Racisme & Discriminatie

Niet om de Tweede Wereldoorlog te bagatelliseren, maar ik kan mij er toch kwaad over maken dat deze periode voorgedaan wordt als meest aangrijpende in de wereldgeschiedenis, terwijl er binnen de Europese geschiedenis nauwelijks gerept wordt over de verschrikkingen van de slavernij die in totaal bijna 400 jaar bestaan heeft. Waar mensen niet als mensen gezien werden, maar als beesten en ook daarnaar behandeld werden, zonder dat ook maar 1 persoon in actie kwam en dat dit ook nog gelegitimeerd en gefaciliteerd werd door de christelijke kerk....hoezo normen en waarden, hoezo ethiek en religie ?? Zeg eerlijk, hoeveel informatie heb je tijdens je lessen geschiedenis gekregen over het Nederlandse slavernijverleden ...? Een paragraaf....misschien 2 pagina's ?? Terwijl er meerdere hoofdstukken gewijd werden aan WOII ....en nog steeds weigert de Nederlandse regering haar excuses aan te bieden mbt dit slavernijverleden, terwijl er wel excuses geëist werden aan de Japanse regering voor de Jappenkampen in Indie .....hoezo dubbele moraal !!!
 
Eens hoor, meer oog hebben voor gemaakte fouten en daarvan leren is belangrijk. Echter, zouden we t ook niet beter kunnen balanceren? Dus ook meer oog hebben voor de succesvolle doorbraken en waardoor die ontstonden? Voor mijn gevoel was geschiedenis op school met name een aaneenschakeling van oorlogen, rampen, en misdragingen. Iets meer focus op de leukere kanten kan wellicht ook stimulerend zijn voor de nog niet volledig aan geweld gewent geraakte generaties na ons? Stemrecht, wetenschap, kunst, solidariteit, medische vooruitgang, onderwijs, internationale samenwerking, vrijheid van t individu, rechtspraak etc..
​​​​​​
 
Laatst bewerkt:
Niet om de Tweede Wereldoorlog te bagatelliseren, maar ik kan mij er toch kwaad over maken dat deze periode voorgedaan wordt als meest aangrijpende in de wereldgeschiedenis, terwijl er binnen de Europese geschiedenis nauwelijks gerept wordt over de verschrikkingen van de slavernij die in totaal bijna 400 jaar bestaan heeft. Waar mensen niet als mensen gezien werden, maar als beesten en ook daarnaar behandeld werden, zonder dat ook maar 1 persoon in actie kwam en dat dit ook nog gelegitimeerd en gefaciliteerd werd door de christelijke kerk....hoezo normen en waarden, hoezo ethiek en religie ?? Zeg eerlijk, hoeveel informatie heb je tijdens je lessen geschiedenis gekregen over het Nederlandse slavernijverleden ...? Een paragraaf....misschien 2 pagina's ?? Terwijl er meerdere hoofdstukken gewijd werden aan WOII ....en nog steeds weigert de Nederlandse regering haar excuses aan te bieden mbt dit slavernijverleden, terwijl er wel excuses geëist werden aan de Japanse regering voor de Jappenkampen in Indie .....hoezo dubbele moraal !!!

Misschien omdat er nog wel overlevenden zijn van de Jappenkampen, maar niet van de slavernij? Overigens vind ik dat hele excuses aanbieden onzin. Dat heeft enkel zin als je ook daadwerkelijk schuldig bent. Ik geloof niet de huidige Nederlandse of Japanse regering hier iets aan kon doen.
 
Niet om de Tweede Wereldoorlog te bagatelliseren, maar ik kan mij er toch kwaad over maken dat deze periode voorgedaan wordt als meest aangrijpende in de wereldgeschiedenis, terwijl er binnen de Europese geschiedenis nauwelijks gerept wordt over de verschrikkingen van de slavernij die in totaal bijna 400 jaar bestaan heeft. Waar mensen niet als mensen gezien werden, maar als beesten en ook daarnaar behandeld werden, zonder dat ook maar 1 persoon in actie kwam en dat dit ook nog gelegitimeerd en gefaciliteerd werd door de christelijke kerk....hoezo normen en waarden, hoezo ethiek en religie ?? Zeg eerlijk, hoeveel informatie heb je tijdens je lessen geschiedenis gekregen over het Nederlandse slavernijverleden ...? Een paragraaf....misschien 2 pagina's ?? Terwijl er meerdere hoofdstukken gewijd werden aan WOII ....en nog steeds weigert de Nederlandse regering haar excuses aan te bieden mbt dit slavernijverleden, terwijl er wel excuses geëist werden aan de Japanse regering voor de Jappenkampen in Indie .....hoezo dubbele moraal !!!

Eigenlijk soort van propaganda. Slechte dingen van Nederland gaan in de doofpot. Nederland was altijd goed, de andere landen hebben slechte dingen gedaan. Misschien overdrijf ik een beetje maar zo komt het wel op mij over.
 
Misschien omdat er nog wel overlevenden zijn van de Jappenkampen, maar niet van de slavernij? Overigens vind ik dat hele excuses aanbieden onzin. Dat heeft enkel zin als je ook daadwerkelijk schuldig bent. Ik geloof niet de huidige Nederlandse of Japanse regering hier iets aan kon doen.
Zo werkt het niet met de politieke besluiten: wanneer er vast komt te staan dat de vorige minister van ...... grove fouten heeft gemaakt, dan moet de huidige minister die daar niets mee te maken heeft, gewoon aftreden.
 
Zo werkt het niet met de politieke besluiten: wanneer er vast komt te staan dat de vorige minister van ...... grove fouten heeft gemaakt, dan moet de huidige minister die daar niets mee te maken heeft, gewoon aftreden.

Geef eens een voorbeeld? Wat dat zou natuurlijk nergens opslaan. De volgende dan ook weer?
 
Geef eens een voorbeeld? Wat dat zou natuurlijk nergens opslaan. De volgende dan ook weer?
Vd Steur moet verantwoording afleggen over de Teven-deal die dateert van 10 jaar geleden. Was het hem niet gelukt om de Kamer te overtuigen dan had hij moeten aftreden.
 
Vd Steur moet verantwoording afleggen over de Teven-deal die dateert van 10 jaar geleden. Was het hem niet gelukt om de Kamer te overtuigen dan had hij moeten aftreden.

Waarbij het in de extreme situatie zelfs voorkomt dat n minister van partij A, door partij B op het matje geroepen wordt voor misstanden die in een vorige regeerperiode door partij B veroorzaakt zijn... tja
 
Vd Steur moet verantwoording afleggen over de Teven-deal die dateert van 10 jaar geleden. Was het hem niet gelukt om de Kamer te overtuigen dan had hij moeten aftreden.

Gaat er toch meer om of hij er van wist of niet? Het lijkt me vreemd en zinloos om een minister te laten aftreden voor iets waar hij niets van weet.
 
Gaat er toch meer om of hij er van wist of niet? Het lijkt me vreemd en zinloos om een minister te laten aftreden voor iets waar hij niets van weet.

Nee het gaat er om dat je hoe dan ook ministerieel verantwoordelijk bent, ook voor de daden van je voorganger, en zoals der Jauf dat ook aangeeft, zelfs als het een minister van een andere partij is geweest.
De Duitse regering van vele jaren later heeft ook schuld bekend van de vorige regering en miljarden aan schadevergoeding moeten betalen.
 
Silvana S. is not amused..
 

Bijlagen

  • c3c39e0c_715_schermafdruk_2017_01_12_11.51.46.jpg.jpg
    c3c39e0c_715_schermafdruk_2017_01_12_11.51.46.jpg.jpg
    105 KB · Weergaven: 0
Juriste VN-strafhof verwijdert racismeklacht
http://www.ad.nl/home/juriste-vn-str...acht~a129e743/

die valt even door de mand zeg :clap:

"Chaka Laguerre was vandaag niet bereikbaar voor commentaar. "

We kunnen er om lachen, maar dit is een heel gevaarlijke trend die de verhoudingen onnodig op scherp zet.
Ik heb nog steeds geen vooroordelen tegen mensen van andere komaf of met een andere huidskleur. Maar ik betrap me er wel op dat ik een 'het zal ook eens niet, daar is de racismekaart'-momentje heb, wanneer ik berichten als deze lees. Elke agent is een racist en elke blanke is supremacist. Elke blanke agent...enfin, u begrijpt mijn blanke punt.
 
Zag gisteren stukken uit een sociaal experiment over hoe mensen reageren op a-sociaal gedrag. Een snackbar waarbij de medewerkers een meisje met een hoofddoek consequent negeren en bij navraag aangeven dat "de Nederlanders voorrang hebbben".
Ik zag veel blanke mannen en vrouwen die daar fel tegen op reageerden en ook daar weggingen zonder iets te kopen.
Het is goed dat dit soort experimenten plaatsvinden maar dat die reacties getoond worden. Zo creer je op een positieve manier een anti-discriminatie sfeer in de samenleving.
Het gaf mij iig een goed gevoel.
 
Zag gisteren stukken uit een sociaal experiment over hoe mensen reageren op a-sociaal gedrag. Een snackbar waarbij de medewerkers een meisje met een hoofddoek consequent negeren en bij navraag aangeven dat "de Nederlanders voorrang hebbben".
Ik zag veel blanke mannen en vrouwen die daar fel tegen op reageerden en ook daar weggingen zonder iets te kopen.
Het is goed dat dit soort experimenten plaatsvinden maar dat die reacties getoond worden. Zo creer je op een positieve manier een anti-discriminatie sfeer in de samenleving.
Het gaf mij iig een goed gevoel.

Mooi stukje idd. Als tegenhanger mogen ze eens op chauffeursfora rondbladeren. Nogal wat chauffeurs zijn namelijk van mening dat zij, als Nederlandse chauffeur, meer recht hebben op een parkeerplaats in Nederland dan een Oostblokker, ook wel platkop genoemd. Wat ook een leuk filmpje zou zijn is hoe je als blonde serveerster/medewerkster wordt behandeld als de bezoekers van de lokale R&B night even langs komen. Racisme of discriminatie leeft enorm, en is zeker geen exclusief blank dingetje, ondanks het feelgood filmpje.
 
22553334_2063426743671126_2592923338433051111_o.jpg
 
Niet losgebarsten? RTL moet geboycot worden want die doen niet meer aan zwarte piet, hosanna voor de publieke omroep want die keren terug naar de 'ware' piet in volledige schminck...

Ben het hele gezeik meer dan zat, van beide zijden.

Ik moet zeggen dat in de voorgaande jaren de discussie mij in het buitenland moeiteloos bereikte om voor de nodige jeuk te zorgen. Dat is dit jaar nog niet gebeurd. Totdat Bacchus er een stripje over ging posten *krab krab krab* ;). Het lijkt wel wat minder te zijn dit jaar. Wellicht vanwege de afleiding verzorgd door het nieuwe kabinet, vrouwen die de nieuwe zwarte piet blijken te zijn en eventueel wat Trump-gerelateerde zaken.
 
Ik moet zeggen dat in de voorgaande jaren de discussie mij in het buitenland moeiteloos bereikte om voor de nodige jeuk te zorgen. Dat is dit jaar nog niet gebeurd. Totdat Bacchus er een stripje over ging posten *krab krab krab* ;). Het lijkt wel wat minder te zijn dit jaar. Wellicht vanwege de afleiding verzorgd door het nieuwe kabinet, vrouwen die de nieuwe zwarte piet blijken te zijn en eventueel wat Trump-gerelateerde zaken.

You're welcome! :D
 
Terug
Bovenaan Onderaan