sc Heerenveen - PSV | Donderdag 25 april | Eindstand 0-8

Natuurlijk, ze speelde een overtuigende wedstrijd. Maar als je dan naar Feyenoord kijkt, wat vrij gemakkelijk van Go Ahead wint. Het is niet voor niets dat Liverpool aanklopt bij Slot natuurlijk. Dat is een toptrainer die top voetbal liet zien. PSV heeft hier en daar wat geluk gehad, daar doet die 8-0 niets aan af.
Neemt ie Ruperti en Higler mee in zijn staf? Zonder hen helemaal niets dit jaar.
 
Natuurlijk, ze speelde een overtuigende wedstrijd. Maar als je dan naar Feyenoord kijkt, wat vrij gemakkelijk van Go Ahead wint. Het is niet voor niets dat Liverpool aanklopt bij Slot natuurlijk. Dat is een toptrainer die top voetbal liet zien. PSV heeft hier en daar wat geluk gehad, daar doet die 8-0 niets aan af.
tegen een club uit het rechterrijtje kan iedereen winnen, dat is geen prestatie maar gewoon een morele verplichting
 
Geen verdere interviews, geen persco na de wedstrijd. matig ESPN
Ik heb toch nog een tijd interviews en persco gezien? Was leuk :) Til en Veerman voor de camera. Baka die aan het grasmaaien is. En ik hoorde zowel de spelers als Bosz over het puntenrecord, dus ik verwacht de komende wedstrijden nog wat mooie dingen van ons PSV.
Weet niet of in EHV al een bevrijdingsfeest is, dan zou t lastig kunnen zijn ivm politieinzet enzo.
Vieren ze dat in Eindhoven niet eerder? Die waren ook eerder bevrijd. ;)

Wat een wedstrijd gisteren. Na de wedstrijd had ik geen tijd om te forummen. Onvoorstelbaar wat een mooie combinaties en splijtende passes ik gezien heb. Ik heb Boscagli, Veerman en Tillman in mijn top 3 gezet. Maar De Jong en Teze maakten daar ook zeker aanspraak op. Mooie goals: de bizarre zitvoetbalgoal van Tillman, de poeier van Baka of de mooie combinatie van De Jong en Van Aanholt. En wat was die laatste blij met zijn goal.

Ik zag dat hier al genoeg geklaagd is over de fakkels. Ik zou er niet graag tussen zitten. Je kunt je bezoekje oncoloog, denk ik, meteen gaan inplannen.

:PSV:
 
Wel opvallend: de statistieken van gisteren zijn niet eens zo bijzonder, met 11 schoten tussen de palen en een xG van 2,6. Los van het weergaloze veld- en positiespel dat je niet terugziet in de statistieken waren we dus vooral ook erg effectief.

Knipsel.JPG
 
Wel opvallend: de statistieken van gisteren zijn niet eens zo bijzonder, met 11 schoten tussen de palen en een xG van 2,6. Los van het weergaloze veld- en positiespel dat je niet terugziet in de statistieken waren we dus vooral ook erg effectief.

Bekijk bijlage 6618
Dat zijn inderdaad minder schoten op doel dan ik had gedacht. Wat me wel opvalt, is dat de XG standaard veel en veels te laag is.
 
Bosz loofde het veld van Heerenveen. Nou PSV, kom op, huur dat Friese bedrijf in dat daar de grasmat heeft aangelegd, zodat we hier in het Philips stadion eindelijk ook weer eens een waardige grasmat hebben.
 
Laatst bewerkt:
Meer uitgoals dan thuisgoals dit seizoen, toch wel bijzonder. Nog 1 uitwedstrijd om het record nog een beetje aan te scherpen! 56 goals in 16 uitwedstrijden is trouwens een absurd gemiddelde van 3,5 doelpunt per wedstrijd.

Hoe zit het eigenlijk met thuisgoals? We hebben nu 47 thuisgoals en nog twee wedstrijden om in ieder geval de 50 over te gaan.
 
Volgens mij heeft PSV nu ook in 49 wedstrijden achtereenvolgens in de eredivisie minstens 1 goal gescoord :D Dat is ook ziek..

Laatste keer dat PSV niet scoorde was tegen FC Emmen in Januari 2023.

Die wedstrijd was wat betreft PSV een heel groot dieptepunt voor mij. Wat een immens verschil anderhalf jaar later.
 
Eigenlijk was het helemaal niks dat psv.😉
Nee, want Psv is geen Real Madrid/Barcelona of het oude AC Milan natuurlijk.
Ik had vroeger zo'n piano docent die alles vergeleek met Frans Liszt. Alles wat ik wilde leren werd vergeleken met Liszt. Wilde ik Fur Elise leren, ja maar Beethoven is geen Liszt, wilde ik dat Bach stukje uit de Efteling, ja, is geen Frans Liszt. Die man had al het Marco van Basten complex..
Vermoeiend..
 
Wel opvallend: de statistieken van gisteren zijn niet eens zo bijzonder, met 11 schoten tussen de palen en een xG van 2,6. Los van het weergaloze veld- en positiespel dat je niet terugziet in de statistieken waren we dus vooral ook erg effectief.

Bekijk bijlage 6618
Er werden nu wel kansen benut waaruit eerder in soortgelijke gevallen vaak net niet gescoord werd.
En er werd eens geschoten van afstand. Een bal op de paal en een bal tegen de lat. Het had ook 0-10 kunnen zijn.
Effectief aanvalsspel en gedreven om een hoge uitslag neer te zetten en tevens achterin de nul gehouden. Laat het ons koesteren.
 
Ik heb net nog een keer beelden van de wedstrijd teruggekeken. Dit omdat ik mezelf gaandeweg de dag had wijsgemaakt dat Heerenveen gewoon heel erg slecht was. Maar tjongjonge wat een gala voorstelling was dit. Het plezier waarmee deze ploeg speelt zal hopelijk nog van doorslaggevende invloed zijn op het dan wel of niet blijven van sommige spelers
 
Terug
Bovenaan Onderaan