PSV - FC Twente | Woensdag 17 januari | Eindstand 3-1

Status
Je kunt niet meer reageren.
Qua rendement vind ik Til toch wel een zwakke schakel. Als je ziet hoeveel heel grote kansen hij mist…
Tegelijk creëert hij wel veel kansen.

Ik vind wel dat Til dit seizoen een stuk beter presteert dan ik vooraf gedacht had. Hij heeft flinke werklust, zorgt voor ruimtes, creëert kansen en met 7 doelpunten en 3 assists vind ik zijn cijfers nog niet eens zo slecht. Voor dit seizoen hoopte ik dat Til verkocht werd maar ik ben eigenlijk best blij dat hij is gebleven en staat vaak terecht basis.
 
Zeker, maar als je bij Til kijkt hoeveel kansen hij krijgt. Stel dat hij van al zijn kansen per wedstrijd er 1 maakt, dan hoor je mij niet.

Tegelijk creëert hij wel veel kansen.

Ik vind wel dat Til dit seizoen een stuk beter presteert dan ik vooraf gedacht had. Hij heeft flinke werklust, zorgt voor ruimtes, creëert kansen en met 7 doelpunten en 3 assists vind ik zijn cijfers nog niet eens zo slecht. Voor dit seizoen hoopte ik dat Til verkocht werd maar ik ben eigenlijk best blij dat hij is gebleven en staat vaak terecht basis.

Een dat Til het nu beter doet dan vorig jaar, en ook eens dat Til erg belangrijk is in het drukzetten waardoor je überhaupt tot dit voetbal komt. Ook hij is een fijne speler om erbij te hebben, en prikt ook nog wel zijn goaltjes mee - zij het de laatste paar wedstrijden minder dan wat zou moeten.

Toch denk ik dat van alle spelers, Til het beste te vervangen is. Er zijn meer lopende '10'en, en wellicht ook wel die dan nog iets technischer zijn, of iets beter rendement hebben. Als het gaat om doorselecteren in een winnend elftal, dan zouden we daar zeker naar moeten kijken. In de zomer, that is. Nu alles lekker laten lopen zoals het nu is.
 
Een dat Til het nu beter doet dan vorig jaar, en ook eens dat Til erg belangrijk is in het drukzetten waardoor je überhaupt tot dit voetbal komt. Ook hij is een fijne speler om erbij te hebben, en prikt ook nog wel zijn goaltjes mee - zij het de laatste paar wedstrijden minder dan wat zou moeten.

Toch denk ik dat van alle spelers, Til het beste te vervangen is. Er zijn meer lopende '10'en, en wellicht ook wel die dan nog iets technischer zijn, of iets beter rendement hebben. Als het gaat om doorselecteren in een winnend elftal, dan zouden we daar zeker naar moeten kijken. In de zomer, that is. Nu alles lekker laten lopen zoals het nu is.
Til verzet wel bergen werk, weet niet of je een 2e Til vindt die scherper voor de goal is en haalbaar voor PSV. Maar wie weet heeft iemand hier een idee?
 
Til verzet wel bergen werk, weet niet of je een 2e Til vindt die scherper voor de goal is en haalbaar voor PSV. Maar wie weet heeft iemand hier een idee?
En hij accepteert helemaal om in dienst van het elftal te spelen. Klopt, die zie je niet veel op nummer 10.

Maar hij gaat ook weer niet veel beter worden dan dit. In moeilijkere elftallen of mindere tijden trekt hij het niveau ook niet omhoog (zie vorig jaar). Ik heb niet zomaar een voorbeeld, maar zo'n Szymanski zou niet misstaan voor hem. Die loopt ook veel, maar heeft ook nog een dodelijk afstandsshot. Of misschien wel gewoon Saibari, die qua rendement niet veel beter is, maar qua fysiek en zachte voetjes veel verder is.
 
Tegelijk creëert hij wel veel kansen.

Ik vind wel dat Til dit seizoen een stuk beter presteert dan ik vooraf gedacht had. Hij heeft flinke werklust, zorgt voor ruimtes, creëert kansen en met 7 doelpunten en 3 assists vind ik zijn cijfers nog niet eens zo slecht. Voor dit seizoen hoopte ik dat Til verkocht werd maar ik ben eigenlijk best blij dat hij is gebleven en staat vaak terecht basis.
Ik ben het helemaal met je eens. Hij creëert relatief veel omdat hij hard werkt en vaak op de juiste plaats staat. Maar hij heeft misschien 100 kansen gehad dit seizoen en daarvan 90% gemist.
 
Ik vond Ramalho beter :zien:
Hahaha, die vond ik gisteren weer op zijn oude niveau.
Tegelijk creëert hij wel veel kansen.

Ik vind wel dat Til dit seizoen een stuk beter presteert dan ik vooraf gedacht had. Hij heeft flinke werklust, zorgt voor ruimtes, creëert kansen en met 7 doelpunten en 3 assists vind ik zijn cijfers nog niet eens zo slecht. Voor dit seizoen hoopte ik dat Til verkocht werd maar ik ben eigenlijk best blij dat hij is gebleven en staat vaak terecht basis.

En geeft de beste interviews. Nou ja, met Veerman.
 
Dik verdiende overwinning. Wat hebben we toch uitstekende aankopen gedaan met Tillman,Dest,Schouten onze as is ijzersterk. Wat een verschil als Luuk en Schouten eruit waren Aanholt kan echt niet als 6.
 
Dik verdiende overwinning. Wat hebben we toch uitstekende aankopen gedaan met Tillman,Dest,Schouten onze as is ijzersterk. Wat een verschil als Luuk en Schouten eruit waren Aanholt kan echt niet als 6.
Volgens mij is alleen Schouten een aankoop, de anderen zijn huur jammer genoeg. Wel weer een heel knappe overwinning!
 
Er komt een patroon in de wedstrijden van PSV.
Tegenstanders beweren vooraf het ei van Columbus om PSV te kraken gevonden te hebben.

Maar tijdens de wedstrijden zijn ze zogenaamd de apathische tegenstander (Dat is niet zo).
Daarna bijt de tegenstander na een minuuut of 40 van zich af met onbehouwen, hard spel, waartegen de scheids niet optreedt, waarna PSV wijselijk een stap minder doet.

Tegen AZ, Twente, Excelsior het geval.

Gelukkig denkt de tegenstander nog steeds (en dat is al het hele seizoen aan de gang) dat het aan henzelf ligt. Gisteren ook weer: we waren onder de indruk, we begonnen slap etc etc.
Maar waarom PSV zo goed is, beschrijft niemand.
 
Er komt een patroon in de wedstrijden van PSV.
Tegenstanders beweren vooraf het ei van Columbus om PSV te kraken gevonden te hebben.

Maar tijdens de wedstrijden zijn ze zogenaamd de apathische tegenstander (Dat is niet zo).
Daarna bijt de tegenstander na een minuuut of 40 van zich af met onbehouwen, hard spel, waartegen de scheids niet optreedt, waarna PSV wijselijk een stap minder doet.

Tegen AZ, Twente, Excelsior het geval.

Gelukkig denkt de tegenstander nog steeds (en dat is al het hele seizoen aan de gang) dat het aan henzelf ligt. Gisteren ook weer: we waren onder de indruk, we begonnen slap etc etc.
Maar waarom PSV zo goed is, beschrijft niemand.
Heel simpel:
- PSV speelt als een hecht collectief met duidelijke tacktiek, waardoor spelers weten wat ze moeten doen en van elkaar mogen verwachten.
- PSV is enorm fit.

Tegenstanders proberen het eerste puntje vaak te bestrijden met veel strijd, overtredingen en dergelijke om zo de machine uit elkaar te spelen. Vervolgens gaan ze plat op het feit dat PSV zo fit is dat ze het tempo waarin ze mee worden gezogen niet lang volhouden, vaak maximaal een helft. Als ze in die helft niet productief genoeg zijn houdt het op.
 
Status
Je kunt niet meer reageren.
Terug
Bovenaan Onderaan