PSV - Feyenoord | Zondag 3 maart | Eindstand 2-2

Ben het zo ontzettend eens met je! Gaat alleen maar over scheidsrechter die tegen ons zijn, pers tegen ons, veld tegen ons enz.

Ik geniet met 200% volle teugen van het huidige PSV en het zegt genoeg dat ik het bijna vanzelfsprekend vind dat ze eigenlijk hadden moeten winnen gisteren. Een paar seizoenen geleden konden we geen enkele topper winnen.
Kortom, geniet gewoon van het fantastische huidige psv, we staan waar we staan op eigen kracht, en laat ze maar kletsen, het resultaat is super met ook nog eens mooi voetbal, mooiste voetbal van Nederland.

En ja, sommige zaken kunnen nog beter, maar dat hou je toch.
Het gaat helemaal niet alleen over wat allemaal tegen ons zou werken of zijn.

Wij, PSV supporters, genieten allemaal voor de volle honderd procent- het maximum dus - van het geweldige seizoen.
Dat is het overheersende geluid op dit forum, een ander dan wat je zoal op andere plekken over onze mooie club tegenkomt.

En gelukkig zijn er onder ons mensen die beseffen dat je om "zaken die nog beter kunnen" ooit beter te maken, je je daar over moet uitspreken.
Hoezo "hou je dat toch"?

Denk jij echt dat de mens of de maatschappij beter wordt zonder gefundeerde kritiek en controle?
Ik denk van niet. Dus richt je pijlen liever op tegenstanders van transparantie en eerlijkheid en op voorstanders van taboe en censuur zou ik zeggen.

En nu maar weer samen gaan genieten van het geweldige seizoen van ons PSV.
Vrijdag hopelijk weer winnen in Deventer en dus weer drie punten dichter bij onze 25e landstitel.
Forza PSV.
 
Een nieuw veld ga je pas in de zomerstop krijgen
Kan zo zijn, maar je geeft ook aan dat het niet alleen nieuw moet zijn maar ook gewoon goed. Wat dat betreft volkomen logisch dat ie het noemt en verre van een excuus.
 
Kan zo zijn, maar je geeft ook aan dat het niet alleen nieuw moet zijn maar ook gewoon goed. Wat dat betreft volkomen logisch dat ie het noemt en verre van een excuus.
Goed, dan kan ie dat iedere keer doen als ergens het veld niet goed is. Prima. Als Bosz dat wil gebruiken als het even niet loopt.
 
.

Het veldexcuus kwam trouwens van Bosz. Ik vind dat altijd een raar argument omdat de tegenstander ook op dat veld speelt.

Slot heb ik er niet over gehoord.


Feijenoord had blijkbaar dus geen moeite met het veld

A. Die conclusie kun je niet trekken enkel op basis vh gegeven dat Slot er niks van gezegd zou hebben.
B. Met de tactiek die Fey hanteerde, veel lange ballen, heb je sowieso minder last van een slecht veld.

Maar vooral:
C.Nogmaals, Bosz merkte op dat voor goed voetbal, met alles wat hij daar onder verstaat, minder goed gaat op een slecht veld. In zn algemeenheid.
Hij zei niet dat PSV niet heeft gewonnen door het slechte veld.
Het was dus geen "veldexcuus", zoals jij dat noemt.

Ik zeg dat Bosz het als excuus gebruikte. Slot deed dat niet. Enja, ik vind een veldexcuus voor een wedstrijd waarin het niet loopt geen sterke.

Mag jij vinden.

Was nog steeds geen veldexcuus.

En dat mag jij vinden.
Het blijft een veldexcuus als je zoiets zegt.

Nee het is een signaal afgeven naar de hogere regionen bij PSV dat men het eens serieus moet aanpakken

Een nieuw veld ga je pas in de zomerstop krijgen



 
Het is wel duidelijk dat dat nu vaker gebeurt, dat meerdere tegenstanders dit de beste manier vinden. Maar prima, die 1-0 kwam uit een goeie inspeelpass van Ramalho.

Er is altijd iemand het zwakst in de opbouw, en wij hebben een paar héle goeie opbouwers normaal gesproken achterin. Schouten en Boscagli zijn ver boven gemiddeld qua opbouw, en Teze ook boven gemiddeld. Ramalho is denk ik decent - en dus het zwakst. Je zou gek zijn om Boscagli vrij te laten en Ramalho in de dekking te zetten.
In de opbouw hebben we absoluut wat mogelijkheden. Boscagli valt me van alle centrale verdedigers het meeste op met zijn opbouwende kwaliteiten, het helpt vast dat hij een bepaalde flair aan de bal heeft.
Schouten vind ik al een hele behoorlijke voetballer als middenvelder, vult het inderdaad erg goed in als centrale verdediger, prima gezien door Bosz.
Ik denk dat Ramalho ook erg goed in de passing kan zijn, en ik meen dat ik dit vroeger in het seizoen, of eerder vaak zag. Dan heb ik het over lange, strakke passes of cross/boog ballen.
Obispo zou je eventueel ook kunnen noemen. Moet het doen met minder minuten doen maar hij kan het ook.
 
In de opbouw hebben we absoluut wat mogelijkheden. Boscagli valt me van alle centrale verdedigers het meeste op met zijn opbouwende kwaliteiten, het helpt vast dat hij een bepaalde flair aan de bal heeft.
Schouten vind ik al een hele behoorlijke voetballer als middenvelder, vult het inderdaad erg goed in als centrale verdediger, prima gezien door Bosz.
Ik denk dat Ramalho ook erg goed in de passing kan zijn, en ik meen dat ik dit vroeger in het seizoen, of eerder vaak zag. Dan heb ik het over lange, strakke passes of cross/boog ballen.
Obispo zou je eventueel ook kunnen noemen. Moet het doen met minder minuten doen maar hij kan het ook.
Ramalho heeft inderdaad zo af en toe een lange crossball. Had ie al in een van zijn 1e wedstrijden in de (voorronde) EL toen. Maar we zien ze naar mijn mening wel te weinig. Tegen Feyenoord had ie er overigens ook nog 2.
 
Ramalho heeft inderdaad zo af en toe een lange crossball. Had ie al in een van zijn 1e wedstrijden in de (voorronde) EL toen. Maar we zien ze naar mijn mening wel te weinig. Tegen Feyenoord had ie er overigens ook nog 2.

Eigenlijk vind ik het zwakke punt van Ramalho vooral verdedigend, met ruimte in z'n rug. Maar Boscagli heeft daar ook wel eens moeite mee, blijkt uit de wedstrijd tegen Feyenoord. PSV is kwetsbaar bij lange ballen, bleek ook in de eerste helft Ajax-thuis. De kans dat één of beide CV's gedurende een wedstrijd op fatale manier onder een bal door duikt, is nagenoeg honderd procent.
 
Eigenlijk vind ik het zwakke punt van Ramalho vooral verdedigend, met ruimte in z'n rug. Maar Boscagli heeft daar ook wel eens moeite mee, blijkt uit de wedstrijd tegen Feyenoord. PSV is kwetsbaar bij lange ballen, bleek ook in de eerste helft Ajax-thuis. De kans dat één of beide CV's gedurende een wedstrijd op fatale manier onder een bal door duikt, is nagenoeg honderd procent.
Ramalho is bang voor lange hoge ballen die stuiteren. Kannie echt helemaaaaal niks mee.
 
Ramalho is bang voor lange hoge ballen die stuiteren. Kannie echt helemaaaaal niks mee.
Probleem is dat in het systeem van Boszbal dit niet valt te corrigeren. Bij balbezit van de tegenstander is hoog druk zetten de opdracht, dus Teze en Dest staan hoog. Bij een lange bal is er gewoon geen rugdekking. Ramalho en Boscagli moeten gewoon beter anticiperen. Misschien na iedere training uurtje oefenen op hoge ballen. Laat Schaars ze maar geven, die vertrouw ik dat wel toe.
 
Probleem is dat in het systeem van Boszbal dit niet valt te corrigeren. Bij balbezit van de tegenstander is hoog druk zetten de opdracht, dus Teze en Dest staan hoog. Bij een lange bal is er gewoon geen rugdekking. Ramalho en Boscagli moeten gewoon beter anticiperen. Misschien na iedere training uurtje oefenen op hoge ballen. Laat Schaars ze maar geven, die vertrouw ik dat wel toe.
Schaars kan inderdaad een aardig balletje trappen.
Het liefst zie ik dat er van het centrale duo, tenminste 1 speler opgesteld staat die naast de waakzaamheid ook de snelheid heeft om problemen op te lossen als al het andere niet gelukt is.
 
Veel nagepraat ja het kon beter maar...
PSV wordt dit jaar kampioen
Daar is niks aan te doen
Dat zingt het legioen
PSV de kampioen!
 
Ramalho is bang voor lange hoge ballen die stuiteren. Kannie echt helemaaaaal niks mee.
Ik maak me diepere zorgen als hij achter iemand aan moet. Die snelheid heeft hij niet.

Ik lees overigens net dat hij de enige is die de laatste veertig competitiewedstrijden altijd stond opgesteld. Wellicht is hij toch ook weer niet zo waardeloos als het forum denkt.

Niet dat ik zelf een groot fan ben.
 
Terug
Bovenaan Onderaan