Selectie PSV: Algemeen

Iig Noa Lang (Marokkaanse (stief?)vader) en Saibari wellicht ook?
Noa heeft idd een Marokkaanse stiefvader, maar ik heb eigenlijk nooit iets van hem gezien wat hint op Islamitische praktijken. Andersom wel.

Hoeft niks te zeggen, uiteraard, ik ken ook niet-(nauwelijks)-Islamitische mensen die wel de Ramadan doen.

Saibari weet ik zeker.
 
+Bakoyoko heeft ouders uit Ivoorkust/Rwanda. Ook niet onwaarschijnlijk dat die ook de Ramadan in acht neemt.
 
Dacht dat hij in een interview met Maddy aangaf zelf bijbel te lezen enzo, sluit meedoen aan de ramadan niet uit, maar bevestigt wel de 2e categorie.

Zie ook onderstaande YT

Ja hij noemt zichzelf Christen volgens mij, heeft het er vaak over met Cody en Jordan afaik.

Maar goed, het maakt allemaal niet uit. Los van het feit dat veel spelers sowieso prima kunnen presteren tijdens de Ramadan, is Noa zelf waarschijnlijk niet eens fit om te spelen :S:
 
Afijn, de interland break komt ons nu wel goed uit denk ik. Heel fris oogde het allemaal niet meer, en er zijn heel wat spelers die nu extra rust kunnen pakken.

Wie zijn er allemaal op pad met hun land? Schouten, Veerman, Benitez, Pepi, Dest, Tillman, Baka, Chucky?
 
De onderkant van mijn schatting (92 goals) is dus het 12e beste seizoen in de PSV historie?
Dan blijf ik erbij.

Ik denk dat we qua scoren wel een top-10 seizoen kunnen verwachten.
Nou, dat is zeker gelukt
Ten eerste, Boszbal. Niet achteruit als we 2-0 voorstaan.

Daarbij: geen Groningen-uit, geen Cambuur-uit, geen WillemII-uit, geen Emmen-uit, geen NAC-uit. Allemaal van die noordelijke of Brabantse rotploegjes die we thuis met 4-0 oprollen, maar waar we uit nog wel eens een misstapje begaan.
RKC uit en die vervelende Kramer hebben we al gehad.
Subtoppers als Heerenveen, Utrecht, Vitesse zijn niet meer de ploegen die ze ooit waren.
Teams als Sparta, Heracles, Excelsior, Go Ahead Eagles, Fortuna Sittard mogen stiekem dromen van Europa (of in ieder geval dromen van playoffs). Te zot eigenlijk.

Klinkt arrogant, ik weet. En we gaan vast nog wel eens op onze plaat, maar zo voelt het voor mij.

Minstens 100 goals dit seizoen.

Maar I stand partly corrected; 100+ zou wel uitzonderlijk zijn. Voor PSV dan.
Niet eens zozeer voor de Eredivisie:
In totaal is het 20 keer voorgekomen dat een ploeg meer dan 100 goals heeft gescoord.
Hier de laatste 25 jaar:
2021 Ajax
2019 Ajax
2013 PSV
2010 Ajax
2000 PSV
1998 Ajax

Als Ajax het recent 2 keer kon, waarom wij nu niet?
Met deze aanval...
De tijd is rijp, de Eredivisie nu zwak in de breedte, en PSV is er ook klaar voor.
It's happening!!
en zo gebeurde :PSV: :PSV: :PSV:
 
Thanks Jaufe!

Ik ga nog even over m'n voorspelling heen:

---------------
Lang/Lozano/Bakayoko: 30~45 goals, ongeacht hoeveel minuten ze elk krijgen. (4, 6, 12 respectievelijk)
Luuk: 20~25 goals. (29)
Vertessen: 5 goals. (3)
Pepi: 6 goals. (7)
Til: 3 goals. (10)
Saibari: 5 goals. (5)
Veerman: 6 goals. (5)
Schouten: 2 goals. (4)
Tillman: 6 goals. (9)
De Verdedigers: 6 goals. (11)
Babadi/Van Duiven/Land/others: 3 goals. (2, Babadi & Uneken)

Totaal 92~112 goals.



--------

Het zijn er uitendelijk 111 geworden, aan de bovenkant van m'n schatting. Best veel gezien het 'falen' van de vleugels.

Mijn missers:

Noah/Chucky/Baka: Oef, hier zat ik echt heel dik naast. Samen 22 (4, 6, 12 respectievelijk). Gelukkig heeft Bakayoko het zo goed gedaan. En met Lang/Lozano gaan we volgend seizoen alsnog voor de 26-30.
Luuk: 29. Yeah! Dit had ik niet van hem verwacht.
Til: Luuk stelt 'm altijd op en ik ook. 10 goals, niet slecht! Hij heeft dat bij Feijenoord ook al laten zien, en misschien volgend jaar weer. Ik had niet verwacht dat hij zoveel zou spelen.
Tillman: 9 goals is echt super gezien zijn speeltijd. Blij dat hij blijft. Moet nog wat longinhoud kweken en/of beter leren zichzelf te temporiseren, en zijn plekje op het veld vinden.
De verdedigers; 11 goals is prima. En wat een spitsengoal van Boscagli laatst zeg, poeh!
 
Mooie opdracht voor Ernie om het nog beter te doen dan vorig jaar.

Benieuwd of we het voor elkaar krijgen on de "zwakke plekken" in de selectie aan te pakken: Geen backup 6, voorin dun aan zijkanten en de rechter centrale verdediger.

Daarnaast moeten we ook verfrissen dus hoe jammer ook Veerman en Bakayoko verkopen en met Schouten achtige transfers vervangen. Drommel en Ramalho laten vertrekken.

Ook investeren in oudste jeugdelftallen want er lijkt niks door te kunnen stromen voor eerst in jaren.
 
Mooie opdracht voor Ernie om het nog beter te doen dan vorig jaar.

Benieuwd of we het voor elkaar krijgen on de "zwakke plekken" in de selectie aan te pakken: Geen backup 6, voorin dun aan zijkanten en de rechter centrale verdediger.

Daarnaast moeten we ook verfrissen dus hoe jammer ook Veerman en Bakayoko verkopen en met Schouten achtige transfers vervangen. Drommel en Ramalho laten vertrekken.

Ook investeren in oudste jeugdelftallen want er lijkt niks door te kunnen stromen voor eerst in jaren.
waarom veerman verkopen ?
 
Terug
Bovenaan Onderaan