PSV - FC Utrecht | Zaterdag 12 augustus | Eindstand: 2-0

Status
Je kunt niet meer reageren.
Heeft veel 'regret-momenten' en vergeet dan mee te verdedigen. Bovendien zijn er meer trainers die de dan slechtste van het veld eruit halen.
Niet erg, wordt gecorrigeerd. Want voetballen kan-ie.
Goed trouwens van Bosz om maximaal te wisselen. Het was erg benauwd gisteren in het stadion (zweet op mijn rug, na 1 trapje omhoog). Dus denk ik dat ze hoopten met 90% inzet het over de streep te trekken. En dat is gelukt.
In elk interview na de wedstrijd van een Utrecht speler werd trouwens aangehaald 'dat op een gegeven moment het tempo te hoog werd/bleef'...
Alleen mocht Ramalho dan wel blijven staan. Maakte een bijna cruciale fout door te gaan liggen zodat Utrecht vrije doortocht had.
 
Hoge cijfers geef je 😂

Benitez 7
Teze 5
Ramalho 4
Boscagli 6
Van Aanholt 4
Sangaré 5
Veerman 6
Babadi 5
Saibari 8
Bakayoko 5
De Jong 5
Lang 6
Punt eraf bij Veerman en Boscagli wegens te veel balverlies.

Het ligt voor de hand om Ramalho en Van Aanholt de laagste cijfers te geven, maar ik vind dat je juist ook streng moet zijn op de spelers die wél kunnen voetballen, maar te slordig spelen. Ik hoop dat Veerman en Boscagli dat uit hun spel krijgen, want eigenlijk vind ik dat veel gevaarlijker dan dat Ramalho in dit systeem - waarin hij vaak achterin alleen kom te staan - zich om de zo veel tijd voorspelbaar gaat verslikken in een tegenstander. Hij is geen Alex of Stam nee, dat weten we wel.
De vraag moet zijn waarom Ramalho in zo'n positie komt.
 
Punt eraf bij Veerman en Boscagli wegens te veel balverlies.

Het ligt voor de hand om Ramalho en Van Aanholt de laagste cijfers te geven, maar ik vind dat je juist ook streng moet zijn op de spelers die wél kunnen voetballen, maar te slordig spelen. Ik hoop dat Veerman en Boscagli dat uit hun spel krijgen, want eigenlijk vind ik dat veel gevaarlijker dan dat Ramalho in dit systeem - waarin hij vaak achterin alleen kom te staan - zich om de zo veel tijd voorspelbaar gaat verslikken in een tegenstander. Hij is geen Alex of Stam nee, dat weten we wel.
De vraag moet zijn waarom Ramalho in zo'n positie komt.

Goeie opmerkingen! Ik neem ze mee ;).
 
Punt eraf bij Veerman en Boscagli wegens te veel balverlies.

Het ligt voor de hand om Ramalho en Van Aanholt de laagste cijfers te geven, maar ik vind dat je juist ook streng moet zijn op de spelers die wél kunnen voetballen, maar te slordig spelen. Ik hoop dat Veerman en Boscagli dat uit hun spel krijgen, want eigenlijk vind ik dat veel gevaarlijker dan dat Ramalho in dit systeem - waarin hij vaak achterin alleen kom te staan - zich om de zo veel tijd voorspelbaar gaat verslikken in een tegenstander. Hij is geen Alex of Stam nee, dat weten we wel.
De vraag moet zijn waarom Ramalho in zo'n positie komt.
Volgens mij speelde Boscagli gisteren wel goed. Misschien heb ik iets gemist..
 
Boscagli was de zwakste speler van het veld, en liet meteen ook zien waarom het systeem van Bosz zo gevaarlijk is. Balverlies met zo veel mensen vóór de bal levert meteen gevaar op - terwijl Utrecht echt niet zo veel te vertellen had.

Ik hoop maar dat Schouten voor meer balans gaat zorgen, hoewel d'r toch ook iemand af moet en Sangare is nog steeds niet weg.
Stijl van Bosz wordt niet voor niets ''kamikazevoetbal'' genoemd. Je probeert in die stijl dominant te spelen en zodoende veel kansen af te dwingen en de tegenstander onder druk te houden, maar als dat dan een keer niet lukt krijg je ook fikse counters/kansen om de oren.

Schouten is wel een speler die heel veel rust brengt. Ziet het spelletje goed en is aan de bal rustig. Temporiserende middenvelder die ook op zijn Italiaans kan verdedigen.
 
Stijl van Bosz wordt niet voor niets ''kamikazevoetbal'' genoemd. Je probeert in die stijl dominant te spelen en zodoende veel kansen af te dwingen en de tegenstander onder druk te houden, maar als dat dan een keer niet lukt krijg je ook fikse counters/kansen om de oren.

Schouten is wel een speler die heel veel rust brengt. Ziet het spelletje goed en is aan de bal rustig. Temporiserende middenvelder die ook op zijn Italiaans kan verdedigen.
Kan hij niet in de verdediging dan?
 
Volgens mij speelde Boscagli gisteren wel goed. Misschien heb ik iets gemist..

Volgens de media (VI bijvoorbeeld) leverde de rol van Veerman ook voordeel op. Het is maar net waar je op let. Geen sneer. Veerman maakte het waarschijnlijk te vaak ingewikkeld, maar was wel in alles betrokken en ging alle kanten op, maar dat leverde meer balverlies op. Kun je zien als nadelig. Tegen Sturm Graz en Feyenoord was het tegenovergestelde.
 
Volgens de media (VI bijvoorbeeld) leverde de rol van Veerman ook voordeel op. Het is maar net waar je op let. Geen sneer. Veerman maakte het waarschijnlijk te vaak ingewikkeld, maar was wel in alles betrokken en ging alle kanten op, maar dat leverde meer balverlies op. Kun je zien als nadelig. Tegen Sturm Graz en Feyenoord was het tegenovergestelde.
Ik weet dat Bosz hier veel krediet heeft, na drie overwinningen en ontegenzeggelijk aantrekkelijk spel. Maar ik vind juist dat hij Veerman veel te veel een vrije rol heeft gegeven, die hij tegen Utrecht gewoon niet goed invulde. 't Is geen Frenkie, die - ook na jaren, overigens - onder druk kan uitvoetballen en dan ook nog eens een versnelling heeft. Veerman moet sober spelen, natuurlijk vooruitdenkend met een goede pass. Maar hij moet niet te veel gaan lopen, als een soort Ajax-6.

Het ziet er allemaal leuk uit, hoor. Das ook wat waard. En misschien komt er met Schouten en Tillman meer rust en balans. Maar ik vond het erg kwetsbaar allemaal. Maar goed, dat vond Bosz zelf ook, en er wordt nog wat gesleuteld met nieuwe spelers.
 
Ik weet dat Bosz hier veel krediet heeft, na drie overwinningen en ontegenzeggelijk aantrekkelijk spel. Maar ik vind juist dat hij Veerman veel te veel een vrije rol heeft gegeven, die hij tegen Utrecht gewoon niet goed invulde. 't Is geen Frenkie, die - ook na jaren, overigens - onder druk kan uitvoetballen en dan ook nog eens een versnelling heeft. Veerman moet sober spelen, natuurlijk vooruitdenkend met een goede pass. Maar hij moet niet te veel gaan lopen, als een soort Ajax-6.

Het ziet er allemaal leuk uit, hoor. Das ook wat waard. En misschien komt er met Schouten en Tillman meer rust en balans. Maar ik vond het erg kwetsbaar allemaal. Maar goed, dat vond Bosz zelf ook, en er wordt nog wat gesleuteld met nieuwe spelers.
Mee eens, maar als dit de ondergrens is van dit seizoen is het al heel veel beter dan vorige seizoenen.
 
Ja. Balverlies. En ging de fout in bij twee van de drie grote kansen voor Utrecht.
Dan moet ik d'r samenvatting d'r even bijpakken. Hij had wel weer een aantal goede dieptepasses. Opbouwend is hij goed genoeg, er moet alleen een echte cv naast en dat is niet onze struikeldeduikel Ramalho helaas..
 
Status
Je kunt niet meer reageren.
Terug
Bovenaan Onderaan