PSV - Excelsior | Zaterdag 13 januari | Eindstand 3-1

Status
Je kunt niet meer reageren.
Wat een paniek na 10 slechte minuten! Je vergeet dat PSV B toen op het veld stond, met een Babadi die aan werkweigering deed.
De emoties lopen weer hoog op, verwende kutjes.

Nee, nu zijn die 10 minuten nog geen probleem, maar straks als het er 20 of 30 zijn wel. En tegen een Excelsior is dat mogelijk, maar tegen AZ, Twente en Borussia niet!
 
Tja, met t hele weekend in het achterhoofd kan ik ze dat laatste deel wel vergeven, mede door de reactie van spelers voor de camera.
 
Gisteren toen ik direct/tijdens de wedstrijd chagrijnig was en dat hier uitte, had ik het gevoel dat ik zo ongeveer de enige was als ik zo’n beetje de meeste berichten op dit forum las.

Maar gelukkig heb ik inmiddels alle reacties en interviews gezien van spelers en staf. Ze waren ook chagrijnig. Daar ben ik vandaag vrolijk van geworden. Vrolijker dan van de uitslag van Feyenoord.
 
Laatst bewerkt:
Tja Nijhuis hanteert zijn eigen regels en manipuleert de slappe scheidsrechter die hij naar het scherm roept.
Als de scheidsrechter ballen had dan had hij tegen Bas Nijhuis gezegd: "Lul toch niet man het is gewoon een goal." "Keur de goal zelf maar af in een volle Kuip als Feyenoord zo'n goal maakt." :fy:
Het is inderdaad al ongewoon dat een VAR een scheidsrechter naar de kant roept om buitenspel te beoordelen. Hij ziet immers de lijntjes.
Dit geeft reeds aan dat hij zelf , na lang zoeken naar iets wat totaal niet strafbaar is, geen beslissing durft te nemen.
Vervolgens ontbreekt inderdaad bij nieuwkomer Nagtegaal de ruggengraat om deze flauwekul te negeren, of de man is zelf ook niet capabel om de spelregels goed toe te passen.

Raar dat een enkeling zelfs op dit forum nog probeert recht te l*llen wat compleet krom is.
De VAR kan beter eens optreden bij het vrij worstelen bij corners in de 16. Zie b.v. de man die Ramalho omarmt bij de 1-0.

Opmerkelijk voorts dat de arbitrage steun krijgt van ESPN waar men in de rust wat zit te ginnegappen zonder ook maar een seconde aan de idiote VAR ingreep te besteden.
Wat in ieder geval bereikt is met het afkeuren is dat de flow bij PSV gestopt werd en het duel niet via 3-0 op slot ging.
Het bleef lang 2-0 , wat voor Feijenoord vandaag te weinig bleek voor de zege. Duels kunnen kantelen en dat had ons ook kunnen gebeuren.

Waar blijft trouwens de conversatie tussen Nijhuis en Nagtegaal?
Wordt die publiek gemaakt zodat we de regels ook mogen blijven snappen of blijft hij stiekem in het Zeister achterkamertje?

Los van dit wederom erg dubieuze gebeuren was het natuurlijk gruwelijk om te zien hoe PSV zelf een duel dat met minstens 6-0 gewonnen had moeten worden,nog bijna in 3-2 of 3-3 liet eindigen.
Als in een teamsport , en zeker met het voetbal dat Bosz laat spelen, ook maar eén enkeling verzaakt valt het kaartenhuis snel in elkaar, zoals het laatste kwartier duidelijk maakte.
Vooral nu we op 12 punten voorsprong zijn gekomen, mag iets als gisteren persé niet meer gebeuren.
Zondag ligt er druk op de ketel nu we een uniek record kunnen gaan vestigen.

Dat zal dan moeten tegen een reeds lang ongeslagen Utrecht.
Zonder de instelling van de openingsfases tegen AZ en Excelsior gaat dat niet lukken.
Ook niet als we daarna verslappen voordat er iets van 0-5 op het scorebord staat.

Laat dat de les zijn die de aanstaande kampioen nog deze week moet leren.
Want alleen dan kan de platte kar al in april rondtrekken door de stad.
Forza PSV.
17 op rij vanaf de start, mooie evenaring. Deze reeks verbeteren is mooi. Maar het verbeteren van de langste winstreeks in 1 seizoen begint ook in zicht te komen. Deze staat met 19 op naam van ajax en werd gevestigd in '71/'72.
Als de focus goed blijft kunnen er zeker nog meer records sneuvelen en hopelijk gebeurt dat ook, want ,echt waar, seizoenen als dit zijn zeldzaam , dus laten we genieten van alles wat er te genieten valt.
En dat is heel veel.
Alleen al van de teamspeler bij uitstek, top aanvoerder Luuk, die volgens sommigen te oud zou zijn om dit seizoen nog in de spits van PSV te mogen meedoen.

Ik houd niet van het omhoog schrijven van een individuele speler, het gaat mij altijd om het team, het totaalplaatje.
Maar nu toch een keertje extra aandacht voor Luuk.
Heerlijk, in alle opzichten, deze topper mentaal en fysiek.
Forza PSV.
 
Tegen die teams krijg je de tijd om niet te verslappen. En wisselt Bosz niet een half elftal in de eindfase.
Toch mag dat verslappen niet gebeuren. Ook niet als je met 3-0 voorstaat en je na de tegengoal ook niet wakker bent omdat Excelsior bijna die 3-2 maakt. Het is denk ik toch een soort 'ja, we zijn lekker ongeslagen en kunnen het best op 70 procent' houding die komt omdat je ongeslagen bent. Bosz tipte dit gelukkig ook aan gisteren..
 
Toch mag dat verslappen niet gebeuren. Ook niet als je met 3-0 voorstaat en je na de tegengoal ook niet wakker bent omdat Excelsior bijna die 3-2 maakt. Het is denk ik toch een soort 'ja, we zijn lekker ongeslagen en kunnen het beste op 70 procent' houding die komt omdat je ongeslagen bent. Bosz tipte dit gelukkig ook aan gisteren..
Verslappen als team mag niet alhoewel de kansen benut worden speel je Exelcior met een monsterscore naar huis. Je kan toch ook niet waarschijnlijk zijn dat we achteraan in de rechte duels een aantal keren te kort kwamen ....

Het zetduiveltje ( autocorectie ) maakt dat getypte tekst niet letterlijk wordt weergegeven
 
Laatst bewerkt:
Gisteren toen ik direct/tijdens de wedstrijd chagrijnig was en dat hier uitte, had ik het gevoel dat ik zo ongeveer de enige was als ik zo’n beetje de meeste berichten op dit forum las.

Maar gelukkig heb ik inmiddels alle reacties en interviews gezien van spelers en staf. Ze waren ook chagrijnig. Daar ben ik vandaag vrolijk van geworden. Vrolijker dan van de uitslag van Feyenoord.
Het mooie is dat de spelers het zelf wisten en Bosz er helemaal niet aan te pas kwam. Ik hoop dat Peter de palmbomen nog even voor zich uitschuift.

 
Laatst bewerkt:
Toch mag dat verslappen niet gebeuren. Ook niet als je met 3-0 voorstaat en je na de tegengoal ook niet wakker bent omdat Excelsior bijna die 3-2 maakt. Het is denk ik toch een soort 'ja, we zijn lekker ongeslagen en kunnen het best op 70 procent' houding die komt omdat je ongeslagen bent. Bosz tipte dit gelukkig ook aan gisteren..
Ik was stiekem ook blij (kijk niet de hele wedstrijd maar de samenvatting) met een slecht laatste kwartier. Want ik vond het ook een goede les. En liever zo een les bij 3 1 dan wanneer je punten verliest.

De selectie is goed maar moet wel blijven werken voor resultaat.
 
Verwachting is nu dat woensdag vooral veel sneeuw kan gaan vallen in het zuiden van het land, dus de grootste spanning zal zijn of de wedstrijd wel door gaat.
 
Verwachting is nu dat woensdag vooral veel sneeuw kan gaan vallen in het zuiden van het land, dus de grootste spanning zal zijn of de wedstrijd wel door gaat.
Psv Excelsior is al doorgegaan. U bedoelt waarschijnlijk psv Twente.
 
17 op rij vanaf de start, mooie evenaring. Deze reeks verbeteren is mooi. Maar het verbeteren van de langste winstreeks in 1 seizoen begint ook in zicht te komen. Deze staat met 19 op naam van ajax en werd gevestigd in '71/'72.
Saillant detail: dat kunnen wij doen in de ArenA tegen Ajax.

Utrecht uit - overwinning 18
Almere thuis - overwinning 19
Ajax uit - overwinning 20
 
Status
Je kunt niet meer reageren.
Terug
Bovenaan Onderaan