ;)
 
Wat mij nou overkomt. Gedroomd over voetbal. Doe ik nooit. Eens moet de eerste keer zijn.
Ajax - PSV uitslag zo ongeveer 5-0.
De droom ging over de vermoedelijke 5-0.
Droom was uit het perspectief van de verslaggever, het was de stem van, volgens mij heet hij, Van Rijswijk.
Vogelvluchtperspectief toonde aan dat de rechtsbuiten van Ajax dik buitenspel liep.
Hij zei: “Dit was twee meter buitenspel! Wat een schande voor de sport. Zouden de columnisten dit bedoeld hebben met ‘het geluk zal in Amsterdam voor PSV op zijn’? Wat een schande. Deze wedstrijd moet worden overgespeeld. Rode kaart, onterecht. Penalty, onterecht. De rest allemaal buitenspel. Mensen, dit kan echt niet. En kijk die mensen juichen. Schamen is het enige juiste woord. Dit kan niet. Menschen.”
Dat was het.

Als een vrouw droomt dan komt het tegenovergestelde uit, zegt men in Perzië. Jammer dat je een man bent.
 
Het is een wedstrijd op zich. Kan je verliezen. Ik heb meer schrik voor de pot daarna tegen Groningen-uit.
Groningen-uit met wederom een alleen-tegen-PSV-uitblinkende-Padt.
Groningen-uit winnen is een redelijke garantie voor een nieuw kampioenschap.
Ik zou, als ik PSV was, het eens niet wedstrijd voor wedstrijd benaderen. Alles op Groningen-uit; daar moet de focus heen!

Dat was vorig jaar de drogreden hè, dat alle keepers tegen PSV werelds keepten. Een goede spits schiet die bal dusdanig dat ook een keeper die niet houden kan: de hoeken zoeken i.p.v. als een blind paard op de keeper af. De Jong heeft nog geen hoeken gevonden: hij maait er óf overheen óf schiet of kopt recht op de keeper af.
 
Iedere overwinning is fijn, maar het leukst is ófwel winnen door een overduidelijk sterker PSV, ófwel volledig onterechte gestolen overwinning van PSV. Het laatste scenario is leuk om Ajax spelers en fans een volledige rolberoerte te bezorgen :D (daarna overigens wel graag weer eens een goede pot dan, tegen Groningen dus)
 
Iedere overwinning is fijn, maar het leukst is ófwel winnen door een overduidelijk sterker PSV, ófwel volledig onterechte gestolen overwinning van PSV. Het laatste scenario is leuk om Ajax spelers en fans een volledige rolberoerte te bezorgen :D (daarna overigens wel graag weer eens een goede pot dan, tegen Groningen dus)

Ja, dat laatste scenario daar teken ik wel voor. Mogen die ajaksers ook nog mooi voetbal spelen ook, met hakjes achter het standbeen en veel tika taka.
En dan kan ik 's maandags ook nog eens lekker gaan zitten voor Sjakie Swart. :D
 
Dat was vorig jaar de drogreden hè, dat alle keepers tegen PSV werelds keepten. Een goede spits schiet die bal dusdanig dat ook een keeper die niet houden kan: de hoeken zoeken i.p.v. als een blind paard op de keeper af. De Jong heeft nog geen hoeken gevonden: hij maait er óf overheen óf schiet of kopt recht op de keeper af.

Helemaal mee eens. Als een club steeds "last" heeft van een uitblinkende keeper mag je eens naar de gemeenschappelijke factor kijken. En dat is dan niet de keeper, dat is steeds een ander poppetje...
 
Mwah... daar kan tegenwoordig wat aan gedaan worden......, hoewel dat in Perzië wat minder geaccepteerd zal zijn vermoed ik :D

Nou het zou je misschien verbazen maar transseksualiteit is Iran een redelijk geaccepteerd gegeven. De operatie wordt zelfs vergoed door het ziekenfonds.
 
Cocu geeft tijdens de persconferentie aan dat PSV nog lang geen kampioen is bij een overwinning op Ajax. Laat het zo ook in de koppies van de spelers zijn. Je zet hele grote stappen en geeft Ajax eigenlijk wel een flinke knock-out slag, maar kampioen ben je pas wanneer je met de schaal in handen staat.
 
Nou het zou je misschien verbazen maar transseksualiteit is Iran een redelijk geaccepteerd gegeven. De operatie wordt zelfs vergoed door het ziekenfonds.

Dat verbaast me zeker. Ik weet (dacht te weten) dat cosmetische ingrepen heel normaal zijn in Iran (neus, lippen, etc), maar verbouwing onder de gordel? Hoe past dat in het islamitisch geloof dan? Dat staat nou niet direct bekend om z'n ruimdenkendheid t.a.v. seksuele voorkeuren (net zo min als een gereformeerde en vele andere fanatiekelingen).
 
Dat verbaast me zeker. Ik weet (dacht te weten) dat cosmetische ingrepen heel normaal zijn in Iran (neus, lippen, etc), maar verbouwing onder de gordel? Hoe past dat in het islamitisch geloof dan? Dat staat nou niet direct bekend om z'n ruimdenkendheid t.a.v. seksuele voorkeuren (net zo min als een gereformeerde en vele andere fanatiekelingen).

We zitten natuurlijk niet in het juiste topic maar ik leg dat toch hier even uit. Een paar verklaringen:
Als de wetenschap je “beter” kan maken, in dit geval dmv een operatie, dan is dat iets wat je moet doen. Dat geldt bijv niet voor homoseksualiteit. Dus is dat officieel verboden hoewel dat wel eens in de grote steden wordt gedoogd.
En de Iraanse samenleving heeft sowieso zijn eigen paradoxen doordat het ooit een vrij land is geweest met geaccepteerde moderne standaarden maar dat alles later is terug gedraaid. Zoeits blijft wel ergens in die cultuur zitten, ondanks de pressie die er wordt uitgevoerd. Dat geldt niet voor vele landen om Iran heen: De Golfstaten of Pakistan of Afghanistan zijn vrijwel altijd zeer religieus geweest en hebben bijna nooit de scheiding van keek en staat gekend. Dat maakt Iran ook anders dan de buurlanden er om heen: de meeste mensen delen niet de opvattingen van hun regering. En wat je ziet is dat ze extreem gedrag vertonen in bijna alles. Laatst was ik bij een feestje waar ook twee Iraanse meisjes waren die pas in NL waren komen wonen. Als je zag hoe vrijpostig zij waren tov andere meiden die hier opgegroeid zijn... Zij bestelden ook enkel whiskey of ander sterke drank en onze kinderen gewoon een biertje of een wijntje...
sorry mods voor deze off topic post!

 
Wat ik zoal lees in de media vandaag:

Topper als een bokspartij...Maar daarvoor moeten de Amsterdammers eindelijk eens in de gevechtsmodus. Zoo!

Hoop alleen dat het weer meewerkt. :unsure:

 
Wat ik zoal lees in de media vandaag:

Topper als een bokspartij...Maar daarvoor moeten de Amsterdammers eindelijk eens in de gevechtsmodus. Zoo!

Hoop alleen dat het weer meewerkt. :unsure:

Vermoed dat het dak al dagen dichtzit, enige risico is voor het vervoer van de supporters
 
Dat verbaast me zeker. Ik weet (dacht te weten) dat cosmetische ingrepen heel normaal zijn in Iran (neus, lippen, etc), maar verbouwing onder de gordel? Hoe past dat in het islamitisch geloof dan? Dat staat nou niet direct bekend om z'n ruimdenkendheid t.a.v. seksuele voorkeuren (net zo min als een gereformeerde en vele andere fanatiekelingen).

Iran is (meen ik juist te weten) het ruimdenkendst in de gehele Mid East, zeker onder de jongeren, de moderne 30 minners.
 
  • Leuk
Reactions: IPF
Dat verbaast me zeker. Ik weet (dacht te weten) dat cosmetische ingrepen heel normaal zijn in Iran (neus, lippen, etc), maar verbouwing onder de gordel? Hoe past dat in het islamitisch geloof dan? Dat staat nou niet direct bekend om z'n ruimdenkendheid t.a.v. seksuele voorkeuren (net zo min als een gereformeerde en vele andere fanatiekelingen).

Je weet dat er bij gereformeerde ook homo's dominee zijn? (vermoed dat t antwoord nee is :shifty:)
 
  • Leuk
Reactions: IPF
Even een vervolg op mijn vorig berichtje..

Ajax zal bijna letterlijk in de gevechtsmodus moeten komen. Hoe Keizer dat doet? ,,Dat zit hem niet per se in mentaliteit. Het heeft ook met andere dingen te maken: negentig minuten concentratie bewaren. Maar ook vanaf minuut één tot met de blessuretijd de afspraken nakomen. Een slimme overtreding maken of juist géén overtreding maken zodat een tegenstander niet gevaarlijk kan worden uit een vrije trap.’’

EN
'PSV kan zomaar met 0-4 winnen bij Ajax'

Oh ja dat dak, vergat ik ff. Gelukkig, wedstrijd gaat altijd door. :clap:

 
Status
Je kunt niet meer reageren.
Terug
Bovenaan Onderaan