Racisme & Discriminatie

De kern is dat je een hele grote groep hiermee duidelijk niet begrijpt. En het erop aanspreken is leuk, maar dat lost het diepere probleem niet op. Dat is wat ik in de rest van de post probeer duidelijk te maken.
Als “het diepere probleem oplossen” het terugdringen van migratie is dan zijn we uitgepraat denk ik. Volgens mij is juist het anderen voor vol aanzien - ook als ze anders zijn dan jij - de kern.
 
Bij sollicitaties, haast altijd is het de persoon zelf die het verneukt, of gewoon verslagen word door betere, maar het standaard excuus is "omdat ik zwart ben, omdat ik Turk ben, omdat ik krulletjes heb" altijd en 100% gewoon. Zoals zo vaak, racisme is bullshit en een fake gevoel, waar velen op kicken en het als excuus gebruiken steeds.
Als jij degene bent die bij jullie bedrijf de sollicitatiegesprekken afneemt geloof ik die 100% wel.
 
Leuk testje voor alle wannabe perfecte mensen hier, die niet aan racisme doen :lmao::lmao::lmao:

1) wijs 5 friezen aan op de foto ( 1 zal door 0 van jullie geselecteerd worden )
2) wijs 1 die geen Fries is ( 1 zal door jullie allemaal geselecteerd worden )
= En dan voelen jullie je beter dan de echte Derksen, en zijn jullie geen racisten uiteraard hahahha.
( en ik weet nu al wat mensen gaan typen, zo ben ik niet, zo kijk ik niet, zo denk ik niet blablabla, niemand durft zijn ware mening te geven, want stel je voor dat je zakt voor de test en andere dan gaan denken dat je ook slecht of racist bent puhh puhhh, heftig hoor )

Bekijk bijlage 6574
Die linksboven is een Fries, de rest zijn allemaal Denen.
 
Een zwarte of een Turk gaat toch niet bij dat smerige schiphol werken. Daar hebben we Kroaten voor 😊

Klopt, die zijn allemaal overgestapt naar de havens, waar je jaarsalaris kan verdienen met 1 container legen, dus in 1 avondje werken en klaar :love: Was ik maar zwart of had ik maar een plat achterhoofd, dan zat ik er nu ook :cool:
 
Als “het diepere probleem oplossen” het terugdringen van migratie is dan zijn we uitgepraat denk ik. Volgens mij is juist het anderen voor vol aanzien - ook als ze anders zijn dan jij - de kern.

Nee dat is het diepere probleem ook helemaal niet. Dat is niet wat ik zeg of bedoel. Wat ik zeg is dat men zolang men zich bedreigd voelt in hun bestaan, men terug grijpt op de meest basale zaken.

Het voor vol aanzien is een deel van het probleem. Dit is makkelijker als het alles goed gaat en verdwijnt weer als men geraakt wordt voor hen gevoel. Dat is ook wat ik eerder schreef.

Waar we het wel over eens zijn is dat een gevolg van migratie is dat er meer racisme is. Pas als het woningtekort is opgelost, mensen niet bang zijn om hun baan te verliezen, men niet meer het idee heeft dat alle woningen naar statushouders gaan, men denkt dat de zorg betaalbaar is. Dat men in hun geloof niet meer leert dat homo’s of heidenen minderwaardig zijn. Dat ajaks fan niet minder zijn.

Dit zijn de oorzaken van haat en nijd en zo zijn er veel meer te vinden. Maar zolang we de problemen niet oplossen is racisme bestrijden, dweilen met de kraan open.
 
Hoezo in veel gevallen 100% terecht? Dat het voorkomt(onderhuids) weet ik. Kan ook niet anders als je ziet hoe vrij men racistisch denkt. Niet iedereen is een ghetto gastje. En wat als dat ghetto gastje nu gewoon een vergelijkbaar cv heeft als die gast uit Urk. Zelfde opleiding en soortgelijke ervaring. Voor het werk(bij swissport bijvoorbeeld bij het netten van de cargo) dat jij iemand wil aannemen ga jij dus voor de Jan Pieter uit Urk. En niet voor Achmed uit Amsterdam. Puur en alleen om naam en eventuele afkomst. Is dat wat je een zakelijke beslissing noemt?
Het gaat me om de vraag aan het einde.
 
Waarom gaat deze discussie opeens over of hij wel of niet geboren is in Ethiopië?
Volgens mij gaat het erom of hij zich een Fries kan voelen.
Omdat Derksen dacht dat er bewezen bewijs (😁) was mbt zijn afkomst. Maar officieel is er geen geboorteakte.
 
Omdat Derksen dacht dat er bewezen bewijs (😁) was mbt zijn afkomst. Maar officieel is er geen geboorteakte.

Je hecht waarde aan een papiertje was een groot deel van de wereldbevolking niet een heeft. Schattingen zijn wereldwijd dat 29% geen geboortecertificaat heeft en in Afrika rond de 43%. Stop dus met het doen alsof dit bijzonder is als het een normale zaak is in Afrika.

Er is wel degelijk bewijs dat hij uit Ethiopië komt en in Addis Ababa gevonden is en daarvandaan geadopteerd is.
 
Je hecht waarde aan een papiertje was een groot deel van de wereldbevolking niet een heeft. Schattingen zijn wereldwijd dat 29% geen geboortecertificaat heeft en in Afrika rond de 43%. Stop dus met het doen alsof dit bijzonder is als het een normale zaak is in Afrika.

Er is wel degelijk bewijs dat hij uit Ethiopië komt en in Addis Ababa gevonden is en daarvandaan geadopteerd is.
Luister, het waren zijn woorden. Blijkbaar heeft ie dat gezegd tijdens zn maiden speech. Dat er nooit een geboorteakte is geweest.
Je blijft maar terugkomen of ie wel of niet uit Ethiopië komt. Daar gaat het helemaal niet om.
 
Je blijft maar terugkomen of ie wel of niet uit Ethiopië komt. Daar gaat het helemaal niet om

Gezien je posts gaat het daar wel om. Je blijft halve waarheden verkondigen. Je blijft doen alsof het niet zeker is dat hij uit Ethiopië komt. Je blijft maar allerlei westerse waardes op Afrika plakken. Net zo goed discriminerend of op zijn minst neerbuigend.
 
Gezien je posts gaat het daar wel om. Je blijft halve waarheden verkondigen. Je blijft doen alsof het niet zeker is dat hij uit Ethiopië komt. Je blijft maar allerlei westerse waardes op Afrika plakken. Net zo goed discriminerend of op zijn minst neerbuigend.
Ok. Wat jij wil..
 
GK8KQREWkAAiCQE


Ja, dat kan natuurlijk niet, naast antisemitisme ook tegen discriminatie en racisme zijn.
 
Terug
Bovenaan Onderaan