PSV - FC Twente | Woensdag 17 januari | Eindstand 3-1

Status
Je kunt niet meer reageren.
Heel simpel:
- PSV speelt als een hecht collectief met duidelijke tacktiek, waardoor spelers weten wat ze moeten doen en van elkaar mogen verwachten.
- PSV is enorm fit.

Tegenstanders proberen het eerste puntje vaak te bestrijden met veel strijd, overtredingen en dergelijke om zo de machine uit elkaar te spelen. Vervolgens gaan ze plat op het feit dat PSV zo fit is dat ze het tempo waarin ze mee worden gezogen niet lang volhouden, vaak maximaal een helft. Als ze in die helft niet productief genoeg zijn houdt het op.
Maar je zou zeggen dat fitheid pas een rol speelt diep in de tweede helft. Dan heeft PSV al op de rem getrapt.

En de ontregelende overtredingen zijn er nauwelijks in het eerste half uur. Of het is meteen rood.
 
Maar je zou zeggen dat fitheid pas een rol speelt diep in de tweede helft. Dan heeft PSV al op de rem getrapt.
Niet altijd, komt ook regelmatig voor dat PSV het in de tweede helft pas echt af weet te maken. Er zijn natuurlijk ook tegenstanders die simpelweg al niet effectief PSV kunnen bestrijden en vrij snel capituleren (zie AZ).

Bottom line is: als de tegenstander niet in de eerste helft al niet weggespeeld wordt door PSV, houden ze het tempo uiteindelijk geen 90 minuten vol en gaan ze in de tweede helft nog wel plat. Het enige waar de tegenstander op kan hopen is dat PSV kansen verprutst en zij er 1 of meer dan wel per toeval in schieten. PSV kan dit seizoen in de Eredivisie alleen van zichzelf verliezen.
 
Heel verfrissend ook na dat gekonkel van Babadi. Zie hem niet graag gaan, maar snap zijn argumenten (Vertessen dan)
Ik begrijp daar dus geen hout van eerlijk gezegd. Je maakt onderdeel uit van een team dat records aan het breken is, kan mogelijk landskampioen worden en je hebt nog zicht op verder komen in de CL. Laat staan dat we de treble ook nog kunnen winnen. Dus nee, waarom zou je nu ergens in de middenmoot in Duitsland gaan ballen terwijl je nu speelt bij een team waar alle ogen op zijn gericht en je hoogstwaarschijnlijk van de zomer een vele betere transfer kan maken. Gekke Belg.
 
Ik begrijp daar dus geen hout van eerlijk gezegd. Je maakt onderdeel uit van een team dat records aan het breken is, kan mogelijk landskampioen worden en je hebt nog zicht op verder komen in de CL. Laat staan dat we de treble ook nog kunnen winnen. Dus nee, waarom zou je nu ergens in de middenmoot in Duitsland gaan ballen terwijl je nu speelt bij een team waar alle ogen op zijn gericht en je hoogstwaarschijnlijk van de zomer een vele betere transfer kan maken. Gekke Belg.
Een betere transfer in de zomer is maar de vraag. Sterker nog: dat zou misschien wel slecht nieuws voor PSV zijn. Dat betekent in mijn ogen meer speeltijd voor Vertessen. Dat betekent dat er dan iets vervelends aan de hand is met onze topspelers.

Vertessen voorziet gewoon nog minder speeltijd, nu Lozano en Lang weer fit lijken. Hij voetbalt liever dan dat hij op de bank naar een winnend team zit te kijken. Ik vind voor beide wat te zeggen.
 
Een betere transfer in de zomer is maar de vraag. Sterker nog: dat zou misschien wel slecht nieuws voor PSV zijn. Dat betekent in mijn ogen meer speeltijd voor Vertessen. Dat betekent dat er dan iets vervelends aan de hand is met onze topspelers.

Vertessen voorziet gewoon nog minder speeltijd, nu Lozano en Lang weer fit lijken. Hij voetbalt liever dan dat hij op de bank naar een winnend team zit te kijken. Ik vind voor beide wat te zeggen.
Is het niet dat mr. Data erop doelt dat alle spelers van een ploeg die kampioen is geworden automatisch meer waard worden, zeker de manier waarop?
 
Wat me trouwens opviel in deze wedstrijd was dat Boscagli ondanks dat hij een wat mindere wedstrijd speelde nog steeds van cruciaal belang was. Als het middenveld onder druk kwam te staan was het simpelweg een passje terug naar Oli en laat hem dan maar de pass naar voren geven. Dat werkte prima telkens, met dank aan zijn pass accuracy.
 
Laatst bewerkt:
Status
Je kunt niet meer reageren.
Terug
Bovenaan Onderaan