Yorbe Vertessen (A)

Ik snap de technische redenatie helemaal, maar er ligt een akkoord, de seler is helemaal rond, PSV is helemaal rond, maar de laatste handtekening ontbreekt nog. Als je dan terugkomt op een deal is moreel verwerpelijk. Bovendien zou een terugkeer van Yorbe in deze situatie allebehalve wenselijk zijn. Hij wilde vertrekken, had z;n deal binnen en hoe gemotiveerd denk je dat 'ie is als hij gedwongen wordt om terug te keren. Nee, PSV heeft zich lelijk in de situatie vergist. Amateurisme van de bovenste plank met alleen maar verliezers. Wat een enorme prutsers.
Dit was inderdaad enorm slecht doordacht.

Is Yorbe onmisbaar als Noa niet beschikbaar is?
Indien ja: niet gaan.
Indien nee: laat gaan.

Hoe simpel kan het leven soms zijn.


Enfin. In mijn optiek: gebruik dat geld van Vertessen voor die groeibriljant van Excelsior. Zoals ik het een beetje hoor gaan we er dan niet op achteruit.
Geen boze vertessen, frisse nieuwe speler in de selectie. Streep eronder en door.
 
Lullig hoe het in de tijd allemaal gelopen is. Ik snap dat PSV, nu Lang geblesseerd is, bij Yorbe nog even zou willen dubbelchecken 'Hee Yorbe, het feit dat Lang nu geblesseerd is, zorgt ervoor dat jij meer aan spelen toe gaat komen. Dat was een van de dingen die je wilde. Verandert dit iets in de situatie dat je weg wilt?' Ondanks dat de transfer van Yorbe naar Berlijn eigenlijk al in kannen en kruiken is.
Maar nu het kamp Vertessen aangeeft 'Nee, het wordt Berlijn'. Dan moet je je als PSV daar gewoon bij neerleggen. Een transfer nu tegenhouden heeft geen enkele zin.

Het probleem in handelen bij PSV zat 'm al in hetgeen Bas hierboven al aangaf. Die fout moet je nu niet proberen te herstellen door Yorbe tegen de haren in te strijken. Nu moet je gewoon je verlies nemen.
Het domste is dat je Vertessen wil verkopen voor 5 miljoen, zijn concurrent geblesseerd raakt waardoor je een vervanger moet halen, en dan blijkbaar aan die 5 miljoen niet genoeg hebt om een vervanger voor Vertessen te halen. Hiermee geeft PSV dus zelf aan hem voor veel te weinig te laten gaan.
 
Het zou wellicht zijn redding kunnen zijn. Bij PSV spelen en kampioen worden en in de zomer een mooie transfer maken i.p.v. degraderen met Union Berlin. :shrug:
Voor n flink hoger salaris in een mooie stad wekelijks basis staan in de spits en met doelpunten uit snelle counters Union laten handhaven acht ik een reële optie.
 
Overigens vind ik de keuze van Vertessen om degradatievoetbal in Berlijn te gaan spelen wel een hele aparte. Over 4 maanden kan hij, met een kampioenschap op zak, en minstens een 8e finale CL, vertrekken naar een (waarschijnlijk) veel betere club.
Mooie club hoor. Snap het wel ipv hier 3e keuze te zijn.

Is natuurlijk niets iets van gisteren, deze frustratie / wens zit er al vanaf de zomer. Hoor ook dat er sinds zaterdag geen contact meer is opgenomen met Vertessen, dat is dan wel erg bijzonder.
 
Dit loopt wel los. Zal eerder als drukmiddel op Wxcelsior gebruikt worden zodat zij wat minder hoog in de boom gaan zitten.
 
Yorbe heeft helemaal gelijk. Je staat een speler de transfer toe om vervolgens je keutel in te trekken. Ik had al een hele lage dunk van ethiek in de voetballerij,en het is nog maar weer bewezen waarom. Overigens is de verkoopactie van die Twente speler aan Spartak nog veel kuttiger. Ik weet niet wat er daan in het grondwater zit, maar Twente slaat de plank volledig mis.
Ach, toch wat anders om geld uit Rusland te krijgen dan geld naar Rusland te sturen. Zie bericht ELPSV Wel duidelijk dat Zuid-Amerikanen iets anders naar Rusland kijken dan wij.
Dat Russisch geld kan iig niet meer aan de oorlog besteed worden
#omdenken
 
Mooie club hoor. Snap het wel ipv hier 3e keuze te zijn.

Is natuurlijk niets iets van gisteren, deze frustratie / wens zit er al vanaf de zomer. Hoor ook dat er sinds zaterdag geen contact meer is opgenomen met Vertessen, dat is dan wel erg bijzonder.
Dit dus. Vertessen had al z'n wens uitgesproken te gaan in de zomer. Heeft ondanks zn vertrekwens gewoon alles gegeven dit halve seizoen. Dat geld lang niet altijd voor spelers die tegen hun zin toch bij een club blijven
 
Voor n flink hoger salaris in een mooie stad wekelijks basis staan in de spits en met doelpunten uit snelle counters Union laten handhaven acht ik een reële optie.
Het is een gok die goed, maar ook verkeerd kan uitpakken.
 
PSV had gewoon nee moeten zeggen en niet eerst gaan onderhandelen en een deal bereiken. Dan was Yorbe niet blij geweest maar had je niet de situatie gecreeerd waar ze nu in zitten.
Als Yorbe nu terug komt, heb je een speler met nul motivatie. Die kun je niet meer gebruiken anders kun je net zo goed met 10 man gaan ballen.
 
PSV had gewoon nee moeten zeggen en niet eerst gaan onderhandelen en een deal bereiken. Dan was Yorbe niet blij geweest maar had je niet de situatie gecreeerd waar ze nu in zitten.
Als Yorbe nu terug komt, heb je een speler met nul motivatie. Die kun je niet meer gebruiken anders kun je net zo goed met 10 man gaan ballen.
Als een voetballer in het veld staat wil hij winnen. Ik geloof niet zo in dat motivatie verhaal. Alsof je dan bewust slecht gaat spelen.
 
Ik vind dat PSV, gezien de omstandigheden waar ze door eigen toedoen inzitten, hier juist aan het handelen is om Yorbe niet vrij te geven.

Het sportieve plaatje gaat boven alles. Als er geen vervanger is kan Yorbe niet vertrekken. Hij heeft een contract en we zijn halverwege het seizoen. In mijn ogen niet meer dan logisch dat PSV in deze situatie voet bij stuk gaat houden.

Emoties als Yorbe die graag weg wil, of de reputatie van PSV bij Union Berlin zijn allemaal van ondergeschikt belang. De veldbezetting gaat boven alles. Bovendien laat die andere clubs maar eens weten dat we ons niet door alles en iedereen laten piepelen op transfergebied. Daarnaast zullen we financieel gezien hier gezien de beperkte transfersom geen buil aan vallen.
 
Als Saibari nu gelijk ff Driouech evertuigd nadat hij geland is (ploegmaatjes bij Marokko u23) dan krijgt Yorbe zijn transfer nog wel denk ik.
Denk dat we een mattie van de TD van Excelsior beter kunnen gebruiken.

Driouech wilt wel!
 
Terug
Bovenaan Onderaan